Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Хиляди главоблъсканици с Фелата


balistk92

Recommended Posts

Здравейте колеги!Искам накратко да ви обясня какъв проблем имам със шкодичката и ако някой по-образован от мен има идея моля да удари едно рамо.Колата е Фелиция 1.3 МПИ 98 година.Така..имам я от 3 години.Още с купуването имах проблем с паленето.Писах във форума и няколко добри човечеца ми подскааха да си сменя температурния датчик.Проблема си отиде.Но се появи нов.Колата тотално изгуби мощност.Имаше съскащ звук и помислих че е от катализатора.Свалих го наскоро но се промени само и единствено звука.Междувременно си сложих спортен филтър..пак само звука.(Нямам дебитомер,не я плеска филтъра.;) ) Откакто съм я купил на тихи обороти ми свети лампата на маслото.Масло има..При плавно ускорение придърпва леко.При по рязко подаване на газ колата забива муцуна и убива скоростта още повече.На баир трета не включвам..Просто не ще и не ще.Наскоро започна и да загрява.Имам чувството че нещо я спъва адски много.100 км/ч ги вдига с клизма и дотам.Не смея да започна изпреварване.Покрай моя град няма и някой с VAG-COM да ми я диагностира.Та нещо ме навежда на мисълта че или горивен филтър трябва да сменя или гарнитура на главата.Моля ако някой има опит с подобен проблем да се отзове.Шкодичката умира :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал ли си да свалиш задното гърне и да видиш без него дали ще тръгне ?

На мен лично ми прилича на изпаднала вата и запушване по изпускателната система .

Колкото до светещата лампа на маслото - пробвай с нов датчик .

Придърпването при ускорение може да е от калпави свещи , а може да иска почистване на дюзите.

 

П.П. Споко тез автомобили може да ги убие само експреса :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз предположих че е по изпускателната..Затова и свалих ката..при свалянето му изтърбуших и средното гърне..Крайното преди година го кърпих и мисля че е наред..То не остана какво да е мамка му.. :D Дали не може да е по горивната система нещо.. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крайното преди година го кърпих и мисля че е наред.. ](*,)

 

Мислиш или е наред? Кърпил си го, ама външно. А вътре знаеш ли какво се е случило smile049 ? Махни само задното гърне и пробвай- няма да бучи много smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен бученето не ми пречи.Ами щом казвате ще пробвам.Двама на един сте :D Колко много се надявам да е само от товаааа.Но жестоко се съмнявам..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,току що разбрах от дъртия,че гарнитурата на главата е сменяна преди около 2000 км.Ако не се лъжа след смяна на гарнитура главата се притяга под определено усилие след 1500 км с динамометричен ключ.Дали не е възможно оттам да ми идва проблема.И ако някой има идея-с какво усилие се натяга?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест не ми е там проблема,така ли?Ще проверя това с гърнето,ами все не ми остава време от работа.. :X В Четвъртък мисля,че ще имам малко свободно време и ще опитам..Ще пиша какво съм установил. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен бученето не ми пречи.Ами щом казвате ще пробвам.Двама на един сте :D Колко много се надявам да е само от товаааа.Но жестоко се съмнявам..

 

И аз мойто гърне го кърпих и стана една тихичка...ама спънат кон. Не издържах и го изкорубих като катализатор на австрийска кола нов внос... smile091 Сега си имам и гърне и мощност(колкото и е душицата де...)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,съжалявам че чак сега пиша но нямах интернет известно време..Та проблема беше наистина в заглушителя..извадих 100 кила мизерия отвътре :D Чакам да ми пристигне гърненцето,а дотогава карам със старото но изтърбушено..Междувременно открих и още един проблем но той вече на много пари ще ми стъпи :D Иначе засега колицата е уж наред..докато не загрее.За смяна на сегменти съм.. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако правиш нещо го прави сериозно и както трябва и не се плъзгай по наклона , по който ще те пусне някой майстор разбирач ... ако си за сегменти значи и ризите са износени и само сегменти няма да реши проблемите с компресията и разход на масло ... и на такъв етап се замисли дали не е по - добре да пуснеш едни ризи с нови бутала и сегменти , да си направиш един читав ремонт на главата с нови гумички и клапани и да си караш колата след туй дълго време и отварянето на капака да е само за доливане на течност за чистачки , отколкото всяка неделя да си омазан до ушите ( но това е лично мое мнение ) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,преди да сменяш сегменти,защо просто не смениш маслото?Кой каквото и да говори-налях 15W50-и то Приста черната туба-и пушенето спря,масло не съм доливал капка вече един месец и маслото е съвсем леко потъмняло,да не е без хич.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да влизам спорове за маслата , но мога да кажа , че съм виждал резултата (резила) от ползването на това прехвалено българско олио .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 55 000 км. ризите имаха износване като за 500 000 ... за отлагането на всякакви мърсотий в мотора и за тегавото въртене на стартера при студен старт зиме не ми се говори и като краен резултат основен ремонт на 100 000 км.

В момента мотора е на 180 000 км. карам го само с полусинтетика и не вдигам клечката за маслото , а миналата година като вдигнах тиквата за гарнитура в цилиндрите няма грам износване .

 

П.П. Първите 55 000 км. не съм карал колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да кажа-4 мотора шкодови минаха през мене-да не гори масло никой от тях не видях,за сефте с това масло виждам 135/136 мотор да не пропушва;ако не я вкараш в лютеницата-чак такива проблеми да създаде....Слагах 10W40,и минерално,и полусинтетика-яде си го,15W40 също си го хапва-и Кастрол,и словенско,и опелово,и руско.За сефте не доливам и не пуши,тяга има,не е каквото да няма-особено като затопли мотора....

Пък който иска-и 5W30 да слага,лична преценка.

P.S. Не е зле колегата да каже защо е решил,че е за смяна на сегменти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах не искам да влизам в спорове и полемики на тема масла , но съм се убедил , че един в мотор има ли износване нито гъсто масло , нито прехвалени добавки няма да решат проблемите му (лично мое мнение) smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Износен,износен-колко да е износен? Като мерих компресия при температура 40 градуса на двигателя един час след спирането му,показа от 11,2 до 12 атмосфери,ама масло си дърпаше,дали от гумички или от сегменти-не знам,сега защо не го пипа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да кажа-4 мотора шкодови минаха през мене-да не гори масло никой от тях не видях,за сефте с това масло виждам 135/136 мотор да не пропушва;ако не я вкараш в лютеницата-чак такива проблеми да създаде....Слагах 10W40,и минерално,и полусинтетика-яде си го,15W40 също си го хапва-и Кастрол,и словенско,и опелово,и руско.За сефте не доливам и не пуши,тяга има,не е каквото да няма-особено като затопли мотора....

Пък който иска-и 5W30 да слага,лична преценка.

P.S. Не е зле колегата да каже защо е решил,че е за смяна на сегменти?

Колега колата си е твоя, карай си я с каквото масло сметнеш за добре, но знай че през зимата ще имаш ядове при студен старт, но щом си хапва 10W40 значи има основателни причини. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Износен,износен-колко да е износен? Като мерих компресия при температура 40 градуса на двигателя един час след спирането му,показа от 11,2 до 12 атмосфери,ама масло си дърпаше,дали от гумички или от сегменти-не знам,сега защо не го пипа?

Ако я караш на бензин маслото ще стане по рядко, още повече ако е градско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега 3 пъти ми е влизал бензин в маслото от скъсани платна на помпи и след смяната на помпите :mrgreen: си се изпарява за седмица,така че и да влазя през сегменти-не е повод за притеснение-и на 3-те шкоди,които съм имал,последствията бяха точно никакви.120 и 100S целогодишно си бяха на М10Д и си палеха и вървяха зимно време колкото си могат,тая работа с най-хубавото масло е по-скоро градска легенда.

Косев пише 5W40 и 10W30 да се слага на нов мотор-някой да кара с такова?

А двигатели на 150 000-200 000 км на 10W40 и да не го ядат-много рибарска работа стана [-X

Като ми се скапе мотора,веднага ще пиша във форума. :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , върни малко газта , че оср@@ме темата на balistk92 , а той ако сметне за нужно , че последните няколко поста не му носят нужната информация да каже ще мина с метлата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да кажа-4 мотора шкодови минаха през мене-да не гори масло никой от тях не видях,за сефте с това масло виждам 135/136 мотор да не пропушва;ако не я вкараш в лютеницата-чак такива проблеми да създаде....Слагах 10W40,и минерално,и полусинтетика-яде си го,15W40 също си го хапва-и Кастрол,и словенско,и опелово,и руско.За сефте не доливам и не пуши,тяга има,не е каквото да няма-особено като затопли мотора....

Пък който иска-и 5W30 да слага,лична преценка.

P.S. Не е зле колегата да каже защо е решил,че е за смяна на сегменти?

Ами реших че съм за смяна на сегменти защото колата губи мощност след като загрее.Не да прегрее,а просто в работна температура..до 90 градуса.Един ден реших да проверя компресията по български. :D След като колата беше позагряла(90 градуса отново) спрях на леко баирче огасих я на първа,сляох и леко я бутнах.След което фелата заподскача като зайче надолу.. Много слаба компресия имаше..Още като я купих беше прегрявана..и аз веднъж бях на ръба да я прегрея..цапа ми свещта само на първи цилиндър..гарнитурата ми е на едва 2000 км..Та всичко ме навява на мисълта че съм а смяна на сегменти..Давайте ми акъл хора-не искам да предавам марката.. :(

П.С: Постовете не ми пречат,дори се радвам да чета ралични мнения и предложения :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Туй,дето го описваш,не е добре,но все пак-за да си сигурен,че е духнал мотора,наистина трябва да замериш компресия на цилиндрите-ако даде 9 и нагоре,не е чак за притеснение,вече ако дава много разлика между отделните цилиндри-тогава минимум глава ще се събаря.Колко и кога цапа 1-ви цилиндър? Кога е сменяно масло и с какво е в момента?Пуши ли отзад и с какъв дим?Колко масло изгаря средно?

За протокола-имам опит с изминати 20 км на 120 L със затворен блокирал термостат-естествено,при опит да развия кожуха се скъса болт на капака на термостата-на 2 км хвърляше водата-наливах и чешмяна отдето намеря, и без вода по 5-10 минути карах и спуках на 2 места глава-е със същия тоя мотор после ходих до Ловеч и се върнах,вярно с голям зор,щото с дупки в главата лятно време който не е карал,той не знае какво е :) ,но разхода на масло си беше 800-1000 г на 1000 км и толкова си и остана,докато не пенсионирах мотора и до последно си вървеше колкото може де...

Първо се сменя масло с ново-после се редят маслообирачи в главата-между двете си мериш компресия!- и чак тогава се мисли за отваряне на мотора-противно на написаното в книжките,аргументирано смятам,че 100 градуса на тоя двигател са му множко-смених включвателя на перката на фавото! със 120-ков и си реших въпроса с охлаждането.Как е веригата на разпределянето? Ако е повечко разтегната,пак няма да ти върви колата и ще грее-при закъснение в запалването си грее всеки двигател.

Чакаме подробности!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.