Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DRL модул - откъде и какъв?


Цецо75

Recommended Posts

Трябват ти доста мощни диоди и добро охлаждане. Преди време пробвах да пусна bi-xenon-а и установих, че диодите бая греят. Хем ксенона е 35w, а не 55 smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 116
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    26

  • ID A

    16

  • The Best Forman

    12

  • fulcrum

    7

Най-много писали в темата

Ако е за Мица, светенето на късите при дълги се постига с преместване на един проводник от лоста на ключа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Offtopic: Мица отдавна е с лупи и отделни дълги, т.е. проблема с bi-xenon-а е решен в зародиш smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предпазва от връщане на напрежение в обратна посока. Така няма да ти се палят таблото, габаритите и лампата за късите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм разглабял модула, но ако е направен както си мисля, не би трябвало да имаш проблеми с "върнати" токове и напрежения :)

 

Отделно, че както ти казаха колегите, диоди серийно за такива токове не са особенно умно решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо,

 

Ако се включваш в паралел на кабелите към крушките няма начин да не връщаш. А според приложената схема се случва точно това. Иво също сподели, че му свети индикацията за дългите, но слабо. Ами слабо е защото го е настроил на 30%. При 50% ще е по-силно, при 100% ще си е като на дълги smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да прикача схема на инсталацията ама при Фабия, Октавия 1ци светлината за дългите (късите) обикновено е след единия предпазител за крушката. А преди всяка от двете крушки за дълги или къси има собствен предпазител. Това не е връщане според мене. А и тази индикация ми показва дали светят фаровете, е поне единия, че има напрежение ;) . На Фаворит/Форман понеже са на лампи, напрежението е толкова ниско, че не се вижда при слънчево време и може да се изполва управлението за габарити да палят допълнителен диод на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия 50Вт на схемата не са добре. Падът в/у силициев диод е 0,6-0,7В. 50Вт означават ток 70-80А?

Ако приемем че крушката е 60Вт, при 12В тока е 5А => диода трябава да разсейва 3-4Вт.

Погледнато от друга страна, диод разсейващ 50 Вт (има и такива) е бая големичък :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо,

 

Ако се включваш в паралел на кабелите към крушките няма начин да не връщаш. А според приложената схема се случва точно това. Иво също сподели, че му свети индикацията за дългите, но слабо. Ами слабо е защото го е настроил на 30%. При 50% ще е по-силно, при 100% ще си е като на дълги smile049

 

Нямах предвид, че не "връща", а че няма проблем от това, че "връща" :)

 

Диоди ако слага, трябва да сложи нещо от сорта:

 

http://store.comet.bg/bg/Catalogue/Product/28836/

 

Задължително да е Шотки, за голям ток и да деяни поне на 60V обратно напрежение (мисля, че толкова беше стандарта за авто инсталации, ама може и да бъркам).

 

И пак ще губи върху тях около 3W което си е 6% загуби в топлене на въздуха и 6% по-малко светлина. Не, че е много, ама що?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще изчакам и pe4etara да каже номера на неговата книжка и ще извъртим :)

С малко закъснение: при мен е книжка 101457, модул неизвестен... :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще изчакам и pe4etara да каже номера на неговата книжка и ще извъртим :)

С малко закъснение: при мен е книжка 101457, модул неизвестен... :-k

 

Хаха стана егати главоблъсканицата. А да ви видя сега как сте с комбинаторната логика.

 

Значи дотук изчистени са 101557 (Калата), 101538 и 101544 (Евгени) и един който комплектовах за Велко, ама не му помня номера. Т.е. 4 са окомплектовани, остават 7, а именно :

 

модули 101536 и 101435 които са в rapid. Книжките му са в мен, ще ги оправим лесно. Остават 5.

 

модули 101554, 101557 и 101453 които са при мен. Книжките са в 2 в рапида и една при ковърдейла. Значи и тях лесно ще ги оправим. Остават 2 броя.

 

Монтирани са на ковърдейла и печетаря в колите - 101456 (книжката е в мен) и 101457 (книжката е в печатаря).

 

Оттук има две възможности - Пепи си има модул с книжка в комплект. Т.е. ковърдейл има 101456 в колата си - давам му книжката и е готов. Или има 101457, а 101456 е в Пепи, тогава книжките им са разменени.

 

Та аз предлагам следното. Ще дам книжката на 101456 на ковърдейл. Ако се опре до гаранция трябва да помним, че евентуално на ковърдейл и печетаря книжките са разменени... или не са :)

 

Другите ще са на чисто.... а аз трябва да черпя за какафонията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Няма да слагам диоди , след като Иво ми обясни , че и е нужна обратна връзка с инсталацията ми стана ясна цялата галимация ... притеснението ми беше породено от многобройни проблеми с аларми , а не с конкретния модул smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ги мислите тези дрл-и :D

Днес ми остана време да сложа на мойта Фабия и защото гледам тема от доста страници,която не съм чел де,реших да ви направя няколко снимки колко лесно и бързо става.За 10 мин.със свалянето на фара.Модулчето е 25лв.цена на едро.Надеждно е!Ползвам свързващи конектори -закрепват се бързо и лесно за заводската инсталация ,без да я повреждат.За тях,след като са свързани с инсталацията,се свързва кабела посредством мъжка клема /от дебелите/.Направих ги на дългите на 50%.Устройството е с 4 кабела,свързват се:

-плюс батерия

-минус бат.

-плюс габарит

-плюс къси/дълги

post-2454-138453409789_thumb.jpg

post-2454-138453409797_thumb.jpg

post-2454-138453409802_thumb.jpg

post-2454-138453409806_thumb.jpg

post-2454-138453409813_thumb.jpg

post-2454-138453409815_thumb.jpg

post-2454-138453409818_thumb.jpg

post-2454-138453409823_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е добре,но чух от господата,които извършват годишни технически прегледи,както и няколко милиционера,че без минаване на технотест "новите светлини" са незаконни.Само фабрично монтирани дневни светлини се приемали от закона. smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бисо под новите светлини имат предвид допълнително монтирани. Затава слагат един модул за палене на фабричните фарове, а къде се слага е една дългичкаааааааа дискусия smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Бегай да пускаш тото!

 

Отивам, щото се оказах с комплект модул-книжка! smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма гъзарийка било туй чудо ... на алтернаторчето на дядо Форман му олекна най-сетне smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ще напиша нещо за това кое се нормира като 30% при DRL модулите.

Тази величина е тока , консумиран от самия модул - конкретно на лампите на фаровете , консумацията на електронния блок на

модула е пренебрежимо малка.Амперметъра за измерване на тока на консумация се включва м/у главното захранване + 12 В и силовия плюс на DRL модула.Ако се включи във веригата на лампите ,ще покаже стойност с много голяма грешка.

Причина за това е формата на тока / напрежението , генерирана от ШИМ - а на DRL - а - честотата е поне и над 50 kHz , комерсиа

лните мултицети не могат да измерят обективно тази величина , над 500 херца започват да грешат сериозно.

И цифрови , и аналогови.

А ето защо за нормируема величина се приема тока , това е защото има големи конс

труктивни различия при рефлекторите на фаровете на различните марки / модели автомобили и при това обстоятелство нормиране

то на другата важна светлотехническа величина - светлинния поток е трудно.

Накратко казано , една 12 волтова 60 ватова дълга светлина ( 60 Вата е стандартната мощност независимо

дали е с цокъл H1 , H4 или H7) консумира точно 5А при захранващо напрежение 12 Волта.

Тогава логично 33% от тока са 1,63 А, съответно по две за лявата и дясната светлина.

Иначе светлинния поток на една лампа с нажежема спирала не е нито линейна , нито квадратична , нито пък логаритмична зависимост от косумирания от нея ток.

Това дискутирахме с конструктор и производител на DRL модули , при него ,а и при други колеги , занимаващи се с това

не се провеждат подробни светлотехнически изследвания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Една малка корекция:

 

С ШИМ не генерираш а накъсваш, и тока където и да го мериш, преди или след модула е един и същ, с една и съща форма, и с прост уред измамата е голяма. ШИМ над 200 херца за фарове си е чиста загуба на енергия. До сега май Н1 и Н7 60 вата не съм виждал. Автомобилната лампа с нажежаема жичка е много добър усреднител, и може спокойно да се приеме, че при управление с 20% от номинала, консумира 20% от номиналната мощност. За светлинния поток съм съгласен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата с нажежаема жичка е много добър усреднител, но при ШИМ на 20% ще консумира повече от 20% от номиналната мощност.

Причината е, че жичката ще е по-студена от нормалното и ще е по-нискоомна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да то се стигна до консенсус, че нито консумацията, нито светлинния поток са просто дефинируеми при шимосването.

 

Ама не се намери никой със светломер да замери аджеба, какъв е интензитета на светлината при определен % на PWM-a... Аз нямам светломер под ръка, ама ей тъй за спорта ще взема да издиря един. Иначе консумацията може да се хване лесно с токова сонда каква е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата с нажежаема жичка е много добър усреднител, но при ШИМ на 20% ще консумира повече от 20% от номиналната мощност.

Причината е, че жичката ще е по-студена от нормалното и ще е по-нискоомна.

Така е , да не забравяме , че лампата

с нажeжаема нишка е елемент с нелинейна волт - амперна характеристика!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама не се намери никой със светломер да замери аджеба, какъв е интензитета на светлината при определен % на PWM-a

На трънско око почти няма разлика в бялото на найтбрейкъра , а инак като интензитет наистина свети малко по-силно от джобно фенерче (демек само на дневни светлини на тъмно не моеш да караш).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.