Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зимни гуми-какви да избера?


Recommended Posts

  • 2 седмици по-късно...

Аз заложих на Конти ТС850. Това за мен е гумата с най-добро комплексно поведение. Тиха е,  с много добро сцепление и комфорт на возене при всякакви условия. На предишната ми кола бях също с Конти, но ТС830. До момента не мога да намеря разлика с тези на сухо и мокро (на сняг и лед още не съм карал - предполагам ще се държи също толкова добре).

 

На лед и на хлъзгаво - не е върховна, но е много добра. Специално ги пробвах тая нощ - но когато горе реших да сляза от колата, осъзнах, че трябва здраво да се държа за нея, защото мога да се изтърся и да замина надолу - толкова беше хлъзгаво.

Когато спреш на баир и решиш отново да потеглиш - зацепва много добре! И се провираш между снегорините като с бъги!

Иначе, ако решиш да влезеш с висока скорост в завой, или ако навиеш волана повече - предницата почва да бяга навън. Ами нормално - физическите закони все пак не могат да се заобиколят.

При спиране - това е гумата с най-къс спирачен път. 2-3 метра по-малко от всички други гуми - Мишелинки, Унирояли, Дънлоп, Бриджстон - всичките са с по-дълъг спирачен път.

Иначе новите Бриджове, ЛМ 001 - са много добри на киша и на мокро, но на сняг и на хлъзгаво откровено издишат, това е истината.

Странично водене - също много добро!

Само горивната икономичност не ми хареса особено...... Но в тая киша и лапавица е съвсем разбираемо, че гумите превъртат при по-рязко подаване на газ, и това се отразява на горивото. Ала по-добре така - отколкото да не зацепват.

Та, накратко - наистина са всестранен талант!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е,че са комплексни Континентал.  На сняг най-доброто е Мишлен.  На сух зимен и мокър зимен асфалт са Бриджстоун.  От години си е така. Няма как при всякакви условия видът каучук и шарка да са оптимални.  Въпрос на преценка и личен избор. Не си сбъркал с Контитата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно подкрепям горния коментар и затова заложих и на Бриджстон тази зима. Времето много се измени и е предимно мокро. Няма ги обилните снеговалежи и да задържи снега няколко седмици. Мишелина отпадна поради тази причина, а и цената от близо 300 лева на гума ме разколеба. Континентала изобщо не съм го слагал в сметките. Летен бих сложил, но зимен само ако живея в бяла държава с нормални пътища.

П.П. Бриджстона е с протектор и много здрав борд. Кофти за комфорта, но добре за родната действителност!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що се отнася до парите моите зимни Бриджстоун ми седнаха на 420лв гумата с включени в тази цена доставка, монтаж,баланс и т.н. В най-евтините гуми се предлагат на по 400лв гумата,но като сложиш доставка,монтаж,баланс и т.н. същото излиза като обща сума.  Пак в най-евтините гуми,Конкурентите от Мишлен са с цена 490лв на гума и Континентал 470лв на гума.Значителна разлика спрямо моите,но това е заради по-качествения каучук на двете,който дава предимство на снежна покривка на Контитата и Мишлена спрямо Близака. На сух зимен асфалт обаче нещата са твърдо в полза на Бриджстоуна. За това,че са шумни Близака не мога да преценя,защото РСката е доста добре обезшумена,но че возят доста твърдо като за зимна гума си е вярно.Като за твърдост на 19ка разбира се.За странния скърцащ шум писах вече,който се дължеше на усукването на ламелите при максимално ляво или дясно при ниски градуси.Последните дни бе топло и го нямаше.От днес вали мокър сняг,но още не съм я карал.  Като цяло Бриджстоун са изключително подходящи за БГ настилките. Континентал и Мишлен също са изключително добри гуми,но са по-скъпи и с по-меки бордове..........по-леки са обаче от Близака,което не е за подценяване спрямо разхода и т.н.  Мишлен съм имал и на сняг бях като снегорин,но на сухо страшно люлееше.Близака не мърда,дори и с над 200км/ч.Просто сега не ми бе необходима подобна гума като Мишлена,защото при повече от 10см сняг въобще и не мисля да вадя колата.  Континентал винаги са първи в тест класациите,което не е случайно.                    

     Дънлоп и Пирели също са с убийствени цени от по 470-490лв гума,но тези двете не ги препоръчвам. С Дънлоп уинтърспорт си имах големи ядове.

 

Абе за пореден път казвам,че Конти,Мишлен или Бриджстоун няма лоши.Просто ако гумата е нископрофилна препоръчвам Бриджстоуна,заради по-усилените бордове.При гума от 50 и нагоре височина за да нямате проблеми върху сняг-Конти или Мишлен. Най-важното е зимната гума да се кара две години и на третата нова.Летните може и три години,но не повече.Знам,че много от Вас няма да се съгласят с мен и ще ми кажат как 4-5 годишни гуми са в отлично състояние,но според мен си  е риск с живота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+ 1

Абсолютно на същото мнение съм. Не знаех, че цената на 19-ките е толкова. При мен на 225/45/17 е двойно по-евтино! Определено зимна гума максимум 3 сезона. Летните също толкова, но те просто заминават заради километрите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на 225/45/17 е двойно по-евтино!

 

Ами то да ти кажа за зимна гума това е и по-добрия размер от моите 235/35/19,ама заради визията   прайми ени щуротии :BangHead:

Твоят диаметър на гумата е 634мм,а моят е 647мм. Базовият модел на РС тройката е също с 225/45/17,но малко ми малеят визуално.При теб е добре,защото си с РС двойка.

 

При калкулатора за гуми като изходни параметри поставям именно гумата на базовия модел на тройката 225/45/17

В смисъл ако сложа моите гуми за изходни параметри 235/35/19 излиза ,че и 245 гума може да се сложи,но смятам,че няма да е коректно,защото базовата си е 225/45/17 и взаимнозаменяеми са 225/40/18 и 225/35/19,които са заводски опции при конфигурацията на колата. 

 

 235/35/19 са с разлика от 13мм плюс в диаметъра,която е допустима,а по-големият диаметър затваря повече процепа до ръба на калника.

245/35/19 вече са недопустими с разлика 20мм плюс в диаметъра.

 

Гумаджиите във форума могат да кажат тук,дали разсъждавам правилно.

 

По тясната гума и с по-малък диаметър гума е МНОГО ПО-ПРИЯТНА ЗА КАРАНЕ.  Воланът се върти по-лесно,а и колата набира по-леко. 

 

Оспамих май темата,ама вече така и така с 19ки ще се кара,единственият ми вариант да компенсирам по-тежките гуми и джантоци са още малко кончета за в бъдеще :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на 225/45/17 е двойно по-евтино!

 

Ами то да ти кажа за зимна гума това е и по-добрия размер от моите 235/35/19,ама заради визията   прайми ени щуротии :BangHead:

Твоят диаметър на гумата е 634мм,а моят е 647мм. Базовият модел на РС тройката е също с 225/45/17,но малко ми малеят визуално.При теб е добре,защото си с РС двойка.

 

При калкулатора за гуми като изходни параметри поставям именно гумата на базовия модел на тройката 225/45/17

В смисъл ако сложа моите гуми за изходни параметри 235/35/19 излиза ,че и 245 гума може да се сложи,но смятам,че няма да е коректно,защото базовата си е 225/45/17 и взаимнозаменяеми са 225/40/18 и 225/35/19,които са заводски опции при конфигурацията на колата. 

 

 235/35/19 са с разлика от 13мм плюс в диаметъра,която е допустима,а по-големият диаметър затваря повече процепа до ръба на калника.

245/35/19 вече са недопустими с разлика 20мм плюс в диаметъра.

 

Гумаджиите във форума могат да кажат тук,дали разсъждавам правилно.

 

По тясната гума и с по-малък диаметър гума е МНОГО ПО-ПРИЯТНА ЗА КАРАНЕ.  Воланът се върти по-лесно,а и колата набира по-леко. 

 

Оспамих май темата,ама вече така и така с 19ки ще се кара,единственият ми вариант да компенсирам по-тежките гуми и джантоци са още малко кончета за в бъдеще :sorry:

 

Леле, луди цени направо!

А аз с моя размер 195/65-15 - къде съм тръгнал?

Иначе цените на контитата, бриджите и мишлетата - са съответно 106, 101 и 118 лв, като за моя размер.

И вече имам впечатления и за трите гуми - и ще ги споделя.

Контито - както вече казах, е много добър всестранен талант! Освен това са сравнително тихи и мекички - но иначе са много стабилни гуми. И противно на очакванията - не страдат толкова заради меките си бордове, колкото човек би могъл да предположи.

Новите Бриджстони - много са добри на киша и въобще на мокро. Но на сняг, скреж или хлъзгаво - забележимо отстъпват на Контитата, и лично аз не бих си ги взел. Обичам планините и снеговете - а там определено не е за Бриджове......

Мишелин - това е гума за прилично почистен път, или за 1-2 см сняг или киша. Или въобще за сухо..... В такива условия - това е идеалната гума. Пък са и тихи, и меки, и с добра горивна икономичност...... И ако ви трябва такава гума - това е вашият избор. Но за по-непочистени пътища - това просто не са гумите. Без никакви лоши чувства към французите - но това е истината.

Иначе Контитата - са чешки. Пък Бриджовете - бяха полски......

Та вероятно и заради това накрая избрах Контитата.

Чешкото си е чешко, все пак! :doubleup:

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Контито - както вече казах, е много добър всестранен талант! Освен това са сравнително тихи и мекички - но иначе са много стабилни гуми. И противно на очакванията - не страдат толкова заради меките си бордове, колкото човек би могъл да предположи.

Новите Бриджстони - много са добри на киша и въобще на мокро. Но на сняг, скреж или хлъзгаво - забележимо отстъпват на Контитата, и лично аз не бих си ги взел. Обичам планините и снеговете - а там определено не е за Бриджове......

 

Размера ти е сигурно най-масовият в България. Цените са супер и има голям избор. Иначе за марката - Конти, Бриджстон или Мишелин - всеки човек има предпочитания!

Мен точно мекия борд ме отказа да взема Континентал и за Шкодата. На Аудито 195/65/15 изобщо не бях доволен от ТС850. миналата зима. Може би ако имаха по-твърд борд бих се престрашил отново. Другото което не ми харесваше е, че все едно се усукваха при завой с по-бърза скорост (предполагам защото 195/65/15 си е доста балонна гума). За мен Континантал ТС850 е много добър рекламен продукт на АДАК - всичко що е Континентал и ВАГ е номер 1. Летен Континентал бих си купил. Карал съм и пак бих карал с такива.

Бриджстона го тествах днес на истински сняг - никакви грижи. Хареса ми как копае в коловозите. Да, знам че не е Мишелин или Пирели Сото Зеро и че ще изкара по-малко като пробег, но така или иначе 3 зими ще ги карам. Най-важното е, че не се страхувам да не закача случайно някой камък или лед странично!

П.П.

И все пак ще купя едни вериги за да има за всеки случай в багажника!

Редактирано от Impress_me
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес имаше забава на паркинга на фирмата. БМВ фън! Нямаше никакво значение гумата пред 30 см неотъпкан сняг.

 

Редактирано от Impress_me
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пробвах континенталките по "добре почистените" софийски квартални улички и съм много доволен от поведението им. Тестът започна още с излизането от подземния гараж - излизането е по доста стръмна малка уличка, която води до кварталната улица. Гумите се представиха перфектно и дори не забуксуваха. Поведението е еднакво добро на неотъпкан сняг и на заледен път с отъпкан сух сняг отгоре. Бордовете на конти са наистина по-меки от тези на бридж, но за три сезона с тс830 195/65/15 на предишната ми кола не съм имал никакви проблеми, баща ми също кара тс 830 205/55/16 три сезона безпроблемно. Трябва просто повече да се внимава с дупките. Усукването на 15-ките в завой е напълно нормално и определено го има при всички от посочените марки. Поздравявам колегата Иван за смелостта да кара зимата с 19-ки. За съжаление българските пътища принуждават много хора с джанти над 16-ки да търсят твърди бордове, за да пазят джантите си, а това неизменно втвърдява допълнително возията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пробвах континенталките по "добре почистените" софийски квартални улички и съм много доволен от поведението им. Тестът започна още с излизането от подземния гараж - излизането е по доста стръмна малка уличка, която води до кварталната улица. Гумите се представиха перфектно и дори не забуксуваха. Поведението е еднакво добро на неотъпкан сняг и на заледен път с отъпкан сух сняг отгоре. Бордовете на конти са наистина по-меки от тези на бридж, но за три сезона с тс830 195/65/15 на предишната ми кола не съм имал никакви проблеми, баща ми също кара тс 830 205/55/16 три сезона безпроблемно. Трябва просто повече да се внимава с дупките. Усукването на 15-ките в завой е напълно нормално и определено го има при всички от посочените марки. Поздравявам колегата Иван за смелостта да кара зимата с 19-ки. За съжаление българските пътища принуждават много хора с джанти над 16-ки да търсят твърди бордове, за да пазят джантите си, а това неизменно втвърдява допълнително возията.

 

И мой приятел миналата година нямаше никакви проблеми с бордовете, та затова тая и аз реших да си купя Контита...... И не съжалявам.

Оше повече че са чешки - като колата. Иначе аз карам сравнително кротко в завой - та мен усукването много не ме бърка. А за фъна - Шкодчо си копа съвсем спокойно през снега.  

На снега Контито е направо фърст, и минава отвсякъде!

С една дума, много съм доволен, като цяло!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с Pirelli Snowcontrol 3. Също много универсална, но слаборазпространена гума в БГ. Брато е с класиката конти тс850. От където е минала едната, от там е минала и другата. Общо взето за сняг имам много прост тест: живея на улица под наклон, като почна да не мога сам да излизам сменям гумите. За сняг за мен най-важното е мекия каучук, каквато и да е гумата съм установил, че някъде м/у 4 и 5 година грипа и' рухва. Карал съм Дебика фриго 1 и 2, GY ултрагрип5, Мишлен Алпин Спорт, Гиславед и сега Пирелито. Горното важи за всичките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година (преди 2-3 дни) за първи път имах възможност да тествам при истински зимни условия ей тия Nokian-киNT_product-image_WR_A3.png?c=product_ima

Размера е 205/55 R16. Прибирайки се от път, на паркинга на сградата ни заварих 20-тина сантиметра хубав неотъпкан сняг, през който с това от снимката минах като с фадрома! Даже направих няколко маневри за да поотъпча, че да не се мокрят крачетата на принцесата (щерка ми) като излезе от колата. За мое учудване под снега имаше и лед, за който даже и не съм разбрал докато не излязохме от колата. Непринудения тест на гумите в зимни условия започна същия ден на път от Варна за София като включваше мокра настилка, хубава сочна киша, на места леко заледено, и естествено в София - много сняг. Нямам никакви забележки към стабилността (скоростта не е падала под 100 на междуградско, освен разбира се в населените места), влизанията и излизанията от коловози не бяха никакъв проблем дори и при изпреварвания. Като недостатък мога да изкажа мнение, че ми се струват ма-а-алко по-шумни в сравнение с други зимни гуми, с които съм карал - примерно Continental, Vredestein и Gislaved.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същите гуми и същия размер от тази година - NOKIAN WRA3. Все още в Пловдив няма сняг, а другаде не съм пътувал, но съм убеден в доброто им представяне. На предшественика им, WRG2, изминах над 60 000 безпроблемни километра. Затова пак заложих на този модел.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм със същите Нокиани от този сезон, та дори и в същия размер :) За момента съм изключително доволен и мнението ми се препокрива напълно с написаното от Коста, като едиствено ще допълня и за прекрасното поведение на гумите на сухо при 150-160++ км/ч  :sorry:

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-14049-0-56806600-1420146867_thumb.jpgpost-14049-0-09715700-1420146870_thumb.jpgpost-14049-0-36911600-1420146873_thumb.jpgpost-14049-0-63575400-1420146876_thumb.jpgpost-14049-0-78805500-1420146879_thumb.jpgpost-14049-0-54115800-1420146912_thumb.jpgpost-14049-0-80077000-1420146914_thumb.jpg Така изглежда колата върху 12-15см сняг. На сух зимен със 170-200км/ч не мърда. Вчера ходих до Велико Търново за новогодишната нощ,днес обратно към Шумен. Удоволствие е да се надува РСката и при минусови температури.На определни  усойни участъци по пътя си имаше доста лед,но нямаше и нотка нестабилност.Когато можеше и със 190-200 съм карал-средна скорост до Шумен ми даде точно 100км/ч и разход 10 на сто на индивидуал при температура на въздуха -8 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се обадя и аз. Зимните ми гуми са Firestone Winterhawk 3, 185/60/15. Държат се чудесно на мокро, сняг и лед. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

attachicon.gifСнимка0238.jpgattachicon.gifСнимка0239.jpgattachicon.gifСнимка0242.jpgattachicon.gifСнимка0243.jpgattachicon.gifСнимка0244.jpgattachicon.gifСнимка0234.jpgattachicon.gifСнимка0235.jpg Така изглежда колата върху 12-15см сняг. На сух зимен със 170-200км/ч не мърда. Вчера ходих до Велико Търново за новогодишната нощ,днес обратно към Шумен. Удоволствие е да се надува РСката и при минусови температури.На определни  усойни участъци по пътя си имаше доста лед,но нямаше и нотка нестабилност.Когато можеше и със 190-200 съм карал-средна скорост до Шумен ми даде точно 100км/ч и разход 10 на сто на индивидуал при температура на въздуха -8 градуса.

 

Е много хубава тая Рс-ка колега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооо колега BlueSoulReaver машината ти изглежда страхотно :eusa_clap: Здраво стъпила в снега :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Зимата бавно, но сигурно наближава и дилемата за зимните гуми отново идва на дневен ред. До сега се чудех между Goodyear UG9 и Continental TS850, но попаднах на статия за новите Nokian WR D4 и дилемата стана още по-голяма. Рекламират ги като най-добрата гума за мокро, но все още не намирам реални тестове и сравнения с другите марки.

Цените от произволен сайт за гуми:

Размер: 195/65/15

Nokain WR D4 - 101 лв

Continental TS850 - 106 лв

Goodyear UG 9 - 108 лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата бавно, но сигурно наближава и дилемата за зимните гуми отново идва на дневен ред. До сега се чудех между Goodyear UG9 и Continental TS850, но попаднах на статия за новите Nokian WR D4 и дилемата стана още по-голяма. Рекламират ги като най-добрата гума за мокро, но все още не намирам реални тестове и сравнения с другите марки.

Цените от произволен сайт за гуми:

Размер: 195/65/15

Nokain WR D4 - 101 лв

Continental TS850 - 106 лв

Goodyear UG 9 - 108 лв

Аз мога да кажа за Контито - миналата зима ги взех и съм много доволен - както на сняг, така и на вода колата беше изключително стабилна.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, без да се сърдиш, но отговора е в "Търсачката", както и в четене, мислене и сравняване...

Пореден такъв въпрос, при толкова писано и споделяно...?!?

А, относно новите гуми - кой мислиш, че има обективно /по-скоро субективно, или каквото и да е/ мнение?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.