Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda 120 "Прераждането"


maxrpm

Recommended Posts

Благодаря! ;)

Чисто по 120 ковски се счупиха зъбчатките на броячите, но чувството по тъмно сутрин да пътуваш към работа, под звуците на скорпионс, с цигара в уста, без да те хваща морска болест от трамвая е много яко, толкова отдавна не съм го правил, че бях забравил как е.

 

 

И нещо което открих вчера... На старите карбуратори чешмичката на ускорителната помпа е по дебела, а на новия модел са я намалили...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нощната беше доволна, пооправихме туй-онуй. Сега остава да събереш парички за газова и чувството да се возиш напред-назад ще стане още по-приятно! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заплата :mrgreen:

[-X

Не една макси, а две-три, на куп... smile021 стискам палци по-скоро да се почувстваш човек!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей това го казва, аз вчера си го помислих, че 2-3 трябват и ме обхванаха студено, топли вълни. :mrgreen: Сам знаеш, пари на куп, дава само банката, ама сега нали взех 150 за Гo и за бензин, ще изчакам да ги изплатя и тогава пак. Тъпото е че развих вредния навик да застъпвам последната вноска от предишния с първата от новия, ама то при мене всичко е така :lol:

 

Не бе, като сменя тампоните на мотора, ще видим после с тебе да си намерим комплект гумички за карбуратора, мен ми остана само един на който не му се върти щуцера, мога да взема и един от лада 1200 класик, много ми го хвалят, ама него ще трябва доста да почистя, че е каран само на газ и ще трябва да ходя в магазина за лада. Има един който е до поликлиника в която има гинеколог и е в центъра, някъде около Симеон, брегалница.. но не си спомням къде беше и има още един на козлодуй. Трябва да мина да си взема и 1л масло за скоростите, че текат, да има тая година да се долива, пък после догодина ще сменям гарнитурите.

 

Трябват ми дистанционни пръстени за диференциала с обща дебелина 1мм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябват ми дистанционни пръстени за диференциала с обща дебелина 1мм.

Това е трудно за намиране...аз обрах от 2-3 ск. кутии за да нагласим луфтовете на Зелената...(в магазините такива пръстени няма, никога не е имало, тъй като се монтират само в завода и не се износват...)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябват ми дистанционни пръстени за диференциала с обща дебелина 1мм.

Ако не намериш употребявани,иди в някоя добре оборудвана шлосерска работилница,правят се на струг малко по дебели и се шлайфат до нужния размер.Ако не намериш и кой да ги направи,пиши ми размери и бройки,ще ти ги поръчам при един познат,и ще ти ги пратя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Уйкенда се сдобих с ладовия си карбуратор от едно време. Оказа се, че съм му слагал механична втора клапа, което видях чак у нас и ме усмихна. Вдигаме 7000оборота, вместо 6500, но не сме се возили, защото бензина е на изпарения. Щастлив и доволен го монтирах, работи 3-4 мин, докато загря и се запушиха малките обороти. Тук идва и времето да се похваля - най - сетне от много време насам, някой ще работи, а аз ще си почивам! smile092 smile092 smile092 Обадих се на един колега, който преди това много се е занимавал със спортни лади и т.н. уговорихме се и като бял човек в Четвъртък ще отида да оставя колата и ще си я взема в Понеделник.

 

Другия проблем - мамка му от някъде тече масло и не мога да чатна от къде е!!! Толкова е много, че хвърлям пясък под колата и се чудя кога някой селтак ще и строши нещо, защото цапа с масло навсякъде. Колкото повече седи, толкова повече тече, дори и да не е палена. :( Смених гарнитурите на диференциала и 4те, вчера изхвърлих сервизния капак на повдигачите на клапаните и сложих от фелиция, та от там дано спре да тече, кофтито е само че за целта се наложи да се махне бензиновата помпа изцяло и нямах гарнитури за нея, но то така или иначе трябва да се ходи до магазина за гарнитура за капака на клапаните, така че не е яд, навих шпилките в блока и я зарязах.

 

Ако след тея интервенции още тече, направо ще я облека с найлони отдолу smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми напомня на едни такива висящи неща, които ги закрепят под опашката на коня, да не тропка където му падне...Не върви точно твойта кола да е с памперс!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, щом тече, когато седи, вероятно проблема е някъде в долната част на мотора. Най-много теч от там съм виждал от бензиновата помпа ( през мястото за долния болт и оста на лостчето, ако помпата е от стария тип ), през датчика за маслото, двата края на коляновия вал ( през семерингите ) и картера ( през болтовете за закрепване ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мммм, значи така се е появила!! Хубаво е, да има някой да помни нещата който съм забравил... :mrgreen:

Вчера намерих темата за карба от лятото 2006, като съм го слагал. Карал съм колата цяла нощ, докато стопля че ми е заминал съединителя. :mrgreen: smile049

 

Борко, гарнитура на картера не ми се сменя, там е жив масларник, пък и петното е по-скоро по - назад, към маншона на дясната полуоска, но аз просто не мога да повярвам че тече от там отново и малко има под бенз помпа. Ще сменя датчика за маслото направо с фелициев.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес финализирах един проект от 2011. viewtopic.php?f=6&t=22842 Тъй като eдно време подарих релето на бившата, днес най - накрая си взех ново, по къс ремък

http://picbg.net/img.php?file=be4140c21a5f7731.jpg

download/file.php?id=29418

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Набързо да допълня това което изчезна.

 

Алтернатора от фаво се оказа с прецакан статор, работеше, но явно вече не. Корпуса с диодите, ще свърши работа на кранки. Взех си алтернатор от БМВ е36 80А, смених му лагери и четки, намазах челата на намотките с шел лак и следва монтаж.

 

Анастас ми прати 105 глава, адмирации за което, както винаги, всичко което тръгва от Пловдив, приключва добре.

 

Затегнах я на 6.5, както попринцип си правя. На първо палене я прегрях от глупост, защото не обезвъздуших след смяна на антифриза. Обезвъздуших я и пое 3,5 вода. Сега мисля превантивно пак да я притегна на 6,5.

 

Притегнах гайките на десния ръкав на полуоската и май спря да тече масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BMW Power! :moto:

http://store.picbg.net/pubpic/B4/55/bcabbb6efef3b455.jpg

http://store.picbg.net/pubpic/F6/88/fe1a3457095bf688.jpg

http://store.picbg.net/pubpic/E6/25/e20b011a4967e625.jpg

http://store.picbg.net/pubpic/0F/D5/acc31f1a4b570fd5.jpg

http://store.picbg.net/pubpic/17/4A/38ef3f30017b174a.jpg

http://store.picbg.net/pubpic/77/B0/0169a1dd89bc77b0.jpg

 

Използваме тази шайба 2.0RTM, http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/38048-%D1%80%D0%B5%D0%BC%D1%8A%D1%87%D0%BD%D0%B8-%D1%88%D0%B0%D0%B9%D0%B1%D0%B8/?hl=2.0rtm&do=findComment&comment=198627 с ремък 10х1000. Може и без леглото за зегерката, то е мислено за гайка М14. Горното ухо на 120 ката е 10мм, но съвсем спокойно може да се отреже на 11мм. Втулката на долното, задно ухо се реже, докато се изравни с корпуса, пробиването от м8 на м10 е много опасно, трябва да се внимава. Препоръчвам да се извади статора и диодите, докато се пробива, или да се направи преходна шпилка М10->М8 и да се пробива само предното ухо.

Лагерите са както при шкодите - 6201 и 6303, четките са сменяеми и струват около 4лв.

 

Ако някой знае, нека ми каже размерите на оригиналната шпонка на шайбата.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше , сподели за волт- амперната характеристика - колко ти е  напрежението с фарове , с фарове и парно и т.н. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно е36 е с по -голяма шайба на коляновия вал и със 120ковата шайба 71мм алтернатора се възбужда на 2000оборота и резултатите са плачевни 12,6. с фарове, с 51мм шайбата се възбужда на 1500 и мисля че това е правилното положение, защото така беше написал и човек от бмв форума. Парно ме съм пускал, само фарове, то го има на снимките, при обороти под 1000, 13,67v на 1000оборота 13,88v На високи обороти 13,99.

 

Като цяло алтернатора е доста непригоден за 120 Горното ухо е трудно за рязане, а долното е трудно за пробиване. Хубавото е че колектора на ротора не е от пластмасовите, в бмв форума много се оплакват че им свирят и то най - вече след смяна с такъв от магазина. Иначе най - пригоден ми се стори от Мерцедес 124, Ауди А4 Ама и тоя става, лошото е ,че не пише бмв отгоре ^_^

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И к'во Саше от трън та на глог , че е по-висок , а едно време мислеше , че само Магнетона на малки обороти е гола вода .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе Сашо.Има едни Динама от VW 90А с пистов ремък и 70 А с конус шайба.Не става ли да приспособиш такова?Ако не се лъжа на Тошко е от 70А.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе Сашо.Има едни Динама от VW 90А с пистов ремък и 70 А с конус шайба.Не става ли да приспособиш такова?Ако не се лъжа на Тошко е от 70А.

:PDT_Armataz_07:

327_zpsa21d7080.jpg

 

326_zps21cb86c6.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И к'во Саше от трън та на глог , че е по-висок , а едно време мислеше , че само Магнетона на малки обороти е гола вода .

Oще мисля, че магнетона е боклук. От снимките може да се види, че намотките на статора са бая по - сериозни, а магнетона е с бубинажна тел, като за сешоар. Както вече описах горе, според мен шайбата на коляновия вал на е36 е по - голяма , натам няма да се повтарям. 

Магнетона е много подходящ за да му отрежеш учите, или да го дадеш на скрап ;)

 

@Skoda 130LR Може да приспособиш всичко, което физически успее да застане там. Шайбата няма значение каква е. Aко предния лагер е 6303, става шайба от 120ка, а и шайба се прави, само да си намериш стругар, който не смъква кожи. А трябва и да му е по - дълга остта, да може да сложиш перката (ако е външна) шайбата и гайката, а не като на фаво гайката да е вътре в шайбата :(

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше , щи купя метличка ... втори ден минавам покрай червената стрела и си е все така покрита със сняг ... вземи :cleaning: мерки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.