Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda 120 "Прераждането"


maxrpm

Recommended Posts

Мерси, мисля да я карам на 800 водно на ръка в Събота, ще започна да разглобявам , малко да си помогна. Ще говоря с дядо да влезна под навеса, а той да паркира Полото пред мен, та Шкодата да не я вали. Ще гледам да сваля маски , стопове и малко по малко да  я започвам, та да си помогна за боята на заплата.

 

И аз като теб си мислех максимум да търкам с 800-1200. Мисля да взема 800. В селската железария 1 лист е 50ст. Много искам да е червена , ама не ми се виси в КАТ за нови талони , та ще я вапцаме в цвят на трамвай, какво да се прави... нали е оранж(ева) мацка :) ( В стария талон Оранж, според КАТ, в новия талон Оранж = Оранжев, макар че са два коренно различни цвята.) :)

Сериозно се замислям дали да не взема 2 литра оранжево и 1 литър бяло и да я направя прасковено оранжево, такова едно лекичко и приятно за окото.

768x432.jpg?_=1446900487

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една водна шкурка дето се отмива от водата :) да не попаднеш на нея в железарията. С 800 ще ти се разкаже играта докато я изтъркаш принципно. Може и 600 защото акрилната боя е дебела като шприц и покрива драскотините. Вземи си един флакон черен мат и преди да започнеш да търкаш на водно пръсни цялата кола леко, така, че да стане на черни точици. После търкаш докато изчезнат черните точици и така си сигурен, че всичко е матирано. За боята задължително разреждаш само с акрилен разредител. 1литър е около 6-7 лв. Дюза 2.0 е голяма и може дастанат хубави течове защото боята в тази цветова гама не покрива лесно. Аз пръскам като ми се наложи с 1.4. Става идеално, боята рядка да е за да не става портокал. На жълтото специално трябват 5-7ръце за да покрие. Оранжево не съм пръскал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става интересно....

 

Разглобяването се надявам да включва прозорци, уплътнения, дръжки...

Боядисването, при тези условия очаквай прах в боята все едно си я бъркал с пясък, очаквай портокал, очаквай матиране, очаквай всмукване...

Шлайфането, само с него няма да минеш иска си шприц и филер и пак на вода...

С ръждите не разбрах какво ще правиш, също така и с кривините не разбрах какво ще правиш, също така не разбрах с фалцовете какво ще правиш...

 

Дано не съм черноглед, но не очаквай резултат по-добър от ръждива ограда боядисана с четка!!!  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малък, положението е - няма пари има събор, няма шприц и филер, ръждичките ще мина с вюрт, трябва ми не повече от 50 грама. Кривините - задния калник тръпчинките ги оставяме, боядисваме върху тях и отиваме на Шкода събор, преден ляв калник сменяме с чисто нов , фалцовете ги оправяме , доколкото можем и пръскаме. Плановете са следните - правим я бързо, отиваме на събор, ходим си на работа всеки ден с нея, като дойде зима, вкарваме я в гараж и и се кефим ... ;) На по - късен етап, когато се освободи Косьо, може да удари една ръка с кита на калника и да пръсна само него. Аз не мога да работя с кит, за сметка на това той много добре се справя.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Утре сутрин отивам за боя. Говорих с малкия и ми каза че 2литра ще ми стигне на косъм. Реших да е по поръчка боята (+15лв/л) за да не боядисвам фалцовете и багажника, (много време трябва, а се гони срок), затова ще е с оригиналния си цвят (за всички симпатизанти на цвета на миниум). Избрах и маслата, утре ще отида да взема и тях, съответно Тоtal Quartz 5000 15w40 и Мотул Gearbox 80W90. Човека от магазина се учуди защо ми е толкова гъсто масло, но мисля да не експериментирам и да си взема каквото ми е предписано.

 

Въпроса с шприц кита и ръждопреобразувателя ще реша утре на място в магазина. Знам че трябва, но това ще оскъпи боята с 40лв и още съм много на кантар... не знам. Като напазарувам, ще щракна една протоколна снимка! :) Aко купя готовата жълта боя по каталог, ще спестя 30лв, но ще седи много ... селско!

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, ако можеш пръсни поне една ръка шприц!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми остана време да мина за маслата днес, но се сдобих с други благинки. За краткия си престой при бояджиите успях да се нацапам с 3 капки боя :) Kaкто се вижда, дадох всичко от себе си, че и малко отгоре. Шприца е бял, взех и шкурка 320 Ф125 за машината и 600 за водно. пък ще видим. Ще се постарая калника да го пръсна у нас на балкона и да го закарам готов, но още нямам план за действие, нито пистолет. Не можах да си намеря мерителни кофички, но с човека се разбрахме да ми достави. Много точен!

image.jpg

С моя късмет на Пиротска нямаше къде да се спре. :D Ето го и последния цвят от палитрата.

image.jpg

image.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес, докато се прибирах, бях на косъм убеден да пусна тема - "Наръчник на младия шкодаджия" или как да опазим своята 120ка, от некадърни софийски шофьори. Техники и манипулации за удължаване живота на 120ката без серво апарат...

 

В тази връзка, на някой да му се намира серво с помпи и педали за модела с късо окачване 1982-1984 ? и това серво (малкото) с кой модел спирачна помпа вървеше, нали бяха 2-3 модела ? Има ли начин да тикна серво от Фелиция, много по - лесно намираемо е както то, така и помпата.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да е спокоен малкия (и най - вече защото му казах че боята ще е перфектна) отидох и взех контрола за шприца. То ако отида сега да взема херметик и шегрен, ще си стане legit боядисване , хахах ;) А ,да и това масло, което според колегите, само балъците сменят.

image.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малкия си е много спокоен, не го мисли! Негова кола перфектно боядисана няма. Той от бояджийски работи не разбира и на поляна коли не пръска, само огради и порти!

Редактирано от malkiq
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не разбираш от бояджийски работи плана ми е от 8ми до 14 да се работи, ела на село, да ти покажа :P После преди да сменим гумите, ти ще ми покажеш как се кара правилно настрани, че аз пък това съм позабравил... :) То с това предно ...

 

Даже ако имаш от Seam sealer - a на боди, донеси, трябва ми супер малко , да залепим калника за купето.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боди не ползвам за нищо на света, дори и на оградата. Време няма да имам за да присъствам на обучението ти, за карането на страни, не мисля, че искаш да ти чупя колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Точно ти едва ли ще я счупиш, виждал съм те, който си го може, си го може. Всчико и е чисто ново, няма какво да и стане, само паразитния хебел е за смяна. Апък тоя карб , какво ще успее да направи, под твоя 42ри номер, не ми се и мисли... :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Пичове, не намирам информация, а знам че съм го чел. На колко Nм се затяга малоумния болт на масления филтър преди 1984. Да не взема да го скъсам, че събор няма да има ... :D

 

П.с. Всичко ще пръскам с 1,5 дюза. Такъв пистолет даде колегата, каза ми че няма други части. Дано не е тънко за шприца. ;)

 

Иначе го реших, като няма $ на лепило и шегрен, калника и предна лява врата ще се боядисват отделно и накрая като изсъхнат ще ги събера, за да мога да налея калника отвътре болшой, за да не ръждяса.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам къде си чел за въпросния болт на масления филтър, но в книгите които имам наистина няма информация за Nm - вкл. прегледах книги за 100-ца и 1000МБ :(

Ще затягаш по- леко на ръка !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

от Понеделник до Сряда казват, че ще вали стабилно, имам доста време за матиране и за пръскане на калник. После го дават да е слънчево.

 

То пък и тоя месец с името на бившата е един, кога вали, кога не... К**венски месец...

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Една приятелка , дето завърши ХТИ то , навремето още докато беше на старата работа , ми забърка някакъв "вълшебен" цинков грунд, сега и се обадих да я питам дали още мога да го използвам. Каза че ако втвърдителя е образувал кристална решетка, значи не става. Оказа се че втвърдителя още е течен. Първо ще пробвам него. Ще изтъркам багажника с телената четка и ще видим как ще работи... :) Тя твърди че е уникален и след него нищо не ръждясва.

 

Сега се чудя дали да го мажа с четка или да го пръскам, че ми се вижда гъст а е супер малко има няма 100 грама...

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сърце юнашко не трае, мечката мож да я е страх, шкодаджията трябва да бояисва! Започнах само на водно 600. Така нещата не стават

image.jpg

image.jpg

Работата продължава на балкона. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

First try, first fail.  Пистолета е преебан. Боята я плюе на капки. Отвратително. След 100 грама боя и 150 грама шприц на вятъра, се отказвам! Писна ми. Ако има пари за пистолет в Петък, ще ходя да купя. Ако ли не се отказвам, ебал съм ти и кола и всичко! От 13 тия етаж надолу боята и айде!

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Taка. Вече съм по - добре психически. :) След днешния ден, установих, че тази песен може и да се пее "This is a Paint thinner!! "

Поръчах си това https://www.gav-bulgaria.com/product/pistolet-za-boyadisvane-s-gorno-kazancheс 1,5 дюза за утре. Мнения за марката някой има ли ?

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От името на Сашо: Откъде може да тече вода В багажника? Уплътнението било перфектно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Малък ъпдейт:

Отидох, Посрещна ме с сцепен маркуч на карбуратора ф8, аз и казах че и аз я обичам ;) Смених маслата, с 300 зора сложих чашката на масления филтър - чудо на чешката инженерна мисъл, боядисан отвътре с златна боя заводски. Маслото макар и на 540км излезе черно. На скоростната развихх и двете пробки и я източих хубаво. О чудо не е текла! :)

Изтърках пода на багажника и го намазах с Wurth и след това с вълшебния цинков грунд. Разглобих я, почти я изтърках. Остана ми задна и предна маска, след като в железарията ми казаха че нямат шкурка 320 защото е много ситна се ядосах и запалих към София. Сега Основния въпрос е - новия пищак прави перфектна линия с кореселин, искам да го ползвам за шприца. Мога ли да го разредя, така че да стане достатъчно течен за дюза 1,5. Ще имам и пистолет с дюза 2, но не е добър.

 

Друго - колата за съжаление няма да е перфектна. Сутринта в 10:00 на сутрешното слънце се оказа че има тръпчинка на средата на тавана и още една на предна лява врата и още една на преден десен калник ... :) Освен това се оказа че предишния собственик е китвал и боядисвал предна дясна врата , а аз не съм подготвен да правя врата от гола ламарина в момента. Трябват ми и гумичките около пръскалките на предното стъкло.

Това жълтото под боята (на калника, които едва се вижда) много рядко съм го виждал, основно по колите преди феислифта и е нещо като шприц. Това по вратата е напукан стар кит. Важното е, че колата ще мине ГТП и ще е изцяло оранжева, а че ще има поправки ... това е положението како Минке...

post-396-0-33348400-1494527306_thumb.jpg

 

Ааа и заради смотаните дупки на задния капак и водата която влиза от там си имаме дупка в задния десен "джоб" при мотора. Най - накрая ще взема от на баба ми парника един найлон и ще запуша проклетите "вентационни отвори" :) За спойлера разбирам, спортна кола- заводски спойлер, ок. Ама дупките...

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да го разредиш шприца. Разреждаш докато поне да пръска пистолета. Трябва да стане доста по-ядък от боза и пръска идеално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Отидох дотърках я, измих я, после изорах с нея тревата в двора, защото съм глупав, после я измих пак от чимовете и калта. Шприца го пръсках на фенерче в 21:30 вечерта, за да смогна с боята преди да завали дъжд в неделя. Тавана няма стечки, другите детайли са кофти. Само както си пръскам и става супер, влиза чичо, погледнах го и му казах "здрасти" без да гледам струята - ООооо ужаст , река от стечки.

Шприца на Mipa e много неприятен за работа. Самия шприц е много гъст, дори и разбъркан не се смесва лесно с втвърдителя и разредителя. Много бързо засъхва по дюзата на пистолета, докато си бъркаш новата доза, трябва да пръскаш с пистолета и много трудно се чисти. Тече си както иска, особено като засъхне около дюзата (2.0) Налага се по време на работа да си чистиш' дюзата.... Повече никога няма да ползвам този Шприцкит!

Хубавото е че взех още половин литър акрилен разредител и сега има и за боята. Тоя шприц глътна всичко, само тои го мие и то със зор!

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.