Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Потегляне при 6-степенно DSG


n_kovachev

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

преди малко повече от месец се сдобих с Октавия 2 от 2008 1,9 TDI със шестстепенно DSG. Колата е на 44 000 км, беше на познати. Тъй като никога досега не съм карал автоматик, ми е малко странно при потегляне в някои случаи се получава едно леко лашване, което не мога да усетя кога се получава и кога не, може би като потеглям по-плавно го няма. Веднъж потеглил, не усещам кога стига до 6-та предавка. Въпросът ми е - това нормално ли е за такъв тип скоростна кутия. Маслото не е сменяно, но е проверявано на 32 000 км.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • n_kovachev

    15

  • stivi797

    8

  • dude_BG

    7

  • evin

    4

Най-много писали в темата

Не ви е съвсем ясен въпроса но доколкото разбирам понякога при тръгване колата скача изведнъж рязко.

Ако е така е възможно да подавате газ преди скоростната кутия да е преминала в режим готовност, тоест колата да е на полусъединител и на 1 ва предавка.

Поне при мен го има този ефект, при бързо пускане на спирачката и подаване на газ , започва форсиране на мотора преди скоростната кутия и съединителя да са готови, и се получава рязко зацепване,колата подскача като ужилена , след това всичко е наред, изрежда скоростите нормално без никакви забележки нагоре до спиране на ускоряването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, точно така, скача рязко. Просто след като я купихме, и четох във форума, как определени бройки кутии ритат при смяна на предавки - признак за отиваща си кутия, и може би си втълпявам.

Друго да попитам - влияе ли по някакъв начин Kick-Down на кутията, в смисъл, възможно ли е това да скъсява живота й.

Като цяло все още не мога да свикна на начина, по който върви автоматика, и не знам кое е полезно или вредно за него... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да дам мнение дали кик-а влияе негативно на кутията, всяко нещо натоварено на 100% е по склонно към счупване и повреда от една страна, от друга това е инженерно решение което трябва да е смятано със запас при максимален товар.

Смятам обаче , че дизеловият агрегат изобщо няма нужда от кик, при максимална тяга при под 2000 оборота, да вкарваш агрегата близо до червеното за мен е ненужно.

Лично на мен ми харесва режим до около 3000 оборота макс, което се получава при натискане на педала до определена степен, с времето се хващат всички режими, според натискането на педала.

Желая ви безаварийни , хиляди километри ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е и аз неправилно да наричам това нещо КИК, но понякога, даже тази вечер ми се случи, намалих заради кола пред мен, и след това, за да ускоря натиснах повечко, и свали 2 предавки надолу, после като отпуснах си върна на шеста, но определено не е ходило до червеният сектор.

Иначе - за режимите на работа, вероятно ще свикна, минал съм едва 350 км градско.

От профила ви виждам, че сте със същият двигател и кутия - какъв разход ви дава градско по бордови компютър, защото аз под 9 не мога да сваля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не се шегувате, днес пуснах тема за разхода smile091

viewtopic.php?f=46&t=30055

Вие до сега сте я галили щом за 1 ви път сваля 2 надолу.

Но това е нормално ако карате при много ниски обороти и я галите, всяко нервно подаване на газ ще свали 2 предавки, иначе сваля 1.

 

А кик, ако така я пазите скоро няма да разберете точно какво е ;)

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като пуснах мнението, видях, че е точно от вас темата за разхода :D Не е чак за първи път да сваля надолу, но определено я карам все в ниски обороти, защо да мъча колата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойто градско е около 7/100. Ако искаш да ти е икономично, номера е да се научиш да го караш автоматика. Например да го държиш на ниска предавка точно преди да превключи е равно на висок разход - дай му малко газ да превключи и ако искаш върни на същата скорост, защото има малък толеранс преди да превключи на по-долна предавка. Това ако е на равно. Жената например като кара и дава газа почти до последно, а пък аз отпускам доста по-рано газта и то на скорост лека полека намалява. Не целя да съм първи на светофара и не натискам бая като потегля колата. Това да ти върне 2 предавки надолу значи бая си смачкал газта - в повечето случаи не е необходимо чак толкова много да се натиска педала. На големите булеварди доста често си използвам пилота. Ще свикнеш с карането - и на мене ми е първи автоматик. Обаче аз ходя на работа главно със старата кола и когато се кача в Шкодата тя хвърчи и я карам леко леко :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е това леко ритане - все пак не забравяйте, че това е механична кутия, макар и управлявана от електроника - а не е хидравличен автоматик.

При него вече не трябва да има никакво придърпване - защото съединителят му фактически представлява хидравлично свързани колела, които отлепят много плавно. Ами нормално е - след като не са свързани механично, а чрез течност!

Докато тук си е механика - която се случва да отлепя и по-твърдичко в някои моменти.

Това, за чалъма при карането на автоматика - съгласен съм!

И друго какво съм забелязал, като говорим за моментите - когато приближаваш кръстовището с ниска скорост, на червено, и почти не натискаш спирачка - усещаш, когато съединителите отцепват. Защото отцепват по-рязко!

Докато когато в последния момент си натиснеш спирачката малко по-силно - и практически отцепването на съединителите не можеш да го усетиш!

То пак се извършва - но явно сигналът от спирачния педал помага на кутията да ги отработи нещата по-добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам друг въпрос - в края на седмицата ще пътувам в по-планински район, и евентуално ако има сняг, как се процедира с DSG-то при излизане от сняг, допустимо ли е за кутията боксуване, дърпане и т.н?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дърпане - не!

За да излезете от по-дълбок сняг, по-малко газ - тя сама си излиза. Иначе всичко друго си е като на нормална "ръчка".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се процедира никак :lol: ако затънеш, лошо! Нито с малко, нито с много газ излиза. Лопата и вериги в багажника!

Миналата зима се окопах на 3 пъти с DSG, вдигам до 4-та на място smile011

Гадорията ASR допълнително влошава положението

 

По първия въпрос да не би колегата да се шашка от турбото? То наистина придърпва след определени обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявайте, забравих най-важното, но добре, че Евин ми припомни! При излизане от дълбок сняг или буксуване - задължително ASR или ESP (зависи с какво е оборудвана колата) се изключва - спестява много нерви и псуване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен бутона ESP не изключва ASR. Изпробвано smile011

Предполагам при всички е така.

Лопата, вериги или торба с пясък са задължителни за всички скиори с DSG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хм, "с дърпане не" - зависи бих казал. Ако е на позиция N - що да не я издърпат? Ако е на позиция D и поддаваш газ, защо другия да не те издърпа? Да, ако си на позиция P - не трябва да се дърпа. За R е ясно.

 

Миналата зима един приятел беше с опел автоматик и беше закъсал в снега. Вика "автоматик съм, идвай с въжето". Отивам аз и сядам в колата и му казвам да бута - отпред, отзад и след малко я изкарахме без въже. Така че не винаги закъсали и до там. Има си начини. А да дадаваш газ на вече забоксувала гума - най-много лед да стане от долу

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дърпане - могат да те дърпат само до 50 км, и то с не повече от 40 км в час. Защото течността в кутията не може да се охлажда....... Това е обяснението.

Иначе в книжката пише, че ако се спазват тия параметри на буксирането, може да те буксират - но не е желателно да се прави.

В сняг, или в кал ако заседнеш - по-добре търси трактор. Или ако има хора - нека да те бутнат. А недей да се пробваш да излезеш с много газ - защото кутията никак не обича това!

И като минимум много ще напрегнеш съединителите - които никак не са ефтини!

АСР а, съответно ЕСП то, като го изключиш - донякъде помага, безспорно. Но не чак толкова много - затова си носи течни вериги, или истински - зависи къде ще пътуваш.

И е желателно гумите ти да са добри - защото върху хлъзгаво колата е една идея по-нестабилна, отколкото ако е с механична кутия.

Но разликата е много малка - и вече трябва да е наистина яка поледица, за да я усетиш!

Все пак - докато не си й свикнал, я карай кротко!

Иначе, ако захапват гумите - минава почти отвсякъде! :smt017

На позиция Н - но с работещ двигател! Задължително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам DSG от 4,5 години. Само миналата зима имам над 30 ходения по нашите планини за каране на сноуборд. С ръка на сърцето казвам, че до сега вериги не съм ползвал, въпреки че ги нося постоянно. Гумите са много важни в случая, но за тях имаме отделни теми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хм, "с дърпане не" - зависи бих казал. Ако е на позиция N - що да не я издърпат? Ако е на позиция D и поддаваш газ, защо другия да не те издърпа? Да, ако си на позиция P - не трябва да се дърпа. За R е ясно.

 

Миналата зима един приятел беше с опел автоматик и беше закъсал в снега. Вика "автоматик съм, идвай с въжето". Отивам аз и сядам в колата и му казвам да бута - отпред, отзад и след малко я изкарахме без въже. Така че не винаги закъсали и до там. Има си начини. А да дадаваш газ на вече забоксувала гума - най-много лед да стане от долу

 

Имам предвид, че е малко по-специфично потеглянето с DSG и при дърпане и само миг невнимание, може да се получи по-голям гаф... не, че теоретично не е възможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е, че аз с ръчна не ми се е налагало да излизам от сняг, а сега с този автоматик.. :P Иначе гумите ми са чисто нови Good year

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разделих темата. Off-topic-а е ТУК. Спама на някои хора минава границите и всички теми в които се "изходи" се разводняват до безкрайност!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам и ръчка и ДСЖ,потеглянето на сняг или лед, си зависи основно от десния крак,както и от гумите.Вчера на баира по Черни връх-от Хемус към Кръста,всяка втора кола беше закъсала.Аз с Пасатора и зимни гуми(пети сезон) на втора и с малко газ се измъкнах,за разлика от чисто нови коли с нови гуми! smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и моите са пети сезон..... Но си се справят съвсем добре!

И друго какво съм забелязал при автомата :

Когато давам на заден, на паркинга - когато е заледено - трябва да се натисне малко повече газта, за да зацепят съединителите!

И като я натисна - колата от един момент нататък тръгва рязко назад, независимо от хлъзгавицата!

Просто съединителите - зацепват много бързо!

Още през първата зима го забелязах това - и отначало доста ме стряскаше.

А после му свикнах....... И сега дозирам газта, а и изключвам АСР а - и колата не дава назад толкова рязко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам и ръчка и ДСЖ,потеглянето на сняг или лед, си зависи основно от десния крак...
Аз не го ползвам докато колата не потегли - пускам спирачката и след като захапе и дръпне по леда/снега чак тогава натискам газта. До сега действа безотказно и потегля дори и при изкачване. Единствено не знам дали не тормозя съединителите по този начин.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам и ръчка и ДСЖ,потеглянето на сняг или лед, си зависи основно от десния крак...
Аз не го ползвам докато колата не потегли - пускам спирачката и след като захапе и дръпне по леда/снега чак тогава натискам газта. До сега действа безотказно и потегля дори и при изкачване. Единствено не знам дали не тормозя съединителите по този начин.

 

Ето за тоя номер - не се бях сетил! Но ще го опитам!

И не ги тормозиш - при такова фино потегляне това просто няма как да стане! :smt017

Когато почнеш да ги тормозиш - то се усеща!

На баир, примерно - ако задържаш само на газ! Без да пипаш спирачката.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.