Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблемс парно на фелиция 1.3 мпи.


martin_284

Recommended Posts

Здравейте колеги. Преди няколко месеца нямах парно на фелицията и взех ново радиаторче. Проблема се оправи и сега почна да прави друг проблем. под 2000 оборота парното е доста слабичко (циркулацията на малкия кръг е слаба) и не ми идва на ума от какво може да е. Помпата е на около 15000 км , термостата си работи. Скоро сменях изпарител. Почти съм сигурен че без изпарител парното ще тръгне....От термостата отива маркуч към изпарителя и от него в радиаторчето на парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи тройник на маркуча преди изпарителя и от там захрани и него и парното. В момента голяма част от топлината ти отива за изпарителя и само каквото остане отива за греене на купето. По този начин ще ги свържеш паралелно, а не последователно - и на двете места ще имаш еднакво топла вода.

Другият вариант е да размениш последователността - първо в радиатора, а после в изпарителя. Проблемът е, че е възможно да не ти достига топлина за изпарителя (обратната ситуация).

Успех :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи тройник на маркуча преди изпарителя и от там захрани и него и парното. В момента голяма част от топлината ти отива за изпарителя и само каквото остане отива за греене на купето. По този начин ще ги свържеш паралелно, а не последователно - и на двете места ще имаш еднакво топла вода.

Другият вариант е да размениш последователността - първо в радиатора, а после в изпарителя. Проблемът е, че е възможно да не ти достига топлина за изпарителя (обратната ситуация).

Успех :smt017

Да. За това съм мислил да го направя , но не съм сигурен дали ще се затопля достатъчно изпарителя. Ще пробвам с тройник и ще пиша какво е станало . Мерси много за помоща :smt017 То найстина като се замисля изпарителя е толкова стеснен , че водата циркулира много бавно и радиаторчето на парното истива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като искаш тройник с дебит , направи си такъв от медни тройници за парна инсталация - вземаш един с редукция (правата част ф 18 , а разклонението ф 16 мм.) , вземаш по 20 см. медни тръби със съотвеното фи и запояваш по едно парче 5 см. на всеки изход на тройника и си готов ... фабричните тройници са с външен диаметър 16 или 18 , но вътрешния повече от 10 мм. няма .

В момента и на двете коли съм с такива тройници от години и нямам проблем с парното и с изпарителя (загрява на 30 -тата секунда)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като искаш тройник с дебит , направи си такъв от медни тройници за парна инсталация - вземаш един с редукция (правата част ф 18 , а разклонението ф 16 мм.) , вземаш по 20 см. медни тръби със съотвеното фи и запояваш по едно парче 5 см. на всеки изход на тройника и си готов ... фабричните тройници са с външен диаметър 16 или 18 , но вътрешния повече от 10 мм. няма .

В момента и на двете коли съм с такива тройници от години и нямам проблем с парното и с изпарителя (загрява на 30 -тата секунда)

Дано ми остане време в събота ще направя това което казваш ти. Мерси :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи, на 120ката изпарителя е вързан последователно на парното, преди радиаторчето.

Оригинално м/у двете тръби на парното има байпас, който осигурява циркулацията на охл. течност при затворено кранче на парното. Изпарителя, естествено е вързан преди този байпас. Байпаса се състои от тръбичка ф 5 мм. Така, следите ли ми мисълта? Никакви проблеми ни с парно, ни със затопляне на изпарителя.

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз даже съм много доволен , защото вързан в паралел на парното (всмукателния колектор и изпарителя) лятото не ми пропуска кранчето и ми духа ладно ... само дето се сетих за редукцията след като вече бях направил тройник само ф18 , ама някой ден ще го пробвам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е последователно свързан, но първо в радиаторчето и от там в изпарителя, парното е перфектно и нямам никакви проблеми с изпарителя, дори паля на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята няма кранче.

Това няма никакво значение :)

Е аз се пак да кажа.

Ти па сега не ни оставяш малко да поспамим с Жоро :mrgreen:

Аз ли бе ? Глупости. :D

П.П Нямах време да слагам тройници.Намерих едни в нас , ама са 10 мм вътрешен. Ще го отложа малко . :) Поне си смених мембраните. До 6.8 стигам извън града. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.П Нямах време да слагам тройници.Намерих едни в нас , ама са 10 мм вътрешен. Ще го отложа малко . :) Поне си смених мембраните. До 6.8 стигам извън града. s_flag

Малко извън темата, но с какъв изпарител си и газов инжекцион ли е или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко извън темата, но с какъв изпарител си и газов инжекцион ли е или не.

С обикновенна газова съм. Сменил съм 3 изпарителя и най- добре се държи с тоя дето съм сега. (Landi)

Tartarini и Brc ми горяха много в града. smile049 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята няма кранче.

Това няма никакво значение :)

Идеята на по по-горния ми пост е, че от разширяване на тръбите файда няма. Водната помпа върти и топлообмена е постоянен. Затоплянето на моя изпарител минава през тръбичка ф 5 мм и не мога да го пипна, като загрее. Изпарителя можеш да го вържеш всякак, стига да е на малкия кръг и парно трябва да имаш. 120ката има 5м. маркучи/без термоизолация :) / до парното и пак затопля. И в тази връзка, дали си с кранче на парното или без, в случая няма значение.

 

....Поне си смених мембраните. До 6.8 стигам извън града. s_flag

=D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф , аз па си оправих Фаворита да прави сауна и сега седи на паркинга с летни джапанки , а карам Формана на течение (бех забравил какво е да ти е студено на краката) smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Умувах относно предложението за тройник на Формана и вчера гледах под капака,не че не го правя често де :D ,но изумувах че маркуча от термостата влиза във кожуха под карбуратора а оттам излизат два маркуча,единия за изпарителя,другия за парното и дефакто това е един голям тройник по мое мнение :roll: ,има си вода и за двете и не са зависими един от друг

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да-а-а, и аз вече имам парно на Фаворита!!! Един "Валер" седеше в жабката от септември. Когато извадих стария термостат с неизвестна марка, установих, че буквално е смазан при поставянето и служи за леко отклоняване на антифриза през малкия кръг. Сега след първите 5-600м вече има топъл полъх. Днес по време на обилния снеговалеж, за първи път се почувствах като бял човек с нормална видимост и температура в колата smile048.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се убедих в ролята на капачката за една херметична система работеща под налягане ... бях с опелова (така де взета от магазина за Шкода , ама си е баш кат опеловите) , която незнайно защо пуска и в двете посоки , а моита след 4 години направо фучи , та взех си едно китайче (на вид баш като оригиналната) сложих я както на Фаворита с второ уплътнение и хоп топлото се усили значително , после протече маркуча за обезвъздушаването , който смених с помоща на Logrus -а , за което му благодаря и сега мога да кажа , че дори на втора степен на вентилатора в купето има топло ... е трябва и всичко останало по охладителната система да е изправно.

 

П.П. Чавдаре , твоита черна дупка стигна ли благополучно до Бистрица ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Помогнал съм ти?! Брей, а аз си мислех че по-бързо щеше да се справиш без моята "безценна помощ" :lol:

А Черната дупка си е у дома - в двора на "топло". Да знаеш, че това термостата (хеле пък новия) е страшно животно - в купето прави баня, а на термометъра висулки. Пък моя милост реши, че след като нещо съм ремонтирал, то трябва да се пробва - направих си малко рали по завоите smile117 , ама гадината не ще да загрее достатъчно, че да завърти вентилатора. Утре ще я пробвам и в любимите софийски задръствания - ако и там се държи нормално, ще взема да се притесня (то много хубаво не е на хубаво) - значи иде ред на друго да се троши :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво да ти кажа ... понеже ми се наложи да чакам да се разкарат тия с паяците , та си повисях час и кусур на работещ мотор и парно естествено и въобще не си помисли баба да си вкючва перката ... принципно зимата май само френските включват перки smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...бях с опелова, която незнайно защо пуска и в двете посоки....

 

Без да се правя на по-голям майстор....

Опела е с доста по-висока работна температура от нашите автомобили. Та затова... :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все на 90 градуса са , ама явно както оригиналната шкодова , така и оригиналната опелова си държат налягането , което се получава при разширението на антифриза и така помага на помпата да качва по високите етажи ... аз с капачката почнах и на Фаворита , ама там и термостата бе гушнал китката ... а ме е яд , че някъде съм захвърлил оригиналните капачки , които бяха само за уплътнения , ама нека ми е като ме мързи да сменя една гума , ще сменям през година капачки smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен, че всички хлОпели са на 90 градуса - преди доста годинки едно приятелче имаше Кадет (капка) GSi - неговата система работеше на 95-105 градуса. И при условие, че това беше по времето когато още карахме Вартбурзи и Жигулки - сещай се как се намираха части за тая кочина ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

По какъв случай с две уплътнения на капачката? Аз също смених капачката на разширителния съд и от време на време я намирам леко разхлабена. Със старата капачка стрелката на термометъра стигаше до края на белия сектор, малко преди червеното. Сега седи на 1/3 от началото на белия сектор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.