Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Температурни въпроси.


Don4o_62

Recommended Posts

Мишо , а колко висиш по светофарите ?

Летото София беше празна , сега нема светофар , на който да не висат по 10 коли ... опъни я на магистралата и ако тогаз грее го мисли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята "зидария" (Гена smile001 ) много често си включва перката като увисна по софийските тапи, но при последното ми пътуване извън града така и не се включи. С нови термостат и датчик съм, а за поседните 5 месеца радиатора е промиван три пъти (по-нужда). Тъй, че най-вероятно проблема в шарено-синята Фела е в самият уред. Като подсказка - Тошко (Shotik) мисля че има такъв работещ - нищо не пречи да го смениш и да провериш резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Тъй, че най-вероятно проблема в шарено-синята Фела е в самият уред...

...и по-точно в неговото захранване. Отивам днес за поредна смяна на зъбни колела на моторчето на чистачките. Всичко точно, ама викам на Сашо (оня на Първа Българска Армия) - "Абе я дай да замерим зареждането, че нещо......?" Мерим.....???!?!?!?!?! От 10.8 до 11.2 V. Викам - абе нещо ти е повреден уреда. Не мое така. Той - я да натегнем ремъка. И хоп 14.2 V и температурата миряса на правилното си място. Извод - кат не го храниш правилно и то пощурява!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да повдигна още един въпрос ... в книгата пише , че охладителната система работи под налягане 1 Атм. създавано от температурното разширение на антифриза , а Фаворита явно е с прегоряла капачка , защото в системата при загрял мотор няма никакво налягане ... и сега въпроса - до колко това може да влияе върху циркулацията на водата и слабото парно .

 

П.П. Бисер твърди , че няма значение , но аз не съм убеден и ще отида първо за една капачка (да пробвам преди да разтурям колата)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да повдигна още един въпрос ... в книгата пише , че охладителната система работи под налягане 1 Атм. създавано от температурното разширение на антифриза , а Фаворита явно е с прегоряла капачка , защото в системата при загрял мотор няма никакво налягане ... и сега въпроса - до колко това може да влияе върху циркулацията на водата и слабото парно .

 

П.П. Бисер твърди , че няма значение , но аз не съм убеден и ще отида първо за една капачка (да пробвам преди да разтурям колата)

Ем ако не ти държи капачката ще пуска антифриз , а в жегите може и да кипи. Н би трябвало да има нещо общо с парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да влияе в/у циркулацията, а в/у парното влияе на Вартбурга, щото там топлообменника е аха да е над разширителния съд и прави въздушна възглавница. При нас май не е така. Тва дет не държи налягане по-скоро ше оказва влияние в/у количеството антифриз, който се изпарява.

 

А простата физика казва, че при промяна на налягането течностите съответно се изпаряват при по-висока или по-ниска температура. В нашия случай при по-висока. Т.е. системата трябва да работи под налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да повдигна още един въпрос ... в книгата пише , че охладителната система работи под налягане 1 Атм. създавано от температурното разширение на антифриза , а Фаворита явно е с прегоряла капачка , защото в системата при загрял мотор няма никакво налягане ... и сега въпроса - до колко това може да влияе върху циркулацията на водата и слабото парно .

 

П.П. Бисер твърди , че няма значение , но аз не съм убеден и ще отида първо за една капачка (да пробвам преди да разтурям колата)

Ем ако не ти държи капачката ще пуска антифриз , а в жегите може и да кипи. Н би трябвало да има нещо общо с парното.

Има има - като загуби охладителна течност, на нейно място нахлува омразният въздух, който пък от своя страна обича да ходи на високо. Иначе казано, ако изпуска капачката, най-вероятно имаш въздух в радиаторчето на парното (горният му край е по-високо от казанчето Мише - също като на Вартбурга :smt017 ) - и следователно парното хич го няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ама Вартбурга има една бурма за обезвъздушаване на топлообменника. А Фелата и Фаворита нямаааат и се получава кофти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има има - като загуби охладителна течност, на нейно място нахлува омразният въздух, който пък от своя страна обича да ходи на високо. Иначе казано, ако изпуска капачката, най-вероятно имаш въздух в радиаторчето на парното (горният му край е по-високо от казанчето Мише - също като на Вартбурга :smt017 ) - и следователно парното хич го няма.

Е да като загуби охл течнос съм съгласен да има въздух , но не и като казанчето му е пълно. Аз не видях никъде да споменава колегата че няма течнос и за това казах че няма общо с парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И един съвет. Аз като си обезвъздушавам колата го правя с отворена капечка и чакам 1 - 2 пъти да вкл. перката. Винаги се получава. Колега ако нямаш течнос , налей на макс и я остави да работи с отворена капачка на място , то се вижда ако има въздух как бълбука. След това пипай 2 - та маркуча дето отиват в радиаторчето на парното , ако входа е горещ , а изхода студен - запушено радиаторче. Проблема може също и да е от кранчето.

И аз имах много странен проблем.Нямах парно и 2та маркуча пареха. Проблема пак излезе от радиаторчето , входа и изхода ги разделя една пластмасова преграда в самото радиаторче вътре и тя се беще откъснала и водата циркулира без да обиколи радиатора.

Поздрави. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. системата трябва да работи под налягане.

 

Че под налягане работи няма спор,но при мен като загрее примерно и преди да включи перката, за 1 -3 сек. изхвърля вода от капачката и после всичко се укротява като тръгне перката да охлажда и не хвърля вече от капачката,възможно ли е да е отслабнала пружината на капачката на разширителя и кипенето отвън да изпреварва включването на перката или просто датчика на радиатора включва малко по късно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен специално не е от капачката ... смених я (съответно се метнах на менте с калпаво уплътнение) , но с поставяне на още едно спря да пропуска , но температурата и респективно парно продължавам да нямам във Фаворита и сега чака нов термостат , а при теб може просто уплътнителя да се е скапал или ако си с тез жълтите подобни на опеловите капачки - те се разпадат или поне моита и се разпадна частта с клапанчетата при отвиване :mrgreen: и тя така изхвърляше по малко , когато отвори термостата и излезе вода през тръбичката за самообесвъздушаване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами изписах една камара мастило и се оказа най-тривиалния проблем ... термостата като отвори задира в корпуса и до там ... сложих новия Валер (оказа се , че за Фаворит вече никой не внася Бер) и температурата си дойде на място ... Чочо , мое вече да си мерим п...те , пардон парното smile091

Друг е въпроса , че и капачката беше за гараж , сега остана да се наканя да сменя антифриза , ама ще бъде друг път .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена - ще те сваря във Фелата smile001 От "фафла в раменете" ще станеш на "попарка на седалката" :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Колеги от както хванаха студовете и фелицията ми (1.9д) много бавно загрява трябва да мина 15 км градско,че да загрее,а за извънградско незнам как стои работата,но мисля,че там пък изобщо няма да загрява.Мисля че е термостат вие какво ще кажете и ако може да ми кажете колко пари струва и каква марка да си купя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостат или на първо време може да сложиш трънски термостат /картон пред радиатора/ :smt004 Ако има WALHER земи такъв. За дизела не съм много запознат с термостатите, но за бензиновите този е качествен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй термостата докато не е дошла зимата като хората. За бензинов двигател ми взеха 13.80 за Валер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.