Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda 105L - новото зверче в семейството ми


__smirnoff__

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Оригинален вид, Саше. Оригинален вид. както е излязла от завода. Проблем с инсталацията нямам. Топката кабели са алармата и централното. барчето го имам, но не е оригинално, съответно няма да се монтира.

 

Напълно заводски вид търся. Там е разковничето.

 

 

Разтъпкването и се отразява добре. Много ми е кеф, по цял ден обикалям Пловдив, вместо с партнер-а :) 

 

Деси, пожелавам ти да е така, и след 10 години на твойта да се кефим :) Даже и по-рано да е

Редактирано от __smirnoff__
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 310
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • __smirnoff__

    99

  • maxrpm

    41

  • joro-120L

    39

  • skodko

    25

Поздравления, че си решил да я караш. Стискам палци някой льольо да не те блъсне. Музиката е .... приемлива, ама си не е работа да няма радио, положение че барчето е супер удобно и изглежда като заводско , а това за централното не го разбирам, при положение че и двамата знаем че оригиналния ключ е месингов и се чупи ...

Toва за мен е малко overkill, все едно аз да си намеря серво за моята , ама да не го монтирам, щото заводски нямала... 

Абе Саше - той човека кола кара, не Фелиция - песентта на двигателя е достатъчна, не му трябва радио, че да заглушава разни тропания  :tongue_1: А ти вземи да решиш - климатик ли искаш, серво ли......щото, р'ииш ли съде едното може (изключвам вариант, в който Малкият се намесва)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко имах пари и знания , 120 ката щеше да има климатик 1000%. Иронията е че вчера седим с съседката долу със сълзи на очите - тя че трябва да даде 630лв за маховик за 530ката, а аз че не мога да си купя 530 ка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п.2 След 10 години моята ще е най-убава :)

 

пак ли се майтапиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....- той човека кола кара,... - песента на двигателя е достатъчна...

Напълно съгласен с това мнение!И аз махнах радиото от моята миналата година,за да си слушам тази песен.

..Песента на кутията,всичките резонанси-така характерни.А като я вкарам в прилични обороти,...направо..направо си умирам от кеф!Неповторим е този звук и адски характерен!

Ивчо,благодаря за пожеланието,мечта си ми е...Абе то след 10 години - я камилата,я камиларя :D

п.п.Жоре,видях че си писал...Всъщност съм ти отговорил.. :lol:

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и ти мислиш, че ти вярвам ли на написаното :)

 

...Абе то след 10 години - я камилата,я камиларя :D

 

Ще  дойдат, като днес. Моята догодина прави 10г. от както е направена. Обаче с тази дву компонентна боя дето изяви желание да я слагаш, нямаш шансове.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каране му е майката, щот не си я направил. Като я направиш друго ще приказваш. Ако не искаш за бързо да я скапеш, де.

Действай, защото след 10г. няма да има части. Обречена е за бунището.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре,няма нищо вечно на света,знаеш.Докато мога ,ще я пазя и поддържам.Аз нямам гараж,стои на паркинга пред блока,всяка година и правя по около 3-4 000 км.Все си е същата,както я знаеш.Това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че сте ме намесили и викам да се отбележа и аз. 

 

Ивак, радвам се, че ме държиш в течение и разбирам случващото се, по колата, дори преди информаията, да е стигнала, до широката публика!!!

Резултата от труда ти е на лице, колата е прекрасна!!!

 

По повод, въпроса с, запазването на автентичноста, на една стара кола, в който сте ме споменали, мога да изпиша доста. 

Правил съм доста неща, по стари и не толкова стари Шкоди, които са далеч от оригинала, съгласен съм. До голяма степен, действията ми са били повлияни от "келешлък", както и овличане в размисли за, превръщането на старите ни класики, в по-надеждни, по-функционални и по-удобни за шофиране в днешния трафик, автомобили. Също така, винаги в ума ми е имало едно гласче, което ми е шептяло " Що не пробваш да го направиш, не може, да не измислиш нещо" Доста пъти съм се провалял, доста пъти съм успявал, но всички глупости, подобрения и съсипвания, на части и коли, са ми давали нови знания, опит и усмивка и не са правени на автомобили, в състояние за бескомпромисна реставрация, а на кърпени скрапери!!!

А не е ли това, смисъла да си чоплим по навесите.

 

Също така, мога да отбележа доста движения, стилове и възприемане на старите автомобили. Всеки собственик, на стар автомобил преценява сам, какво му харесва, какво търси, като краен резултат, и как вижда в главата си колата, затваряйки очи.

 

Дали са луди хората, като Цецо Атанасов (собственика на Ретро Музей Варна), който създава перфекни екземпляри, но няма желание да ги управлява, а ги възприема, като склуптори и му е достатъчно, да им се любува в залата?

 

Дали са луди хората, като Анастас, който иска колата му, да изглежда стара, но да има сериозно пътно поведение, да върви на ужас и да му вдига адреналина?

 

Дали са луди хората, търсещи "Хамбарни находки", и след намирането на автомобил в оригинален вид, занемарен, изоставен, оцелял след ударите на времето, го качват на количка и го прибират в някое хале. Те не ги мият, за да запазят, дори калта от преди 50 години, не помпат гумите им, не обслужват нищо, не ги докосват, но ги съхраняват и това им носи удоволствие?

 

Дали са луди хората, като мен, харесващи стари, очукани, НИСКИ автомобили, който не им пука, колко не функционални са колите им и си ги карат бавничко, подскачат  си вътре и си се кефат?

 

Дали са луди хората, като бате Сашо (собственика на Фелиция кабрио), който я потдържа в прекрасно здраве и пълна автентичност, но я кара при всяка възможност?

 

Дали са луди хората, създаващи "Restomod" автомобили, с ретро форми и всички най-нови технолигии, от автомоилостроенето, дори монтиращи електродвигатели?

 

Дали са луди хората, създаващи реплики, на състезателни автомобили, който ги карат редовно, в състезателно тепо, на организирани ралита. 

      

 

 

В общи линии, всичко зависи от това, какво искаш да създадеш и какви потребности имаш.

Евала на Иво, че използва доброто си купе за истинска безкомпромисна реставрация. Евала, също така, за желанието му да си я кара при всяка възможност.

Дали има музика, хидравлика, ел. стъкла, централно е въпрос на личен избор. В този случай, подкрепям идеята да няма нищо не оригинално, но има много, какво още да се доизпипва, знам че Иво ще го направи, безпомпромислно.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотни думи от страхотен човек! Благодаря ти, Коце! Ти си един от хората, които адски много уважавам, по много причини!

 

Казал си го абсолютно точно - имах перфектната база за реставрация в оригинален вид. Признавам го за огромен късмет, рядко се намира толкова запазен автомобил. Дядо ми, бог да го прости, е успял да запази Шкодата максимално добре. Грехота би било да я направя по друг начин. Имах малки залитания в началото, но се опомних, и я върнах в оригинален вид. И ще се старая да я запазя така!

 

А колкото до мухата, която ни яде относно автомобилите, и аз съм яко нахапан. Откакто се запознах с автомобилите Шкода, винаги дъм си мечтал тайничко за едно ниско, охлузено и пребито, но стабилно и бързо купе. Зарова през годините, в които стягах тази Шкода, събирах части. Много части, но не за нея. Съвсем скоро на бял свят ще се появи и този проект, но това е друга тема. Оригинален задномоторен 136 двигател с малко бонуси в очукано от живота 120 купе. Тема на друг разговор е това.

 

Уважавам безкрайно всички типове хора, за които е споменал Коцето в поста си. В малка част и аз съм един от тях. Правил съм най-различни коли, по най-различни начини. Съдбата ме събра с вас, и със Шкода, и ще се радвам да продължа да правя Шкоди.

 

Наследстваната ми Шкода от тази тема е нещо много ценно за мен. Не само поради факта, че ми е наследство, че съм и се радвал още като малък, но и поради факта, че тя ме запозна с Вас. И покрай нея освен, че научих адски много неща, намррих и страшно много Приятели. Радвам се че ви има!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

 

Както съм споменал по-горе, не успях да намеря капачки за джантите. Нямаше как да ги оставя без капачки, затова стигнах до варианта направи си сам. Накратко сътворихме това - основата е направена на струг, по размерите на джантата. Изнесени са навън, за да има място за полуоската, която стърчи извън джантата. Емблемите са рязани на лазер от 1мм неръждаема ламарина, матирана. Те са врязани в капачката и лежат в една повърхнина.

 

20180606_162308aa54c1ff0692efd6.md.jpg

 

Скоро ще има още снимки. Гайките на джантите също ще са с капачки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че сте ме намесили и викам да се отбележа и аз. 

 

Ивак, радвам се, че ме държиш в течение и разбирам случващото се, по колата, дори преди информаията, да е стигнала, до широката публика!!!

Резултата от труда ти е на лице, колата е прекрасна!!!

 

По повод, въпроса с, запазването на автентичноста, на една стара кола, в който сте ме споменали, мога да изпиша доста. 

Правил съм доста неща, по стари и не толкова стари Шкоди, които са далеч от оригинала, съгласен съм. До голяма степен, действията ми са били повлияни от "келешлък", както и овличане в размисли за, превръщането на старите ни класики, в по-надеждни, по-функционални и по-удобни за шофиране в днешния трафик, автомобили. Също така, винаги в ума ми е имало едно гласче, което ми е шептяло " Що не пробваш да го направиш, не може, да не измислиш нещо" Доста пъти съм се провалял, доста пъти съм успявал, но всички глупости, подобрения и съсипвания, на части и коли, са ми давали нови знания, опит и усмивка и не са правени на автомобили, в състояние за бескомпромисна реставрация, а на кърпени скрапери!!!

А не е ли това, смисъла да си чоплим по навесите.

 

Също така, мога да отбележа доста движения, стилове и възприемане на старите автомобили. Всеки собственик, на стар автомобил преценява сам, какво му харесва, какво търси, като краен резултат, и как вижда в главата си колата, затваряйки очи.

 

Дали са луди хората, като Цецо Атанасов (собственика на Ретро Музей Варна), който създава перфекни екземпляри, но няма желание да ги управлява, а ги възприема, като склуптори и му е достатъчно, да им се любува в залата?

 

Дали са луди хората, като Анастас, който иска колата му, да изглежда стара, но да има сериозно пътно поведение, да върви на ужас и да му вдига адреналина?

 

Дали са луди хората, търсещи "Хамбарни находки", и след намирането на автомобил в оригинален вид, занемарен, изоставен, оцелял след ударите на времето, го качват на количка и го прибират в някое хале. Те не ги мият, за да запазят, дори калта от преди 50 години, не помпат гумите им, не обслужват нищо, не ги докосват, но ги съхраняват и това им носи удоволствие?

 

Дали са луди хората, като мен, харесващи стари, очукани, НИСКИ автомобили, който не им пука, колко не функционални са колите им и си ги карат бавничко, подскачат  си вътре и си се кефат?

 

Дали са луди хората, като бате Сашо (собственика на Фелиция кабрио), който я потдържа в прекрасно здраве и пълна автентичност, но я кара при всяка възможност?

 

Дали са луди хората, създаващи "Restomod" автомобили, с ретро форми и всички най-нови технолигии, от автомоилостроенето, дори монтиращи електродвигатели?

 

Дали са луди хората, създаващи реплики, на състезателни автомобили, който ги карат редовно, в състезателно тепо, на организирани ралита. 

      

 

 

В общи линии, всичко зависи от това, какво искаш да създадеш и какви потребности имаш.

Евала на Иво, че използва доброто си купе за истинска безкомпромисна реставрация. Евала, също така, за желанието му да си я кара при всяка възможност.

Дали има музика, хидравлика, ел. стъкла, централно е въпрос на личен избор. В този случай, подкрепям идеята да няма нищо не оригинално, но има много, какво още да се доизпипва, знам че Иво ще го направи, безпомпромислно.  

Няма начин , само камъните нямат емоция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления Иво! По-добри са станали от оригиналните.

 


ALU_KOLA_SKODA_METEOR_II_V_KOMAXITU_5Ks-

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Много се радвам, че успях да видя автомобила на живо.

Поздравявам те за положените усилия и крайния резултат.

 

038672515.jpg

038672518.jpg

038672517.jpg

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже работата по колата поприключи, сега е ред на малко снимки. Бяха ми останали капачките на джантите, ето ги и тях:

 

20180705_080717351e98f2cab304fb.md.jpg

20180705_0807474f8a81bf11d5481f.md.jpg

20180712_1756367c4ac5c5c643211d.md.jpg

20180712_1756435b92ffb1686ec24c.md.jpg

 

Тук има няколко снимки от деня преди съборa, от самия събор, и няколко от една фотосесия, която направихме на колата:

 

20180704_1522064237889c61ede4ac.md.jpg

20180706_172156988c41907110075d.md.jpg

20180708_152116e011b8a1d80db80a.md.jpg

20180708_1242509a3a713186f7ce37.md.jpg

20180708_1243015bfdeb2269b1ff8a.md.jpg

20180712_1824481ee39a035f9f7328.md.jpg

20180712_175550158f6d82ae00f6ae.md.jpg

20180712_175725e83260797f614a70.md.jpg

20180712_185102605d4be64cd18fe7.md.jpg

20180712_185030c6b387e36f75c238.md.jpg

20180712_175810eb9a4b02bafb670c.md.jpg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И накрая, разбира се, няколко кадъра от самата фотосесия:

 

received_10217105594500846d53282e8d97eeb

received_10217106707408668d8d43c530630b5

received_10217106707528671ba3da9b79e77fe

received_102171054058161291781850ee5c49a

received_10217106366080135d03f6ae09ad696

received_102171061195939734cba71e42b47f8

 

и за финал - една снимка, от 1985 година  ;D :P

 

received_102171063786804506f375656b5f0b5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачките на джантите и тези на болтовете са станали перфектно допълнение към цялата визия на колата.  :banger_2:

Снимките от фотосесията са уникални! Ще има за календара!   :plate_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Гледам напоследък има затишие в раздела, та реших да напиша някой друг ред :)

 

Преди няколко седмици беше есенната среща на Шкода Клуб България. Разбира се, бях много надъхан да отида със Шкодата. Като наближи събитието, започнах с подготовка на колата. В петък щях да пътувам, затова в четвъртък отидох до гаража, сложих вече заредения акумулатор, изкарах я, запалих я, измих я, подсуших я, понапомпах и гумите, че бяха спаднали леко, след което я изкарах и отидох до бензиностанцията. Там налях малко гориво, купих си винетка, и доволен и щастлив се прибрах вкъщи с нея. Идеята ми беше петък сутринта да ида с нея на работа, и вечерта направо да тръгна към Етрополе.

 

Да, ама не!

 

Ставам петък сутринта, очаквайки да мине тежкия работен ден, и да попътувам малко. Направих си сутрешният тоалет, облякох се, приготвих багажа, и слязох към гаража.

Натиснах копчето на дистанционното, врата се вдигна, и там ме чакаше Тя - кротка и спокойна и готова за път(поне така си мислех в този момент):

43153051_10214428328954710_3393285010088

 

Качих се, дадох контакт, припомпих 3-4 пъти педала на газта, и завъртях ключа. Позамисли се малко, но запали. Тръгнах да излизам от гаража, и още на първото изкачване на рампата, при подаване на газ, тя нещо взе да се дави, видя зор, не успя да изкачи и изгасна. Викам си "айде, студена е, нормално", запалих, поседях около минута, припомпвах газта, и опитах пак. От втория опит стана работата, излязох от гаража, затворих го зад себе си, и тръгнах към работа.

След около километър обаче, колата рязко изгуби празен ход. Изгасна няколко пъти, разбира се веднъж и по средата на голямо кръстовище, покарах още малко, и почна да се дави. При всяко подаване на газ искаше да изгасне. При пускане на педала на газта пак рязко гаснеше. За тази Шкода това не е нещо ново - поне 3-4 пъти съм споделял проблема в темата назад. Лошото е, че това вече и е трети карбуратор, с който го прави, сменена е бензинова помпа, свещи, кабели, чукче, наковалня, правен е ремонт на мотора... не мога да открия все още причинителя. Както и да е, след 7-8 гаснене, и прясно заредения акумулатор се предаде. Край, дотук сме. Вече чувствах тъпото разочарование, че няма да успея да стигна с нея до Етрополе. И понеже Мърфи е готин пич, нямаше кой да дойде да ми помогне в петък сутрин да се дърпаме и бутаме. За щастие, с лекото тегло на колата успях да се справя сам - половината път до вкъщи си я бутах, където имаше място се засилвах и палех на скорост, но за кратко - не искаше и не искаше да работи... Стигнах до вкъщи, и поне по рампата надолу си я прибрах по инерция в гаража. Настроението ми вече се беше скофтило отвсякъде, бях закъснял за работа вече с един час. Затворих гаража, метнах се на голфа и отидох да работя.

Вечерта след работа, въпреки, че ме чакаше дълъг път, прекосих града още веднъж, и се опитах да я подкарам пак. Твърдо бях решил, че ако запали и работи - тръгвам с нея! Положението беше същото, нямаше празен ход, и при подаване на газ гаснеше. Поиграх си с карбуратора малко, нямаше промяна. Беше време да обявя загуба, качих се на джипа и тръгнах към срещата. Пристигнах след 21 часа, все още леко вкиснат, но там много бързо ми се оправи настроението. Срещата беше прекрасна, изкарах си чудесно!

 

В неделя вечерта след прибирането от Етрополе трябваше да си я закарам до гаража, и да си взема ежедневната пластмаса, за да имам с какво да се придвижвам. Този път имах помощници, и се качихме в Шкодата, която пък реши да работи. Пак не държеше празен ход, но поне при подаване на газ вървеше. Минах разстоянието от вкъщи до гаража с малко зор, и с леко дръпнат смукач за да не гасне. И стигаме до най-интересният момент - прибирането. Спрях пред вратата на двора, опънах смукача, слязох да отворя входната врата и пак се качих в колата. Подадох газ, тя тръгна, и махнах смукача. И в момента, в който колата прекоси прага на двора, чудо! От раз заработи отново като часовник. Само се спогледахме с братчеда, и си викам "Ба*и ма*ата!!!" Спрях я на двора, докато отворя гаража, празен ход - като часовник. Вкарах я вътре, малко форсирах, загасих, запалих - всичко перфектно. Наистина, б*си мам*та...

 

Понякога си мисля, че тая кола има душа. И ми се подиграва! :D Всеки път този номер го прави, когато предстои някакво интересно и важно пътуване. На Калояново веднъж я карах на една парадна обиколка само на смукач, по същата причина. Ба*и мам*та...

 

Както и да е, направихме още една фотосесия, пускам засега една снимчица само, може да пусна и още по-нататък:

44258722_2320807677934074_56594313674573

 

Айде спирам, че май се улях с писането :D

 

Поздрави,

Иво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

За тази Шкода това не е нещо ново - поне 3-4 пъти съм споделял проблема в темата назад. Лошото е, че това вече и е трети карбуратор, с който го прави, сменена е бензинова помпа, свещи, кабели, чукче, наковалня, правен е ремонт на мотора... не мога да открия все още причинителя.

 

Иво, откачи маркуча на сервото от колектора и затапи отвора на колектора. Така ще се елиминира сервото и маркуча, като вариант за дърпане на допълнителен въздух и обедняване на сместа. Покарай така и виж как ще се държи.

пп Спирачки ще имаш и без серво. Иска се по-яко натискане на педала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, Жоро е дал по-адекватно предложение.Ако има проблем в делкото, то по-скоро може да го търси в мембраната на вакуумния регулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, Жоро е дал по-адекватно предложение.Ако има проблем в делкото, то по-скоро може да го търси в мембраната на вакуумния регулатор.

Не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.