Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda 105L - новото зверче в семейството ми


__smirnoff__

Recommended Posts

ще споделям прогреса, разбира се :) Малко по малко, ще стане, дано и срока да спазим с майстора, макар че няма да давам зор, те хубавите работи ставали бавно :D

колата ще прекара събора в бояджийното, аз за щастие не съм чааак толкова привързан към нея, та мога и без кола да присъствам :D Да наредим летните задачки, и ще стане ясно 2 бири ли ще пием, или 12 :)

а за чешката бира - сетих се, ама вече след снимката. То не си личи, ама тия кенчета са празни, и не бяха първите  :fiu:  Сега джантите си ги разнасям в багажника, та може да се повтори по всяко време снимката 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

 

 То не си личи, ама тия кенчета са празни, и не бяха първите  :fiu:  Сега джантите си ги разнасям в багажника, та може да се повтори по всяко време снимката 

 

.....и при сглобяването, никви бири! :pepsi:

 

Не изчаках да видя дъната на живо, но затова има снимки. Предполагах, че няма да са зле с оглед състоянието на целия автомобил. Определено са много по-запазени от моите. На задните мокета излезе заедно с ламарината. Чудесна база. Струва си труда.

И много внимавай с червеното. Да е точния нюанс. Ако мръдне от оригинала ще стане зле.

Като ти направи боята майстора, отиди при него и първо да ти пръсне някакъв детайл за проба. Да видиш как стои.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иска ми се и аз да те помоля да споделяш по-подробно решенията ти за справяне с ръждите.

Желая ти успех с мечтаното начинание и един блестящ резултат,когато се изпълни!

:flag_skoda:

п.п....бирата си е част от тайните съставки за борба с ръждата...и други такива... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Споделям прогреса по ремонта, вчера пак бях да я видя на какъв етап е, напредваме доста добре. Навсякъде вече е изчукана, заравнена и почти е изтъркана. Държа да отбележа, че където е имало вдлъбнатини, не е само мазано с кит, а преди това майстора си ги изправяше неравностите. Не съм правил снимки от този етап, обаче, но всичко си е изчукано и изравнено преди кита. Както и да е, новините около ръждите са много добри. Точно както си мислех, навсякъде всичко е само повърхностна ръжда. С леко търкане пада всичко, до гол метал, и после майстора си ги маже там с неговите си магии да запечатва. По цялата кола има една единствена кръпка, на преден ляв калник, около 10х20мм. Другаде не се е налагало. По двигателния отсек нищо няма да се бара, няма грам забележки. Само ще си сваля ламарините отдолу, и ще си ги боядисам наново, но това е дребна работа, като за финал. 

 

Сега сме на етап цвят. По каталог колата се води 8855, но има малка разлика в нюансите. Зачудих се дали не е 8856, но майстора ме е изпреварил и го е гледал и него, и не е той, та сме си 8855. С годините обаче истината е избягала, и сега ще правим няколко проби с различни нюанси на 8855, за да го направим като истинско.

 

И за да не бъда голословен, направил съм няколко снимки, много аматьорски, но да се види докъде сме я докарали:

 

 1d35b5.jpg

 

249f43.jpg

 

3eb981.jpg

 

48c1b1.jpg

 

51e751.jpg

 

И така, продължаваме напред, както се казва. Скоро ще занеса и джантите за нова боя (само трябва да изчистя петата резервна джанта със сода-струй), ще освежим и всички пластмаси. 

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам усещането, че скоро красавицата на Жоро ще има прекрасна сестричка  ;)

Питанка - знам, че не е много оригинал, ама замислял ли си се за лека перла в боята? Това бордо, ако е перлено ще кърти (лично мнение)  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата започват да се случват! Харесва ми. Вземи си от тъмно кафявото хартиено тиксо за облепване , другото не лепи. И не ползвай шприц кита на Мipа, толкова е твърд че отнема дни търкане, за да се изравни. Kъде ще я пръскаш ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О да, по въпроса с боята съм мислил много надълго и нашироко. Мислех варианти за малко по-свеж тон, за перли в боята, за съвсем друг цвят, но съм се отказал от всички идеи, понеже искам да си е на 100% оригинал. Е, вероятно ще я докараме на 95-97%, но ще се постараем. Ще си покаже сега като забъркат пробите да видим как ще е, но разликата с оригинала ще е единствено във вида боя, няма да е акрил, а база-лак. 

 

Саше, колата е при майстор, който си я кърпи, търка, и боядисва. Не знам какви китове и какви марки материали използва, но му имам доверие. Пък и аз не разбирам, и не е хубаво да му се бъркам в работата. Има си камера и колата ще се боядисва в камера, както си му е реда. 

 

След боята, ще я оставим още малко да поизсъхне, ще напълним всички сервизни отвори с парафини и масла, както си трябва по учебник. И още малко след това, пастиране, пастиране, пастиране, та да може, както казва Жоро - муха да кацне, да се разклечи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

ще пусна, другата седмица живот и здраве, като ида да я видя :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за начинанието и от мен! Ще ми интересно да споделиш и подробности за майстора, който ще ти я прави. Може и на ЛС. Както прецениш. Изглежда, че е доста трудно да се намери такъв. И аз чакам снимки с нетърпение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Бях да видя колата, и има развитие. Вече е на шприц, предстои да се изправи предната маска, че е крива, и да се шприцва вече цялата. След това следва трудния процес на избиране на правилния цвят, майстора потвърди, че по каталог боята излиза много по-различна, и от двата възможни оригинални цвята. Ще се прави цвят по оригиналната боя, и още 1-2 варианта според майстора, и ще изберем най-правилната. Ето и две снимки, не се учудвайте, че е покрита с найлон, човека си прави калници, врати и брони през работното време, а хубавите неща се случват после :) работи се бавно, но качествено

20170925_181843deb9b.md.jpg

20170925_18182777fad.md.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колеги, имам едно питане. Сега докато си чакам количката да излезе от боя, се захванах да освежавам всичко по нея, и стигнах до таблото. Имам си моето табло с нацепен преден панел, още едно табло от шкода с кръглия фар със сцепен панел, и един нов и здрав преден панел. Ще си прехвърлям моите си уреди на новия панел, тъй като са много по-запазени от другото табло. Въпроса ми е следния - моите стъкла са доста, доста замъглени в сравнение с тези от по-старото табло, та защо е така? По принцип ли е така, или само при мен? Прилагам и снимки, за да добиете представа. Никак не ми се иска да свалям стъклата и да пробвам да ги чистя.

 

 

1507562736050698666156312ff.md.jpg

 

1507562771236177649023004e81.md.jpg

 

15075628014974028573170e811.md.jpg

 

Смятам, че дори и на снимка е видима разликата и как по-старото табло, охлузено и ожулебо от всякъде, има по-чисти стъкла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правило ми е впечатление и на мен, че на по-новите модели, стъклата са по-мътни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих казал,че е мътно на моята.От новите е.

А твоя с дневния километраж оригинален ли е?Като че ли би трябвало да е без дневен?

Има някаква разлика в стъклата,да.Като че ли на новите е леко увеличително стъкло...,не знам.Шрифтовете изглеждат различни.

В моята тема мисля,че имах снимка на километража,но колко е качествена-не помня...

Намерих я:

7606211W.jpg

Мисля.че разбирам какво имаш в предвид.Ами така са си новите,но и твоето ново е леко захабено.

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, оригинално си е с дневен километраж, не е сменяно нищо. Като ги изчистих хубаво уредите, стъклата блеснаха отпред, фолиото и него внимателно го изчистих, имаше по краищата на стъклата наслоена мръсотия, не знам от къде и как се е събрала, но я имаше. Сега е екстра, и добре, че не се заиграх да ги отварям, пробвах на единия уред от старото табло - то било голям зор, не си заслужава. 

Вече е изчистено, сглобено, и си изглежда като ново, и стъклата пак са си мътни, но щом си е така заводско, значи всичко е наред. 

Лошото е, че и новия панел има пукнатина. Хич не знам как се е появила, явно фабрично си е така. И макар, че на него си пише Czehoslovakia и изглежда да си е оригинален, самата пластмаса е доста по-различна. Все едно е на някоя нова кола - гадна, трошлива, шеста употреба пластмаса. Има разлика и на допир с оригиналната, но поне е здрава. Пукнатината е съвсем, съвсем в начален стадии, не се забелязва, ако не знаеш, че е там. За да избегна по-нататъшно трошене, не стегнах много пластините, които държат уредите. Сложих им и по една шайбичка против развиване, завих гайките на ръка, и съвсем леко с ключето. После си поиграх със всички, защото забелязах, че като стегна уреда за температура, се отваря цепката, като стегна за бензина, се затваря, и така си поиграх с всичките 8 гайки, докато не достигнах минимално напрежение, цепката не се вижда, и се надявам да не се появяват и нови. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

На финалната права сме! Остана майстора да свали стъклата и да я боядисва. Вижда му се края, нямам търпение вече :) 

 

20171109_171252c9de9.jpg

20171109_1713040d7a1.jpg

20171109_1712347adef.jpg

 

Ето ги и финалистите при пробите, тези трите се класираха, едната от тях смея да твърдя, че я направихме на 99% като оригиналната. Остава да видим и крайния резултат скоро. На живо са по-прекрасни, така на снимката нещо не е станало добре, ама все пак се добива някаква представа

 

20171018_171858f4904.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще бъде, като свали стъклата, вратите и капаците. Виж, че ги е отрязъл панелите по краищата. Споко Саше, прави се както трябва ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер! Добре излгежда. Ползвайте времето, докато е по-меко, че после драмите с боята са невероятни. Някоя друга благина не си ли приготвил? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За времето и аз почнах да се притеснявам, макар колата да е вътре на сухо и отоплено, надявам се да нямам проблеми от това естество.

А колкото до другата благина - тя отлежава, ама няма да е за тази тема :) Макар че колкото повече му се вижда края тук, толкова повече мисля за там :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми харесва десния цвят от трите възможни :)

 

И аз залагам на десния. Щях да ходя с Иво да го избираме. От тези три варианта. Но, неотложни ангажименти ми попречиха.

Сега ги виждам за първи път. И ми става ясно каква е била дилемата. Даже един от тях е бил тотално отхвърлен - сигурно първия в ляво.

Изборът е бил м/у втори и трети. Почти съм сигурен, че е третия/десния/. Той е най-близък. Но, това е снимка. Ще видим на живо.

Според мен се разминава с оригинала. Бордото на тази Шкода е мн. специфично и красиво. С лилави отенъци.

Всичко друго върви към зле. Затова трябва да е точния цвят. Не толкова заради оригинала.

Бих го определил, като Вишнята на Ицо/izolini/. Номера на този цвят изобщо не отговаря на съвременните каталози.

 

Дано да не съм прав. Дано да е същия.

Имаше вариант - Обаждам се на Ицо, казва номера на боята и въпросът е приключен. Трябваше да го видя на живо.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, най-десния е. И Деси, и Жоро, познахте :) Пак казвам - снимката много лъже, на живо е на 99% с оригиналния, най-вероятно камерата ми е била замъглена, ама кой да се усети на място... 

Всъщност като избирахме цветовете, бяхме избрали тези три и още няколко. На малките картончета с мостри и трите изглеждаха абсолютно еднакво с оригинала. На големите проби обаче, разликата се вижда. Жоро, прав си, първия отпадна моментално. Втория имаше малко повече жълто и съответно кафенееше, докато третия си прилича много. Точно както казваш, леко лилавее, червеното е тъмно и дълбоко, и не е в кафявата гама. 

По каталог нямаше нищо общо. Съвсем различно бордо... Цветовете ги избирахме от едни палитри с по 25 цвята от нюанс на страница, прегледахме 3 или 4 страници бордо, и то на различни светлини, даже и на сянка. Остава да видим вече и на живо как ще е.  

 

Бордото на izolini е от новата гама и не отговаря на старите номера по RAL. Тоест старите ги приравняват по новите, но има разлика, и то не малка. Проверихме го и него, друго е. 

 

Резервирай си на Сашето поляната за финалните щрихи!

 

Само ако има кебабчета!

Редактирано от __smirnoff__
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.