Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda 105L - новото зверче в семейството ми


__smirnoff__

Recommended Posts

  • Отговори 310
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • __smirnoff__

    99

  • maxrpm

    41

  • joro-120L

    39

  • skodko

    25

Предния път пак си го говорехме с Жоро, и сега като стана проблема отново пробвах със затапване понеже сме си говорили и че смуче въздух от сервото отпред -

за съжаление нямаше разлика. Отново пробвах и дали стигат 12 волта при контакт на онази пи*ка на карбуратора - има си ги. Делкото е стегнато, извадих и кабелите един по един, пак без разлика.

Неприятна работа малко :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок.

Като изгасне, трябва да я провериш дали има ток и бензин.

 И в движение ли гасне или само на празен ход?

Като изгасне, веднага ли пали? Има ли след това проблем с паленето.

До Калояново ходихме с нея 4 пъти, нищо не показа. Работеше си нормално.

До клапана може винаги да стигат 12волта, въпросът е той дали работи.

И това, където казваш, че се дави, мен ме съмнява, че е точно обратното - не й стига горивото.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи проблема ти е в карба, изхвърли тоя боклук и сложи от нормална кола... (не Шкода), няма да кажа от жигула 1200 , щото малкия ще ме изяде с парцалите ... Шкодовия карб има огромни проблеми с празния ход, още от време оно, освен ако не е на газ ! :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, съгласен съм с теб, НО на тази Шкода карба ще е Шкодов! :) 

Жоре, и мен ме съмнява недостига на гориво. Сега като направи проблема, гаснеше и в движение, и на празен ход, предните пъти само на празен ход. 

Като изгасне, пали с няколко припомпвания на педала. Като се кара активно, дори и за 15-20 минути да я оставя, пак трябва да припомпам педала, за да запали. Имам някакви съмнения, че не успява да задържа горивото. 

Иначе да, на събора 4 пъти ходихме до Калояново, и нямаше драми. То и аз си я карам по принцип, на месеца оне 3-4 дена съм с нея, и си върви прекрасно, ама ей на, като каже "Не искам", и не иска :D После си се оправя от само себе си, и всичко е точно. Ще почна да и казвам Кристин най-накрая :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, и мен ме съмнява недостига на гориво. Сега като направи проблема, гаснеше и в движение, и на празен ход, предните пъти само на празен ход. 

Като изгасне, пали с няколко припомпвания на педала. Като се кара активно, дори и за 15-20 минути да я оставя, пак трябва да припомпам педала, за да запали. Имам някакви съмнения, че не успява да задържа горивото. 

 

Значи и вече в движение. Зарежи го клапана. Той е само за празен ход.

Реда го знаеш - горивопроводи/запушени, спукани - помпата дърпа въздух/, бенз. помпа/филтър на помпата/, карбуратор/филтър на карбуратора-на входа му има една цедка, игла на поплавъка, ниско ниво/.

Откачи маркуча от карбуратора и подкачи ръчно да видиш дебита. Лошото е, че го прави когато си иска и трябва да го хванеш на момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да споделя.

 

Припомпването на педала е в пряка зависимост с изправността на ускорителната помпа и по специално

платното и , Ивчо . Другия момент в карба е мъничкото О пръстенче под човката за пръскане на гориво.

 

Прави ремонт и ревизия на всичко втора ръка , що слагаш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Припомпването на педала е в пряка зависимост с изправността на ускорителната помпа и по специално

платното и , Ивчо .

 

Не. :)

 

Кире, щом помпи и пали, значи тази помпа работи. Ако не работи, няма да запали. Щото няма кой принудително да вкара бензин. Нали знаеш кога сработва ускорителната помпа. Да не говорим, че всичко, ако е наред в карбуратора, пали и от вън, през прозореца.

Не го разбирай, като реплика. Коментираме. Кажи що гасне в движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом ти гасне в движение или бобина или клапанчета на бенз помпа. Ако гърми е кондензатор. Мен миналото лято като я карах ми прекъсваше от бобина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като нефен на запалването с чукче ще кажа , че на Сашко в думите има доза истина , ама като изстине , защо не пали ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почвам подред - горивопроводите в момента се състоят от чисто нов бензинов маркуч от помпата до карбуратора, и от едно парче стар маркуч от помпата до тубата (резервоара е спукан), но парчето маркуч е ок, няма загуби по него. Филтърчето на карбуратора е чистено, платното на помпата го смених отново като сглобявах след боята, макар старото да беше здраво, но си исках хубавото чешко платно да сложа, че бях с ментак. Нова плочка и гарнитура, също. Помпата е нова (на 2-3 години), но и със старата го имаше проблема. О-пръстена, за който Кирето споменава, и той е сменен, стария наистина беше напукан. Иглата и нивото на поплавъка - тук ми е неясно положението, не съм ги барал. Като слагахме карбуратора, беше уж добре регулирано, ама знам ли... На откачен маркуч от карба уж добре работи помпата, има си дебит, доколкото мога да определя на око. Имам и допълнително слагано филтърче на маркуча между помпата и карбуратора - сменям го редовно, сега е ново. Ускорителната помпа работи, там нямам съмнения, хвърля си доволно. 

 

Бобината много лесно ще я проверя - слагам от бялата Шкода, и ще си покаже. НО! Въпросът е да го направи отново! И тогава ще си проличи, но тя си го прави когато и е кеф. 

 

И мен ме озадачава това с трудното палене като изстине. Не би трябвало да е така. Бялата шкода като и покажа ключа след 4-5 дни без да е карана, пали от четвърт, без припомпвания, без нищо. А тази хубавица и след 20-30 минути престой трябва да и припомпам 5-6 пъти, за да запали. А ако не я паля 2 дена, без припомпване от лостчето на помпата няма шанс. 

 

Чукчето и наковалнята са в перфектно състояние. Саше, не прекъсва, не гърми, просто губи обороти и гасне. А последния път като подам газ и почваше да се дави, и пак гасне. Това друг път не го е правила. Преди само си губеше празния ход.

 

Общо взето почти съм сигурен, че проблема е някъде в горивото и неговия път от тубата до мотора. Някъде нещо се пре*бава в даден момент, и колата спира да работи. А е сменяно всичко по пътя, и пак си го прави. Иначе в нормални условия си работи като часовник, виждали сте я неведнъж, дори и на клипове. Ще я разнищим тази работа, сигурен съм! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже не съм наясно - поплавъка на 105 пластмасов ли е? Пробвал ли си в същност с друг поплавък?

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да не е съвсем компетентно, но..... На тая резервоар-бутилка имаш ли някакъв отдушник или си пробил капачката само за маркуча към помпата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, не съм сигурен от какъв материал е, но иначе съм пробвал, да, и с друг карбуратор пак е същото.

На тубата не съм пробил капачката, ползвам от тези 5 литрови туби, дето ги продават по бензиностанциите, тя си има един чучур, който се слага вместо капачката. Та навивам си го този чучур, той стърчи двайсетина сантиметра над тубата, и в него пъхам маркуча отгоре. Така хем не се разпличква и не се излива, хем си диша отгоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е изключително тъпо , но по този начин потока гориво се осигурява само от помпата , а по спомен нивомера и сондата беше на страничните стени и това има и помощ от гравитацията. Та може на колата нищо да и няма , а да си иска само резервоар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно е възможно, още по-тъпото е, че резервоара седи и си чака кротко на другата Шкода. Но пък съм решил да го свалям от нея при трансплантацията на 136-цата, а за нея все не ми остава време да се занимавам... 

 

п.п. аз резервоар нямам от скоро, всъщност оттогава само веднъж ми го направи проблема, точно последния път :) Иначе така с тубата лека полека и навъртях вече към 500 км, аз толкова не съм я карал последните 4 години :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Сега вижджам,че имало дискусия..Аз имам някакви резервни клапанчета за бенз.помпа.Нови.Два вида  са ,вероятно различно производство.Едните уплътняват перфектно,а другите-не.Пробват се с уста,като ги смукнеш ..?Може твоите да са от кофти модела и да заяждат от време на време в отворено положение.С чукче ли си?

Поздрави на всички колеги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм ги и двете, Деси, до скоро беше с тези, по-фалшивите. Работеше добре, в момента си е с хубавото чешко, сложих го след боядисването с нова гарнитура и нова плочка на помпата. Смятам, че пак работи както си трябва. 

С чукче съм, да. И там всичко е ново, макар че си работеше със старите както трябва. Имах оригинални чешки, и реших да ги сложа сега след боята, да започнем и оттам наново. Иначе имам монтирано и електронно запалване, но съм го откачил и го пазя като резервен вариант.

 

Имам всъщност новини по темата, но не съм ги споделил, защото не съм сигурен в резултата, тъй като съм я карал само веднъж. Смених карбуратора, като сложих нейния си оригиналния карбуратор, който отново разглобих основно и почистих, сложих и друг капак - идеално прав. Иглата се движи добре, сглобих го с ново платно на ускорителната помпа. Поплавъка е нагласен по данни от книгата. Колата запали, и заработи както си трябва чак след около 15 минути опити, подкачване на бензин и леки донастройки на двата регулиращи болта. След това заработи както си трябва, има си и празен ход, пали спокойно. Обаче пак имам малко съмнения, че горивото не достига до карбуратора както си трябва. Ще пробвам с бензиновата помпа от бялата шкода, там поне съм сигурен, че работи. Аз и в тази съм сигурен уж, ама знае ли човек...

 

Стария карбуратор го разглобих да му направя дисекция. Точно нещата, в които бях най-сигурен, се оказаха неработещи. Ускоротелната помпа хич я нямаше - платното беше тръгнало да се къса. Иглата беше блокирала. Чучурчето беше запушено. Единият жигльор и той беше почти запушен. Чак да се чуди човек изобщо как е работел тоя карбуратор... Както и да е, явно грешката е в мен, понеже аз съм го чистил и сглобявал. Изкара 3 години работа, работеше като часовник. Уж много се старах навремето, ама явно не съм голям специалист по карбураторите. 

 

Като я карах след смяната на карба, си вървеше прекрасно. Добре реагира на подаване на газ, бързо качва и сваля оборотите, работи стабилно. Пъргава е и в трафика се справя повече от добре. Определено по-добре от преди. Ще видим как ще се държи занапред, но не мисля, че това е решило проблема. Очаквам го в някой момент пак да се появи. Ще видим напролет, сега вече съм я зазимил и си е на топло в сухия гараж - вкъщи си е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Извадих я миналата събота за едно автосъбиране, и за да я покарам малко. Трябва да сме готови за срещата в събота, Първенец ни чака :D 

 

51552760_10156894620882980_8413226224259

 

Разглобих отново няколко карбуратура, в това число и нейния си, оригиналния, почистих ги основно и събрах с най-хубавите части оригиналния карбуратор. Сложих ново платно на ускорителната помпа, идеално прав капак и нови гарнитури. Колата запали от раз, настроих я на око горе/долу и я заведох на един майстор карбураторджия да направи центровка и настройка на сместа. Сега толкова ми харесва как работи, че си я карам вече трети ден по цял ден :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте,
не съм писал отдавна по темата. Както съм писал няколко поста по-нагоре, колата се кара активно, главно по събития и ретро ралита, но също така и в ежедневието. От средата на миналата 2019 година, досега, вече минах границата от 70 000 км, и вече съм на 73 000. Сезон 2019 беше сравнително активен за автомобила. Много приятни емоции, и (за щастие) абсолютно никакви технически проблеми, като изключим смяната на термостата. Участие на две ралита, много приятни срещи с други фенове на марката, няколко парада. 2020 година също започна добре, за съжаление ни достигна тази пандемия, но успях, точно в последния уикенд преди да затворят света, да участвам на Volkswagen Club Fest 2020. 
Имам снимков материал за споделяне, и в този пост ще карам по години. Започвам със сезон 2019:

07427edead821b559df8109929c6cef8.md.jpg
4a77dac6cca7230bf2691c272667eab3.md.jpg
596bdf99ba4c8537ad52f722d9c89d2e.md.jpg
8505695a8abc5f12c2c00a734b95605f.md.jpg
e5d8703228a7526ff31cee9a039ec968.md.jpg
19d9a03b8a041bfade75b4d44e997f0c.md.jpg
1f1a6cab905d0ce62db3cbd25a83288a.md.jpg
ca3ec23a381153242131a11dff3198b5.md.jpg
e263b7b797a5b9ec12a45aaa1bf9087a.md.jpg

Както казах, приятните емоции, прекарани покрай карането на тази кола, са несравними. С удоволствие се качвам всеки път, завъртам ключа и тръгвам нанякъде. Колата е послушна, и като че ли доволна, че и обръщам толкова внимание. Аз и се радвам, и тя ми се радва. 
На 8 и 9-ти март тази година, имах щастието да участвам на Volskwagen Club Fest 2020. Много приятно и хубаво събитие, събиращо страхотни автомобили от старите и новата епоха. Много хубави спомени, нови запознанства, и разбира се - безброй приятни емоции ми останаха от този уикенд. Ето и малко снимки от събитието:

b20c817f01ba9beee5b0c1543646b4ee.md.jpg
184cfe94e3b1f132be8e4c733f3f77eb.md.jpg
fdf343fb717d3775a77901310780e81f.md.jpg
9388a9f687aa1db407af1efb8194d24b.md.jpg
27c2215464885eae0f59491bbeb3f589.md.jpg
606131401b4cb8890c42079212931dd9.md.jpg
c5e1b9327bd5a4f16869097667494563.md.jpg
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, благодаря ти за достойното представяне на клуба по всички събития и сбирки, на които вземаш участие. Продължавай да го правиш и ти пожелавам все повече успехи, медали, купи и невероятни преживявания и спомени! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз благодаря за хубавите думи! Доколкото зависи от мен няма да спирам с обиколките. Емоциите са най-важни за мен, както и хората, с които се запознах покрай тази кола :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Привет!

 

Още миналата година, след като реших проблема с резервоара, реших, че тази кола ще я карам колкото се може повече. Започнаха да се нормализират  нещата след тази пандемия (поне засега) и реших да се възползвам от ситуацията. През изминалия дълъг тридневен уикенд успях да навъртя, в шеги и закачки, към 500 безпроблемни км на Шкодата. Заведох я на интересни места, и най-важното - за първи път, откакто е готова колата, я заведох на село, където е прекарала живота си, и качих баба ми да я повозя, и тя разбира се, много се развълнува. Приятни емоции...

 

В събота имах гости от София, тогава извадих колата от гаража, разходихме се из града с колата с колегата Данчо (@roodnb)

 

006b76bc44f63ef43a1b046fcd6abe07.jpg

 

Ето и част от последвалото пътуване, което съм заснел. Покарах я малко и по магистралата:

 

7818c8332e3cd900b959213796f88e2d.jpg

 

Както установих и при ходенето си до София преди известно време, автомобилът си върви спокойно със скорост от 130-140 км/ч. Не изпитва затруднения, не загравя, не гори масло, и си поддържа скоростта без проблем. На баирите се чувства липсата на мощност, но все пак е 1000 кубика, няма как :) На снимката се забелязва как е поставен волана накриво - ще уточня, че нарочно е така - проблем по ходовата част няма, просто дядо ми в някакъв момент го е свалял, и го е сложил така. Оставил съм си го по този начин с лека нотка на носталгия. 

 

В неделя бях на едно много красиво място - местност Паниците, Калофер. Ето и една снимка от там:

 

0534b28260a9c97c41bec08b4f93a404.jpg

 

На следващия ден се прибрах към Пловдив, и на връщане цялото семейство се събрахме от няколко дестинации на село - където Шкодата е пребивавала цял живот, преди да мине в моите ръце. За първи път стъпва там от 2014 година, когато правихме спирачките. Излишно е да казвам колко се зарадва баба ми, особено когато я качих и повозих из селото. Ето я на сянка под дървото, все още мръсна и прашна:

 

be45738c76aa21bea8958e7509de00ce.jpg

 

Ето я тук и с част от семейния ни Шкода автопарк - с внучето:

 

1e334db39c6d16dc93663fa90439c247.jpg

 

И разбира се, картинката нямаше да е пълна, ако не я бях вкарал в двора да я измия с на дядо ми маркуча, и с гъбата и гюдорийката, с която е къпана цял живот:

 

4669b02627e1733e97a698e54b0496ac.jpg

541069d8aa5edaf04dc508993ea39433.jpg

 

И вече след като светна и лъсна отвсякъде, качих развълнуваната си баба и я повозих:

 

0887a28b0d4dea117f35d4af8fff9f68.jpg

a1ca809436edf2723b3f3d09a0b8cc85.jpg

 

И така мина следобеда, в приятни емоции, които развълнуваха цялото семейство, дори баща ми, който по принцип е много против моето хоби с колите (но винаги ми помага), се включи в миенето и си припомни как я е миел и той като малък и ми разказа още интересни истории с нея, които не знаех досега. След това дойде време да се прибирам, и разбира се, на 5 км от вкъщи, заваля дъжд :D 

 

И така, сега съм в очакване на нови и интересни дестинации занапред :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, няма да крия, че определено ти завидях ! 

 

Благородно разбира се, но все пак завидях !

 

Искрено се надявам, след няколко месеца да можем да си направим заедно, една разходка с колите ! 

 

Може пък и някой друг да се включи...

 

Продължавай все така и пускай повече снимки !

 

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.