Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разглобяване на водна помпа


maxrpm

Recommended Posts

Здравейте. Тошо ми прати един PDF за целта, но аз не разбрах нищо от него :( Кажете как се разглобява водна понпа на предномоторни, най - вече как се сваля шайбата. На резба ли е? Ако да, обратна ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимно с чук и специализирани избивачи.

Започва се с избиване на един щифт от корпуса , който държи лагера , след това подпираш корпуса , така че турбинката да е във въздуха и биеш върху остта докато излезе от шайбата и на края сгряваш турбината и избиваш от нея лагера , но ако не отпусне от оста често се пука ако е чугун.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм пробвал да отремонтирвам , но турбината много лесно се счупи. Аз и бързах де не съм се старал достатъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе тя не е много скъпа,около 30лв.беше последно,не се заигравайте аз ядох една попара така,дано спася някоя душа.Евтиното излиза двойно скъпо.Аз тогава с подходящите инструменти стана мазало и за да не остана без кола взех и водна помпа.Вземи една нова и карай s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така като ви слушам най - ме влече да си тикна 120. тука вече 2 ма човека казаха че се троши като се отвори ... 30 лв не е, може ментака да е толква. 2005 год помпата за 120 беше 65лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагерите са два в един корпус и вървят в комплект с оста. Нищо общо няма помпата със тази на 120. Фибърчето и то е различно.По спомен цената му беше 14лв.Оста със лагерите нямам идея дали се продава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продава се всичко по отделно , въпросът е струва ли си труда ... целия комплект с тампона за ремонт излизаше 20 -на лв. по-евтино от цяла помпа .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продава се всичко по отделно , въпросът е струва ли си труда ... целия комплект с тампона за ремонт излизаше 20 -на лв. по-евтино от цяла помпа .

:smt017

За моята фелиция МПИ ми искаха 90 лева. И аз взех помпа за фаворит и смених шайбата. :D Ако някой прави тази процедура да гледа колко е набита шайбата , че после ремъка да не върви на иб*м страна. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моята фелиция МПИ ми искаха 90 лева. И аз взех помпа за фаворит и смених шайбата. :D Ако някой прави тази процедура да гледа колко е набита шайбата , че после ремъка да не върви на иб*м страна. :lol:

 

Има ли снимков мат'риал!? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък не бъди толкоз теснокож (така де изхвърли змията от джоба) ... разликата с фаворитова помпа не е голяма (да не кажа никаква) , защото както има Фелиция с трапецовиден ремък , така има и Фаворит с пистов smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък не бъди толкоз теснокож (така де изхвърли змията от джоба) ... разликата с фаворитова помпа не е голяма (да не кажа никаква) , защото както има Фелиция с трапецовиден ремък , така има и Фаворит с пистов smile049

Може аз не съм казал че няма. Ама със шаиба за трапецовиден беше по евтина. :smt017

Има ли снимков мат'риал!?

Нямам. smile049

П.П И другото е. Като избивате шайбата (най добре със скоба де) , но ако нямате такава винаги поставяйте някакво желязо на оста (пробой) и го опирате в земята , така че оста да бъде неподвижна. И като набивате пак само че е от другия край на оста. Ако я набивата директно ще почупите всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.П И другото е. Като избивате шайбата (най добре със скоба де) , но ако нямате такава винаги поставяйте някакво желязо на оста (пробой) и го опирате в земята , така че оста да бъде неподвижна. И като набивате пак само че е от другия край на оста. Ако я набивата директно ще почупите всичко.

А и е хубаво пробоя да е меден или месингов, за да се мачка той, а не да деформира оста ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и е хубаво пробоя да е меден или месингов, за да се мачка той, а не да деформира оста

:smt017

 

Както казват някой колеги за хубава помпа си е чист късмет. Баща ми беше взел някаква преди 2 години скъпа уж оригинална 20 хил км. Чак не мога да повярвам. Почна да вие лагера. Сега взех някаква по евтина за трапецовиден ремък и смених шайбата 1 год. съм с нея на около 25000хил. е. Скоро сменях лагер на оптягащата ролка (на пътя) не пожелавам на никого, и като беше махнат ремъка разклатих малко помпата и имаше лек луфт , но не е болка за умиране. Та за това ви казвам че всичко е на късмет. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да питам и аз - да се заемам ли сам със смяна на лагери на алтернатор или да го метна в сервиз. Имам в предвид има ли някакви особености, които биха довели до купуване на нов след некомпетентната ми намеса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да питам и аз - да се заемам ли сам със смяна на лагери на алтернатор или да го метна в сервиз. Имам в предвид има ли някакви особености, които биха довели до купуване на нов след некомпетентната ми намеса?

Само да не развалим темата на колегата.

Аз съм сменял ама незнам как ще си избиеш лагерите без скоби. 2 лагера са. До задния лагер се стига много лесно като развиеш капата , а до предния е по зор работа с развиването на гайката която държи шайбата. Аз я развивам с гайковерт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да питам и аз - да се заемам ли сам със смяна на лагери на алтернатор или да го метна в сервиз. Имам в предвид има ли някакви особености, които биха довели до купуване на нов след некомпетентната ми намеса?

Зависи колко ти пречат ръцете. smile001

Принципно не е никаква философия,но си вземи хубави лагери,щото китайските не държат.

Лагера от страната на колектора се избива много лесно с подходяща скоба,а другия от страната на шайбата за да се демонтира трябва да се махне предпазната капачка която е нитована.След смяната на лагера я нитоваш обратно .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един цял алтернатор се намира за 40-50 лв слагаш го и си гледаш приятно вечерта. smile092

Няма смисал. По-добре да го даде аз да му го направя. :D 2-3 лева са китайските лагери , а хубавите са по 6-7 бройката. Имам познат дето работи в склад. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да няма, и аз не знам как бих постъпил. Ако имам доверен човек ще го ремонтирам. Впрочем имате ли представа колко км изкарва алтернатора преди да даде фира? Моят е на 63000 и е чешки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да няма, и аз не знам как бих постъпил. Ако имам доверен човек ще го ремонтирам. Впрочем имате ли представа колко км изкарва алтернатора преди да даде фира? Моят е на 63000 и е чешки.

Зависи. От към реле-регулатор може да изкара към 80000 че и повече. Аз бях взел един менте , изкара 20000 и остана без четки. От към лагери може би към 150000 , 200000 ще изкара (ако са си оригиналните де). Много зависи и от карането ако я караш до 2-3 хил. оборота няма проблем , но ако си състезател и я цепиш всеки ден няма да изкара дълго и то не само алтернатора. Шкодата не е направена да върви на високи обороти знам го от личен опит. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е оригинал, значи имам още малко километри спокойствие.

Извади си регулатора и виж четките в какво състояние са и сам си прави изводи колко хляб има в тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Животът на лагерите зависи и от това как е стегнат ремъка.Ако е пренатегнт скапваш лагерите по-бързо.Особено този от към шайбата. smile049

Все още се намират и български лагери много по качествени от прехвалените SKF

Лично аз бих си ремонтирал алтернатора вместо да давам 50-60 пари за алтернатор втора цедка в неизвестно състояние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.