Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Различни гуми за Скаут 2007 4х4


mettle

Recommended Posts

Здравейте,

 

Имам скаут 2007. Доста съм доволен от поведението и през зимата:)

Карах я с 4х 205/60/16, Good Year Ultra Grip 7 (имам си втори комплект джанти). ДО тук гумите са на около 50% от живота си.

Скоро обаче едната гума даде фира и взех 2 нови Ултра Грип 8 на същия размер и го сложих за предни. Двата модела гуми са с почти еднакви шарки и еднакви размери, но с различно износване и съответно години на производство. Колата си е стабилна и след смяната :) - пробвано и на асфалт и на сняг.

Трябва ли да ме притеснява различното износване? Има ли някакъв риск за колата от това? Не очаквам разликите в диаметрите и сцеплението да са драматични, но все пак да попитам.

 

Благодаря за съветите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    12

  • bega4kata

    8

  • Mad___Max

    5

  • pacosnik

    5

Най-много писали в темата

Темата е много интересна и дискутирана на много места. Отговорите са разно значни и накрая се стига до извода, четири еднакви гуми!

Но до там се стига след дъвкане на какво е 4х4, торсен ли е куатро ли е или халдекс :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е много интересна и дискутирана на много места. Отговорите са разно значни и накрая се стига до извода, четири еднакви гуми!

Но до там се стига след дъвкане на какво е 4х4, торсен ли е куатро ли е или халдекс :)

 

Да, това е правилният отговор, защото физическите размери на гумата са само едната страна на медала при AWD. Всяка една различна шарка и компаунд на гумата са уникални със своето сцепление, говорим за тредуеър (threadwear) и клас на сцепление (grip class). Та, използването на различни гуми на преден и заден мост дори и с абсолютно еднакви размери, може отново да натовари някоя от осите повече. Говоря за пълноприводни коли, там нещата са най-сурови, но в частност това важи и за нашите VAG автомобили. В крайна сметка нещата опират отново до дребни на пръв поглед неща, но внасящи голяма разлика в поведението на автомобила при определени условия.

 

Много по темата може да откиете в раздел Syncro & 4motion на vwclub.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам познат с дърто куатро. Не си знае километрите горкото, разпаря се от каране, човека не е цъфнал финансово и го кара с каквито гуми намери. Редовно са му различни шарки предни и задни.

 

Никакви дертове с тая кола, чук е, където и каже, там минава, никаква жал. С което не искам да кажа, че така трябва да се прави, просто явно куатрото е достатъчно здраво и за подобно отношение. Незнам дали и халдекса е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам познат с дърто куатро. Не си знае километрите горкото, разпаря се от каране, човека не е цъфнал финансово и го кара с каквито гуми намери. Редовно са му различни шарки предни и задни.

 

Никакви дертове с тая кола, чук е, където и каже, там минава, никаква жал. С което не искам да кажа, че така трябва да се прави, просто явно куатрото е достатъчно здраво и за подобно отношение. Незнам дали и халдекса е така.

 

Виж, може да се придвижи и с различни по цолаж гуми ако ще, предполагам ще се справи, но темата е за това с какви гуми е редно да се кара 4х4 (VAG). Поведението на колата е съвсем друго с различните гуми отпред и отзад при едни и същи условия. Най-осезаемо е на мокро+студено време (това от личен опит).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... Най-осезаемо е на мокро+студено време (това от личен опит).

Като Ви чета написаното, ми е ясен и личния Ви опит.

Не карай хората да се набутват и да купуват, търсят, гуми с еднаква шарка, когато не е нужно.

Изискването е само за съответния мост и то предни!.............и то КАТ го изисква.

 

masterOne го е написал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... Най-осезаемо е на мокро+студено време (това от личен опит).

Като Ви чета написаното, ми е ясен и личния Ви опит.

Не карай хората да се набутват и да купуват, търсят, гуми с еднаква шарка, когато не е нужно.

Изискването е само за съответния мост и то предни!.............и то КАТ го изисква.

 

masterOne го е написал.

 

Колега и на теб като ти гледам гаража и на мене ми е ясен личния ти опит ........ с мотопеди симсон, ама в инструкциите на автомобилите 4х4 (както и за тези със ESP) ясно е написано, че трябва да се кара с ЧЕТИРИ еднакви по размер и модел гуми. Който иска 4х4 и да си го ползва дълго ще купува гуми, който иска да кара с две различни гуми да кара моторетка ...........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и на теб като ти гледам гаража и на мене ми е ясен личния ти опит ........ с мотопеди симсон, ама в инструкциите на автомобилите 4х4 (както и за тези със ESP) ясно е написано, че трябва да се кара с ЧЕТИРИ еднакви по размер и модел гуми. Който иска 4х4 и да си го ползва дълго ще купува гуми, който иска да кара с две различни гуми да кара моторетка ...........

По гаража посрещат, по акъла изпращат, нали знаеш.

 

Ти като си толкова отворен, какво би посъветвал колега с 4х4 ако попадне в яма и си среже едната гума/на никой не го пожелавам/. Колко гуми трябва да си купи? Ами, ако няма и същата шарка?/случва се/

 

п.п. Изрично съм подчертал, че гумите трябва да са еднакви по размер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ти като си толкова отворен, какво би посъветвал колега с 4х4 ако попадне в яма и си среже едната гума/на никой не го пожелавам/. Колко гуми трябва да си купи? Ами, ако няма и същата шарка?/случва се/

 

Адаш, макар да не ме питаш мен, да взема да се "изходя" и аз. 2 гуми трябва да купи. А същата шарка е много малко вероятно да не се намери, все пак всичко има на пазара. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам, ако не си с перманентно задвижване на четирите колела, гумите могат да бъдат и по двойки, стига да са еднакъв размер. При т.нар. Full Time 4x4 е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да си с еднакви 4 броя гуми. Т.е. и двамата сте прави.

P.S. Аз нямам Симсонка, ама имаме Ленд Ровер smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаш, макар да не ме питаш мен, да взема да се "изходя" и аз. 2 гуми трябва да купи. А същата шарка е много малко вероятно да не се намери, все пак всичко има на пазара. smile027

Защо две?

Адашо, според мен трябва да си купи четири. Ако съм аз, ще си купя една. Ай наздраве smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен full time и part time трябва да са с еднакви. При on demand не е от значение защото караш само на един мост докато не почне здравото приплъзване ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз бих си купил две нови гуми същата марка, модел и размер, досега не ми се е случвало да не мога да намеря. Но не бих си сложил различни модели гуми дори на кола само с предно smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички.

 

Засега решението е 2 нови гуми, същия размер, разбира се. Абсолютно същия модел не намерих (не се и престарах в търсенето), но взех следващия от същата серия :) (UG7, UG8 на good year). Поведението на колата и на дъжд и на сняг си е добре (пробвано на полигон).

4 нови заради една проблемна ми идва "лукс"

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички.

 

Засега решението е 2 нови гуми, същия размер, разбира се. Абсолютно същия модел не намерих (не се и престарах в търсенето), но взех следващия от същата серия :) (UG7, UG8 на good year). Поведението на колата и на дъжд и на сняг си е добре (пробвано на полигон).

4 нови заради една проблемна ми идва "лукс"

 

Поздрави

 

Със сигурност можеш да намериш една гума UG7 с твоя размер втора употреба, и като изключим покупката на 4 нови гуми, това е най-правилното решение.

Две нови гуми и две стари, пък били те и от един модел и размер са с различен диаметър, което означава че старите се въртят по-бързо от новите, компа ще открива разлика, ще задейства халдекса и ще води до прекомерно износване и повишен разход. И дефакто без явен проблем ще си изплащаш гяволъка по малко във времето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Със сигурност можеш да намериш една гума UG7 с твоя размер втора употреба, и като изключим покупката на 4 нови гуми, това е най-правилното решение.

Две нови гуми и две стари, пък били те и от един модел и размер са с различен диаметър, което означава че старите се въртят по-бързо от новите, компа ще открива разлика, ще задейства халдекса и ще води до прекомерно износване и повишен разход. И дефакто без явен проблем ще си изплащаш гяволъка по малко във времето.

 

Не виждам какъв е проблема двете нови гуми да са отпред, а старите отзад. /не виждам причина някой да си купува нови гуми и да ги слага отзад smile049 /

Така няма старите да се въртят по-бързо от новите..., а когато компа реши ще помагат отзад!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

/не виждам причина някой да си купува нови гуми и да ги слага отзад smile049 /

Това е доста спорно. Препоръчвали са ми да слагам новите отзад на кола с предно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По гаража посрещат, по акъла изпращат, нали знаеш.

 

Ти като си толкова отворен, какво би посъветвал колега с 4х4 ако попадне в яма и си среже едната гума/на никой не го пожелавам/. Колко гуми трябва да си купи? Ами, ако няма и същата шарка?/случва се/

 

п.п. Изрично съм подчертал, че гумите трябва да са еднакви по размер.

 

Перефразирам... по броя на мненията посрещат, по акъла изпращат. Това конкретнон за теб, но не че не очаквах подобна реакция де.

 

Поздравления за Симсон-ите, имах такъв 64-ти набор, когато бях на 8години.

 

Сега, говорим конкретно за кола 4х4 с Халдекс. Това колко опит имам аз, ти няма как да знаеш. Дали ще ми вярваш си е лично твой проблем, но не насаждай чувство в останалите колеги, че незнам какво говоря. Имам две коли и тази система и съм единствения дето може да ти помогне адекватно в БГ за Халдекс първо поколение ако нещо се бъгяса. Това щеше да ти стане ясно ако си беше направил труда да разгледаш vwclub форума и съответния раздел където ник нейма ми е /PACO/.

 

Халдекс системата е много здрава и като цяло надеждна, но няма нищо общо с чисто механичните системи като торсен и трябва да знаеш кое е редно и кое не е редно да правиш с нея. Коли използващи я разпределят торка м/у преден и заден мост в съотнощение 100:1 до 50:50 %. Физически няма как да се прехвърли повече от 50% на задния мост и така е записано във всички менюъли за този диф. Реално обаче инженерите са си оставили за застраховка едни 5% и дифа разпределя максимално до 55:45% (отделил съм достатъчно време за да го разбера за себе си). Контролера взима под внимание три параметъра по които преценява колко да "заключи" халдекса. Първо и основно следи колко е натиснат педала на газта, следи за сигнал от ABS модула (каква е скоростта на колелата и по-точно за разликата м/у тя) и стойностите на сензора за надлъжно ускорение. Ако хлопнеш газта контролера автоматично получава сигнал за 50:50 (реално 65:45) и след това започва да разтоварва постепенно ако няма постъпил сигнал за повишена скорост на предни колела спрямо задни. Контролера не работи ако не е запален автомобила(следи за обороти по К-лаин) и активира/деактивира контролера на дифа при дръпната ръчна спирачка (следи състоянието на бутона там). Тъй като всичко се следи и реагира само на база електрически сигнали е редно да се кара със 4 еднакви по размер и шарка гуми. Ако се случи така, че се налага замяна на 1 или две гуми , те се слагат предни, защото колата винаги прехвърля повече торк там. Ако задните гуми са минали 1/2 от размера на грайфера до репера за максимално износване е силно препоръчително да се сменят и четирите гуми. Това дали ще ползвате еднакъв модел гуми си е ваше решение, коментирах вече в първия си пост защо е редно да са еднакви (threadwear …grip class са два важни параметъра при коли 4X4).

 

При спукана гума на преден мост се замества с гума от задния и патерицата се слага там. Това само за коли с Халдекс и си го пише като препоръка в книжката.

 

Поздрави,

 

п.п. Нямам никакво намерение да се впускам в полемики и да убеждавам някои да ми вярва. Достатъчно разумни хора има и всеки преценява сам за себе си. Когато аз имах нужда от помощ преди 6-7години, нямаше кой да помогне и се наложи сам да го направя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...... Това дали ще ползвате еднакъв модел гуми си е ваше решение..................Поздрави,

Точно за това ставаше въпрос. И това искам да кажа и аз.

Личния опит, респ. техниката на управление на автомобила, разбира се няма как да се знае, освен ако не си ме возил, затова не бива да се дава за пример. Много е субективно. Реагирах малко остро, но не съм лош човек. :) Извинявам ти се!

 

Благодаря за моторетките. Едната/64г./ вече е реставрирана в заводски вид, другата е в процес на реставрация. Хоби.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж, това дали ще ползвате еднакъв модел гуми си е ваше решение до толкова до колкото искате Халдекс системата да работи адекватно. Давам ти пример от тест които правих преди години. Гуми с едни и същи размери , но различна шарка съответно с различен грип в/у асфалта. Гуми Х отпред, гуми Y отзад, завой с 70km/h и се усеща олекване на задницата и леко поднасяне (контролера заключва едва 90:10). Разменяме гумите (гуми Y отпред, гуми Х отзад) и 15мин по-късно при същите метрологични условия , треактория и скорост. Колата минава през завоя с леко недозавиване, но без занасяне на задницата (контролера заключва 60:40). Това е за различни гуми на двата моста и Халдекс първо поколение диф.

 

п.п. Моя симсон го подарих а по-късно собственика го продаде , но имам много хубави спомени с него. Е драми имаше с жилата за скоростите, карбуратор, семеринги на кол.вал , но това това май си беше част от чара да имаш и караш Simson Suhl :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.