Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Различни гуми за Скаут 2007 4х4


mettle

Recommended Posts

/не виждам причина някой да си купува нови гуми и да ги слага отзад smile049 /

Това е доста спорно. Препоръчвали са ми да слагам новите отзад на кола с предно

 

 

Аз лично предпочитам /и практикувам винаги/ е новите гуми отпред, без значение дали предно или задно предаване. Искам предницата да отива натам накъдето и кажа /с волана/, а задницата да върви където си иска - нали "послушната" предница и педала за газта са в ръцете ми и краката ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    12

  • bega4kata

    8

  • Mad___Max

    5

  • pacosnik

    5

Най-много писали в темата

Няма значение с какво предаване е колата,но по-добрите гуми се слагат на задния мост.

 

Моля да се обосновеш. Темата е конкретно за 4х4 Халдекс система а не "Няма значение с какво предаване..."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, наистина не мога да разбера защо новите гуми да са на задния мост. Нали точно при халдекса предните/хипотетично - износени/ гуми като превъртят, компа ще включи и задния мост, който като почне да "бута" с хубавите гуми и като искам да завия няма да мога, защото предните имат по-малко сцепление от задните... Дано пиша разбираемо, че малко съм сънен... smile048

Другия проблем /по-скоро не е проблем, ама от гледна точка на разхода/ е, че така ще получим почти постоянно 4х4, или може би това е целта - с Халдекс да си направим перманентно 4х4. ;)

 

P.S.: През цялото време говоря /пиша/ за условия предразполагащи за превъртане на гуми - лигав дъжд, сняг, лед...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да вземам под внимание Халдекса, по принцип е правилно нови гуми, или гуми в по-добро състояние да се слагат на предния мост. Най-вече с цел безопасност. Защото предния мост е управляем т.е. отговорен за надеждното управление на автомобила и трябва да има супер сцепление. И спирачното усилие е по-голямо там, защото при спиране тежестта пада напред и не на последно място - едно е да ти гръмне предна гума в движение, съвсем друго е задна.

От толкова години се въртя покрай автомобили, и хора занимаващи се с автомобили и книжки съм чел, за първи път чувам тук да се препоръчва добрите гуми да се слагат на задния мост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз изхождам от същите доводи, и най-вече от личен опит и наблюдения и затова искам да разбера защо се препоръчва хубавите /нови/ гуми да се слагат на задния мост. Без да претендирам, че разбирам или да искам да влизаме в излишни спорове... smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По важно е задницата да е стабилна.Не ми се обяснява и спори. smile027

Нали съм ви казал да не спорите с батко си ;)

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Hb5kQCaTg#!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По важно е задницата да е стабилна.Не ми се обяснява и спори. smile027

На мен също. Всеки има глава на раменете си. Да ги слага където иска, само челно да не ме среща smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, както казах не искам да споря, защото нямам претенции да разбирам. Ясно че задницата ще стане по-устойчива на центробежната сила, но само толкова... И честно казано това клипче не може да ме убеди на 100% да си слагам новите гуми отзад /на колата де smile001 /.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз не говоря за галоши и нови,а за къде се слагат по-добрите

всеки сам си преценява

карам винаги с 4 еднакви и в еднакво състояние

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз не говоря за галоши и нови,а за къде се слагат по-добрите......

Не усещаш ли, че си противоречиш. Значи сме на едно мнение ;)

Галоши - лоши

Нови - по-добрите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки има право на мнение , но може би на предно предаване през зимата по-добрите трябва да са отпред

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено, когато има разлика в състоянието на гумите, по-добрите трябва да са отзад.

Независимо от предно, задно или 4х4 задвижване.

Туй съм го проверил от личен опит...

Това е заради стабилността, като разбира се има и някои негативни последствия при предно задвижване.

Те от своя страна не са толкова критични.

Първата е евентулно по-трудно потегляне (евентуално, защото не е сигурно че старите гуми ще са с по-лошо сцепление).

Втората е евентуално влошено спиране, със същата забележка по-горе.

Първата няма особено отношение към сигурността.

Втората се компенсира с повишено внимание.

Имайте предвид, че влошената стабилност трудно може да се компенсира :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, много ви моля, не говорим за проходимост в случая. А за сигурност и безопасност, които са над всичко.

Чавдаре, повишеното внимание на водача винаги трябва да факт и съобразено с условията.

Аз също мога да говоря от личен опит, който малко се разминава от твоя.

Изискванията за изправността на предния мост и управлението са най-безкомпромисни. В това число влизат и гумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По важно е задницата да е стабилна.Не ми се обяснява и спори. smile027

Нали съм ви казал да не спорите с батко си ;)

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Hb5kQCaTg#!

 

Колите от клипа не са ли съз задно?

И при тях не е ли от по-голямо значение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По важно е задницата да е стабилна.Не ми се обяснява и спори. smile027

Нали съм ви казал да не спорите с батко си ;)

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Hb5kQCaTg#!

 

Колите от клипа не са ли съз задно?

И при тях не е ли от по-голямо значение?

не са

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, много ви моля, не говорим за проходимост в случая. А за сигурност и безопасност, които са над всичко.

Чавдаре, повишеното внимание на водача винаги трябва да факт и съобразено с условията.

Аз също мога да говоря от личен опит, който малко се разминава от твоя.

Изискванията за изправността на предния мост и управлението са най-безкомпромисни. В това число влизат и гумите.

Жоро,не си противореча бе.Що да си противореча???

Позволи ми пък ти аз да дам съвет и хората да не се вслушат в твоя.Не го налагай.Като имаш толкова голям усет за поведението на колата,ела направи едно Италианско преследване във Варна или в някое поне ретро рали участвай да те видим.

Аз не искам да се самоизтъквам,но ти ме изкара много заблуден че съм.Още в миналото хилядолетие съм участвал в не едно италиански преследвания,ралита-Обиколки на Варна и съм печелил.Тогава с една турбо ланчийка ги късах големите баварци :D/бях и надул турбото на 2 бара ,стопяваше гапнитурата на главата и свещите,ама летеше :mrgreen: / След това и на драг състезания съм участвал отново съм печелил,на доста ретро ралита имам на които почти винаги съм печелил....

Позволи ми да имам усет и да давам съвети относно безопасността.Не съм кой знае какъв шофьор,но на майсторското на Междене 2 пъти съм участвал и 2 пъти бях първи и то с най неподходящата кола за случая smile091

Айде юни месец ще те гледаме smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Батко Сами, моите уважения към твоите успехи, като рали пилот, на които и аз съм бил свидетел, поне на съборите.

 

Юни месец, да. Ще дойда да се видим, да пием по бира smile159

На Междене няма да се пусна, щото не ме влечат тези спортове, но ще дойда да ви гледам вас майсторите.

Нали не си мислиш, че по пътищата трябва да се кара, като на рали.

Всеки има право да си каже мнението. Няма лошо да има повече мнения. Нещо по тази тема липсват, но да бъдат аргументирани. Само така ще имат тежест.

Както казах в началото, всеки да слага гумите където иска, може и да не съм прав в очите на другите, но аз съм казал къде слагам по-добрите гуми от 1970 та г. насам и защо. Е, тогава ги слагаше баща ми на стотака ;)

Не се притеснявай, хората вярват на теб, защото ти си най-добрия и ти най-много знаеш. smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам най-много,но това за гумите си е стаааро правило.А пък вие все искате обосновки,обяснениа и т.н.

Не ме иронизирай,аз винаги гледам да помагам.

Доста неща съм научил от този форум и съм благодарен,че са били верни smile027

Ако проследиш хронология,ще видиш,че аз съм задавал доста въпроси и съм търсил помощ във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, нищо лично бе човек. Никой не се е родил научен и цял живот се учи. Това всеки го знае. Ти имаш безспорен авторитет и е нормално хората да ти вярват. Аз също се старая да помагам на колегите, иначе няма да пиша тук. За обосновката, трябва да я има. Така показваш уважение към четящите или към хората, които ги интересува проблема. Не може да се казва, това е така, защото Аз казвам така. Такива са моите разбирания и от тук идват различията.

п.п. Между другото ми прави впечатление, че в някои от твоите любими теми, много добре се обосноваваш :)

 

По темата ще дам един цитат:

 

ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА

В сила от 01.06.1996 г. Приет с ПМС № 36 от 05.03.1996 г.,

Обн. ДВ. бр.25 от 22 Март 1996г., попр. ДВ. бр.72 от 23 Август 1996г., изм. ДВ. бр.32 от 18 Април 2006г., изм. ДВ. бр.46 от 12 Юни 2007г.,

изм. ДВ. бр.34 от 1 Април 2008г., изм. ДВ. бр.44 от 9 Май 2008г., изм. ДВ. бр.53 от 10 Юни 2008г., изм. ДВ. бр.45 от 16 Юни 2009г.

 

................................................................................................................................................................

 

Глава втора.

ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПЪТНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА

................................................................................................................................................................

Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:

................................................................................................................................................................

 

9. по колелата и гумите:

 

а) гумата не съответства по размер, налягане, допустимо натоварване и скорост на марката и модела на моторното превозно средство;

 

б) гумата има разкъсвания;

 

в) джантата е повредена или деформирана, липсва или е повреден елемент за закрепване на джантата към главината на колелото;

 

г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм;

 

д) ИМА вулканизирани или регенерирани ПРЕДНИ гуми;

 

е) не са балансирани колелата на лекия автомобил;

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се карайте, зависи много от стила на каране, както и от самия автомобил. Няма универсално правило в случая.

 

Докато карам старата Фиеста с 50 коня мотор и малко междуосие - съм съгласен с Жоро, читавите гуми отпред. Тя да искаш, трудно можеш да и изпързаляш задницата, геометрията и е по-близка до квадрат :)

 

Но когато съм в Октавията - определно клоня към съвета на Самуил, предоверявал съм се на задницата и като тръгне е .... нямаш много полезни ходове.

 

Пък и темата е за четирикраките животни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, не се караме. "В спора се ражда истината" :)

Вие сега да не си помислите, че знам правилника наизуст. От 84та г. не съм го пипал. Бях сигурен, че това съм го чел някъде и ми е останало в съзнанието. Случайно го открих, търсейки някакво доказателство.

Никъде не пише какъв е автомобила - лек, товарен, с какво междуосие е, с какво предаване е и къде ще се пързаля.

Тук се говори, че автомобил с такива гуми е техн. неизправен т.е. трябва да бъде спрян от движение, следователно е опасен.

Сега всеки сам за себе си да прецени, къде ще сложи по-добрите гуми и защо.

 

д) ИМА вулканизирани или регенерирани ПРЕДНИ гуми; - никъде не е казано, че тези гуми не могат да бъдат задни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам bega4kata има страст по италиански машинки:).От една снимка забелязах че имаш същия Italjet(или аз имам като твоя) :).При мен не спря да се разваля този скутер.По темата моята е с халдекс взех я с някакъв оригинален dunlop на 5 години-едната задна имаше доста голям улей получил се не знайно как и при 50 км/ч задницата ставаше нестабилна(нещо като клатушкане се получаваше).Като смених гумите с 4ри нови декември се усети доста по-добро поведение на колата,както и всякакви колебания на задницата изчезнаха.Както казаха по-нагоре всеки си има глава на раменете и може да си прецени.Аз обаче смятам и за летния сезон едни новички да ми е мирна главата...И темата е за гуми за Скаут,а пак прерастна в нещо съвсем различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.