Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За и против покупка на Skoda Octavia втора ръка от ЕТ


Recommended Posts

Здравейте, момчета! Нова съм тук и ще се радвам ако ми помогнете със съвет. Решила съм да купувам Skoda Octavia 1.9 TDI 2005-2007 г. Еуратек предлагат напълно обслужени автомобили и изгоден безлихвен лизинг. От друга страна цените им сякаш са малко завишени. Ето пример:

От ЕТ: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=2908gt

От mobile.bg: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=290f33

Дали си заслужава разликата? :-k Ще се радвам ако споделите мнения от собствен опит. Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наистина цените в Еуратек са по-високи, но според мен си заслужава. Нали не мислиш, че Октавията в "мобиле" - то наистина е на 117 000км. :D Аз лично бих предпочел кола с по-голяма вероятност за доказан произход, отколкото италианския внос по автокъщите. И все пак е доста относително, при конкретните обяви бих избрал по-скъпата Октавия, макар и почти двойния пробег спрямо другата. ;) Успех с покупката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Бояна,

 

и поздравления за избора ти на марка. Вярвам, че няма да съжеляваш. Шкода Октавия е доказал се по своята издръжливост и качество автомобил.

 

Относно автомобилите на пазара, личното ми мнение е, че Еуратек предлагат малко по-скъпи возила, но срещу това имаш пълна сервизна история и някаква сигурност, че автомобила, който купуваш е на реални км. и с реална поддръжка. Това не е за пренебрегване, защото нямаш никаква файда да си купиш кола с 3-4 хиляди по евтино и после да ги дадеш за ремонти.

 

Колите по автокъщите си носят риска. Колите се често внос от знайни и незнайни дестинации, тип Италия, с връщани километри, изморени и износени от каране. И по-евтини, но все пак трябва да привлекат клиенти. Моя съвет е, ако нямаш вътрешен човек или доверен майстор да не се захващаш. Естествено изключения винаги има и ако избереш този път ти пожелавам да си от тях.

 

Търси обяви от първи собственик и сервизирани в Шкода. Отделно не знам как стои въпроса с договаряне в Шкода и дали оттам са склонни, но не пречи да опиташ.

 

Относно обявите, които гледаш: от автокъщата - 8 годишна на 120к км ми се вижда странно. СО е, но пък няма сервизна книжка, значи много вероятно да е внесена отвън - 15к км на година са много малко за вносна кола и, ако наистина са и такива, но цената е нереално ниска...

 

Тази от Шкода е на 200к, което изглежда по реално. 200к не са много за този двигател и може да провериш кое е сменяно и кое е за смяна...

 

Мое мнение и не ангажирам никого с това. Във форума може да потърсиш теми за това кое да гледаш по колата като купуваш и т.н.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма еднозначен отговор. Голяма част от колите продавани от ЕТ са били служебни. Защото физически лица, рядко ще си зарежат лизинга по средата. Това са коли на фалирали фирми. Нали се сещаш какво може да види един служебен автомобил по родните пътища управляван от някой непукист за 100 000км? Какво значение има тук, че колата е на гарантирани километри, ако е препускал с нея през дупките безжалостно и я е карал перманентно в червената зона на оборотомера?

 

Освен всичко друго съм малко скептичен към обслужването което им правят в ЕТ преди продажбата, защото когато си търсих за мен оглеждах такива коли и няколко от тях бяха във видимо разклатено здраве, въпреки, че ЕТ се кълняха, че били прегледани и обслужени при тях.

 

Когато аз гледах преди 2 години, нямаше нито една кола, която да си заслужава парите в ЕТ. И си взех италианка и съм доволен от попадението. Но и това си е риск, защото и от там има много таралясници, да не казвам, че са преобладаващата част. Сервизна книжка и да ти показват все тая, километрите при джамбазите са нереални, това е факт.

 

Но според мен за ходовата част 100к в БГ се равняват на 400к в Германия или Италия. Освен всичко друго в Западна Европа колите често се карат на дълг път, докато в БГ служебните често се карат само градско. Което е много по разсипващо за автомобила.

 

Факт - кола на 400к от Германия изглежда що годе нормално. Кола карана 400к в БГ обикновенно става само за претопяване (има и изключения разбира се).

 

Въобще втората ръка кола винаги си носи риска, от където и да я взимаш - гледай хубаво. Читавите коли са малко, а високата цена въобще не е гаранция за качество. Важното е да не се бърза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук изобщо не съм съгласен.Кола на 100 000 се равнявала на 400 000 smile091.И едва ли не километрите нямали значение...

Само пропусна да кажеш че твоята като е от Италия и едва ли не е 1 во качество а нашите 3 то.Митове и легенди...Аз специално много държа на реални км. и истинска сервизна книжка.И само за информация на някои фирми като им свърши оперативния лизинг си вземат нови,а върнатите се пускат отново в продажба.Не е задължително да са фалирали.Както и да е карана само в червената зона на оборотомера smile091.В Италия карат много по-лошо отколкото тук...Айде със здраве smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е гаранция, че като купиш кола от официалния представител е безпроблемна. Най-добре хвани един майстор с теб и да я гледа под лупа, а пък нека да е внос от където ще колата. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чат-пат в ЕТ изпадат и частни(лични) автомобили, ако попаднеш на такъв - най-добре. Единствения плюс на кола от ЕТ, е че ще й знаеш истинските(поне така предполагам) километри и сервизната история. А и май някаква гаранцийка даваха, ако не се бъркам? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, момчета! Нова съм тук и ще се радвам ако ми помогнете със съвет. Решила съм да купувам Skoda Octavia 1.9 TDI 2005-2007 г. Еуратек предлагат напълно обслужени автомобили и изгоден безлихвен лизинг. От друга страна цените им сякаш са малко завишени. Ето пример:

От ЕТ: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=2908gt

От mobile.bg: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=290f33

Дали си заслужава разликата? :-k Ще се радвам ако споделите мнения от собствен опит. Предварително благодаря!

 

 

Аз лично препоръчвам закупуване на кола от оторизиран сервиз! Там може да проследиш цялата сервизна история и най-вече реалните километри на автомобила.

В днешно време, лесно може да се извади фалшива сервизна книжка и подправени документи от Италия или от където си поискат.....

Според мен, няма значение дали колата е била служебна или не, ако сервизните интервали са спазвани и колата е обслужвана коректно! А и доколкото знам от Еуратек дават някаква гаранция..

 

Лично съм на мнение, че винаги евтиното излиза по скъпо:)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз лично върнах старата си октавия и взех нова. колата беше перфектна и който я е купил е уцелил десятката........но колега купи от тях за жена си фабия 1.9 105кс на 3 години за 13000 на няма и 40000км. и какво се оказа, когато я пробвал я карал по дупки и легнали полицаи, защото го тревожело основно ходовата част, но след като я купил я изкарал на магистралата да я разтрие и оп...... изненада, няма никой, не 105, ами и 15 коня нямало. обратно в еуратек, оставил колата, оказало се някъв датчик за смяна, не му обяснили нищо, пари не му искали, колата след това е супер. разказвам това, за да не се взима безрезервно думите на еуратек, че колите са проверени с гарантирана история. моята специялно не е било нужно да я проверяват, беше сълза, но ето тази фабийка една диагностика да й бяха направили и нямаше да се излагат така.

както и да е, то се знае, че кола и жена (не знам дали мъжете сме така :mrgreen: ) е въпрос на късмет.

ЧЕСТИТА БАБА МАРТА, живи и здрави да сме!

 

s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да си купя моята Октавия и аз гледах колите предлагани тогава в ЕТ - бяха пълна трагедия на много високи цени. Това беше преди около 2 години и половина. Сега не знам как е. Тогава гледах две препоръчани от търговеца Октавии 2 - на едната не можа да и отвори предния капак, а другата се оказа, че имало в момента малък проблем с климатроника и не работел (както се изяснява в много теми във форума - този проблем най-често означава смяна на компресора) - това само от пръв поглед (аз не разбирам кой знае колко). И се отказах.

 

Сигурно се появяват и добри екземпляри, но изчезват бързо.

 

Иначе хубавото на тези коли е, че са си с регистрация и в много от случаите имат платени застраховка ГО, Каско, данък, винетка, които са валидни поне още 5-6 месеца, че и повече, което са си спестени пари, които можеш да използваш за нещо друго.

 

Трябва внимателно да гледаш и да преценяваш. Късмет и успех при покупката! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Фаби закупих от ЕТ, не съм сигурен дали ми излезе по-скъпо, отколкото ако я бях купил от автокъща, но за сметка на това знам какво се е случвало наистина с колата, както и на колко километри е.

 

Мога да кажа, че съм много доволен от условията, начина на обслужване в ЕТ и не на последно място това, че дори малко успях да сваля първоначално обявената цена :)

В едно от мненията прочетох, че дават гаранция -- НЕ, не дават гаранция, но колите им наистина са проверени както трябва! Имаше винетка, но не и ГО и каско (но това е индивидуално за всяка една кола, която се предлага от тях и зависи как е върната от предния собственик).

 

Така че, пак след като прецените как ви идва тяхната цена... трябва да решите сама!

А за това, че сте се спряла на Шкода ви поздравявам =D> -- като общо взето НОВ собственик на тази марка коли съм много доволен от тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично гледах такива коли и не ми харесаха най-вече като цена. Взех си нова на лизинг.

Вярно че ще плащам оскъпяване над цената на колата но поне е чисто нова аз ще си

я карам и обслужвам и каквото сътворя по нея това ще имам. Спред мен цените

на върнатите коли в ЕТ са високи, това е мойто мнение. Колегата който си е

върнал колата и е взел нова може да даде инфо как става това. Колата която се връща

минава преглед по чек листа и и се прави оценка, това всъщност е реалната цена на колата

и те му заплащат тези пари само че ЕТ иска и да спечели още веднъж от този автомобил

и му слагат и надценка и за тях, може и да бъркам но май е такава системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично гледах такива коли и не ми харесаха най-вече като цена. Взех си нова на лизинг.

Вярно че ще плащам оскъпяване над цената на колата но поне е чисто нова аз ще си

я карам и обслужвам и каквото сътворя по нея това ще имам. Спред мен цените

на върнатите коли в ЕТ са високи, това е мойто мнение. Колегата който си е

върнал колата и е взел нова може да даде инфо как става това. Колата която се връща

минава преглед по чек листа и и се прави оценка, това всъщност е реалната цена на колата

и те му заплащат тези пари само че ЕТ иска и да спечели още веднъж от този автомобил

и му слагат и надценка и за тях, може и да бъркам но май е такава системата.

 

ЕТ ти изкупуват колата с 2-3-4 хиляди под пазарната и цена и после си слагат допълнителна надценка. Пък ако не си купил от тях колата искат становище от официалния сервиз и всичките те прехвърляния са за твоя сметка.

Като си купувах моята кола исках да ми изкупят служебното Берлинго, така или иначе го продавах, предложиха ми да го изкупят за 6000 лв като трябваше да платя още какво ли не. После го продадох за 9500.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, момчета! Нова съм тук и ще се радвам ако ми помогнете със съвет. Решила съм да купувам Skoda Octavia 1.9 TDI 2005-2007 г. Еуратек предлагат напълно обслужени автомобили и изгоден безлихвен лизинг. От друга страна цените им сякаш са малко завишени. Ето пример:

От ЕТ: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=2908gt

От mobile.bg: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=290f33

Дали си заслужава разликата? :-k Ще се радвам ако споделите мнения от собствен опит. Предварително благодаря!

 

Моят съвет е да намериш някой, който търгува с автомобили и той да ти я избере, като те придружи при огледите. Търговците на автомобили втора ръка не гледат километража, а цялостното състояние на автомобила, като обикновено имат много добра преценка. По отношение цените - да, цените на ЕТ са много високи и според мен напълно неоправдани. Иначе, повечето подобни автомобили в Италия / дизел, комби / на тези години са на километри в диапазона от 250.000 до 350.000. Може и повече. Относно Еуратек бих казал, че гаранция от тях може да предизвика у мен само ехидна усмивка. Всички работещи в официални дилъри са на заплати, които не са кой знае колко високи. И всеки гледа да заработи допълнително. Например, едно търговско дружество взима двадесет автомобила на лизинг. Една такава кола може да навърти и 100.000 на година, а след три години пробега ще е много сериозен. Мисля, че сама можеш да се сетиш, че автомобил на 300 хил. километра ще има много по-малка остатъчна стойност в сравнение с такъв, който е на сто хиляди, респективно дружеството ще спечели много повече, ако върне автомобили на 100.000 километра. За тази цел колата се кара 15.000 километра, но вместо да влезе в оторизирания сервиз за обслужване, прави смяна на масло и филтри на друго място, а след още 15.000 операцията се повтаря. След още 15.000 влиза в оторизирания сервиз за редовно обслужване, като вместо отчетените изминати 15.000 километра в действителност за изминати 45.000, а 30 хил. са прилежно върнати. Достатъчно е да пробиеш някой отвътре / в официалния дилър /, който е на хиляда лева месечно. След три години тази кола се пуска в продажба, като й е ударен печата "проверена" на официалния дилър. И хората купуват. Горните разсъждения не са свободни съчинения, а действителни случаи в два от официалните представители на автомобили в България. За ЕТ не зная, но много бих се изненадал, ако никой не заработва допълнително и стои само на заплата. За сведение, в два от представителите на две от най-реномираните марки се продават автомобили, които се купуват от частни лица в ЕС, след това минават на технически преглед при дилъра, слага им се печат "проверена" и се пуска с горница от десет хиляди. След продажбата процент остава в дружеството / официалния дилър /, а остатъка се разделя между търговеца, който е внесъл колата и този, който му е осигурил възможността да продава под шапката на официалния представител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Линка по-долу е за една Октавия, 2008г., която е предизвикала интереса на български търговци и поне според мен съвсем скоро предстои да се появи в България. Предполагам, че малко ще изчакат цената да падне. Всеки сам може да види на колко километра е автомобила.

 

http://www.subito.it/auto/skoda-octavia ... 467696.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят съвет е да намериш някой, който търгува с автомобили и той да ти я избере, като те придружи при огледите.
дори по-добре майстор

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах да отбележа, че обикновено най-добрите екземпляри остават в ръцете на работещите в официалния дилър, а на пазара се пускат най-изтърбушените екземпляри. Примерът е с луксозна лимузина, на 6г., която е на 54.000 километра. Ако собственика й пожелае да я продаде на свободния пазар, тази кола ще застане до италианските погреби, които са на по 400.000 километра и отгоре, само дето са им врътнати километрите. И повече от 23-24.000 лева не може да й вземе, макар, че подобна кола реално струва поне 38-40.000 лева. В същото време този човек иска да си купи новия модел, който струва 150.000 лева. Търговският директор в официалния представител предлага на клиента 11% отстъпка от тези 150.000 лева при условие, че 6-годишния автомобил бъде изкупен на цена 24.000 лева. И купувача се съгласява, защото няма особен избор. След сделката собственик на старата кола става директора на официалния представител. А след това, използвайки контактите си, автомобила заминава за препродажба в Германия, където имаме сделка за 18.000 евро. Половината от горницата над 24.000 лева остават у немеца, а другата постъпва по сметка на директора. Това е действителен случай и се случва постоянно. Общо взето, най-доброто "secon hand" рядко стига до пазара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така е, ама човек не може само нови коли да си купува, няма такава възможност. Няма и познат който да си продава колата. Съответно въпросът е кое е по-малкото зло. Е затова като взимах моята и гледах само вътре в купето и вънка. Човека вика - двигателя няма ли да погледнеш - не, не разбирам, какво да му гледам, нали работи :) Повозихме се, понастъпи я - върви чудесно за моите разбирания и я взехме. Хубавото беше че обслужването трябваше да се направи след 10 000 км, но пък бяха изтекли каско и гражданса. След няма и месец почна да влиза в авариен режим - нов актуатор, защото стария беше клеясъл и блокирал. Щастлив съм от този проблем, защото така почистихме и турбото и сега колата си мърка и си върви с колкото й кажа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще бъда кратък

Ти би ли дал 20-25 хиляди евро и след 7 години... ок, но на "117000" да я дадеш за 3-3.5 хиляди евро? Всеки знае, че фоклсваген има капацитет поне до 250000

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма драма стана 8) Да обобщя(от мое име).Шанса да уцелиш кофти кола с превъртян километраж при покупка втора ръка не е малък,но значително намалява в официалните представителства.Все пак има и известна доза късмет.Да не забравяме обаче че има колеги,които ги купуват нови и дават неприятни дефекти(случаите са единици,но все пак ги има),а има и такива които ги купуват нови,но после се оказва че не им харесват.Така че всеки сам да си преценя.Аз си взех моята върната от лизинг от Автотехника и се оказа прекрасен автомобил(да не чуе дявола)там цените са що годе нормални и дават да врътнеш едно кръгче :). В началото един месец ме гониха големи паранои(викам си сега кой знае как са замазали положението и кой я е карал преди това),но се оказаха напразни.

Скоро ще й направя 20000 откакто съм я взел-не само че не съжалявам,ами и все повече си ме кефи.Дай боже и занапред да е така! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да си кажа.

Джамбаз или официален сервиз голяма разлика няма. Единствено ако автомобила е още в гаранция и този сервиз съответно дилър я признава. Сигнал може да имаш, като разгледаш автомобилите които са 2011 на Ерутек и питаш имат ли гаранция или не.

Лично мнение - 90% от официалните представителства са на хора бивши и/или настоящи джамбази. От както съм виждал автомобили на по 300хил км да се продават "проверен употребяван на 113хил.км." имам едно на ум.

Винаги с човек разбиращ от коли и винаги с едно на ум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички, които се отзоваха. Ходих до ЕТ да разглеждам коли, но останах разочарована. Не очаквах толкова много забележки предвид видимата разлика в цената. Оказа се, че колите не са и напълно обслужени. За сега съм пас, но продължавам да търся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да намериш автомобил на старо, който да си струва покупката не е като да излезеш за 2 часа и да си купиш чифт зимни обувки, за съжаление. Покупката на кола втора употреба си е най-вече на късмет. Продължавай да се оглеждаш и да търсиш подходящата кола, успех. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.