Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Felicia - питане за проблем - пуши студена...


galaboff

Recommended Posts

Здравейте,

Имам възможност да взема една Skoda Felicia 1.3 карбуратор, 2001г. на прилична цена, но има нещо, което ме притеснява - когато запали на студено - не й работи автоматичния смукач и пали малко трудно, но основното е, че прави зад себе си бял облак с мирис на изгоряло масло... Колата не е карана около 1 година, нямам идея дали това влияе...

След като загрее за 2-3 минути облакът изчезва, но пак има лек мирис на изгоряло масло..

Иначе като позагрее малко мотора работи равномерно, има си мощност... Колата е на около 200хил.км.

Въпросът ми е дали едни гумички на клапаните ще оправят проблема или е за сегменти ?

Ясно ми е, че без да се види и пробва, няма как да се каже, но все пак, ако някой е имал този проблем...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Имам възможност да взема една Skoda Felicia 1.3 карбуратор, 2001г. на прилична цена, но има нещо, което ме притеснява - когато запали на студено - не й работи автоматичния смукач и пали малко трудно, но основното е, че прави зад себе си бял облак с мирис на изгоряло масло... Колата не е карана около 1 година, нямам идея дали това влияе...

След като загрее за 2-3 минути облакът изчезва, но пак има лек мирис на изгоряло масло..

Иначе като позагрее малко мотора работи равномерно, има си мощност... Колата е на около 200хил.км.

Въпросът ми е дали едни гумички на клапаните ще оправят проблема или е за сегменти ?

Ясно ми е, че без да се види и пробва, няма как да се каже, но все пак, ако някой е имал този проблем...

Явно не си виждал кола да гори масло. С карането ще си проличи. Доливаш ли ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според човека, който я е карал - не долива масло от смяна до смяна.

А белият облак, след като не е масло, можеби е лоша горивна смес или..? Знам, че е пипан карбураторът от непрофесионалист...Наистина явно не съм попадал на кола, горяща масло...

Дали при случай "бял пушек" нещата са много зле или е поправимо в рамките на ремонт на карбуратор примерно ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом й е баран карба, най - вероятно в него е причината.

Но не и за белия пушек.

 

Колега, в студено време колите вадят пара от ауспуха, докато позагреят. При теб димна завеса ли се получава или е пара, която на момента се разсейва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом й е баран карба, най - вероятно в него е причината.

Но не и за белия пушек.

 

Колега, в студено време колите вадят пара от ауспуха, докато позагреят. При теб димна завеса ли се получава или е пара, която на момента се разсейва.

 

Де да беше от конденз...:) Направо димна завеса си е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Де да беше от конденз...:) Направо димна завеса си е...

Значи, както казваш си е масло, но дали ще се оправи само със смяна на гумички, не знам.

п.п. Поне й провери компресията, за да знаеш общото състояние, въпреки че няма да ти даде диагностика за маслените сегменти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите, имам някакви насоки :)

Все пак, ако някой е сменял сегменти на такъв мотор, колко ли ще струва ?

Ако не се наложи - хубаво, но все пак да съм подготвен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали си струва да се сменят само сегменти... Ако ще я караш дълго време направо рбс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намирай читав двигател за 150 лева оборудван блок и си готов. Вземаш от твоя и ремонтираш главата. Смяната на двигателя става за 1 ден. Колко двигателче е на фелата. Много лесно се ремонтира. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намирай читав двигател за 150 лева оборудван блок и си готов. Вземаш от твоя и ремонтираш главата. Смяната на двигателя става за 1 ден. Колко двигателче е на фелата. Много лесно се ремонтира. smile159

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една година седене на паркинга не е добре за мотора ... докато е карана редовно може и да не е горяла масло , ама като се спира да се кара дълго време не е зле мотора да се консервира , а собственика я е зарязал и много вероятно да има спечени сегменти , но това не е непоправимо ... колкото до гумичките - те са консуматив ... една гарнитура от 8 клапанова Фабия и хубави гумички и 100 К забравяш за доливане на масло ... мен лично мотора не ме плаши толкоз , колкото дефицита на желязо в купето smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Написал си, че не й работи автоматичния смукач и когато е студена пали трудно. Това ме навежда на мисълта, че е възможно колата когато е студена просто да се дави от опитите за палене и да мирише на гориво, а не на масло (миризмата е сходна, а и горивото мие цилиндъра на студен двигател и съответно измива масления филм от цилиндъра - много често това може да те заблуди, че гори масло като се възпламени и изгори и го подушиш). После като запали изпускателната система е още студена и изхвърля неизгорялото гориво като бял пушек. Не съм специалист, но преди много години имах подобен проблем и като си оправих карбуратора и съответно горивната смес и белият пушек изчезна. Виждал съм разцепени гърнета заради неизгоряло гориво.

Както казах не съм специалист и не разбирам нищо от автомобили. Нека се изкажат хора, които се занимават с това.

Аз само изказах един мой извод, който може и да е грешен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, не знаех, че за 150лв може да се напазарува мотор за Фелиция :) Самата кола мога да взема доста евтино, така че няма да е голям разход ...:)

Иначе има логика в идеята за карбуратора, преди години карах една 105L, която миришеше по същия начин, с тази разлика, че не правеше такъв облак отзад... Възможно е и от стоенето нещо да е заминало...

Лошото е, че няма преглед и гражданска да я придвижа до майстор, явно ще го водя на място, обещавам като имам резултат да споделя, предполагам ще е полезно :)

 

Благодаря на всички smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Написал си, че не й работи автоматичния смукач и когато е студена пали трудно. Това ме навежда на мисълта, че е възможно колата когато е студена просто да се дави от опитите за палене и да мирише на гориво, а не на масло (миризмата е сходна, а и горивото мие цилиндъра на студен двигател и съответно измива масления филм от цилиндъра - много често това може да те заблуди, че гори масло като се възпламени и изгори и го подушиш). После като запали изпускателната система е още студена и изхвърля неизгорялото гориво като бял пушек. Не съм специалист, но преди много години имах подобен проблем и като си оправих карбуратора и съответно горивната смес и белият пушек изчезна. Виждал съм разцепени гърнета заради неизгоряло гориво.

Както казах не съм специалист и не разбирам нищо от автомобили. Нека се изкажат хора, които се занимават с това.

Аз само изказах един мой извод, който може и да е грешен.

 

Ъъъ, колега, ти подушвал ли си кола горяща масло? Миризмата на изгоряло масло и бензин е коренно различна. И при богата смес(неизгоряло гориво) пуши черно, не бяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз написах, че не съм специалист. Също така от 12 години не съм карал бензинов автомобил (до преди месец), но преди много години имах подобен проблем и след като оправих горивната смес спря да пуши и мирише на студен двигател. А може и да е било някакво съвпадение, но определено не съм и доливал после масло, защото не го пипаше - от смяна на смяна си беше между минимума и максимума на щеката.

Миризмата на изгоряло масло ми е доста добре позната от колата на един приятел - димеше син пушек и имаше масло чак по ауспуха. Но написах, че може да се заблуди човек ако е неопитен като мен - тогава си мислех, че мирише на масло, а то е било на не изгоряло гориво най-вероятно.

От месец-два и аз вече си шофирам Шкода Фелиция 1.3 карбуратор (от 2 месеца е и на газ с ланди вакуумен изпарител) и съм безкрайно доволен. Разходите ми за гориво спаднаха двойно. Моята Шкода е на 30 000 км 01.2000г от Еуратек аз съм първи собственик, но майка ми почти не я е карала. Вярно е че няма климатик или кой знае какви глезотии, но е много опростена и съм много доволен от този автомобил. Дори съм "зарязал" моята дизелова бърза кола пълна с екстри в гаража и почти не съм я поглеждал след като заредих за втори път на газ :D :D :D.

Така, че съвета ми към колегата е, че ако иска евтин автомобил, който не е капризен и който на газ върви изключително добре (имам приятел, който шофира служебна такава Шкода на газ и е на 350 000км без да са пипали нищо по двигателя) може да я купи и да си я оправи - не мисля, че ще съжалява за избора си.

 

Хубав ден на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега, прав си, може да съм се объркал между миризмата на гориво и масло....

Всъщност и аз от 10-тина години карам дизел и съм позабравил проблемите по бензинките :)

Говорих с хората, които са я карали (била е служебна) - никога до момента не са й доливали масло,

а въпросните хора не са заинтересовани от продажбата й, просто са шофьори...

Мистерията ще се разплете, когато я закарам при майстора ми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, прав си, може да съм се объркал между миризмата на гориво и масло....

Всъщност и аз от 10-тина години карам дизел и съм позабравил проблемите по бензинките :)

Говорих с хората, които са я карали (била е служебна) - никога до момента не са й доливали масло,

а въпросните хора не са заинтересовани от продажбата й, просто са шофьори...

Мистерията ще се разплете, когато я закарам при майстора ми...

Най-вероятно проблема ще ти е в карбуратора. То ако тази димна завеса е от масло както разправяш няма да и насмогнеш да и доливаш. Смени маслото сложи и 10w40 ако го гори 15w40 и карай смело.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, щях да попитам и за вискозитета на маслото :)

Утре ще я взема и ще я покарам, пък да видим какво й е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, взех я колицата :) 2001г., 1.3 карбуратор. В крайна сметка вече почти не пуши, явно като не е карана почти година и като карбуратора не е регулиран са се събрали два проблема наведнъж... Днес съм минал с нея около 50км, поведението й е много добро, с изключение на това, че си мени оборотите - от около 900 до към 1100, иначе не гасне.

Ето малко снимки :)

post-12906-138453451353_thumb.jpg

post-12906-138453451366_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да ти е честита , със здраве да си я караш !

 

П.П. На задното стъкло по-отива да има стикер Шкода клуб , а не ЕТ smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и безаварийно!

Явно са се наместили маслените сегменти, след като е поработил мотора. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.