Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шум от дясно след смяна на ангренажен ремък


plamenmarinov

Recommended Posts

Здравейте ,нов съм във форума. \:D/ Преди 2 седмици станах собственик на Октавиа 2 феислифт 1,9 2010г. След като я обслужих-смяна на ролки,ремък,масло,водна помпа и т.н. започна да се чува шум,сякаш от ролка,нещо като свистене,търкане и се чува когато загрее Окито,закачих я на ВАГ-КОМ и ми дава че градуса на зацепване на разпределителния вал има леко отклонение.Маистора ми каза че е в нормите обаче е хубаво да се нагласи,та въпроса ми е може ли от това разминаване да е шума или пук са опънали прекалено много ремъка,или е от някоя ролка.......След смяната минах около 1000км и тогажа се появи тоя шум,бърка ми в мозака -ще откача s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ти е обтегнат ангренажния ремък. Чуваш го само на празен ход, на загрял мотор, нали , нещо като къркорене? Може малко да се разпусне или да почакаш докато се "охлаби" сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Обаче,като пусна климатроника този шум напълно спира и няма проблем,когато го спра след около 5-6 минути работа на двигатела пак се появява.Може ли проблема да е в шаибата на динамото или в компресора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не отварям нова тема, понеже имам сходен проблем ще си позволя да пиша тук. От известно време и при мен има един постоянен (виещ като от разбит лагер) шум в дясната част на двигателя около пистовия ремък. Чува се веднага след запалване на двигателя. Колата е Октавия 1, 1.9 TDI 110 к.с. ASV двигател. С приятел свалихме пистовия ремък и я запалих без него - при работа на двигателя шум нямаше. При завъртане на ръка паразитната ролка на пистовия ремък изглеждаше с разбит лагер - шумеше си и решихме, че е от нея. Сменихме я с ролка INNA, но при сложен пистов ремък шумът отново си го има. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не отварям нова тема, понеже имам сходен проблем ще си позволя да пиша тук. От известно време и при мен има един постоянен (виещ като от разбит лагер) шум в дясната част на двигателя около пистовия ремък. Чува се веднага след запалване на двигателя. Колата е Октавия 1, 1.9 TDI 110 к.с. ASV двигател. С приятел свалихме пистовия ремък и я запалих без него - при работа на двигателя шум нямаше. При завъртане на ръка паразитната ролка на пистовия ремък изглеждаше с разбит лагер - шумеше си и решихме, че е от нея. Сменихме я с ролка INNA, но при сложен пистов ремък шумът отново си го има. smile049

 

Най вероятно ти е за смяна демферната шайба на динамото(фройлаиф).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е шаибата на компресора,защото когато пусна климатика спира шума,но може и от товаренето на динамото да спира...Как да проверя от кое е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно ти е за смяна демферната шайба на динамото(фройлаиф).

 

Може и от шайбата на компресора да е шума

защо не я завъртяхте

 

Първото и най-лесно, което проверихме беше паразитната ролка и понеже тя даде признаци на разбит лагер я сменихме (беше си с оригиналните щампи на VW), ама и аз не знам защо не проверихме и другите две неща. Благодаря ви за съветите - в най-скоро време ще сваля пак ремъка и ще прегледам и тези две неща и ще напиша къде е проблема. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сменяте ремъци,защо не сменяте всички ролки???

Какви са тези майстори??? Явно искат да не остават без работа за дълго smile091

Като ще се сменя ангренаж,с него се сменят всички ролки,обтегачи ако има,ремъци по пистовия/пистовите/обтегачи,амортисьорчета ако има,водна помпа,антифриз,фрайлайф динамо ако има,и така караш още 100 000 км гарантирано без проблеми.Живота на всички тези части е изчислен да е еднакъв долу горе.Не че някоя ролка или водна п. няма да изкара двойно повече километри като ресурс,но няма гаранция!

Не се спестява от икономии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е шаибата на компресора,защото когато пусна климатика спира шума,но може и от товаренето на динамото да спира...Как да проверя от кое е?

 

Щом преди смяната на ангренажната група не си имал шум, а си започнал да го чуваш след - за мен отпада варианта с шайбата. Според мен е малко понатегнат ангр. ремък. Ако не го отпуснеш шумът сам ще изчезне след 10-20 хил. км. Този шум ми е много познат от предишните ми коли, както и от тази като беше нова. Сега вече го няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Днес най-после намерих време да отида в един от сервизите в белия списък и да ми отстранят проблема. Шумът в моя случай се оказа от виещ лагер на алтернатора. Иначе самия алтернатор си беше перфектно рециклиран със сменена ролка INA (явно някъде в Германия) - нов оригинален електронен блок BOSCH с четки, нови колекторни пръстени, нови лагери Koyo (но единия - по-малкия лагер беше сдал багажа). Лагерите са сменени и шумът го няма. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес най-после намерих време да отида в един от сервизите в белия списък и да ми отстранят проблема. Шумът в моя случай се оказа от виещ лагер на алтернатора. Иначе самия алтернатор си беше перфектно рециклиран със сменена ролка INA (явно някъде в Германия) - нов оригинален електронен блок BOSCH с четки, нови колекторни пръстени, нови лагери Koyo (но единия - по-малкия лагер беше сдал багажа). Лагерите са сменени и шумът го няма. smile159

 

Мога да те поправя само къде е сменена ролката на динамото.... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сменяте ремъци,защо не сменяте всички ролки???

Какви са тези майстори??? Явно искат да не остават без работа за дълго smile091

Като ще се сменя ангренаж,с него се сменят всички ролки,обтегачи ако има,ремъци по пистовия/пистовите/обтегачи,амортисьорчета ако има,водна помпа,антифриз,фрайлайф динамо ако има,и така караш още 100 000 км гарантирано без проблеми.Живота на всички тези части е изчислен да е еднакъв долу горе.Не че някоя ролка или водна п. няма да изкара двойно повече километри като ресурс,но няма гаранция!

Не се спестява от икономии.

 

:smt017

Явно не искат да остават без работа..... Тоя е изводът.

А иначе, ако ти го сменят всичкото - хем ще изкара 100000 км, без да го мислиш, а хем и шумът няма да те дразни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да те поправя само къде е сменена ролката на динамото.... :D

 

Краси, ролката без да се сваля алтернатора ли си я сменял или си минал цялата процедура по сваляне на алтернатора? Няколко човека ми казаха, че алтернатора точно на моя двигател TDI 110 к.с. ASV е разположен доста гадно и трудно се сваля - и наистина заврян е ... Гледах нарочно няколко други дизелови автомобила от VAG групата и там се сваляше доста лесно. Хората в сервиза още при първоначалния оглед се учудиха, че ролката е сменена, а алтернатора не е обслужен, но при демонтажа истината се оказа по различна както писах по-горе. Перфектно обслужен алтернатор, но явно дефектен лагер. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да те поправя само къде е сменена ролката на динамото.... :D

 

Краси, ролката без да се сваля алтернатора ли си я сменял или си минал цялата процедура по сваляне на алтернатора? Няколко човека ми казаха, че алтернатора точно на моя двигател TDI 110 к.с. ASV е разположен доста гадно и трудно се сваля - и наистина заврян е ... Гледах нарочно няколко други дизелови автомобила от VAG групата и там се сваляше доста лесно. Хората в сервиза още при първоначалния оглед се учудиха, че ролката е сменена, а алтернатора не е обслужен, но при демонтажа истината се оказа по различна както писах по-горе. Перфектно обслужен алтернатор, но явно дефектен лагер. smile159

 

Ролките ги сменям без да свалям алтернатора, половин час. При цялостно обслужване естествено го сваляме, 1 час. Може отгоре отдолу, малко заигравка е но има далееч по сложни за демонтаж алтернатори :) На "моята" само ролката снених че се обаждаше леко. Не съм го отварял вътре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте,

 

За да не отварям нова тема реших да пиша тук. Въпроса ми е по-скоро към хората сменяли ремък или хора с повече опит.

 

Бях за смяна на ангренажен ремък коплект с двете ролки (закупен от Еуратек), водна помпа, пистов ремък, обтегач, антифриз. Веднага след вземане на колата и още пред сервиза (сервиза е от "белите" в София) ми направи впечатление странен шум от страна на ремъка. Попитах майстора и обяснението беше: "Оригиналния ремък е много натегнат и има надписи по него, които докато се изтрият и се отпусне ремъка 5 - 10 хил. км" ще се чува този шум. След това изчезвам.

 

Въпроса ми е това нормално ли е или имам проблем с монтажа, ремъка или моите уши :)

Редактирано от Deyan.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално.глупости ти говорят.

 

Странния шум го има само, когато позагрее колата иначе не се чува на студен двигател. 

 

 

кажи го този сервиз от белите да знаем каде  да не ходим или ако ходим да имиме едно на ум

 

 

Сервиза е "Никси - Николай и Мишо" от с. Герман.  - това е темата - http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/46637-%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B8%D0%B7-%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D1%81%D0%B8-%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%B9-%D0%B8-%D0%BC%D0%B8%D1%88%D0%BE/

 

Сега се чудя какво да правя да я карам ли така колата 5 хил. км и да видя дали ще изчезне шума, защото това им бяха думите, че тогава ще изчезне.

 

Или ремъка е дефектен и трябва да вземам нов. Или на ново да правя цялата процедура при друг майстор. Т.е. да плащам за втора смяна на ремък ... просто не може да ми го побере акъла, че едно обслужване на ремък, което за майстори от този калибър трябва да е рутина ... може да доведе до такъв резултат и оправдание.

Редактирано от Deyan.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отиди при Вальо-Ventoman да ти я погледне

 

Благодаря за съвета, не го познавам Вальо, но като се зачетох за него във форума на VW ми настръхна косата -http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=340843&start=0, http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=69085&start=285 

 

Не ги знам дали си чешат езиците или си правят реклама, но определено не мисля да му звъня....

 

Някой със смяна ремък имал ли е подобен шум?! 

 

Става дума за Шкода Октавия 1.9 BXE и е на 125 хил. км.

 

Шума го има само когато колата загрее. Проблем с вървене няма, странно поведение не усещам. Навъртял съм 50 км, а 20 км. е карана с 120-130. Няма никакъв разлика във вървеното, ускоряване, разход на гориво. Долял съм само 100 - 150 гр. антифриз, което при смяната ми казаха до го погледна сутринта и е нормално да е изчезнал.

Редактирано от Deyan.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимах 2 кратки клипчета, защото вече от толкова слушане започнах да се чудя дали шума не е този дюзите. Притеснителен ми е този, който се чува на заден фон...

 

Ако може някой да го погледне ще бъда благодарен :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=cERwKhCRkQY

 

https://www.youtube.com/watch?v=ytd2c7yWXdQ – тук се чува някакво пляскане, когато снимам около алтернатора, но това е някакъв ефект при снимането с телефон :)

Редактирано от Deyan.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.