Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Двигател TDI 2.5 AYM влиза в авариен режим след сервиз.


Ajderev

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Изгоря ми подкачвашата помпа в резервоара. Отидох на сервиз да ми я сменят. Смениха я и казаха че съм имал много мрасотия в резервоара и новата се запушила за 20 мин. Свалиха ми и ми изчистиха резервоара и между другото ми смениха един преден десен носач, че бил разбит и срязали макруча след горивния филтър и сложили клапан по-добре било :smt0344. Отидох да си взема Шкодичката и гледам целия двигател в нафта. Казаха че я обезвъзфушили през дузите и за това било така. Казаха ми да и налея добавка за почистване на дюзите като я заредя до-горе. Аз докато я взех я заредих и сложих REDEX. На следващия ден сутринта трябваше да патувам за Търново през Велинград и Пловдив. На сутринта трагнах за реглаж и по пътя малко преди зервиза ми светна лампата за ESP-то и не огасва. Стигнах сервиза и огасна ESP лампата, направиха ми реглаж и тръгнах за Велинград. Като стигнах баирите пак светна и по-едно време турбото изчезна и оборотите се ограничиха до 2500. Спрях угасих колата, запалих я пак и беше ОК. После по пътя до Велинград и Пловдив си светеше от време на време ама не ми ограничаваше оборотите. Като трагнах за Търново и стигнах прохода Хаимбоаз стана филма. Спира ми турбото ограничава оборотите на 2500 2 мин след като сам я огасил и се е оправила. И стана ясно че така ще се кара и камионите ме изпреварваха на прохода ](*,). Стигнах Търново на сутрина беше добре. Трагнаме за София и ми правеше този номер само на места кадето има изкачване.

 

Вчера взех един ВАГ КОМ и проверих за грешки.

 

Имаше в грешка само в ECU-to

 

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

 

Изчистих я и нямаше нищо.

С един приятел излязохме на околовръстното загряхме колта покарахме 10км и никакви грешки само игращитете оборитикато без натоварване (спомен от първия сериз след смяна на ремъци) се появиха като мина 20 мин след като стана 90с температурата. Направих лог на 3,4 и 10 канал на ECU-to pri 90c, трета и около 4000 оборота. Отдоло е лога, ще съм много благодарен ако някой които разбира да го погледне и каже какво вижда smile126 .

Лога е https://docs.google.com/file/d/0B62OGcPKr6uUelZ5OGYyN2lCX0U/edit?usp=sharing

 

Сетих се, че този проблем ми го дава като качва наклон и хайде към хижа Алеко. Стигнахме почти до ресторант Воденицата без никави проблеми и тогава почна да свети лапата на ESP-отново.

Проверих за грешки и в момента имаше в ECU

 

00550 - Start of Injection Regulation

17-00 - Control Difference

 

След изчистване нямаше нови грешки. Все още вървеше. След около 2 мин пак влезе в авариен режим и вече гасе не помогна да се оправи. С подаване на гас на свободна правеше димна завеса от бял пушек със силен мирис.

В ECU-то

 

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

 

След изчистване оставаше тоя път. И лази лази към дома - младост 4.

Стигнах пред блока огасих я. Заплих я и пак ни лук яла ни лук мирисала работи като часовник

 

Ако някой може да ми даде идея от какво може да е това поведение ще почерпя smile159

 

Също търся свестен сервиз, досега опита ми е два сервиза и след всеки излиза по-зле от колкото е влязла :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това чете ли го?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00550

 

До колкото знам, тея имат една "умна дюза" - може от нея да е

 

При проблем с тази дюза дава грешка: "Needle lift sensor G80" Но дори и тя да е проблемна колата ще работи нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като гледам въздуха ти не достига желаните стойности, турбото не надува. Някъде тия с това клапанче да не са прекъснали горивото или пък да не са свързали горивопроводите как трябва и да не достига гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери дебита, новата помпа прави ли необходимия, някъде по тръбопровода да не се губи вследствие от запушване или прегъване, след горивния филтър как е и този клапън, където са го сложили дали е ок, пробвай без него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нещо са оплескали като са сменяли помпата-нещо не са закачили сондата добре или някоя връзка...

тази кола работи и с изгоряла помпа в резервоара по принцип.....стига да не взема въздух от накъде де

тя си има механична помпа в гнп-то вп44

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за менията.

 

Вчера ходих в "София Дизел Цетър" да ми направят диагностика.

Казаха че проблема ми е в ГНП-то.

Оборотите игрели защото ГНП-то подавало повече нафта от колкто трябва, а по изкачване на наклон влиза в авариен режим защото е по-голямо натоварването и бягали повече стойностите и затова влизала в авариен режим. С угасяне и палене се оправяла защото се ресетвала електроника на ГНП-то.

Не знам как ви звучи това на вас, на мен като не разбиращ ми звучи правдоподобно.

Казаха че ремонта ще излезе между 400-1400лв(включен демонтаж/монтаж и диагностика на стенд). Ще ми кажат като свалят помпата и я сложат на стенда колко ще е точно.

Аз ги питах "Ами ако не се оправи и продължи да прави този номер ?"

Отговора баше "Опавяме колата, идваш караш и ако има проблем не плащаш !!!. За нас е най-важно да си пазим имиджа и клиентите да са доволни."

 

Лятото мисля да прескоча до Варна и да си запиша час при "bega4kata" да я прегледа, че вече като чуя сервиз и тръпки ме побиват. А до колото разбрах в Варна е най добрия сервиз на Шкодаджиите smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Четвъртак ми се обадиха от "София Дизел Цетър" и ми казаха, че проблема ми бил следния:

ГНП-то ми било с електъроника за моя модел а механиката за друг и от там ми идвали проблемите. Казаха че имали механика като за моя модел и ми предложиха да ядаптират електрониката ми към тяхната рециклирана механика. Имаше оговорка че не гаратират че ще сработи.

Ако сработи 700лв ще ми струва и 600лв ако им остажя старата механика.

Ако не сработи 600лв за трудата да се махне мойта ГНП, да се адаптира електронката към новата механика, да се монтира новата механика с мойта електроника, да се махне и пак да се сложе мойта. :smt004

 

Обадиха ми се че е станало с тяхната механика и мойта електроника и вече всичко било на ред.

Сега ще ходя да я взема. дано да е ОК наистина smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех колата вчера. Като че ли върви една идея по-добре. Вече като загрее и мине време не и играят оборотите :smt017

За другия влизането в авариен режим трябва да трагна на дълък път и да има изкачване за да разбера дали е останало или не

Имам надежда че ще е отстранен и този проблем защото преди ми светваше ESP-то и имаше грешка 00550 от време на време като я карах и на нормален път, сега вече не става така.

Друго което е различно е показанието за разход като е на място колата. Преди като е загряла показваше 0.4-0.5 l/h а сега 0.8-0.9l/h. Ako някой знае колко е нормално да е тази стойност моля да сподели :D

 

Много ми е странно как се оказах с разминаваща се електроника и механика. Дали така я взех декември месец или в някой от сервизите ми се случи ???

От "София Дизел Цетър" ми казаха че най-вероятно така съм я взел защото блило доста играчка от някой който настина знае какво прави за да сработи това нещо.

 

Попитах ги как да си подържам горивната система и ми казаха веднаж годишно да наливам два литра 10W40 на пълен резервоар. Някакви коментари ?

 

Събота мисля да отида някаде на стотина километра да я пробвам и ще пиша дали окончателно ми е решен проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, чак 2 литра на пълен резервоар...не е нужно. Може на 3 месеца да сипваш по 500мл масло на пълен резервоар :)

Преди години работех във фирма в която на единия автомобил (все Пасати - 1.9ТДИ), шофьора слагаше чат-пат масло. Нещо разправяше, че нафтата ни била суха и мръсна - ала-бала... Гаража се поддържаше безкомпромисно и след 500хил. км. смениха на всички помпите, защото имаше грижи с няколко коли. Нафтовата помпа на този на който шофьора сипваше масло лъщеше като полирана отвътре - всичко беше, все едно си го купил току що и си го разглобил. Чисто нова! Дюзите - почти без нагар. Колата по пътни листа и документация изобщо - беше най-икономичната! Не казвам, че е заради маслото - може да е съвпадение, но си беше факт!

Лично аз това си го практикувам от тогава, когато го видях. Не за друго, но предпочитам масло да сложа отколкото някоя добавка. До сега, вече 250к колата си мърка и служи вярно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще сипвате масло, то не е ли по-хубаво да е двутактово? :-k Като се замисля, даже и 500мл. ми се виждат много на цял резервоар. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще сипвате масло, то не е ли по-хубаво да е двутактово? :-k Като се замисля, даже и 500мл. ми се виждат много на цял резервоар. smile049

Не, че е по темата, ама ако ще наливате масло най-добре да е трансформаторно. Най-"тънко" е, не пуши колата и не мирише smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,може да се сипва само малко двутактово,за предпочитане синтетика.Само то изгаря напълно и не прави проблеми на турбината.Но изобщо не е необходимо да се слага.Нафтата си е достатъчно мазна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте мъки продалжават ](*,)

Днес след работа искам да отида някаде с колата и не пали ....

Направо побеснях. Гелдам в позрачния маркуч преди ГНП-то има въздух.

Клапана който ми го сложиха в предя сервиз между прозрачния маркуч и горивния филтър го няма а само една метална трабичка за снадка. Вече си имам ръчна попмпа за подкачване. Подкачих и запали.

Никой не ми каза че са махнали клапана. Сега върви резбери дали ме е бил проблема с влизането в авариен режим от този клапан :smt0344

Че са правели нещо по ГНП-то си личи(на мен поне така ми се вижда) и вече са стабилни оборотите след като загрее а не да игрят като преди.

 

Някой може ли да ми каже от какво може да се получава този проблем с отичането на нафтата и ГНП-то не може да засмуче нафта от резервоара.

 

Също ако някой знае как работи помпата в резервоара - имам до сега две изказани мнениа ама кое е вярното :

1. Подава нафта при запалването към ГНП-то.

2. Резервоара има две нива и помпата като намалее горивото прихвърля от едното към другото.

 

Ще съм много благодарян ако някой запознат как действително се случват нещата сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето описание на компонентите на помпата в резервоара. Прочети текста отдолу, там е обяснено начина на подаване на гориво. Текста продължава на втора страница, ето пълното съдържание:

In order to be able to run the fuel tank empty down to a small residual amount there is a second banking up housing with an electrical fuel pump in the tank.

The electrical fuel pump pumps fuel out of the outer part of the banking up housing into a closed container (inlet pot) in the inner part of the banking up housing. It is from this reservoir that the fuel for the injection pump of the diesel direct injection system is drawn.

The electrical fuel pump also pumps fuel over a Y-distributor piece in a suction spray pump below on the banking up housing. The suction spray pump ensures that the outer part of the banking up housing is always filled with fuel.

The cubic contents in the inner part of the banking up housing must always be filled with fuel to guarantee smooth running of the engine. If the level of fuel in these cubic contents is threatening to lower because the fuel level in the tank is getting low then the sender for fuel shortage -G210- will send a signal to switch off the fuel injection system.

Assembly position of the encoder for fuel shortage -G210-:

In the inner part of the banking up housing.

 

Относно връщането на гориво, имаш на филтъра един клапън през, който минава обратната нафта, провери го.

post-9804-138453457929_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Marto983 Благодаря за намеренета информация. Ако е възможно може ли да ми кажеш от каде е тази извадка ? Сигурно бих намерил още доста полезна инфорамация на въпросното място. За втори път ми помагаш. Ако имаш възможност и желание бих желал да те почерпя накоя бира smile159

 

The electrical fuel pump also pumps fuel over a Y-distributor piece in a suction spray pump below on the banking up housing.

 

Не ми е ясно "electrical fuel pump" и "suction spray pump" са две различни помпи в резервоара ли ? :oops:

И все още не ми е ясно дали от резервоара трябва да се подава или не гориво към ГРП-то докато запали колата ?

Дали веднаж подкачена нафтата на ръка не би трябвало да се отича и ГРП-то винаги да може да си самуква само? Ако става както е в моя случай да означва че някаде имам слаба връзка и влиза въздох, или нешо което трябва да не позволява на нафтата да се отича да се е скапало ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами провери си тръбичката дето са я сложили на мястото на клапана. Да не влиза от там въздуха? А майсторите ти няма да ги коментирам, щото не мога нищо добро да кажа за тях. :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Информацията е от Elsa Skoda. Това е сервизната програма на VAG. До скоро я имаше в online вариант, но я спряха. Аз я имам качена на компютъра, иначе се намира доста лесно в нета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Информацията е от Elsa Skoda. Това е сервизната програма на VAG. До скоро я имаше в online вариант, но я спряха. Аз я имам качена на компютъра, иначе се намира доста лесно в нета.

 

 

Марто, благода още веднъж. smile126

 

Инсталирах си Elsa Skoda и е настина много добър и подробен софтуер.

Вътре видях, че източването на резервоара се прави като се подаде 12в от батериа на помпата и на изхода се закачи маркуч кум туба.

Вече не се чудя трябва или не да подкачва помпата в резервоара smile092

 

Утер сутринта съм на втория сервиз на който ми измиха резервора и смениха помпата в него, да си оправят нещата :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Утер сутринта съм на втория сервиз на който ми измиха резервора и смениха помпата в него, да си оправят нещата :smt0344

 

Колега,

пробвали да си поискаш парите от сервизите, защото като чета те освен да се упражняват на твоята кола друго не правят :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.