Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Michelin energy saver - първи впечатления ... и други гуми


Recommended Posts

Реших да се набутам с такива гуми, че старите се бяха изтъркали вече. Можеха да изкарат и тази година или поне половината година, ама викам айде да ги смяна че са големи дървета.

 

Колата дойде с Матадор. И освен с тях съм я карал през зимата с Барум Поларис - които също ми ги дадоха като я купувах (промоция зимни гуми).

 

Та базата ми за сравнение е доста дървена. Т.е. Матадор не са върха на сладоледа и разликите са огромни. Може би с другите премиум марки или марки от среден клас разликата няма да е толкова голяма. Не че съм имал някакви проблеми с Матадор. :)

 

Та значи карам пенсионерската. Пускам я по инерция. Вместо спирачка предпочитам да вдигна педала на газта и да я оставя на скорост. В Пловдив по светофарите има таймери, които ти показват след колко време ще се смени сигнала (червено/зелено). И както казах се влача по инерция до светофара. Зад мен стават задръствания. Нерваци натискат газ до дупка. Изпреварват ме и само след 30 метра набиват спирачки. Не знам тези хора не си ли вдигат главата да видят че светофара свети червено и таймера отброява 30 сек. до зеленото. Не знам защо ама масово се кара така в Пловдив - газ-спирачка.

 

Та новите гуми се таркалят по инерция доста повече от старите. Видимо повече. И колата губи скорост много по-бавно. И за моя стил са перфектни. Вече взех да карам първа, втора и я пускам по инерция до другия светофар. Пък и колегите с нервите вече не ми се нервят, щото колата не губи толкова бързо скорост колкото преди като я пусна по инерция. :)

 

Не знам аз ли си втълпявам но разхода по борд компютър ми е с едно 0.2-0.4 по-надолу из града (второто ако си поставя за цел да карам икономично).

 

По разни извънградски маршрути като съм карал - преди даваше 5.1 - 5.2 някъде - сега за същото ми дава 4.9 - 5.0. А последния път даже паднах на 4.7 но си го бях поставил за цел да я пускам по инерция още по-отдалече. Въпреки че няма много места където да се пуска по инерция, но на завои и спускания по наклон и преди да вляза в населено място я оставям по инерция. И преди и сега, но сега я пускам по инерция от доста по-далеч преди да наближа завоя или населеното място.

 

Като ходя до София по магистралата ще засека по-сериозно разхода и дали има разлика или си втълпявам.

 

 

Плюсове: Търкалят се по инерция доста повече. По-тихи.

Очакванията ми бяха и да са по-меки. По-меки са от Матадор и не друса толкова с Мишлена, но очаквах да са още по-меки. Зимната гума Барум Поларис е по-мека.

 

На дъжд, спирачен път и др. ми е трудно да коментирам, понеже не карам на ръба на възможностите и много рядко ми се налага да спирам екстремно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    15

  • ivand911

    11

  • evin

    9

  • dentist

    7

Най-много писали в темата

Ами съвсем нормално, обул си удобни обувки и ти е гот да ходиш(метафора) така е и с гумите. А и новото си е ново. Да са ти на късмет

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Michelin Energy Saver са гуми, разработени с целта да имат по-малко съпротивление с пътя при търкаляне и по този начин да икономисват гориво. Другата цел, за която са разработени тези гуми, е да имат дълъг пробег (т.е. до и над 60000 км). За съжаление това е за сметка на сцеплението, което осигуряват (т.е. не са много добри при спиране, нямат добра стабилност в завой и са особени недобри за движение на мокро). Тези гуми са подходящи, ако навъртате голям километраж в сух и горещ климат (например, в страни като Гърция) и търсите дълъг живот на гумите (напр. над 60000 км). Ако не навъртате повече от 30000 км на година (т.е. 20000 км или повече на година с летни гуми), тези гуми според мен не са добър избор, тъй като след 3-тата година каучукът на всички гуми осезаемо се втвърдява и сцеплението им осезаемо намалява. Т.е. ако до третата година не успеете да навъртите 60000 или повече километра с летни гуми, то няма да успеете да се възползвате от основното предимство на този модел - а именно да се възползвате от дългия им пробег.

 

Според мен Michelin Primacy HP са доста по-добър избор за наши условия за хора, търсещи комбинация от много добро сцепление (вкл. и на мокро!), комфортна возия (т.е. меки гуми с нисък шум) и живот на гумите до около 45-50000 км. Сравнение пък с гуми от висок клас (като Michelin Pilot Sport) не можем да правим, тъй като те изобщо не са сравними - нито като автомобили, за които са предназначени, нито като возия (по-твърди са), нито като сцепление (много по-добро и на сухо, и на мокро), нито като живот (по-кратък - до около 30-35000 км), нито като цена (доста по-висока).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито на колегата с новите гуми. Новия модел за 2013 ли са? С "+"?

Новите икономични гуми вече са добри на спиране. По европейския етикет гледам ,че са C(В) за икономичност и А(В) за спирачен път. Учуден съм ,че колегата е успял да усети разликата в търкалянето на колата по инерция. Със сигурност ще се усети и разлика в разхода в положителна посока. Очакваме продължение на изпитанията.

Гледал съм тестове по немските ТВ и те така ги тестват, засилват и пускат по инерция и гледат коя спира най-надалеч.

Ето тука са дадени обяснения за новия етикет и каква е разликата:

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/new_labels.php

Няма и как да са по-меки, щото триенето ще е по-голямо и икономията отива на кино.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, модел 2013 са с "+" накрая - Energy Saver +

 

По-дългото движение по инерция се усеща много отчетливо спрямо предишните гуми - Матадор. Ако е някоя от премиум марките Good Year, Continental, др. - може и да не се усети толкова лесно. Но спрямо предишните ми гуми разликата е очевидна. :)

 

Колата е на 70 000 км и 6 години. Предните гуми съм ги карал около 9 месеца в година и само 3 месеца зимните. Така, че сигурно са минали 50 000 км. И можеха още малко да се покарат. Грайфера имаше още малко докато стигне до отметките за износване.

 

Както каза колега тези от Европейския съюз са въвели някакви нови етикети по гумите - стандартизирани. Ама как се мерят и кой ги мери и кой ги определя не знам. Та според този етикет - разхода им на гориво е малко над средното ниво - което е странно. :roll: :roll: :roll: Уж пестят гориво, обаче пък според "официалните" замервания - не пестят толкоз.

 

Пак според етикета поведението им на мокро е на най-високото възможно ниво. А шума беше даден в децибели.

 

Гориво - C, спиране на мокро - A са според този етикет и според линка даден от колегата.

 

Надявам се, и тези да изкарат толкова - 6 години. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рейтинга на гумата зависи и от размера, при един модел гумата може да има различни рейтинги според размера. "С" за икономичност е добре ,като останалите производители да кажем са F,G,E. А те са в тоя регион, по-евтините гуми. Кажи си размера да видим специално за него.

Ако е нещо подобно, рейтинга е В/А.

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 85552.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет колега (извън темата за гумите). В завои се влиза на скорост ,защото ако те изненада завоя или поднесе задницата няма да можеш да реагираш. Заради 50гр. гориво излагаш на риск себе си и околните! Има една приказка икономията е майка на мизерията. Това не е заяждане или тем подобни ,просто приятелски съвет. Колкото до гумата ,карал съм такива но по стар модел някъде 2006-7 година. Бяха доста по безшумни но на мокра настилка не струваха. Както и много слаб страничен борд ,на двете за една година балони!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стандартния размер - 195/65 R15

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 04190.html

С/А , което е доста трудно да се постигне. А накрая е важен теста в реалността, защото тая табела е ориентировъчна и не гарантира нищо. Но в твоя случай, показва че рейтинга е много добър и реален.

Виж конкуренцията, така да се каже:

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/advan ... turers_id=

За постигане на рейтинг С/А са вложени доста средства и усилия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е!

Бях с такива, но без плюс, и наистина нещата са такива.

Това са типични "зелени" гуми - тоест със ниско съпротивление на търкаляне.

И ето оттам идва икономията на гориво - която наистина се получава, и е в пределите на 0.1-0.3 литра! :smt017

Поне при мен показанията бяха такива - а при теб може и други да бъдат.

Иначе гумите се държат прилично на сух път - но на мокър доста им се удължава спирачния път.

Което лично мене много ме нервеше - и затова ги продадох, и си взех други гуми.

Тъй че имай го и това предвид.

Без значение каква ти е буквата върху лепенката.

Като цяло обаче - това са гуми за спокойно и лежерно каране.

А и трябва да се пазят от бордюрите - защото, както каза колегата, лесно правят балони.

Макар че уж не са прекалено меки - но явно бордовете им са по-слабички.

Но ако си кротък шофьор, и ако обожаваш ниския разход на гориво - тия гуми определено ще ти паснат!

Но ако решиш да смениш стила - ще трябва да смениш и гумите. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са за мен значи smile091.Какво ще кажете за Good Year EFFICIENTGRIP?Да не са и те енергоспестяващи.Че в петък по план такива ще слагам...Размера е като на колегата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И те са енергоспестяващи.

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 10424.html

http://www.goodyear.eu/home_en/tires/pa ... rformance/

За втори път казвам, че има голяма разлика между гумите 2011-2012 и новите модели за 2013. Спирането е много подобрено, то си личи по А-В рейтингите. Доста е поработено в тая насока. В сайта дето съм го дал има етикетите ,така че всеки може сам да види за модела дето го интересува. И по другите сайтове ги има етикетите вече.

И Мишелина и Гудиъра са много добри. И икономични. Чакаме отзиви.

 

Туристически гуми:

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm

 

Спортни гуми:

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm

Спирачен тест(на какво разстояние от най-добрия резултат е спряла гумата):

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... g-Test.htm

 

Всички летни тестове от tyrereviews:

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Tests/#summer

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това, за годините - вероятно също е така.

А от тестовете - Конти Спорт Контакт 5, Вредщайните, и новите Семперити - това са гумите, които ми хванаха окото.

Пък след 1-2 седмици ще видим как са нещата със "зелените" гуми.....

Тестове трябват - и тогава ще коментирам.

Иначе ми се иска да вярвам, че спирачния път на същите, а и някои от останалите характеристики, са значително подобрени, и са изравнени с тия на другите гуми.

Дано да е така! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива тестове са ми много субективни.Преди да си взема зимни гуми масово плюеха Gislaved eurofrost 5(като че ли впечатленията бяха за предния модел).Купих си точно такива и съм много доволен.Така че различни хора различни вкусове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си сложих тези гуми:

 

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 13783.html

 

и след минати към 1000 км мога да кажа,че

са на светлини години от мишлена и на мокро и на сухо.

Тествах ги миналия уикенд на прибиране от Бургас при порой

с висока скорост на магистрала Тракия, като и за миг не загубиха

сцепление.

 

Старите ми бяха мишлен енерджи сейвър и нямаха добро

сцепление на мокро, като при силен дъжд редовно се получаваше

аквапланинг и ми се включваше тракшън контрола. И на мен,

както на колегата по горе ми станаха балони от преминване през дупки.

 

Като заключение бих казал, че не бих си купил никога повече енерджи сайвър гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Като заключение бих казал, че не бих си купил никога повече енерджи сайвър гуми.

 

:smt017

 

Същото важи и за RunFlat гумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един колега нарича Energy и новите Energy Saver "женски" гуми. Тоест - за коли на жени. Да ходят до мола. Една от старите ми коли я купих с такива и карах 1 лято - гола-вода са. Влизаха в аквапланинг от съвсем малки локви, в завой и при по-здраво спиране се пързаляха. После като минах на Conti PremiumContact 2 все едно седнах в друг автомобил.

 

Не си струват изобщо покупката и надутата цена smile009 Мишлен се излагат с тия боклуци...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива тестове са ми много субективни.Преди да си взема зимни гуми масово плюеха Gislaved eurofrost 5(като че ли впечатленията бяха за предния модел).Купих си точно такива и съм много доволен.Така че различни хора различни вкусове.

 

Има го и тоя момент - със субективността на тестовете.

Но все пак, ако не ги сложиш гумите, и не видиш за какво става въпрос - как ще придобиеш впечатления?

Защото един човек едно гледа, а друг - друго.

Примерно - ти я гледаш гумата, че нагоре катери яко! И теб това - те кефи!

Обачееее - в завой носи повече от доста други гуми.

Но теб това не те бърка - защото и бездруго не караш бързо по завоите.....

Но някой друг - го бърка.

А за Гиславед Евро Фрост 5 - не мога нищо да кажа. Но за Норд Фрост - мога да кажа само добри неща! А уж също имаше разни изказвания - не точно в неин плюс.....

Иначе гумата е добре да е балансирана.

Тоест - да е достатъчно добра при почти всякакви условия.

Иначе, ако е много добра на сухо шосе, и е посредствена на мокро - как ще мога да я карам?

Като си имам едно наум.... Когато е мокро.

Не, не става така. [-X

И затова Мишелинките много не ги обичам..... Макар че навремето карах само с такива.

Но сегашните - добри са върху чисто шосе, и зимните, и летните.

А щом има малко повече вода, или киша, или снежец над 2-3 сантиметра - и почват да правят номера!

Пък Енерджи Сейвър - за мен бяха голямо разочарование. И добре че се отървах от тях - макар че Шкодата ми я доставиха именно с тях.

Хубава гума, уж, мекичка, тиха, икономисваща гориво..... Върху сух път обаче.

А върху мокър - трябваше да карам като катафалка. ](*,) Че иначе - лошо, Седларов!

Пък със сегашните - като се наложи да стъпя на спирачките до упор, и стъпвам.

И знам, че колата ще спре без проблем!

Ама зазяпал съм се, и стъпвам в последния момент....

Обаче колата си спира!

А - много вярно!

Женски гуми!

Взе ми думата от устата! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като заключение бих казал, че не бих си купил никога повече енерджи сайвър гуми.

Ако може да се вярва на етикетите, тея дет си ги купил са най-енерджисейвър :D

Моите фаворити са Goodyear и CONTINENTAL (DUNLOP са на Goodyear)

Френски - не smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо колегата си мисли ,че Дънлопа не са енергоспестяващи гуми?? Имат "В" за разход на гориво? Всички големи производители вече обръщат внимание на това. Мога да кажа ,че всички гуми с "С" и нагоре са енергоспестяващи гуми.

http://www.dunlop.eu/dunlop_bgbg/tires/ ... uresponse/

http://www.auto-press.net/a:%D0%9D%D0%B ... 0%B8%D1%81

Както виждам само един човек тука е карал 2013 Мишелин Saver Plus, и той може да си даде мнението. Някой карал Мишелин Saver отпреди 3-4 години и след това всички те са лоши гуми? Направил балон щото влязал в дупка? Сега ако влезеш с новата гума и тя няма ли да направи балон? Напълно е възможно най-новия Дънлоп да е по-добър от Мишелин Saver на 2-3 години. Ама нека не правим генерални заключения. За Мишелин мога да кажа от това което съм чел ,че е най-дълговечната гума, а това едва ли се получава като прави балон на всяка дупка. Тя гумата не е виновна ами пътищата ни.

Тя един модел гума ама произведена в два завода ще е различна. Дънлопа SPT BR си е добра гума ,печели тестове, ама и новия Мишелин SPP и той печели.

Energy Saver е търговско название при Мишелин, другите ползват Еco, Efficient, Ecocontrol, Kinergy, Eco Contact. Какво си мислите е Blu в името на Дънлоп?

Всичко е в етикета вече, хората са си го казали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко едно нещо което води до спестяване на гориво и нисък разход ми разваля удоволствието от карането на колата. Най вече патрулките скрити навътре из храстите зад ограничение 60 с камерка... :evil: На тези гуми ми харесва единствено че са тихи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като заключение бих казал, че не бих си купил никога повече енерджи сайвър гуми.

Ако може да се вярва на етикетите, тея дет си ги купил са най-енерджисейвър :D

Моите фаворити са Goodyear и CONTINENTAL (DUNLOP са на Goodyear)

Френски - не smile048

 

Имах предвид,че не бих си купил мишлен енерджи сейвър след дънлопа. Нямат добро сцепление на мокро и много лесно

правят балони по дупките. smile027

 

П.С.

 

Съгласен съм, че дупките по пътищата са ни доста, но с този мек борд няма как да

не станат балони, просто изказвам мнение без ангажименти към другите колеги.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета убедихте ме ще се взима нещо без енергоспестяване.Сега се чудя между Conti premium contact,Dunlop sport...Утре ще мина да ги поръчам за петък да са готови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишелин енергоспестяващи, Енерджи и Енерджи Сейвър, не си взимай. [-X

Иначе Дънлоп - дори и зелените им варианти - са много прилични!

Както и Континентал - Еко Контакт например е много добра гума! А и Премиум Контакт - също! И дори би трябвало да е още по-добра - защото се води гума от по-висок клас!

А иначе на колегата с Матадор, след като е минал на други гуми - те сигурно са му се сторили най-върховите! :smt017

И напълно го разбирам - и аз съм бил така!

Пък по отношение на новите етикетчета, дето се лепят.....

Колеги, имайте предвид следното - самите фирми си ги слагат тия етикетчета. А не някой строг контролен орган. И при това положение - "А" на едната фирма може да не е аналогично със "А" на другата.

Тоест, и едната фирма може да си оценява изделието с "А", което да означава, примерно, малък спирачен път върху мокър асфалт - а и другата също може да го оценява с "А".

Обаче двете гуми може да имат много различаващ се спирачен път върху мокро! smile175

Иначе, клед като колегата настоящите му гуми го кефят - явно кара кротко и спокойно!

Ами много добре, и повече такива да има!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви , едва ли фирмите сами си определят етикета? Защото всички щяха да имат А/А.

А вече няма гума на добър производител която не е енергоспестяваща. Няма такава. Те не могат да си позволят да имат кофти етикет, щото купувача това вижда и по това решава. Като не искате енергоспестяващи си купувайте от евтините гуми, те със сигурност не са такива и си спете спокойно.

Имали гумата А,В или С за разход на гориво я считайте енергоспестяваща. Така че си търсете гуми Е,F, G и т.н.

Стиви и твоето мнение за Мишелин ЕSP+ 2013 се базира на? Ако се базира на нищо , по-добре си го запази за себе си. Aз чета и тогава говоря, Мишелин казват ,че новата гума спира с 3 метра по-добре от старата , и тестовете го показват. Така че това за някои хора, ще е достатъчно. Те пък имат предимства спрямо другите гуми и така. Всеки си преценява за себе си. Мишелин е пионера с тези гуми и сега всички ги последваха , до един. Наистина за Мишелина спирането на мокро е проблем, с около 3 метра повече от най-добрите в класа(има го теста на първата страница). Ама има гуми които спират и на 5-6-7-8 метра след най-добрите. Тях какво да ги правим?

Който го интересува само спиране на мокро, най-добрата гума е Continental ContiPremiumContact 5. Която обаче на другите дисциплини е средно ниво. На сухо спират на 3 метра след водещата гума.

В момента наистина Dunlop SPT Blu Response е най-добрата по всички показатели.

 

Пак тестове на немски,oбобщени:

http://www.reifentrends.de/sommerreifen-tests-2013.html

Пак спирачния тест:

http://www.reifentrends.de/autobild-som ... -2013.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.