Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Michelin energy saver - първи впечатления ... и други гуми


Recommended Posts

Sport BlueResponse са съвсем нова разработка с тенденция да подобрят имиджа на Dunlop.

Имат по-добри показатели на сухо и мокро от Conti PremiumContact 5, Vredestein Sportrac 5 и Goodyear EfficientGrip според ADAC, а аз лично на ADAC вярвам много повече от платените тестове на AutoBild.

 

Аз също не бих си взел стар модел Dunlop smile175

 

 

По принцип няма гума, която да НЕ изпада в аквапланинг при 120 км/ч... най-добрите "мокри" гуми също започват да плуват при 97-98 км/ч, там някъде им е горната граница на възможностите. Та над 100 при дъжд си е чисто самоубийство с каквито и да е гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    15

  • ivand911

    11

  • evin

    9

  • dentist

    7

Най-много писали в темата

... Износиха се неравномерно - вътрешната страна на гумата се износи видимо повече от външната (без проблеми в реглажа на предницата). ...

Направо си е от проблем със сходимостта. Ако не искаш и новите гуми да бъдат сполетени от подобна участ отиди на стенд да я съберат. Впрочем преди това един тест на накрайниците и шарнирите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом човекът пише, че не е имало проблем с реглажа на предницата - сигурно е така.

И ако има такива проблеми - и новите гуми също ще се износят по аналогичен начин....

Но в един по-общ план - аз от Диана не бих пазарувал.

Само че това е мое лично мнение - а всеки си решава за себе си.

Иначе съм пазарувал от "Медина Мед", от "Маргел" и от центрове "Европа" - последните са ужасни скъпчии! - но от качеството на тия фирми съм доволен, никога не съм имал никакви проблеми! :smt017

А и приятели, които са си купували гуми оттам - също не са имали проблеми.

Пък за бабешкия размер - тъй си си преценил! За сметка на това возията пък - вероятно е мека и отпускаща!

Аз също, докато карах със зимните - се чувствах много комфортно.

Докато сега се чувствам като във Формула-2, а се хващам, че и карам по подобен начин - сека завоите от вътрешната страна, и после изправям дъгата! :mrgreen:

И то при дъжд!

Колегата тук каква скорост каза за аквапланинга - 110-120 ли беше?

Ще я имам предвид! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Износиха се неравномерно - вътрешната страна на гумата се износи видимо повече от външната (без проблеми в реглажа на предницата). ...

Направо си е от проблем със сходимостта. Ако не искаш и новите гуми да бъдат сполетени от подобна участ отиди на стенд да я съберат. Впрочем преди това един тест на накрайниците и шарнирите.

 

Ми не, не беше от проблем със сходимостта, защото като ги свалих след второто лято, отидох право на стенд, да видя дали има нещо и да се коригира за новите зимни. Отклонението беше минимално и абсолютно нормално за нашите условия (дупки). Минавам предница на около 1,5 години. Единственото развалено нещо по колата беше един преден тампон на преден десен носач и то не разкъсан и скапан, а почнал леко да се закъсва.

Аз мислех, че заводските Континентали, с които взех колата, ще са най-зле, но Дънлопите ме накараха да псувам.

 

П.П. Относно скоростта при аквапланинг: Тестовете на гумите се правят при стриктно наблюдавани изкуствено създадени условия, за да се посочи точно определена скорост на изплуване. Нали се сещате, че локвите по нашата магистрала не се поддържат от ADAC в точно определен вид с дълбочина точно 5 см. Разбира се, като видя поредната "река", пресичаща магистралата, гледам да намаля под 90 км/ч преди да стъпя на водата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....... Относно скоростта при аквапланинг: Тестовете на гумите се правят при стриктно наблюдавани изкуствено създадени условия, за да се посочи точно определена скорост на изплуване. Нали се сещате, че локвите по нашата магистрала не се поддържат от ADAC в точно определен вид с дълбочина точно 5 см. Разбира се, като видя поредната "река", пресичаща магистралата, гледам да намаля под 90 км/ч преди да стъпя на водата.

 

Именно, за това става въпрос!

Ето затова винаги си имам едно наум, когато чета тестовете - и за летни, и за зимни гуми - и когато после избирам гуми.

И задължително гледам гумите да ги пробвам - преди да ги купя.

Може да е за кратко - но все пак и това дава някаква представа за качествата им.

Защото гледаш ги тестовете - и там всичко изглежда наред, някои гуми са направо върха!

И си ги купуваш.....

Но после какво се оказва - че нещата не са точно такива, каквито ги пишат. [-X

Или че гумата има някои особености, които по нашите родни пътища - се превръщат в голям проблем!

Примерно, меките бордове - което само по себе си е нещо доста разумно, и се отразява добре на комфорта.

Обаче в България - това нещо се отразява на джоба! ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук ще подкрепя dude_bg.Моята като я взех беше с някакви Dunlop,които като ги сменях се оказа че са неравномерно износени в едната задна даже имаше новообразуван канал...На стенд никакви отклонения.Continental са новия ми фаворит никога не бях карал с такива,но много ми допадат.Какво пише по тестовете пак казвам не ме вълнува особено.Не казвам че Dunlop Blu response e лоша гума просто всеки си има предпочитания.И все пак впечатленията ми са пресни още.Общо взето най-хубавата гума е новата smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук ще подкрепя dude_bg.Моята като я взех беше с някакви Dunlop,които като си сменях се оказа че са неравномерно износени в едната задна даже имаше новообразуван канал...На стенд никакви отклонения.Continental са новия ми фаворит никога не бях карал с такива,но много ми допадат.Какво пише по тестовете пак казвам не ме вълнува особено.Не казвам че Dunlop Blu response e лоша гума просто всеки си има предпочитания.И все пак впечатленията ми са пресни още.Общо взето най-хубавата гума е новата smile027

 

За това става въпрос - и твоите са били неравномерно износени. :smt017

Защо, как мислиш?

Позната "ЕТ" картинка..... smile049

 

И като покараш - ще споделяш и впечатления от сегашните! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ](*,) Дънлоп.

 

Моята кола дойде от Италия с някакви дънлопи. Дота тогава беше само на 1 година, имаха приличен грайфер на око. Обаче бяха пълна скръб като гума. Интересното е, че и те бяха износени неравномерно и аз веднага минах колата на реглаж ама си беше опъната по конец. Изхвърлих ги.

 

Даже не помня какъв модел бяха, но вероятно са били ниския клас. Явно има нещо гнило с износването на този модел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да снимам улея на задната гума :smt0344.С 50 км почваше да върти гъза осезателно

.Аз обаче съм инат и ги поразкарах 4 5 месеца.Като обух зимните се родих...И моите на пръв поглед изглеждаха задоволително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах да кажа, че при смяната на гумите огледах всички спирачни маркучета и бяха зверски напукани - особено задните към апаратите - направо нацепени в дълбочина. Хората с О2 2005-2006 да проверят задължително и да ги сменят, преди да стане беля. Че на един колега с пасатор му се наложи да спира с ръчна след пръскане на преден маркуч smile049

 

Явно имат живот 6 години макс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих летни гуми Falken Ziex 185/60/14 ,скоростен индекс H.

Произвдени са втората седмица на 2013 година.

Много съм доволен, сега колата вози като в масло- меко и безшумно,много хубави гуми.

Имат индекс с надпис ЕКО, че са енергоспестяващи и една щампа с облаче с дъжд.

Производство - Тайланд, третия световен износител на каучукови изделия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Навъртях едни 600+ километра с Dunlop SP Sport BluResponse и само да кажа, че по-добри летни гуми не съм имал smile035

 

Задницата е като вакуумирана за асфалта, изобщо не мога да я завъртя и да изтествам ESP-то. На мокро колата е изключително стабилна, спирачният път на сухо е много къс, без да задействат ABS-а. По-широките размери сигурно ще са още по-добри. Браво на Dunlop, най-после изплуваха с нещо добро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навъртях едни 600+ километра с Dunlop SP Sport BluResponse и само да кажа, че по-добри летни гуми не съм имал smile035

 

Задницата е като вакуумирана за асфалта, изобщо не мога да я завъртя и да изтествам ESP-то...

Късметлия, аз с тея Bridgestone Turanza ER300 вече съм минал над 1500 км. и още поднасят при по-грубо влизане в завой. При потегляне също превъртат доста, въобще често ми светка лампата са ASR/ESP на таблото.
... На мокро колата е изключително стабилна, спирачният път на сухо е много къс, без да задействат ABS-а...
На мокро не смея да правя нищо особено, като знам как се лизга на сухо smile049 Спира обаче великолепно и на сухо и на мокро - като закована.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това последното хич не го разбирам, наистина :roll:

Как не могат да потеглят, поднасят на сухо, пък спират великолепно :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това последното хич не го разбирам, наистина :roll:

Как не могат да потеглят, поднасят на сухо, пък спират великолепно :-k

И аз! Започвам да си мисля, че проблема е в задволанното устройство :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и още поднасят при по-грубо влизане в завой.

Това се отнася за 195/65/15 и чувството за поднасяне е малко фалшиво - става въпрос за огъването на гумите. След това си зацепват доста добре - и на сухо и на мокро. И, според мен, това е единственото положително качество на ЕR300.

При 205/55/16 огъването на гумите не се усеща.

Сега Октавийката е с Continental Premium Contact 5 - по-добра гума никога не съм карал! smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и още поднасят при по-грубо влизане в завой.

Това се отнася за 195/65/15 и чувството за поднасяне е малко фалшиво - става въпрос за огъването на гумите. След това си зацепват доста добре - и на сухо и на мокро. И, според мен, това е единственото положително качество на ЕR300.

При 205/55/16 огъването на гумите не се усеща......

Само че аз съм с 205/55/16 и не вярвам да се включва ESP от неусещащото се гъване на борда.В момента, в който електрониката се намеси, колата с един груб удар влиза обратно в кривата на завоя. Явно по-дългата Октавиа не може да се "фръцка" по завоите както го правех с Фабията.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навъртях едни 600+ километра с Dunlop SP Sport BluResponse и само да кажа, че по-добри летни гуми не съм имал smile035

 

Задницата е като вакуумирана за асфалта, изобщо не мога да я завъртя и да изтествам ESP-то...

Късметлия, аз с тея Bridgestone Turanza ER300 вече съм минал над 1500 км. и още поднасят при по-грубо влизане в завой. При потегляне също превъртат доста, въобще често ми светка лампата са ASR/ESP на таблото.
... На мокро колата е изключително стабилна, спирачният път на сухо е много къс, без да задействат ABS-а...
На мокро не смея да правя нищо особено, като знам как се лизга на сухо smile049 Спира обаче великолепно и на сухо и на мокро - като закована.

 

И при мен задницата леко поднася, но ESP-то не се включва, отдавам го на двойното задвижване.

Но нещо не съм очарован от Пирели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те Pirelli от 10-ина години са в Б-група, лошото е че окомплектоват и разни бегачки с не много добрите гуми P-Zero Nero, а там място за грешка не трябва да има...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те Pirelli от 10-ина години са в Б-група, лошото е че окомплектоват и разни бегачки с не много добрите гуми P-Zero Nero, а там място за грешка не трябва да има...

 

Брех, не знаех, че карам гуми от Б-групата :-k Я сподели кои са в А група ... да знаем smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз Пирели ги мразя заради Формула 1. А иначе А група са Континентал, Goodyear, Мишелин, Дънлоп. smile004 Аз обикновено карам гуми от Д група.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.