Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Octavia 2 Facelift - Шреки/Shrekie - RS spoiler.


Recommended Posts

Венци, мисля че ти задържа ръчната. Не връща. Някой ден няма да я усетиш и ще запалиш накладките. Трябва да се провери механизма и жилата.

И ако може си го избий този навик да я ползваш за щяло и не щяло. Няма да я духне вятъра колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 210
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • shaft

    79

  • bega4kata

    18

  • masterOne

    11

  • Цецо75

    10

Най-много писали в темата

Аз... понеже някъде бях чел преди време, че на дискови спирачки било добре да се дърпала ръчната и си го правя заради тая статия (не мога да си спомня точно каква беше идеята, напоследък ми се губят доста моменти). Иначе, баща ми ме е учил винаги да не я дърпам ръчната. Той ръчна ползваше само на наклон, но... така е.

 

Ето ги накладките (почвам със задна лява, където буталото се нави малко по-трудно от другото - тази преди зимата беше колкото другата, а сега се е изяла доста):

20150403_104826.jpg

 

20150403_104852.jpg

 

Това е задна дясна, която има двойно повече живот:

20150403_104930.jpg

 

 

Съпоставени от двете колела (в долния край имат малко повече, отгоре са малко по-изядени, тоест не са равномерно изхабени по цялата площ):

20150403_105100.jpg

 

Поздрави

 

ПП: Ще спра да дърпам ръчната за щяло и нещяло, пък да видим какво ще стане. Сега раздвижих буталата, намазах с гресчица за апарати водачите, пък ако пак има разлика в износването на новите накладки, вече ще трябва да го гледам по-добре това нещо. Да съм минал 2 000км и се изяде наполовина тая накладка на лявото колело.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползването на ръчна на равен терен може да ти донесе само вреди и никакви ползи. Напълно достатъчно е да се остави на 1ва или задна.

Или пък, ако знам, че ми задържа, направо я забравям, докато не се провери. Ще подпирам колата по бордюрите.

В горния си пост бях твърде лаконичен. Сега да уточня нещо: Значи, ръчната може да задържа, но не винаги при всяко дърпане. Също може да задържа съвсем леко - да не връща напълно, може и да не я усетиш, но накладките не са напълно освободени. Механизма й действа на буталата на спир. апарати. Иначе няма от какво да изпука задницата. На мен това ми се е случвало само при тръгване сутрин в студа, след като предния ден съм газил вода. Замръзват накладките към диска/барабана/ без да съм дърпал ръчна. Мн. е опасно. Може и накладката да се отлепи. Хубаво е преди паркиране да се подсушават, ама няма време. С педала естествено. А за ръчна през зимата е още по-гадно. Замръзват въжета, механизми. Не можеш да тръгнеш докато не дойде пролетта. Иначе се палиш.

 

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, разбирам.

 

В такъв случай, нещо друго се сещам, което бях забравил. Когато монтирах подлакътника видях следното нещо (изкривения държач на жилата на ръчната):

 

20140925_152211.jpg

 

На всякакви други снимки и т.н. виждам, че този държач не е огънат като при мен (не знам от кой зор се е огънал, но ръчната повече от 2-3 зъбчета никога не съм я дърпал аз лично - само в ЕТ да са я опънали до дупка):

octavia-mk2-87.png

 

Това ме навява на мисълта, че дясното е по-отпуснато, отколкото лявото жило. В лявата е проблемът, възможно ли е да ми прави това мизерията? И все пак, като го гледам така, лявото е по-нормалното, а дясното се е огънало назад...

 

 

Тогава не му обърнах много внимание... чак сега се досещам, че видях това нещо тогава.

 

Поздрави

 

ПП: Ето тук си личи на диска къде е залепнала (отбелязала се е):

20150401_095916.jpg

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може лявото да изглежда нормално, но е доста по-напред от дясното, тоест не връща колкото него. И ако е навит винта за да обере някакъв луфт си готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко си е заводски направено така - никой 100% не е пипал тука (5 години си я карам така).

 

Сега чета в бришкода - има доста такива изкривени точно като моята и хората му казват, че така трябвало да бъде - като "бумеранг" изглеждало...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 120ката е същия механизъм, но всяко жило завършва с резба и гайка и се регулира по отделно. трябва да са равни при нормално регулиране.

При теб има два варианта: Или едното е нормално, а другото хлабаво или едното е нормално, а другото натегнато. Т.е. не връща и не освобождава докрай при пусната ръчна.

На ГТП какво показва? За да си спокоен вдигни задните колела, дръпни и пусни ръчната и виж дали се въртят свободно на ръка и нямаш ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти е огъната планката.Но не трябва да стои така на една страна.

Или жило или механизма в апарата не връщат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сменях накладките на ръка се въртяха без проблем и двете колела (след като напомпах хубаво спирачката и дръпнах няколко пъти и ръчната, докато не стегне хубаво). Тествах ги като сложих всичко и завъртях, да видя, да не съм прецакал нещо - въртяха се спокойно. После я карах - около 100км съм й врътнал откакто ги смених...

 

Сега трябва да извадя на подлакътника задната страна и ще мога да видя, дали "случайно" не се е оправило... След малко отивам, че не ми дава покой това нещо :D Искам всичко да ми е перфектно!

 

Поздрави

 

 

ПП: значи наистина можеше да изкарат поне още 50 000км, ако не задържаше и не се хабяха така бързо (преди зимата бяха дебелички, сега едното колело наполовина отидоха)...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПП: значи наистина можеше да изкарат поне още 50 000км, ако не задържаше и не се хабяха така бързо (преди зимата бяха дебелички, сега едното колело наполовина отидоха)...

 

Спирачната система е устроена така, че на предните колела да е с по-голямо усилие.

Нормално е при две смени на предни накладки да смениш един път задни.

т.е. задните карат поне двоен пробег на предните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, да - това го знам, Жорка :)

 

Преди малко ходих и си регулирах ръчната. Станаха равни двете крайчета на "везничката". При пуснато състояние лявото жило му беше леко трудно да се върне самичко докрай - дясното все дърпаше. Върнах около 3 оборота ограничителният болт назад  и вече са на едно ниво - когато е дръпната лявата пак е с няколко милиметра по-напред, но като е пусната долу ръчната - са на едно ниво. Определено мисля, че има ефект. Ръчната пак си държи на първи-втори зъб - няма грижи. Надявам се, че няма да се откачат, но 3 оборота са нищо - опънати си стоят - не успях да ги сваля с ръка - значи би трябвало да са добре...

 

Ето снимков материал след регулирането (преди регулирането се вижда по-горе - същото беше и сега - така е била 5 години, общо взето):

 

Пусната след реглажа:

20150403_182912.jpg

 

Дръпната след реглажа:

20150403_182707.jpg

 

Преди "пусната" беше малко по-зле от "дръпната" - спрямо горните снимки. Благодаря на всички, които ми помагат!!!

 

МНОГО БЛАГОДАРЯ, ХОРА!!!

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абре Венци , ти компютри да си цъкаш и ракия да си сърбаш нямаш ли си , та по никое време сваляш подлакътници и се занимаваш с глупости ... ако нещо задържа по спирачките първо ще грее някое колело и после няма да имаш инерция най-малкото ... ако и двете ги нямаш , що бараш там де ти не е работа и сега ако идеш на преглед и ти кажат , че ръчната ти не е балансирана к'во прайм ?

Това се прави на валци , а не на трънско око ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това се прави на валци , а не на трънско око ;)

сега ако идеш на преглед и ти кажат , че ръчната ти не е балансирана к'во прайм ?

 

Да бе, ще дърпа на една страна. Ръчна и валци...не го мятай по дърветата.

Ся на теб ли да обяснявам как се регулира ръчна :computer:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами... на прегледа имам спомен, че едното държеше маалко повече от другото (дясното държеше по-малко). Спомням си го това нещо, но стойностите точно не ги помня. Не знам какви са им мерните единици там, но бяха нещо от сорта на 20-30 разлика, но бяха в норми, защото всичко си беше зелено и никой абсолютно нищо не ми е казвал - минавам на СБА-то в Овча Купел на преглед всички коли.

 

Тооо... от тука как можеш да разбалансираш ръчната? Ще видим другата година на прегледа, значи :)  По-добре сега да е разбалансирана, но да държи, когато само аз искам, отколкото винаги/отвреме навреме. Иначе, предполагам, че не е държала прекалено много, защото съм си имал инерция досега, не съм видял да е прегрявал диска, но каква е причината едното да се изяде двойно повече от другото тогава?

 

Както и да е - повече няма да барам нищо. Знам точно колко оборота съм го врътнал, така, че ако трябва мога да си го върна за под 5 минути. Иначе не съм свалял нищо - сваля се само пепелника на подлакътника отзад и си има дупка през която се пипа. Дет' се вика - на техническия веднага ще им го оправя, ако има проблем изобщо, разбира се :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тооо... от тука как можеш да разбалансираш ръчната?

 

каква е причината едното да се изяде двойно повече от другото тогава?

 

Много просто - когато натегнеш неравномерно жилата , тогава при дърпане на ръчната едно ще опъва повече от другото и съответното колело ще държи повече от другото ... то за туй му казват кантар на тоз механизъм.

Каква е причината - не знам ... за неравномерно износване може книга да се напише - от задържащ механизъм за саморегулиране или водач до спирачна помпа ... всичко може да е , ма ти не чакаш да си имаш кибик ми бързаш :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, Гена... аз съм освободил малко кантара само. Тоест, жилата са си пак така, както си бяха, но по-охлабни само? Не съм пипал никое от жилата - само върнах ограничителната гайка 3 оборота с ключе 10 и при дърпане се изравняват почти, при пускане си се отпуска жилото напълно свободно, а преди да пипам лявото не се връщаше спокойно докрай - видях го това нещо и затова пипнах.

 

Според мен, това няма да прецака нищо повече, освен да дърпам повече ръчната - другото си е както си е било винаги. Жилата няма и да ги пипна, дори! Там на око не става нищо.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Има някаква странна вибрация при спиране под 40км/ч, при малко по-натисната спирачка (не е абсолютно винаги - най-вече се усеща като покарам малко да загреят дисковете /след магистрала например/ - при току що изкарана кола не усещам нищо). При висока скорост нищо не усещам, не вибрира воланът, спирачката, като спирам и т.н. Има го усещането за спиране на тласъци, но не е толкова силно и отчетливо, затова мисля, че не са предните дискове... и подозирам заден ляв, защото дясното не стърже така като този на клипчето.

Това да ви прилича на крив диск /на клипа е тотално студен, не съм карал два дни/?

 

 

В Четвъртък ходих при момчетата да балансираме гумите пак, въпреки, че не вярвах да е от това, и в момента са на перфектна нула всички, но както си знаех не е от това, защото не спря да вибрира при спиране в ниска скорост.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Да си ъпна малко темата. Жилата на ръчната са перфектни. Прегледах ги днес, движат се без абсолютно никакво усилие. Маншончетата на жилата са перфектни също. Не задъжра ръчната изобщо. След като покарах колата към 100-тина километра (напълно безсмислени и само тестови километри), вдигнах на крик и завъртях пак гумата - абсолютно няма никакъв звук. Чува се едно много слабо "дзънкване" за стотна от секундата и това е. Явно е имало мръсотия и ръждички... мислех, че задържа апарата... ама нищо не опира и не се чува като на клипчето по-горе вече /на студена кола, преди тестовото каране вчера също не се чуваше нищо/. Не съм снимал, защото не ми се занимаваше изобщо.

 

За сега претрисането при спиране изчезна, явно накладките са искали повече време да улегнат по диска, защото и двата диска имат няколко вълнички /на пипане се усещат и се виждат/ - не знам. Факт е, че вчера мислех, че са ми криви дисковете, защото под 40км/ч при по-натисната спирачка се усещаха тласъци при спиране, както по-напред в темата за предните криви дискове, които си бяха 100% криви, с изключението, че не се усещаше във волана и в педала този път... мислех, че задните са криви, но изчезна всякаква вибрация, тласъци, мизерии - върви гладко, спира гладко и това е.

 

Слагам само нафта в резервоара и "продължаваме напред". Само остана "мистерията" как се изхабиха 2-3мм накладки за една зима на задно ляво колело /за около 3500км/, но явно е замръзнала ръчната и се е изхабила накладката там... и понеже зимните гуми са с "железарки" джанти - нищо не се вижда какво се случва с накладките... но явно диска не е прегрял, за щастие, щом не излезе крив днеска.

 

Толкова...

 

Понеже беше добричка, реших да я поглезя с една хубава автомивка и после на поляната за фотосесия:

20150602_091230.jpg

 

20150602_091158.jpg

 

20150602_091110.jpg

 

[/img]

 

20150602_091239.jpg

 

20150602_091631.jpg

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Малко да вдигна темата, защото поизостава леко ;)

 

Шрекито стана на 5 години и 8 месеца, та реших, че му е време да го изкъпя вътрешно - демек да го "обезпаразитя" :D (как звучи само-о-о... :D хаха!)

 

Та, стигна се до пране на салона, да го кажа иначе. В петък сутринта оставих колата при мой приятел, където я мия винаги, като предварително поисках да не се пипа тавана, всичко друго може. Много съм доволен! :) 

 

Така изглеждаше салонът миналата година Септември месец:

20140925_173325.jpg

 

20140925_173250.jpg

 

 

След прането в петък (ползваха прахосмукачка, четка и водичка - за 4 часа работа), всичко изглежда така (на снимките не се хваща плътният цвят - не е такава избледняла изобщо, дори е много наситено черен цветът):

20150814_174324.jpg

 

20150814_174250.jpg

 

20150815_094519.jpg

 

20150815_094643.jpg

 

Колата я взех леко влажна. Тоест, не ставаше за каране, но не беше и да не може да се качи човек! Верно е, имаше найлон на седалката, но това е задължително след такава интервенция.

 

През нощта поседя в гаража с отворен багажник, свалени прозорци и т.н. Вчера сутринта беше почти готова за ползване (след 1 час возене се усещаше лекичко на "задните части" иначе казано "по гъ-зъ"), а днес е напълно суха тапицерията, няма и помен от влага никъде. Колата ухае много приятно в момента - вчера миришеше на мокро куче.

 

Изпраха ми мокета, седалките, корите на вратите (леле корите на вратите не съм ги виждал така да блестят досега или съм забравил какви са били като нови), багажника, стелките... общо взето всичко без тавана (изрично не исках).

 

Доволен съм!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Айде още една запланувана новост да добавя. Мисля, че се получи на нужното ниво всичко! Първо да кажа няколко думи - предната броня е за боядисване, ама основно, изцяло - лющи се цялата... Боядисвана е два пъти в Еуратек (не знам къде е правена точно, дали във Ветек, или в ТДК65, но се лющи цялата откъм двигателя и т.н. - ужас е направо), а и отгоре на всичкото един ме чукна малко - личи си вляво на номера - паднала е боята... ще се прави някой ден, за да е всичко на ниво. Колата е супер мръсна, защото я карах в последните дъждове, не съм я мил от тогава - затова и снимките са малко гадни... ще ме прощавате за тия проблеми! Като я измия ще има нови хубавки снимки и на подходящо място (сред природа задължително).

 

И преди да започна със снимките, искам да благодаря на Лъчо (Lachezar) за това, че вчера, когато пристигна пратката от superskoda.com, ми се обади и си взех решетката експресно, преди другите колеги в неделя (така го бях помолил - така направи, човека)! Благодаря, човек! Евала - спаси едно дръвче!!! Ти знаеш за какво говоря :D

 

Айде стига толкова уводен текст, почвам същинския да пиша :D Майтапя се! Няма да наблягам кое-как се сваля, защото колегата pbanchev го е написал много добре тук (Много благодаря за помощта и за обясненията!!!) - нищо не се чупи: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/42965-%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%B4%D0%B0-%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BC-%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B1%D1%80%D0%BE%D0%BD%D1%8F-%D0%BE2/

 

Почвам със снимките направо:

 

Новата и старите решетки:

20150828_124630.jpg

 

През новата решетка се вижда част от бронята, а тя е светъл цвят и прозира много гадно за мен през дупките в краищата на решетката:

20150828_124620.jpg

 

Ето защо "игра баданарката" - имах флакон с черен мат спрей и почнах същинската работа - "ху(й)дожник":

20150828_124902.jpg

 

Чаках да изсъхне и повторих, получи се това (все едно го няма това ребро на бронята):

20150828_125528.jpg

 

Ето го отляво, небоядисано:

20150828_125539.jpg

 

И вече боядисано:

20150828_130106.jpg

 

Сложих решетката и воаля - преродих се - страааааашна е!!! Най-важното за мен е, че не прозира зеленко отзад, ами си е черен мат, за да не блести на слънцето:

20150828_130452.jpg

 

Прозира, ама черно ;)

20150828_130459.jpg

 

20150828_130511.jpg

 

И финални:

20150828_130514.jpg

 

20150828_130653.jpg

 

20150828_133436.jpg

 

20150828_133459.jpg

 

20150828_133634.jpg

 

И стига толкова - други ще има, когато измия този добър Шреки, брей! :D Онзи ден ме бъзикат приятели - "Айде бе, кога Шреки ще мутира във Хълк?!"... Хаха... ще видим, бих казал аз ;)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, тея 4 дупки дето са ти ги оставили за виждане на бронята не са ли за поставяне на гирлянди тип пчелна пита ? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре е станала, но мисля, че сега и горната решетка трябва да смениш и да дехромираш лайстната в черен мат.

 

п.п.

Като я закараш на мивка, измийте радиатора на климатика, че бая мръсотия се е събрала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре е станала, но мисля, че сега и горната решетка трябва да смениш и да дехромираш лайстната в черен мат.

 

п.п.

Като я закараш на мивка, измийте радиатора на климатика, че бая мръсотия се е събрала.

Има и друг вариант за горната решетка, направо да мине на тази

o2f-fgb-hncfull6.jpg

 

тамън ще махне тая голфаджийска "значка"  :plate_sorry:

Той Венци ако не може да си поиграе с фотошоп да види как ще му се "лепне" тази решетка, няма кой.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, тея 4 дупки дето са ти ги оставили за виждане на бронята не са ли за поставяне на гирлянди тип пчелна пита ? :)

Мне, ве! Там се закача халка, като на свинята на зурлата, за да не рови в земята, ама още не съм си я купил! Подари една, к'во се правиш...

 

Сериозното обяснение е: Понеже решетката е цяла вече, а не е на части, като старата - мислили са ги тия дупки да си сваляш ЦЯЛАТА решетка (много много тъпа идея), за да си смениш нещо крушка, ала-бала... но има и други начини, без да се сваля нищо. Единствено не са измислили дупка за куката, ама нашите коли НЕ СЕ ТЕГЛЯТ - вървят си самички - и това отпада като проблем, иначе дупката, която са оставили е по-долу от гнездото на куката... все тая :)

 

Много добре е станала, но мисля, че сега и горната решетка трябва да смениш и да дехромираш лайстната в черен мат.

 

п.п.

Като я закараш на мивка, измийте радиатора на климатика, че бая мръсотия се е събрала.

Не й ходят такива черни неща на тая кола... цветът не върви с нищо друго освен с хром детайли... но не трябва да се прекалява, за да не стане "мангасарян". За горната решетка се отказах, защото се вижда цялата карантия вътре и не стои никак добре... трябва да сменя и начинът на отваряне на капака, тоест куката къде ще излиза и т.н.). Затова само долу ще остане. (Ице, и на тебе отговарям с това направо.)

Иначе за радиатора - чистих го с една средно-твърда четка 10 минути - страшно много гадости паднаха... изметох ги... Това остана и нищо не пада повече! Даже ми мина гадна мисъл да го пръсна с черния мат отгоре, но реших, че не искам да пробвам това нещо до какво ще доведе. Трябва да я измия скоро, въпреки, че когато ходя сам на мивката "по левче" винаги вкарвам там водоструйката да издуха всичко хубавичко - скоро не съм го правил, да.

 

Поздрави

 

 

ПП: Иначе преди време съм си правил опити с фотошопа - изглежда яко, но не я бива идеята на практика:

IMAG0835-honeycomb800.png

 

ПП2: тази добавка на предната броня много ми харесва, и с нея бих приключил визуалното “загрозяване“, но е доста скъпа покупка и не мисля, че ще стане скоро или изобщо:

5079290-originalni-predni-naraznik-skoda

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.