Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Octavia 2 Facelift - Шреки/Shrekie - RS spoiler.


Recommended Posts

Венци, честито за поредната модификация!

Радвам се, че и на теб ти харесва.

Безспорно, с черния мат изглежда по-добре. В това отношение, обаче, ти беше превилегирован, защото имаше възможност да видиш решетката монирана и то, на автомобил със същия цвят. Тъкмо няма да са съвсем еднакви... Предстои ти да усетиш и практическата полза от по-малките отвори - силно намаляване на количеството размазани върху радиатора насекоми.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 210
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • shaft

    79

  • bega4kata

    18

  • masterOne

    11

  • Цецо75

    10

Най-много писали в темата

Венци, честито за поредната модификация!

Радвам се, че и на теб ти харесва.

Безспорно, с черния мат изглежда по-добре. В това отношение, обаче, ти беше превилегирован, защото имаше възможност да видиш решетката монирана и то, на автомобил със същия цвят. Тъкмо няма да са съвсем еднакви... Предстои ти да усетиш и практическата полза от по-малките отвори - силно намаляване на количеството размазани върху радиатора насекоми.

Поздрави!

Да човек, наистина е така! Добре, че го направи преди мен, иначе нямаше да се сетя изобщо за всички неща... Благодаря много!!!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не й ходят такива черни неща на тая кола... цветът не върви с нищо друго освен с хром детайли...

 

Браво Венци! Човек с добър вкус. Знаех си преди да стигна до твоя пост какво ще им отговориш. Не си зачервай колата!!!

Не съм фен на пчелните пити, обаче долу може. Добре се е получило.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Венци! Човек с добър вкус. Знаех си преди да стигна до твоя пост какво ще им отговориш. Не си зачервай колата!!!

Не съм фен на пчелните пити, обаче долу може. Добре се е получило.

 

Поздрави

 

Да да, това ми е твърдо мнение :) Няма как да я направя с черна муцуна, всякаш е мръсна или... абе не знам - не ми харесва изобщо, както не ми харесват "големи черни джанти" - липсва дизайнът им. Та така :) Иначе се получи супер за мен :) Друго отпред не променям - само добавката, евентуално някога...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да да, това ми е твърдо мнение :) Няма как да я направя с черна муцуна, всякаш е мръсна или... абе не знам - не ми харесва изобщо, както не ми харесват "големи черни джанти" - липсва дизайнът им. Та така :) .....

 

 По-старите Шкоди са с хром брони. Естествено с времето те ръждясваха и губеха блясък.

И за да "решат" проблема, техните собственици ги боядисваха в черно. Отвратителна гледка. От тогава съм намразил хром детайл да се прави черен. Вярно е, че и заводски се предлагат решетки в черно, но моята асоциация е такава.  Дали върви или не на колата е друга тема. Всеки си решава.

За черните джантите също сме на едно мнение. И друг път съм го писал - за мен колата изглежда като каручка с тях или все едно като стоманените черни джанти без тас напр. Губи се акцента или красотата на този детайл. Това, разбира се си е мое мнение. Просто се опитвам да обясня защо някои неща не ми харесват.

Има хора, които им се кефят и в това няма нищо лошо. Като тез двамата по-горе ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай на Пепи да налее малко живец в тая кола, стига си я кичил, че на толкова оптика и трябват барем 200 коня за баланс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе за радиатора - чистих го с една средно-твърда четка 10 минути - страшно много гадости паднаха... изметох ги... Това остана и нищо не пада повече! Даже ми мина гадна мисъл да го пръсна с черния мат отгоре, но реших, че не искам да пробвам това нещо до какво ще доведе. Трябва да я измия скоро, въпреки, че когато ходя сам на мивката "по левче" винаги вкарвам там водоструйката да издуха всичко хубавичко - скоро не съм го правил, да.

 

Нищо не търкай! Отиди на автомивка, накарай ги да напръскат радиатора с безконтактно или за мухи, да разкисне 5 мин. и после с водоструйката внимателно /не много от близо/ изплаквате. По-добре е и за работата на климатика, като е чист радиатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Венци!! Супер е застанала решетката и макар да знам, че не ти допада, аз също се присъединявам към колегите, смятащи че трябва да продължиш в същия дух и с горната решетка :D

Очаквам с нетърпение следващата модификация ;)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пеепи, Пеепи, дай живот на Шрееки, Пеепи, Пеепи, дай живот на Шрееки...

Цецо е прав - крайно време е, да добавиш още магарета на Шреки - срамота, Пещерен Трол с твоите размери, да се вози на 1600 W - стокова прахосмукачка!

Иначе, както винаги, изпипано, с вкус и мярка - браво.

Все пак, помисли и за другата решетка, по-завършено ще изглежда!

И един минус - пак те е домързяло, да минеш планката и болта на "значката", с преобразувател за ръжда, грунд и боя, а знам добре, колко те дразни по принцип...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха! Благодаря за коментарите и пожеланията, приятели! Ще видим накъде и т.н. :) не искам да влизам в големи филми, обаче...

 

Иначе, Боре - да... Мързеше ме - хахаха! Ще я оправя...

 

Пепи, дай малко от тоя живот на Шреки!

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Пепи, дай малко от тоя живот на Шреки!

 

Поздрави

Няма проблеми, Венци. Ще му вдъхнем живец на Шреки. :friends:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблеми, Венци. Ще му вдъхнем живец на Шреки. :friends:

 

 
...аз съм на кон... :wacko_2:
 
Поздрави
Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, Животно, от 10 минути само се смея, ченето ме заболя :)

Поздрави

 

П.С. Горкият кон :)

 

Хахаха! Така еее... дааа :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко непредвиден/не замислен ъпгрейд, но пък си заслужава напълно!!!

 

Миналата седмица в Петък, z3f1r40 написа в тази тема, че фейслифтовите Октавии всички имали бордови компютър, независимо от нивото на оборудване и от таблото, само трябвало да се смени лостчето на чистачките и тръгвало всичко, защото таблото има голям дисплей и т.н... В началото, честно казано, не вярвах на това нещо, но когато ми каза, че Октавията на която е сменил лостчето за чистачките е била тотален класик, направо ме запали да опитам и аз! Става дума за фейслифтовите Октавии 2, които фабрично са без бордови компютър - такива са нива Класик (всички), Актив (по руските форуми пишат, че и те си нямат), някои Амбиенте (в Русия повечето нямат, за България не знам как е точно, но мисля, че и тук е горе-долу същото - някои нямат бордови компютър, но го поддържат всички)...

 

Почнах да чета по всички видове форуми - най-вече по руските - ей, за пореден път се убедих, че "Руснакът, ако нещо не знае, или не е измислено или никой не знае за него!". Прочетох, че в Санкт-Петербургския форум са писали, че всички слагали само лостчето на чистачките с бутони за бордови компютър и тръгвало от раз. Направо пощурях! Преди седмица - явно не е случайно - колега ми изпрати да видя, че са разкостили Октавия 2 фейслифт 2009-та, и да видя, дали нещо не ми трябва от нея... тогава реших, че нищо не ми трябва, но се оказа грешно. В Събота бях при Мегапартс. В сайтът им имаше каквото ми трябваше - лостче за мигачите с бутони за бордови компютър. Точно каквото ми трябваше и по номер: 1K0 953 519 J (1K0953519J). Видях в Еуратек, че последното, което мога да си купя от тях е 1K0 953 519 J 9B9 (същото като купеното от мен, но с 9В9 накрая - не знам какво указва това), но не успях да намеря разлика в лостчето, което взех от мегапартс (за ~30 лева), а и цената си е солидна за такова нещо в Еуратек - ~150лв за едно лостче... Както и да е. Купих лостчето, беше доста мръсно и прашасало - хванах спрей за контакти и го изпръсках почти целия по лостчето. Изчистих го много добре, светна като ново и в момента не може да се разпознае, че е правено каквото и да било, ако не кажа аз, разбира се, докато ако беше чисто ново щеше да си личи много и да ме дразни максимално ;)

 

Монтирах лостчето: свяля се еърбега, воланът, лентовият кабел на еърбега, steering модула, който е под волана и чак тогава се сменя лостчето за чистачките - тривиално е, просто първият път, когато разглобявам нещо винаги ми отнема 4 пъти повече време, докато разгадая кое-как-къде, а и да не счупя някоя щипка... То било супер лесно. Смених го и пускам "тока", за да видя дали работи лостчето - работи, но бордови още няма. Никаква разлика. Пуснах VCDS и кодирах таблото (в 17-Instruments -> Coding 07 -> Long Coding), че вече има "Multi-functional Display installed". Прие ми кодинга и се зарадвах, защото преди не ми приемаше кодинга със старото лостче. Лостчето работи по-добре от моето оригиналното, направо е пушка, но нищо не се промени и след кодирането - още не се командва нищо от бутоните му. Отчаях се, почнах да чета какво се случва... не успях да се оправя сам, а и твърде много време изгубих.

 

Използвах си жокера "помощ от приятел" - обадих се на Pepino. Пепи веднага се сети и ми каза да хвана да проверя steering модула какво ми поддържа. Изобщо не знаех какво поддържа, но нали уж трябваше да работи и почнах да чета. Как ли пък точно на мене няма да се падне най-куция кон, бе "мамка му и прасе" - модулът ми не поддържаше никакви такива екстри! Направен е да паля колата, да я карам и да не се занимавам с нищо друго. Тоест, оригинално колата е дошла със Steering Wheel Control Module: 1K0 953 549 CT (1K0953549CT), а той е непознат според VCDS списъка тук. Реших, че това нещо ще струва много пари и бях готов да се отказвам, да свалям всичко и да връщам моето лостче и това е... Обаче пак проверих в мегапартс-а и видях, че от "разкостената" фейслифтка продават и модул с номер 1K0 953 549 CQ (1K0953549CQ). Проверих модула в списъка и се изкефих - цената му беше 65лв. Твърде късно видях, че това нещо ми трябва - чак нощес... затова в Неделя сутринта се бях наточил да ходя да го взема и да видя, дали ще тръгнат нещата.

 

Тук една гавра искам да Ви споделя. В мегапартс модулът струваше 64.98лв в Събота и сутринта в Неделя около 8:30-9:00ч още беше на тази цена. Отивам към 9:50 на място, и се изненадвам, че вече цената му е 74.98лв. Питам ги защо е така - казаха ми, че цената непрекъснато се меняла... системата я сменяла сама?!?!?! Страхотна хитрост е това, ще Ви го кажа от програмистка гледна точка как стоят нещата - системата гледа кой артикул се следи, колко пъти е отварян, тоест ако го гледа човек няколко пъти (аз го отварях сигурно над 20 пъти, докато се реша да го взема, че ми изглеждаше много зле на снимката), след известно време автоматично му се завишава цената по зададена стъпка. Сам се прецаках, един вид! Явно модулчето е достигнало необходимия брой посещения и цената му скочи с 10 лева-а-а... Както и да е, бях на място, когато го видях това нещо - не ми намалиха нито стотинка, побързах да го купя и после го гледах, за да няма още изненади! Това го направих, защото до мен един човек гледаше горивна помпа за Форд Мондео - казаха му 55лв цена, но докато я оглеждаше - 20 минути някъде, цената вече й стана 75лв. Супер некоректно, ама "който държи близалката, той определя цената й". Както и да е, модулчето и на 75лв беше добра сделка, а на мен ми трябваше.

 

Прибрах се и го монтирах - вече съм спец в тази област, я ми отнеме най-много 30 минути цялата операция открай-докрай, я не - "истински джамбазин" :D И понеже бях чел из руските форуми, че имало изисквания за таблото, да е минимално с буква F накрая, пък моето e с D накрая - бях скептичен, че ще тръгнат нещата при мен, дори след смяната на модула, но въпреки това исках да опитам, защото Калоян (z3f1r40) ме убеди, че ще тръгнат нещата, а и Пепи (pepino) също беше на това мнение... Монтирам модулчето и радост неземна - всичко запали от раз! Тръгна си бордовият компютър, всичко си сработи без абсолютно никакви проблеми!!! Нямаше какво да правя и в кодинга, защото всичко си беше автоматично разпознато и направено. Едно нещо ме озадачи - модулът го дават да е midline - тоест, поддържал уж "бордови компютър и темпомат" само - пък във кодинга имам битове и за мулти волан да кодирам. Сигурно може и това да тръгне, но аз не мисля да слагам такъв изобщо.

 

След този много важен за мен ъпгрейд, Шрекито може да се каже, че е класик само по следните белези: рамата, черните дръжки на вратите, черните огледала (не мисля да ги "оцветявам" изобщо - така ми харесват максимално)...

 

Ето и някоя друга снимка на играчките:

Лостчето:

20150905_125807.jpg

 

Двете лостчета (новото е със синята букса, защото има и за задна чистачка, но аз нямам и не ми пречи - не набива и грешка в лог-а, за мен това е най-важното):

20150905_181716.jpg

 

20150905_181924%2525280%252529.jpg

 

Двата модула - десният е оригиналния с колата, а левия е от донорчето (на новия има изкарани малко по-малко пинчета на някои от гнездата, отколкото са на стария, ама явно са комбинирани):

20150906_125934.jpg

 

Левият с CT накрая е оригиналния, другия е от донора - с CQ накрая:

20150906_130001.jpg

 

И снимки от теста (32км съм я карал след ъпгрейда - направо не ми се слиза, но нямам време за повече).

 

Държи ми около 0.5л/час, когато загрее. Ако пусна силно болерото скача на 0.6л/час, ако спра всичко 0.5л/час. Болерото и перката (без климатик) вдигат с 0.1л или 0.2л, ако и двете са пуснати на макс.

20150907_130003.jpg

 

Още не е верен средният разход, защото не съм минал 100км пълни, но това е показанието за изцяло градско каране с "висене" по светофари:

20150907_130013.jpg

 

С този резервоар съм минал около 250км, преди да откача акумулатора и да нулирам дневния километраж. Изписва, че още 380 мога да мина, "по борд" (хаха колко яко звучи) стават над 650км градско за сега:

20150907_130024.jpg

 

20150907_130033.jpg

 

Не съм имал досега на МОЯТА кола бордови компютър, затова ми е страхотна радост! Днес даже гледах моментният разход при потегляне - скача до 50л/100км :D супер забавно ми е.

 

Много добър мод, при положение, че ми е бил в шепите, но не съм знаел...

 

Благодаря много на Пепи и на Калоян - те си знаят!!! Живи здрави да сте момчета!!!

 

Поздрави

 

ПП: Ще напиша кратко How-To за процеса. Който го интересува в раздел "Сам се справих" да чете - да има там... за поколенията!

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, Венци! Супер глезотия си добавил! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, Венци! Супер глезотия си добавил! :)

 

Благодарско, Пепи! Наистина е така! :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво и честито, не само е "глезотийка" - полезно и практично е... Пък и стойността на "Шреки", се покачва в дългосрочен план.

Представям си, как се кефиш - познавам хора, дето на нов автомобил, се радват по-малко...

Желая ти, и в бъдеще, да имаш още толкова ентусиазъм и находчивост, колкото до сега!

 

П.С. А, с болта на "значката", какво направи ? :)

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Венци, браво!!! Страхотна шукаритня си е бордовия, особено като ти е липсвал "по рождение" :D Представям си, как му се радваш сега, като малко дете на коледен подарък  :banger_2:  Продължавай в същия дух  :flag_skoda:

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво и честито, не само е "глезотийка" - полезно и практично е... Пък и стойността на "Шреки", се покачва в дългосрочен план.

Представям си, как се кефиш - познавам хора, дето на нов автомобил, се радват по-малко...

Желая ти, и в бъдеще, да имаш още толкова ентусиазъм и находчивост, колкото до сега!

 

П.С. А, с болта на "значката", какво направи ?

 

Благодаря, Боре! Иначе за болта... защо ме питаш само... като знаеш отговорът какъв е :DМЪРЗЕЛЪТ Е НЕЩО СТРАШНО, ЕЙ! Като знам, че си е занимавка... и все го отлагам за "после". Сериозно обещавам следващото свободно време да го оправя най-после :D

 

 

Браво Венци, браво!!! Страхотна шукаритня си е бордовия, особено като ти е липсвал "по рождение" Представям си, как му се радваш сега, като малко дете на коледен подарък  ...  Продължавай в същия дух...

 

Поздрави!

 

Абсолютно, Ники!!! Благодаря! :flag_skoda:

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, защото си готин и весел млад мъж, който има чувство за хумор, пък и знам, че ти е "трън в очите"... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, защото си готин и весел млад мъж, който има чувство за хумор, пък и знам, че ти е "трън в очите"... ;)

 

Знам, че ме знаеш :D Аз ти казвам, че знаеш отговора :D Абсолютно нищо не се е променило самичко :D Хаха... опитвам се да забравя :D

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е мега простотия на съвременното автопроизводство. Наврат ти функция и я забранят, само щото колата се продавала класик. Добре, че сме на VAG та с един кабел стават чудеса...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е мега простотия на съвременното автопроизводство. Наврат ти функция и я забранят, само щото колата се продавала класик. Добре, че сме на VAG та с един кабел стават чудеса...

Точно... И мама му... Почти 6 години по-късно го разбрах това нещо...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.