Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Felicia губи антифриз


drago_bs

Recommended Posts

Здравейте колеги, от скоро съм собственик на Фелиция 1.3 карбуратор, '99г. Когато взех колата антифриза беше на 3 пръста от дъното на разширителния съд, долях до средно ниво (м/у минимум и максимум). От тогава са минати около 2000 км, като ми направи впечатление че загряваше до около 110 градуса в топлото, а сега сутрин, без парно и трябва буквално по-малко от минута на място за да мине 70 градуса. Вече не загрява до толкова защото парното бачка постоянно(не съм пробвал дали ще стигне пак 110 без парно). Вчера реших да погледна нивото, отново е на около 3 пръста от дъното и започнах да се притеснявам, огледах за пропукване на разширителния съд, но няма, няма и следи да е изтичал антифриза оттам. Маслото беше сменено в Еуратек Бургас веднага след като я купих и им беше казано да направят обстоен преглед на цялата кола за да се провери състоянието и. Резултата е че намериха само един маншон за смяна. Днес я оставих да позагрее до към 85 градуса на място и извадих щеката, не мога да разбера обаче дали маслото е бистро от смяната или вече е станало на емулсия. Забелязах че има омасляване над масления филтър (мисля че е между блока и главата по цялата дължина на двг). Може и да си внушавам, но като че ли маслото от щеката миришеше на бензин. Не ми се мисли ако има заминали сегменти какво ще правя.

Дайте някакви съвети, че не мисля да я мърдам вече от паркинга докато не разбера какво и е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркуча към радиатора твърд ли е? Колега, аз съм почти сигурен, че гарнитурата на главата е прегоряла и трябва да се смени. Събери още мнения и отивай при някой доверен майстор! Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Притесненията за сегментите ги остави на последно място.Също и маслото няма смисъл да го душиш чак толкова.  Да проверят в някой сервиз дали не изпуска отнякъде антифриз, ако не изпуска но губи колегата по горе ще се окаже прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно омасляването - вероятно гарнитура на главата и/или на капака на цилиндрите. Скоро имах същия случай с омасляването при вече сменена гарнитура на главата /лятото/ и незнайно защо не са подменили и тази на капака на цилиндрите. След смяната й спря теч-а, или поне засега. Само остана една миризма на масло в купето през парното...защо ли?!

 

А за антифриза - виж все пак маркучите, меки ли са и също така скобте им - да не би да изпускат дори и леко течност от скобите /към радиатора примерно/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен много отдавна ми чезнеше по малко антифриз и след доста време случайно видях, че един от по-тъничките маркучи накъде под карбуратора изпуска леко от скобата. Затегнах и всичко е перфектно. Гледай внимателно маркучите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

От постването на темата(когато беше и последното доливане) досега загуби около 2-3 пръста за около 300 км и се задържа на едно ниво, като след тези км съм минал още поне 1500. Не знам какво и става на тая кола. А някой има ли идея каква температура трябва да поддържа, защото на мен 110 градуса при външна 25(октомври месец) не ми се вижда нормално. Сега не вдига над 75-80 градуса освен ако не вися 30 мин в задръстване. Къде да търся проблема, термостат, гарнитура?

 

П.П. А да и последната простотия умря ми бензиномера, стрелката падна на 0 и там си остана, освен ако не го набухам догоре, тогава показава точно и като хапне 10-15 литра и пак умира  :crazy:

Редактирано от drago_bs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи термодатчик на перката от 120ка, за бензномера сложи газова, а относно темата .. ясно е че някъде ти тече. Издухала гарнитура духва докрай доста бързо. Не както ти пишеш да изкара за хиляди км

 

 

 като след тези км съм минал още поне 1500. 

 
 

От тогава са минати около 2000 км,

 
Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше , стига глупости бре - датчик от 120 -ка и лятото перката няма да изключи посмъртно ... има си датчици за Фелиция/Фаворит и те са 102/97 и термостати на 88 гр. , колкото до сълзенето от съединенията - на 10 тата година смених всички на Формана и до ден днешен от съединения капка не съм загубил , отделно радиаторите си имат конструктивна недомислица , която не може да бъде поправена , а се подменя радиатора (характерното омокряне на казанчета от към питата на студено) ... това се получава , защото гуменото уплътнение на тръбичките на радиатора се напуква , подменя се с нов и готово.

Ако вече колата има някакъв проблем с гарнитура на глава или с газова уредба (изпарител) , тогава каквито и термостати и датчици да слагаш все ще си грее!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес загледах радиатора по случайност и видях че в долния ляв край има бели следи, най-вероятно са от радиатора загубите, ще се купува нов. Тея дни ще ходя да сменят термостата да видим дали ще се оправи. Някакви препоръки за майстор в София?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше , стига глупости бре - датчик от 120 -ка и лятото перката няма да изключи посмъртно ... има си датчици за Фелиция/Фаворит и те са 102/97 и термостати на 88 гр. 

Това съм го коментирал преди години на дълго и на широко. За мен правилната работна температура е на средната черта т.е. на 90С. Това нещо с фелициев датчик на перката не може да стане.

 

004569248.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми е ясно как при мене става , а при тебе само с 120 -ов термодатчик ... или просто не може да ти уври главата , че когато термостата не затваря колата изстива на дълго и загрява в града ... обещавам няма да споря въобще с тебе , строши тоз двускоростния вентилатор на твоита със 120 -ов датчик , после като му чуеш цената да не ривеш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вентилатора ми е 120ков, защото колата е удряна. В случая преди години термостата и датчика бяха оригинални фелициеви, чисто нови, колата държеше 100градуса. В последствие с 120 ковия датчик температурата се нормализира на 90. Не съм първия който кара така, ти просто ти нямаш цифри на уредчето и това те подлъкна.

 

Според Евгени пиша подвеждаща информация ... нямам думи. Поне не трии постовете, моля. Нека всеки сам прецени.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна,че когато стрелката е заковала на средната черта,температурата на антифриза е 88 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашко , ако на една кола и е прцакан термостата или гарнитурата е изгнила или духнала , с тоз 120 -ов термодатчик няма да постигнеш нищо освен да си изгориш вентилатора и да удължиш агонията на мотора !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мотора на 88 градуса, както казва Ясен, че е на средната черта, мисля че се чувства много по - комфортно,  а на перката това и е работата, тя затова е там, за да работи когато е нужно. Като изгори 2 ра ръка е 10-15лв дори и от 120 е 1:1 .

 

Не мисля че и има нещо на моята гарнитура, карах колата 200км без абсолютно никакви проблеми, преди това и бялата фелиция е карана без проблеми на 100градуса много време.

 

Виждам, че те дразня с това си твърдение, затова нека да приемем, че горното твърдение си е лично мнение, и не те задължавам с нищо чрез него.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ще пробвам с нов термостат и термошалтер да видя дали ще се започне да държи 90 градуса. Ако не ще търсим проблема другаде.

П.П. Тези двете си мисля http://www.mister-auto.bg/bg/termostat-ohladitelna-technost/valeo-819927_g316_a021819927.html http://www.mister-auto.bg/bg/termoshalter-ventilator-na-radiatora/valeo-819757_g1103_a021819757.html

Редактирано от drago_bs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото е термостат за фелиция преди фейслифта и за след фейслифта, ако капака е полски, а второто е включвател за преди фейслифта.

 

oригинален чешки, но счупен http://farm8.staticflickr.com/7155/6629104827_074bdf6573_b.jpg трябва да има емблемата на шкода

полски с елемент от фаворит и зегерка http://img27.imageshack.us/img27/7991/zu92.jpg

 

оригинален термовключвател - http://www.niparts.com/OEM/6515E5/SKODA/6U0959481D.html трябва да има емблема на vw audi seat skoda и да е жълт на цвят.

 

Попринцип така не се прави, първо се диагностицира проблема на място, после се купуват части, но ти си знаеш.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега където ида съм питал за Фелиция за термостат навсякъде ми предлагат комплект с капачката,няма отделно термостат.Струваше някъде към 30лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко разяснения за анатомията на охладителната система , защото Сашо иска да знае , а на мен не ми се иска да пиша непрекъснато едно и също.

Така старите вертикални радиатори бяха медни с много добри характеристики на топлообмен , но медта е скъпа , а и потока от горе на долу по цялото протежение на радиатора е доста не ефективен и другия проблем е склонноста на медта да патинира и да се запушва , което явно наложило авто инженерите да измислят нещо по-евтино и достатъчно ефективно и измислили алуминиевите радиатори а хоризонтален поток .Да , но антифриза върви в тръби с диаметър 8 мм. без да има какво да го спре или забави потока ... в радиатора на парното на Фаворит има ламели с разперени перца , които да забавят тока и да подобрят топлообмена , но в големия радиатор няма и за всичко се разчита на термостата. Когато той отвори вряла вода се влива в радиатора , а в мотора студена и след като затвори нормално врялата вода минава бавно и колкото и бързо да отваря термостата има време да отдаде повече температура , а мотора работи в относително постоянен температурен режим. Когато термостата не затваря , то тогава има постоянен поток топла вода , която минава бързо през радиатора , не се охлажда достатъчно и постъпва топла в двигателя , което води точно до този ефект на екстремно повишаване на температурата в градски условия , докато по магистралата площта на радиатора и скоростта са предостатъчни за преохлаждане на водата , което пък води до понижаване на работната температура на мотора , по-висок разход на гориво и т.н.

Другият проблем на по-старите Фелиции всички Фаворити е слабият електромотор - 30 вата и около 3000 об/мин , което според мен е крайно недостатъчно , както и неефективния дифузьор ... та с това нещо лятото при 30+ градуса в центъра на София съм го тествал и не смъква грам температурата , дори и при изправна охладителна система (влизам в центъра и го пускам , излизам и чак тогаз го спирам) температурата е константа . Карал съм и без термостат(така наследих Формана) - тогава е голям купон в задръстване няма охлаждане. Карал съм и без вентилатор на големия радиатор (може ако всичко е изправно в охладителната система) на парно лятото . Карал съм и със 120 -ов термостат и зимата поставих рекорд - 25/100 в града .

В общи линии съм правил какви ли не експерименти с баба и съм стигнал до извода , че най-добре си е всичко да е изправно и тогава работи най-добре , а и зимата в купето ми е най-комфортно (топло е) , колкото до вентилатора - сложил съм и от Опел Кадет (към 50 вата и 6200 об/мин) и дифузьор обхващащ 2/3 от радиатора (този от Кадета) ... ами това е най-сполучливото подобрение ... даже отказах тез жълтите капачки за компесационния съд с двата клапана и се върнах на оригиналните :sorry:

Дано не съм Ви утекчил.

 

 

Колега където ида съм питал за Фелиция за термостат навсякъде ми предлагат комплект с капачката,няма отделно термостат.Струваше някъде към 30лв.

Есента се налагаше да купувам за Фабията и там също имах опция - или цялата коруба с термодатчика , някакъв полски с отделен елемент и пластмасова капачка със зегерка (алтернатива на домашно преправяне на капачката) или капачка с несменяем елемент. Ами взех полския и за сега се държи прилично , а и при дефектиране на елемента може да се смени отделно. Същите опции ги има и за Фелиция ... пиши на склада от Казанлък и ще ти пратят и мисля , че цената на полския беше около 20 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Където и да съм питал в магазините ми предлагат целия комплект,може да е и търговски трик не знам.Номера с капачка с зегерка и термостат от друга марка вече го направих и две години нямам проблем.Всичко е въпрос на късмет при мен Полския замина за няма и два месеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Ново 20, снощи решхме да си хвърлим водите...2 пъти. Едвам се прибрах от Студентски до Бъкстон, добре че имах течности да спася положението, хубавото е че нямаме емулсия и гарнитурата най-вероятно е ок. Изби от някъде и предполагам е водната помпа,защото отпред към радиатора беше сухо доколкото успях да видя в тъмното, а тя както знаете е хитро интегрирана в тампона на мотора...  Кажете къде да отида тук в София при някой да я прави?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше маркуча на парното, сцепил се точно до скобата, беше подложен на подрязване, но утре ще е подложен на смяна. В крайна сметка пак сме в движение, молбата да ми препоръчате сервиз в София обаче остава. Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвори "Бял списък" - изборът е голям.

Аз ползвам услугите на един сервиз в кв. "Овча Купел", но всичко си е въпрос на предпочитания :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.