Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Колко разход показва Бордови Компютър?


bahko1979

Recommended Posts

 

 

........... каза че показва 5,5л/100км което според него е добре..........

Нямаш проблем с разхода. Други въпроси по темата имаш ли?
Виж и тази тема - http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/46116-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%BE-%D0%B2-%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B4/


За сега не се сещам :) но тук май сервизите нямат този ваг-ком (баси пародията в чехия го нямат в повечето сервизи s_flag ) този закачи някакво подобие дето става за всички марки.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да твърдя, че разбирам, но около 7,5/100 при градско каране не е изобщо толкова много. А 15-20 км до "съседния град" лично за мен, не може да се нарече извънградско шофиране. smile049 Още повече, че при диагностика не ти е показала някакъв проблем(доколкото разбрах и показанията на дюзите си погледнал) не виждам от какво се притесняваш, още повече след доста "гадателското" включване на съседа ти.

 

Още повече ако е натоварена, ако си я понастъпил, и ако не е загряла - тоя разход е нормален!

Но първо нулирай бордкомпа с бутона на дясното лостче - в книжката го пише как става - пък тогава вече му гледай показанията!

Това първо.

Второ - това, за филтъра - направи го, разумно е!

И трето - потърси във форума, има една тема за сверяване показанията на бордкомпютъра, беше от Пепино - прочети я, и си го свери! :smt017 :smt017

Най-вярното показание обаче ще се получи като засечеш разхода на бензиностанцията - от пълна бака до пълна бака, и желателно на същата колонка.

А за дюзите - Вагком! Иначе така да се гадае - е все едно да гадаеш по звездите!

Пък разход на място 0.7 литра на час - и моят е същия! Но когато е загряла - защото когато и студена, е над 1.4 литра на час! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още веднъж благодаря на всички отзовали се! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

На мен  като ми показва на бордовият компютър  4 литра на час ли  ще да рече това ,ако съм дал на моментен разход ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 литра на час ако ти показва, имаш някакъв не малък проблем. Стига да говориш за разхода на място. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да точно за разход на място . Да речем запаля колата измина 2 км и я оставя да работи на място  5 минутки и ми показва 4, когато дам на моментен разход. 

Хрумна ми нещо но ти кажи дали ще го одобриш ако отворя въздушният филтър дали пак толкова разход ще ми да де .

Преди седмица ми е махан ,катализатора и почистен добре,сменен ми е дебитомерния датчик  в кое друго мога да се съмнявам ?

освен октана на горивото да е много нисък или  ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да точно за разход на място . Да речем запаля колата измина 2 км и я оставя да работи на място  5 минутки и ми показва 4, когато дам на моментен разход.

Колега, уточни за какви мерни единици говориш - моментния разход на празен ход се отчита в л/ч, когато автомобила е в покой, а не в л/100 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами нали ,когато  отида в меню то на моментния разход при работа на двигателя на автомобила на празен ход  трябва да ми изпише колко гори за един час   или  се бъркам  нещо ?  Ако е така поправете ме . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Малко да разровим темата :) днес на работа един колега има май ваг-ком и ще ми я закача да гледа по време на работа на двигателя колко впръскват дюзите и дали работят правилно.Миналата седмица имах разход 3км до работа 11.8л :) но из градът нормално имам около 8-8.5 и при загрят двигател.Какви параметри трябва да показва ваг-кома при дюзите?Има ли някой представа?Търсих из форума но не намерих такава тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз живея във Велико Търново. Целия ни град е построен върху хълмове. Аз живея на единия от тях а работата ми се намира в доста по ниска част. Сутрин като запаля колата на празен ход ми гори 0,7 когато загрее пада до 0,3. При слизане до работа по борд ми гори между 2,9 и 3,3 ако не я гоня, а при връщане от работа по борд от 8,9 до 11 съм стигал. Смятам че се филмираш напразно и за мен всичко ти е в граници.

Друг пример ще дам В.Търново-Пловдив без да я гоня 4,0 (имам клип дори), Пловдив-В.Търново 4,2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taka днес го закачихме на ваг-ком и показа 1 грешка.То го пише на чешки но аз ще го преведа : грешка 000665 boost pressure regulation not reached p0299-000-failure to reach the control range (гугал транслейт).След като изтрихме грешката после не се показа.Нещо четох май някакъв винтил н75 прави такива бели.Още канал 23 на ваг-ком показва във 3 цилиндър по-големи стойности от другите 3.Пример цилиндър 1: -3.0 цилиндър 2: -8.0 цилиндър 3: -12.0 цилиндър 4: 1.0 като цилиндър 3 понякога отива до -17 - 18 другите само малко отклонение показват.Колегата ми каза че това покавало времето на впръскването до цилиндъра и че в цилиндър 3 явно се впръска по рано гориввото и то не насмага да изгори и за това може да показва малко по висок разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз живея във Велико Търново. Целия ни град е построен върху хълмове. Аз живея на единия от тях а работата ми се намира в доста по ниска част. Сутрин като запаля колата на празен ход ми гори 0,7 когато загрее пада до 0,3. При слизане до работа по борд ми гори между 2,9 и 3,3 ако не я гоня, а при връщане от работа по борд от 8,9 до 11 съм стигал. Смятам че се филмираш напразно и за мен всичко ти е в граници.

Друг пример ще дам В.Търново-Пловдив без да я гоня 4,0 (имам клип дори), Пловдив-В.Търново 4,2

Това при каква скорост е.

Вие още малко и без гориво ще ги подкарате.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се здържах и на обяд пак я закачихме но тази грешка не се появи повече но 3-тият цилиндър секундите на впръскване не са като другите а по-големи и оборотите често играят (според ваг-ком-а) между 800 и 900 об/мин а иначе стрелката си стои все на 900.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Dimitrovdimi с 90-100 я карам .. общо взето по ограниченията само. Реших да направя опит за икономия и се изненадах

Редактирано от uboy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пътя към градът беше прав и равен участак.За първи път карам дизел така че избщо съм много бос по тези теми за това събирам мнения от всички.Доста от сервизите тука имат доста различни мнения и предположения че вече не знам на кой да вярвам :D Аз съм чувал че турбото нормално си свири тоя вика че небило нормално...Каза да не я чипвам че тези които чипвали никога не карали коли само седели на компютри и че ако можело в завода щели да ги направят толкова мощни.Те май тук монтьорите един от друг по залюхани ми се струва.Иначе благодаря на всички отзовали се smile126 smile027

 

Дюзите може да имат известни отклонения - и това е съвсем нормално. С Вагкома обаче - няма как да ги прецениш дали са изправни, или не.

Бордкомпът ти може да не е настроен - и това се случва, питай модераторите да те насочат към темата за настройката му - Пепино май я беше пуснал, и е много смислена.

Свистене на турбото - ако е леко, също е напълно допустимо. Вече ако се чува прекалено ясно, и ако звукът е един такъв режещ или свистящ - тогава трябва да се притесняваш.

За чипването - ти си решаваш. Има и страхотни специалисти - които са много наясно какво правят, и които нищо няма да скапят. Разбира се, има и зле подготвени - които могат да ти отворят сериозни проблеми. 

Иначе за това, че ако можело, още от завода щели да ги правят толкова мощни..... не е точно така. Просто в завода обикновено слагат най-консервативните настройки - нека така да го кажем.

Докато някой подготвен мапер - може да сложи и по-агресивни.

И тогава хем ще имаш 20-30 коня в повече, а хем и нищо няма да се скапе. Тоест, от 105 коня мощността ще стане 128-135 - със сравнително неголеми разходи.

Разбира се, ако искаш повече коне, тоест още по-голям прираст - ще трябва да смениш някои неща по хардуера, така да се каже. Например турбината - с такава с по-голям дебит. Челния кулер - с такъв с по-голяма площ. Дюзите - с такива, които пускат повече милиграми. И естествено пътищата - с такива с по-голям диаметър.

Най-просто - нещата са така, ако искаш от 100 коня да го направиш мотора 150, примерно.

Което, както разбираш - струва доста повече пари, отколкото едно чипване. Но е напълно възможно - стига да искаш такава мощност.

Само дето колата ти тогава няма да харчи 4.5-5 литра на 100 км път, а някъде 6-7 литра. Ясно защо - защото повечето коне ще искат повече зоб, така да се каже.

Но пак казвам - ти си решаваш.

Възможен е и единия вариант, но е възможен и другия.

Изборът обаче - е твой. :)

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, чисто нов съм във форума и от скоро към с Октавия 2 1.9 - 105 к.с. (2010 г.), като молбата ми е да получа Вашето компетентно мнение, по нещо  което за мен е леко странно:

 

Следя си моментния разход на борд-а и ми прави впечатление нещо доста интересно. На място в покой - 0.5 л/ч., при движение около 40-50 км. в час и освобождаване от скорост разхода нормално отива 1.1-1.2 л./ 100 км, но когато скороста на автомобила (без да е на скорост и без да натискам спирачката) започне да намаля до 20-15-10 км./ч. - моментния разход започва драстично да расте - 2.5 - 3.5 - 5.5, че до 7 л./100 км до момента в който окончателно спре и минава на 0.5 л./час. Това увеличение на разхода не е свързано с натискане на спирачката. 

 

Нормално ли е това - на мен ми се вижда леко странно, а досега все дизели съм карал и вчера ахнах. Иначе на скорост по надолнище си показва твърдо нормалното 0.0 л./100 км.

 

Ще съм благодарен ако чуя компетентните мнения на колеги - още повече виждам хора от форумни сервизи във Варна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем нормално е. Логиката е следната. На празен ход колата ти харчи 0.5 литра/час. Ако се движиш с 50км/час това, означава, че за един час ще изминеш 50км и ще изхарчиш 0.5 литра, т.е. 1литър/100км. Като паднеш на 25км/час, по същата логика, излиза, че разхода ти се качва двойно, т.е. вече харчиш 2/100. При 10км/час разхода вече е 5/100 и т.н. и т.н. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.