Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

Къде съм казал,че аз седя с крак на съединителя на светофара? Я се върни и прочети пак. Пък ти какво мислиш и правиш аз пет пари не давам за това. Аз не се нервирам  като чета глупости. И в трафика на Букурещ изобщо нямам проблеми. Така ,че да не се плашим с трафици.  :)

Редактирано от ivand911
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че в момента интрикторите учат курсистите да държат съединителя натиснат при автомобил в покой. Моят интруктор ме съветва да правя така преди петнайсетина години, но това честно казано ми влезе през едното и излезе през другото ухо ;) но наскоро чух от няколко места за други интруктори с подобни съвети.

Колкото до това дали трябва наистина да се държи крака на съединителя - ако имаш двигател със start-stopp примерно, да държиш съединителя постояно натиснат е абсолютна идиотщина и не ми се вярва в Англия да е задължително.

Колкото до това кой как кара - всеки стил на каране, стига да се спазва на ЗДП, е позволен и всеки е длъжен да се съобразява с другия на пътя.

Редактирано от kamengk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде съм казал,че аз седя с крак на съединителя на светофара? Я се върни и прочети пак..... :)

 

Много добре съм го прочел. Няма никакъв коментар или уточнение от твоя страна, че така не бива да се прави, затова го приемам за чиста монета. ;)

 

п.п. Колеги, за ваше добро го пиша. Ще си скапете съединителите преждевременно. а и защо трябва левия крак да ви се товари ненужно.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След едно дълго техническо ограмотяване до 4ч. сутринта, се чувствам технически ограмотен :D/

И рекох да споделя едни цитати от форума Майка, за тези на които ще им бъде интересно.

 

РЕЖИМ НА ПРИНУДИТЕЛЕН ПРАЗЕН ХОД
Принудителен празен ход се нарича режимът, при който дроселовата клапа е затворена, а пък оборотите са по-високи от тези за празен ход на двигателя и не се подава гориво в цилиндрите, например при спускане по наклон. Принудителният празен ход намалява разхода на гориво и рязко снижава токсичността. Датчика за положението на дроселовата клапа подава сигнал в ЕБУ, че дроселовата клапа е в изходно положение. Едновременно ЕБУ получава сигнал от системата за запалване за броя на оборотите. Ако оборотите са по-високи от тези на празен ход, ЕБУ променя посоката на тока в електрохидравличния регулатор за налягане. Налягането в долните камери на диференциалните клапани се изравнява с това в системата. Диафрагмите затварят напорните клапани в горните камери и се прекратява подаването на гориво към дюзите.

 

а този заслужава Нобелова награда за кратко и точно обяснение :rolleyes:

 

vaskoto1 беше направил тест на пасатора, но не с бордовия комп, а с диагностичен софт и  резултата беше, че се секва тока на инжекторите.

 

Ето отговорът на въпросите на колегите Mahorec и kamengk "дали наистина е така".

 

Истината е някъде по средата с избор между вероятна смяна на съединител и амортизиране на двигател и скорости заради ниски обороти; или икономия на гориво.

Има малко спор относно износването на двигател и съединител, но ако се поддържат едни обороти в границите на 1800-2000 оборота, този проблем се решавал.

Въпреки твърденията, че съединителя се използва по-често; мисля, че е грешка, защото така или иначе го натискаш било то когато изключваш колата от скорост и пускаш по инерция или си я карал с пусната газ, но на скорост с ППХ.

Друг вече е въпроса как се отразява на коляно-мотовилковия, предавателния и съединителния механизъм това по-продължително натоварване и ползване на компресията на двигателя като спирачен механизъм, както е важно да се знае долната граница изключване на ППХ-то, за да се избегне усукващият момент от рязкото подаване на гориво в двигателя при ниски обороти.

 

Но в основата е човешкият фактор и разумното самоограничаване на желанието за икономия да НЕ навлезе в уродливи измерения. :eusa_naughty:

Редактирано от Ton4o_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През 2007 г. моя инструктор постоянно ми правеше забележка, че на светофар си държа крака на съединителя, макар и без да го натискам, просто крака ми винаги беше върху него - готов за старт  :D

Добре, че съм си научил урока и сега не съм така.

Единствено и то не винаги го държа натиснат и на скорост, ако съм на кофти кръстовище (примерно кръгово) и трябва да се изнеса бързо.

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой колега след дълго ползване на парашутки и други превози от ГТ най-после се записа на шофьорски курс , който трая две седмици ... аз съм карал курс през далечната 1990 год. и тогава траеше около 3 месеца , който включваше месец само лекционен курс и много кормуване ... подозирам , че тези две седмици ще са му задължитлените 30 часа кормуване , а останалото е самоподготовка ... та въпроса ми е на какво ще се научи този човек за 2 седмици ? Наистина има хора , които са технически грамотни с достатъчно добра координация и ориентация , на които им трябва само документ , но голямата част от курсистите си няматграм понятие от управление на автомобил , за паркиране и маневриране въобще не говорим и всички за 2 седмици и 30 часа .

Скоро станах свидетел и на паркиране от една мома млад шофьор на последно поколение Джета с парктроник и хидралика на волана и резултата беше - пострадала броня на БМВ -то от задния ред ... добре , че беше от старо поколение със здрави алуминиеви брони :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След едно дълго техническо ограмотяване до 4ч. сутринта, се чувствам технически ограмотен :D/

И рекох да споделя едни цитати от форума Майка, за тези на които ще им бъде интересно.

 

а този заслужава Нобелова награда за кратко и точно обяснение :rolleyes:

 

Ето отговорът на въпросите на колегите Mahorec и kamengk "дали наистина е така".

 

Истината е някъде по средата с избор между вероятна смяна на съединител и амортизиране на двигател и скорости заради ниски обороти; или икономия на гориво.

Има малко спор относно износването на двигател и съединител, но ако се поддържат едни обороти в границите на 1800-2000 оборота, този проблем се решавал.

Въпреки твърденията, че съединителя се използва по-често; мисля, че е грешка, защото така или иначе го натискаш било то когато изключваш колата от скорост и пускаш по инерция или си я карал с пусната газ, но на скорост с ППХ.

Друг вече е въпроса как се отразява на коляно-мотовилковия, предавателния и съединителния механизъм това по-продължително натоварване и ползване на компресията на двигателя като спирачен механизъм, както е важно да се знае долната граница изключване на ППХ-то, за да се избегне усукващият момент от рязкото подаване на гориво в двигателя при ниски обороти.

 

Но в основата е човешкият фактор и разумното самоограничаване на желанието за икономия да НЕ навлезе в уродливи измерения. :eusa_naughty:

Хахах,каква нобелова награда,спорите за нещо толкова елементарно ,което и жена ми да питаш ще ти го каже.Майко мила,чета и не мога да повярвам,че има толково неграмотни технически хора във форума.Не е насочено към теб,да не се обидиш сега.

И в цитата такива тъпотии е писа тоя ,че.......

 

Когато си на скорост и педала на газта е в нулево  положение,а оборотите са над тези на празен ход-горивоподаването е прекратено.

 

При различните двигатели празния ход е различен като обороти,също така и при различните дв. и горивни системи подаването на гориво ,може да е при различнои обороти,понякота и при по-високи от самия празен ход. А за това как ще ти е по-икономично,трябва човек сам да прецени според пътните условия.Ако примерно наклона е малък е по добре да си с изключен от скорост дв.,защото тогава ще изминеш по-голямо разстояние,отколкото ако си на скорост.Но ако пък трябва да спираш,използваш двигателя за да изминеш разстоянието докато спреш,не с горивото от празния ход/ако си изкл.от ск.,а без гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой колега след дълго ползване на парашутки и други превози от ГТ най-после се записа на шофьорски курс , който трая две седмици ... аз съм карал курс през далечната 1990 год. и тогава траеше около 3 месеца , който включваше месец само лекционен курс и много кормуване ... подозирам , че тези две седмици ще са му задължитлените 30 часа кормуване , а останалото е самоподготовка ... та въпроса ми е на какво ще се научи този човек за 2 седмици ....

 

Оо, ти си взел книжка във времето на което по-възрастните казват "онова време.." - респект !!

Не, че искам да наливам масло в огъня, но положението на съвременния човек извън шофьорското място е далеч по-голяма трагикомедия или ако трябва да се изкажа с думите на моя "любимец" - неграмотно.

По време на държавната си практика в две училища станах свидетел на начин на говор и държание по нищо различаващи се от една маймуна която получи банан, за дето успя да реши едни задачи, която гледах по Дискавъри... А за везана реч не можем и да говорим.

Лично съм се мъчил да намеря смисъла на нещо което се говори измежду всичките "майна" и "ауе" и излишни маймунски жестове, които успешно се котират като рапърски.

При момичетата е още по-лошо, при тях се развива нещо като фригидност причинена от неуспешните опити да постигнат или купят нещо с вагината си....

 

-Автомобил можеш да се научиш да караш и за 3 дни, но ЗАЩО няма НИТО един предмет в училище който да учи децата как да мислят, как да говорят и как да общуват в семейство

На дневен ред стоят далеч по-страшни проблеми от тези зад волана.

 

-Пък и спомни си докато Ти си се потял над учебниците по кормуване и мълчал на крясъците на инструктора; кооолко говедца деца на партийни секретари и активни борци са взели книжки без дори да стъпят в школата...

-Днес това са същите тези деца, но с пари и пак по линия сходна на партийната.

 

 

Хахах,каква нобелова награда,спорите за нещо толкова елементарно ,което и жена ми да питаш ще ти го каже.Майко мила,чета и не мога да повярвам....

 

Е глупости, не съм от обидчивите. :D/

Но с прекомерната ти употреба на понятието "техническа грамотност", ме накара да ти гледам под лупа " технически грамотните" коментари. които си писал във всички теми и останах повече от изненадан...

 

-До днес, Лето 6-то ГосподнИе из житието Ти във Шкода Форум-а и всичките ти 10.912 коментара; заключавам, Че едвам 90-100 от тях са по темите или свързани с тях, т.е. технически грамотни.

Останалото са баластра, спам, флууд и заяждане с новопостъпилите юзери. Излиза, че човека който те препоръча тук, се е подвел

 

А моите са 66, като 60 от тях са свързани с темата. Сам си прави равносметката относно "техническата грамотност. :rolleyes:

 

п.п. Гледам Пепино ти е коригирал технически грамотното заглавие на предполагам, не само на тази тема..

Редактирано от Ton4o_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде да се върнем към "нормалния" тон за водене на дискусия (разбирайте без лични нападки) за да не се налага да се точкуваме! За целта предлагам да си поупражнявате страдателния залог ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли при сегашните шофьорски курсове обучение на полигон?Бях чул по едно време,че пак се въвежда,но не знам какво стана...То....незнам дали е необходимо-сегашните коли имат парктроници,камери,асистент за потегляне при наклон,каско(нещо ако стане)....Има даже едни Шкодички сами се паркират....  :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полигон има само за мотор. А това какво имат съвременните коли няма нищо общо с уменията да се управлява автомобил. Защото дори да има паркинг асистент една кола, други 101 нямат. А в книжката не пише "паркира само с паркинг асистент" ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

;) Е,да,няма нищо общо между уменията на водача и оборудването на колата,но факт е...,че полигона го няма...А оборудването "компенсира" липсата на подготовка  :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...А оборудването "компенсира" липсата на подготовка   :unsure:

 

Дали? Колко от новобранците имат възможност да имат тази/тези екстра/екстри? Мислиш ли, че електрониката ще ти помогне да прецениш габаритите, примерно, при разминаване? 

Но това са си мои расъждения :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полигон е имало, има и ще има винаги.

Никой себе-уважаващ се и "грамотен" инструктор няма да пусне  с колата си някоя лукова глава от раз в градска обстановка и да рискува имуществото с което си вади хляба.

-Моя позната взе книжка преди година и дори я въртяха доста време на полигон и тръгване по наклон, повече им спестяват от извънградското.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София май последния полигон беше в Студентски град, зад зимния дворец, където сега има няколко блока. 

 

 

Полигон е имало, има и ще има винаги.

Никой себе-уважаващ се и "грамотен" инструктор няма да пусне  с колата си някоя лукова глава от раз в градска обстановка и да рискува имуществото с което си вади хляба.

-Моя позната взе книжка преди година и дори я въртяха доста време на полигон и тръгване по наклон, повече им спестяват от извънградското.

Баш си ги пускат от раз да карат из града  ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шофьорският курс сега и в близкото минало (когато карах аз) е/беше пълна пародия. Аз не съм имал полигон (преди 7 години и половина го карах). Даже и паркиране нямах, какъв полигон. Едно отбиване на номера с основна цел да се приберат парите.

После си се учих сам на 105-цата - паркиране, тръгване от наклон и т.н.

Но на мен ми беше ясно, че с тези 32 часа (даже не бяха ли 24 тогава?!) съм за никъде. Лошото, е че е пълно със самонадеяни хора, които изкарвайки книжка придобиват едно самочувствие и става страшно... :wacko_1:
В доброто старо време е било друго, поне така са ми разправяли, ама тогава и хората са били други и начинът им на мислене...

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От раз, от раз!  ;)  Аз 1 път съм карал на полигон, а мацката с която бях забравяше да върне волана след завоя, а за да спре си мислеше, че трябва да натисне спирачката докрай и др. такива.... и я пусна в града след втория път на полигон. Да не говорим, че аз карах 12 пъти - 12 астрономически часа(а тогава си бяха 24) и готов неготов ме хвърлиха на изпит, който и аз не знам как взех от първия път.

 

П.С. Паркирането го научих на предишната октавия..... първото паркиране завърши в дърво!  :sorry: Няколко бордюра и изкривени прагове.... докато свикна на габаритите....

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

 

Е глупости, не съм от обидчивите. :D/

Но с прекомерната ти употреба на понятието "техническа грамотност", ме накара да ти гледам под лупа " технически грамотните" коментари. които си писал във всички теми и останах повече от изненадан...

 

-До днес, Лето 6-то ГосподнИе из житието Ти във Шкода Форум-а и всичките ти 10.912 коментара; заключавам, Че едвам 90-100 от тях са по темите или свързани с тях, т.е. технически грамотни.

Останалото са баластра, спам, флууд и заяждане с новопостъпилите юзери. Излиза, че човека който те препоръча тук, се е подвел

 

А моите са 66, като 60 от тях са свързани с темата. Сам си прави равносметката относно "техническата грамотност. :rolleyes:

 

п.п. Гледам Пепино ти е коригирал технически грамотното заглавие на предполагам, не само на тази тема..

Разсмя ме яката :PDT_Armataz_07:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тончо,на мен последното нещо което ще ми е за цел в този форум, е да се заяждам с новите колеги във форума.Явно не си разбрал,много набързо си прегледал десетте ми хиляди мнения,но аз гледам да помагам.Забрави ли ,че ми писа лични съобщения с технически въпроси на които ти отговарях?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ми свърши ли работа този кабел за ОК1, АЕЕ ЦЪК

Ще може ли тази версия да се ползва за ремап, адаптация на кабели, конфорт модул, абе повечето неща.

Въобще става ли за нещо и за какво става, че не вярвам на инфота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приложения на VAG-COM :


Идентифицира контролния модул, неговия номер и версията на кодирането му. Чете и изтрива грешките на автомобила. Достъп до данни в реално време. Изчиства сервизни интервали. Нулиране и задаване на нови сервизни настройки. Чете индивидуални стойности на контролните модули.


 


Ей за това става, те хората са го написали.Общо взето най-ниската версия откъм функционалност. За ремап не става, а и не е написано.


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ниска, висока версия - за колегата е все тая, колата му се подържа от всички версии.

 

VAG-COM (VCDS) си е диагностичен кабел и не става за ремапване, нито за крадене на коли, нито за пренавиване на километражи и т.н. Независимо коя версия е.

 

"адаптация на кабели" , "конфорт модул" и "повечето неща" са ми неясни като понятия, та си нямам на идея дали VAG-COM ги може.

 

Иначе става за много неща...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кой ще даде 450-500 лв за ремап,ако може да си го направи с кабел за 100 лв ? :wacko_1:

Редактирано от dentist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.