Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

@ID A, A1 нещо направилили са като хората някога? Всеки мой допир с тая пасмина е трагичен. Имам чувството, че там работят от синдром на Даун на долу. Никога не съм виждал фирма, която може до безкрайност да усложни нещо толкова елементарно като заплащане на обикновена сметка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не разбирам .. кръстовището на бул. Цар Борис III и бул. Иван Гешов в посока Красбо село на булеварда и в локалното има знак преминаване на път без предимство (инак казано Б3) , има и светофар и е ясно , че той убива знака , когато работи , и когато има пешеходци е ясно , че идващия от булеварда ще ги изчака , но когато няма как е правилно да се премине при завиване на дясно от булеварда и движещи се коли в локалното ?

П.П. Забравих да добавя , че светофара свети зелено и за булеварда и за локалното по едно и също време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @The Best Forman - Думата "Локално" не се съдържа нито веднъж в "Закон За Движение По Пътищата" и "Правилник За Прилагане На Закон За Движение По Пътищата". Този факт би трябва да отговори на въпроса ТИ :) Дясностоящият е с предимство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги този от дясно е с предимство. Имаше главен път, локално, ала-бала истории, как този от главния път е с предимство на локалното, за да не блокира главния път, тези в локалното трябвало да изчакат и т.н. Да, но не... щом завиваш, променяш си посоката на движение/траекторията - значи този на когото "сечеш" "направото" - той ти е с предимство винаги. :) Същото е когато завиваш наляво - този от насрещното ти става дясностоящ, значи ти е с предимство. Ако завиваш надясно тези от локалното са ти дясностоящи. 

 

По околовръстното в посока Монтевидео /и обратно/ и там има локално - всички в локалното и тези на главната имат знак за път с предимство, но той вАжи само за направо, не и при завиване - тогава ти "изчезва" предимството. :) Доста често коли от главната/околовръстното чакат да завият, докато (дори и аз го правя) тези от локалното не се източат. Аз доста често карам в локалното, за да съм "с предимство" на главната при завиване надясно по бул. Монтевидео. :) Там имаше/има знаци за предимство и в локалното и на булеварда/околовръстното. На доста хора не им стана ясно какво се случва и някои от знаците ги откраднаха, явно... :) 

 

Дори да имаш светофари и те да светват едновременно и на "двата пътя" с Б3, както е и по околовръстното, отново използваме правилото на дясностоящия. Щом си променяш посоката на движение от "направо" - прилагаш другите правила, освен ако няма знак за указване на посоката на пътя с предимство - тогава е друго вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Което е голяма глупост, защото затова бяха мислени локалните платна. После изчезнаха незнайно защо от закона и сега е пълен т..шак. По-старите шофьори масово си карат по стария правилник, че има локални и те са длъжни да изчакват основния път, други по в час по сегашния и доста често виждам двама да се псуват при при пресичане на кола от основен път и локално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, аз не намерих ЗДВП, било то и стар, в който да има понятие "локално платно". И, ако е имало такова, то добре, че са го махнали, защото ще е поредното изключение от правилото и тотално ще обърква хората кога са в локално платно и кога просто пътя е паралелен в даден участък. Без такова понятие нещата са ясни - знаци, маркировка, дясно стоящ и т.н.! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен ме бяха учили за главен път и локално и предимствата. Така карах и аз. Вероятно е било актуално преди 25-30 години. Но сега - гледане на знаци и тълкуване... :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

97, когато карах курсовете беше все още актуално. После термина „локално платно” изчезна от ЗДП и тогава остана правилото на дясностоящия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ги карах 92ра и не помня в закона да имаше нещо за "локално платно". Може и просто да съм забравил. Но ми се струва, че правилното е да няма изключения, защото всяко изключение означава, че хората трябва да се съобразяват и с него, а с нарастването на обема информация вероятността да се забрави нещо нараства, а това е предпоставка за ПТП-та ...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих това от стар правилник в офф роуд форума

 

ПРАВИЛНИК
за прилагане на Закона за движението по пътищата
(Обн., ДВ, бр. 9 от 1974 г.; изм., бр. 73 от 1976 г.; изм. и доп., бр. 26 от 1982 г.; доп., бр. 40 от 1986 г.; изм., бр. 73 от 1987 г., бр. 68 от 1988 г. и бр. 71 от 1991 г.)
(Отм., ДВ, бр. 22 от 1996 г.)

...

Глава четвърта
ПРЕМИНАВАНЕ ПРЕЗ КРЪСТОВИЩЕ
Раздел I
РЕГУЛИРАНО КРЪСТОВИЩЕ
...

Чл. 80. (1) На кръстовище на път с три или повече платна нерелсовите пътни превозни средства, които се движат в средното двупосочно платно, имат предимство пред движещите се по еднопосочните платна.
(2) Правилото на предходната алинея важи и за нерегулирани кръстовища.

 

 

Спомням си, че на курса имахме теоретична част и ни рисуваха различни ситуации и това за локалните още беше в сила, но като гледам датите горе, тъкмо е било отменено. Хубаво е да се върне, че иначе доста тарикати минават оттам и запушват основното шосе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, това ми се струва различно от "локално платно". Онези години имаше трилентови пътища при които средното платно беше за изпреварване и в двете посоки. Но може и да греша. Но пък се радвам, че това е отпаднало от закона :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за лента със смяна на посоката на трафика е при двойна прекъсната линия. В Стара Загора имаше на един мост, който вече го няма и сутрин две ленти бяха в посока изход, вечер в пососка център. Смята на посоката е със специален светофар с зелена стрелка или червен хикс, който ти указва дали имаш право да ползваш лентата или не. По тунелите на АМ ги има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, ID A написа:

По-старите шофьори масово си карат по стария правилник, че има локални и те са длъжни да изчакват основния път, други по в час по сегашния и доста често виждам двама да се псуват при при пресичане на кола от основен път и локално.

Маса по-стари шофьори приемат и че когато се движат по горната част на "Т" на Т-образно кръстовище са с предимство. Че и на бой налитат после.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът беше зададен с цел да се изясни правилното , защото КАТ от 2013 -та година нямат становище .. те ако не знаят , ние от къде ще знаем :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, PRR написа:

Иво, това ми се струва различно от "локално платно". Онези години имаше трилентови пътища при които средното платно беше за изпреварване и в двете посоки. Но може и да греша. Но пък се радвам, че това е отпаднало от закона :) 

 

Добре би било да изясним разликата между понятията "лента" и "платно". Лентата е част от платното за движение, платното е всъщност цялата (асфалтирана) част от пътя, върху което може да има една или повече ленти за движение в едната или и двете посоки.

Предвид горното, това с трилентовите пътища с двупосочна средна лента може би е малко по-различен казус.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не спорете, дватата знака за предимство найстина са безсмислени и представляват опасност за движението. Eстествено , че който е в локалното би трябвало да излиза на път с предимство! Утре ще мина от там в посока Бонсови Поляни и ще ги инспектирам! :) В чест на генерала , докато карам , ще слушам Dead skin mask, за да не ме хване короната ... :D

 

Aко я кача по пътя навръщане, ще слушам Angel of death ... :) Meтална музика има за всяка ситуация :P

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, sauber написа:

Тавариши, читава денонощна гумаджийница в София?

 

Два пъти съм пробвал тук, влиза се откъм бул.Гоце Делчев по ул.Тулча. Намира се в едно дворче отляво. Единия път ходих да лепя гума по нощите.

Редактирано от Peter_CLX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, sauber написа:

Тавариши, читава денонощна гумаджийница в София?

 

Тук. Ползвал съм им услугите (е, не по нощите, през деня, но гарантирано са денонощни) и са много любезни и отзивчиви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.