Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

На 11.11.2022 г. at 22:22, zloQQ написа:

Не мисля, че има някаква тема баш за т'ва, та да се изложа тук и да попитам относно...бойлерите за дома. Понеже се подвизавам в къща, бойлера е единственият източник на топла вода у дома. Като обзавеждах, предвид мястото с което разполагаме, се наложи да избера бойлера с най-тънка "талия". Бяха 2 само на пазара през 2018 - Бош и Аристон. Бош-а само като видях цената и дадох заден. Взех Аристон Velis Evo 80 EU и 2 години всичко беше супер. Обаче...протече. Бърза и безболезнена работа имах със сервиза. Видяха го и издадоха веднага протокол за подмяна по гаранция. Отидох до търговеца, където го имаше наличен, взех го и си го окичих на стената. И така...до днес, година и половина по-късно, когато и "новия" протече. Сервиза е безупречен - по телефона със снимка и 10 секундно клипче ми направиха протокол за подмяна с...нов по гаранция. Добре, че гаранцията е 5 години! Лошото е, че за 4 години - това ще ми е третият бойлер. И вероятно ще искат да ми го заменят със същия. Да де, ама аз не искам. Първия издържа 2.5 години, втория не успя 1.5 да премине.

Та...дайде идея, какво да взема? Искам нещо надеждно и сравнително тънко - буквално. Че нямам много място. Като цена е ясно, че тънко няма как да мина, предвид, че неръждавейките от 80 литра са 6-800 лева... Тедан видях по стечение на обстоятелствата - фирмата, която ги внася се оказа сервиза на Аристон. Имат неръждавейка, сравнително тънки - 35.4 диаметър...

Ако някой скоро се е сблъсквал с такава покупка - да вземе да сподели, моля. Утре ще обикалям за нещо, че без топла вода не си е работа с дребосък вкъщи.

Малко инфо да дам за това кютук. Докарва го на дизайн и функции. Много икономичен - около 2 киловата дневно. 2018 декември беше на цена 479 лева. Днес, 2022.11 е 759 лева. Ако не протичаше през 18 месеца...ехееее, щеше да е чуууден :)

 

Привет Велко,

 

аз също бих те посъветвал да продължиш с Аристон-а, докато не изтече гаранцията напълно.

След като имаш сменен по гаранция, го пускай да грее, пък ще умуваш, когато знаеш че си работи и имаш топла вода вкъщи. Защото, ако сега го умуваш (докато нямаш изобщо топла вода) мислиш само за нов бойлер, но вероятно ще иска преправяне на куките за окачване, ВиК връзките и т.н.

Имай предвид, че друга марка/модел е доста вероятно да не пасне на кукуте, които имаш за окачване, изводите за толла и студена вода да пречат и т.н.

Случвало ми се е и за това пиша.

 

И аз се включвам с добър отзив за Тедан - хоризонтален, 100 литра, 3 kW. Ползва се 3-та година, за сега няма драми.

 

Успех!

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Voyslav Filipovблагодаря за мнението. Куките вероятно ще се преместят или просто ще се сложи допълнителна междинна планка - не е голяма драмата там. Изводите за водата за на подходящо разстояние, а меки връзки има различни дължини и също стават безболезнено нещата. От това, което разгледах - Тедан и Светльо Шишков имат най-тънките бойлери като размер. И неръждавейка. Макар @Боре критично и с основание да писа за тях, за сега клоня баш в тая посока. А може и някой емайлиран и обикновен да взема - все ще изкара повече от 1.5 години. Аристон-а директно замина на пазара - не искам повече да имам нещо Made in Russia вкъщи, освен някой калашник :)

Пуснал съм го в продавалника или там както се казва направо със снимки от багажника на колата, хахаха. Ако някой случайно го иска от форума - давам го с 300 лева надолу в цената от магазина и гаранция до 23.12.2023 - демек - още една година. Ще пусна една обява и тук, може някой да е навит да пробва, колко ще издържи :)

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, The Best Forman написа:

А соларни панели на по-кривия имате ли ?

В наше село не е препоръчително да се слагат без постоянен надзор такива скъпоструващи и пълни с благородни метали неща!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, b3lq7a написа:

В наше село не е препоръчително да се слагат без постоянен надзор такива скъпоструващи и пълни с благородни метали неща!

Е значи сте още у 20 -ти век , само дет може да си цъкате уредите през телефона :) .. ама то и по онова време имаше дистанционни - звънне ми майка ми "включи печката/бойлера ; купи хляб/мляко и др." , баща ми "слез ми вземи цигари" и все такива приятни неща ?

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 13.11.2022 г. at 20:00, The Best Forman написа:

Е значи сте още у 20 -ти век , само дет може да си цъкате уредите през телефона :) .. ама то и по онова време имаше дистанционни - звънне ми майка ми "включи печката/бойлера ; купи хляб/мляко и др." , баща ми "слез ми вземи цигари" и все такива приятни неща ?

Пък аз ползвам дистанционно с преходник.?

 

 

Screenshot_20221115-022832_Viber.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам едно питане - тъй като някой "много мил човек" ? реши днес да ме остави само с един и то разхлабен болт на едната джанта се наложи да сложа различни болтове - диаметър, дължина, стъпка на резбата са точни, но оригиналните са с допълнителна шайба (предполагам, за да пази лятата джантата от нараняване), а тези които сложих нямат такава. Та въпросът ми е проблем ли е да си остана с тях или трябва задължително да са със шайба?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Барем някоя снимка да имаше. Не съм виждал болт или гайка с шайба на джанта или някаква периферия там.

Важно е конусът на главата на болта да ляга точно на джантата и нямаш проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще получиш и снимка - няма проблем ?

На Рено болтовете за летите джанти са с такива шайби - ВАГ нямат доколкото знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, Logrus написа:

ВАГ нямат доколкото знам.

 

Не само ВАГ. Май само Рено са с такива шайби. Джанта, каквато и да е тя, се държи и центрова чрез конусовидната глава на болта. Ако са конусни шайбите, вече нещата се променят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, joro-120L написа:

 

Не само ВАГ. Май само Рено са с такива шайби. Джанта, каквато и да е тя, се държи и центрова чрез конусовидната глава на болта. Ако са конусни шайбите, вече нещата се променят.

Жоре, естествено, че са конусни - само дето не се сетих да го напиша ? Мерси за уточнението.
Нищо де - утре ще се добера до него кола и ще снимам едните и другите болтове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Logrus написа:

оригиналните са с допълнителна шайба (предполагам, за да пази лятата джантата от нараняване)

 

Е тва е подвеждащото - допълнителна шайба, пазела джантите от нараняване.

Тези конусни шайби осигуряват правилното закрепване на джантата, писах по-горе. И са задължителни!!!

Ако си сложил болтове с конусни глави, вместо тях, може да не са точен размер на конуса и да разбият леглата на джантите. Или си сложил болтове с обикновена глава? Не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е с конус е важно да е същия конуса, но може да не е точно конус, а да са сферични. На Шкодата са ми сферични, но доколкото помня на Реното бяха с конус, така че на това обърни внимание. Дали е със запресована шайба или не, не е толкова важно, важен е профила. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, Logrus написа:

Имам едно питане - тъй като някой "много мил човек" ? реши днес да ме остави само с един и то разхлабен болт на едната джанта се наложи да сложа различни болтове - диаметър, дължина, стъпка на резбата са точни, но оригиналните са с допълнителна шайба (предполагам, за да пази лятата джантата от нараняване), а тези които сложих нямат такава. Та въпросът ми е проблем ли е да си остана с тях или трябва задължително да са със шайба?

Болтовете имат различни глави за железни и алуминиеви джанти. Едните са конусни, другите са сферични. Карането с грешните ще развали "леглата" и създава опасност от саморазвиване. Комплекта болтове не е кой-знае колко и ги има почти във всяка гумаджийница. Предлагам ти да си вземеш и съответния комплект "секрети", защото щом е пробвал веднъж е почти сигурно, че ще повтори :(  ... да му изсъхнат ръчичките дано!

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, joro-120L написа:

 

Не само ВАГ. Май само Рено са с такива шайби. Джанта, каквато и да е тя, се държи и центрова чрез конусовидната глава на болта. Ако са конусни шайбите, вече нещата се променят.

И при Пежо, Жоре, и при Пежо ;)

Освен казаното от теб, което е абЦелютно вярно, заради въпросните шайби /предполагам, макар да не си го обяснявам/, болтовете се развиват като намазани с грес. И противно на очакванията, шайба залепнала за ЖантЪта, никога не съм имал. Френска му работа…

Иначе Чаво, отивай в Рено и си купи оригинални болтове с шайби. Кожодери са, но си струва.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Болтовете имат различни глави за железни и алуминиеви джанти. Едните са конусни, другите са сферични. Карането с грешните ще развали "леглата" и създава опасност от саморазвиване. Комплекта болтове не е кой-знае колко и ги има почти във всяка гумаджийница. Предлагам ти да си вземеш и съответния комплект "секрети", защото щом е пробвал веднъж е почти сигурно, че ще повтори :(  ... да му изсъхнат ръчичките дано!

Смея да твърдя, че това не е съвсем вярно. 

Примера ми е следния. На Октавията, оригинални железни и съответно алуминиеви джанти, съм с еднакви сферични легла и използвам едни и същи болтове. 

На Фабията имам комплект лети афтърмаркет джанти Borbet тип "еленови рога", които са с конусни легла и съответно болтовете са конични, а на другия комплект, оригинални дажанти, са със същите сферични легла и болтове като на Октавията. 

Смятам, че и при Реното логиката е такава, макар и в някои отношения да няма логика при тях. 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Боре написа:

И при Пежо, Жоре, и при Пежо ;)

Освен казаното от теб, което е абЦелютно вярно, заради въпросните шайби /предполагам, макар да не си го обяснявам/, болтовете се развиват като намазани с грес. И противно на очакванията, шайба залепнала за ЖантЪта, никога не съм имал. Френска му работа…

 

Сега, като се замисля е добре измислено. Снощи не стигнах до там, защото трябваше да си обясняваме предназначение и принципи на действие. Болтовете се развиват мазно, защото не са запънали в конус или сфера, а трият на правата повърхност на шайбата.    Нормално е да се отлепи лесно от джантата. При разхлабването, луфта който се получава между болта и джантата си я отлепва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, joro-120L написа:

Нормално е да се отлепи лесно от джантата. При разхлабването, луфта който се получава между болта и джантата си я отлепва.

 

и в допълнение, ако шайбата е запресована към болта, което е още по-добре и вървят к-т, проблема е никакъв.

 Всъщност, този пост е повече с цел да потвърдя мнението ти, че нещо го пропуснах :

 

Преди 6 часа, Боре написа:

Иначе Чаво, отивай в Рено и си купи оригинални болтове с шайби. Кожодери са, но си струва.

 

+1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, ghost_rider написа:

Смея да твърдя, че това не е съвсем вярно. 

Примера ми е следния. На Октавията, оригинални железни и съответно алуминиеви джанти, съм с еднакви сферични легла и използвам едни и същи болтове. 

 

 

Възможно е. При Октавия железните и алуминиевите джанти бяха с различни болтове, но явно не е задължително. Между другото, поради тази причина, си носих комплект болтове, ако спукам гума, защото резервната беше желязна.
От друга страна се замислих, че на Супърба, желязната джанта е със същите легла, както алуминиевите, т.е. прав си, твърдението ми не е съвсем вярно, но определено не е и напълно грешно :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, PRR написа:

Възможно е. При Октавия железните и алуминиевите джанти бяха с различни болтове, но явно не е задължително. Между другото, поради тази причина, си носих комплект болтове, ако спукам гума, защото резервната беше желязна.
От друга страна се замислих, че на Супърба, желязната джанта е със същите легла, както алуминиевите, т.е. прав си, твърдението ми не е съвсем вярно, но определено не е и напълно грешно :D 

Мисля, че на нашата марка разликата е в дължината на болтовете. Това съм забелязал при с1, когато купувах от ЕТ нови зимни 16ки железни джанти, по-препоръка взех и болтове за тях! Били различни... Но, ги бях забравил и докато карах тази кола въртейки джантите слагах болтовете за 17ките и драма не е имало. Наскоро в мазето ги намерих и се сетих от къде са, по-спомен тия за железни бяха с кръгъл отвор в средата на главите и черни, другите плътни и сиви. Имам някъде още 4ти от сивите(слагах секрети) и 20 от черните...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пет години и половина въртя 17-ки лети и 16-ки железни джанти на Октавия 3, болтовете са си едни и същи и за двата комплекта.

 

И аз имам в една кутийка 4 болта, заради поставените секретни.?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, РусенскоВарено написа:

Пет години и половина въртя 17-ки лети и 16-ки железни джанти на Октавия 3, болтовете са си едни и същи и за двата комплекта.

 

И аз имам в една кутийка 4 болта, заради поставените секретни.

Сега за 1ви път на о3 слагам 16ки за зимни от 17ки за летни (и 2та комплекта обаче са "ляти" джанти) в ЕТ. Нищо не казаха за други болтове. 

Ония за стария суперб бяха за 16ки ама желязни. Там разлика  виждам в дебелината на самата джанта...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси на всички.

В понеделник ще търся нови болтове, нищо че тези които сложих са със същият конус - от стоманярките на старият Меган са ми.

При Меган 2 също има разлика в дължините за лята и ляТна джанта, докато на Лагуната няма - днес (то като ще е карък, поне да е докрай) счупих джанта (благодаря другарко Фандъкова) и сложих резервната стоманена джанта със същите болтове. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, The Best Forman написа:

? три пъти се опитвах да го редактирам , ама едно , че екрана ми е малък , друго - пръстите ми дебели :)

Вземи едно фолио черен мат и облепи предния капак , а предната броня я махни и ще стане в рали стил.

Имам Самсунг със ярък и огромен 6.7 инчов дисплей.

Да ти го дам за безсрочно ползване, да се не мачиш със Шаормата, че не е убаво човек на почтена, а, пардон, на преклонна възраст, да си разваля рахата с алтави джиджавки.?

 

Ако нежното ми предложение те дразни, имам и друго - за Коледа или за НГ да ти подаря същия размер дисплей, но закачен за друг, фабрично нов Самсунг.?

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.11.2022 г. at 17:27, PRR написа:

Възможно е. При Октавия железните и алуминиевите джанти бяха с различни болтове, но явно не е задължително. Между другото, поради тази причина, си носих комплект болтове, ако спукам гума, защото резервната беше желязна.
От друга страна се замислих, че на Супърба, желязната джанта е със същите легла, както алуминиевите, т.е. прав си, твърдението ми не е съвсем вярно, но определено не е и напълно грешно :D 

Мисълта ми беше, че при оригинални джанти били те алуминиеви или стоманени, не би следвало да има разлика в конуса/сферата на затягане, така че единствената разлика може да е в дължината на резбата, заради по-дебелата алуминиева джанта. 

Ако джантите не са оригинални, като примера който дадох по-горе, почти сигурно е, че трябват други болтове, както и аз си ги сменям със съответния комплект. 

Това с шайбата е готино, защото приплъзването при завиване/развиване е между гайката/болта и самата шайба, което запазва боята в леглата. Мисля, че и при Форд са такива гайките или поне на бусовете. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.