Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ежедневни приказки !


Pepino

Recommended Posts

преди 17 минути, Izolini написа:

Ми аз тогава защо още нямам?

Ченге спира нарушител с превишена скорост. Докато му пише акта, прелита един с още по-голяма скорост, но ченгето не го спира. Учуден, нарушителя пита:
- Добре де, тоя що не го спря?!?!?

- Ти ходил ли си на риба?
- Да, защо?

- А всичката риба ли си хващал?

- Не.

- И ние така

 

Сега сериозно. Най-вероятно, защото не ти се е отворил "парашута" ;) Но ти препоръчвам да не се упражняваш често там, че ще имаш скъпа снимка за спомен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, PRR написа:

...

Сега сериозно. Най-вероятно, защото не ти се е отворил "парашута" ;) Но ти препоръчвам да не се упражняваш често там, че ще имаш скъпа снимка за спомен. 

Вече не дават снимки .. само те уведомяват , че си наказан и ти посочват банковото гише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9.12.2022 г. at 21:33, The Best Forman написа:

Как да разбера , че съм в града?

Табелата е километри назад , а около мен има 2-3 офис сгради и един хипермаркет.

Според мен , за да няма тълкуване на ЗДвП е правилно да има знак 50 и след кръстовището.

 

 

На 9.12.2022 г. at 22:17, PRR написа:

По това, че не си видял табела, че си извън града... Все пак се надявам, че въпроса ти е бил шеговит...

 

А реално какъв е статутът на обсъждания участък от околовръстното - е ли той наистина в рамките на града и как е обозначено това?

Според мен основното платно на околовръстния път специално в този участък е възможно да се счита за извънградско шосе съвсем основателно. Пътните знаци за указване на посока (например посока за Перник и Кулата) са на син фон, който подсказва извънградския тип на този пътен участък. В допълнение, ако например човек пътува откъм "Хемус" или "Тракия" по посока София, но се отклони по околовръстното към южната му дъга, а табелите за влизане в София са поставени след съответните пътни възли по направленията на Ботевградско и Цариградско (това лично съм го виждал), то той ще си мисли, че все още не е влязъл в града, а следователно не следва да спазва ограничение от 50 км/ч по подразбиране, пътувайки по основното платно на околовръстното.

Някой веднъж беше казал къде на шега, къде наистина: "Ако следвам знаците по околовръстното идвайки от Пловдив, мога да стигна до Орлов мост преди да съм влязъл в София".

 

Проблемът наистина е в това, че в много случаи с обърканите или липсващи знаци е дадено твърде много пространство за тълкувания на закона, вместо да се поставят адекватни обозначения улесняващи "потребителите" на пътната мрежа.

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, Peter_CLX написа:

А реално какъв е статутът на обсъждания участък от околовръстното - е ли той наистина в рамките на града и как е обозначено това?

Според мен основното платно на околовръстния път специално в този участък е възможно да се счита за извънградско шосе съвсем основателно. ...

Статута е булевард в рамките на града.

А това, че може да се счита, само защото има показателите, не го прави извънградско. Движението в градовете е значително по-натоварено, което се отразява и на максималната разрешена скорост. Дори в Германия има участъци от магистралите по които ограничението е 110 или дори 90, поради детелина/включване. Но, това е друга тема. Когато се каже "градско" се има предвид в рамките на града, според границите му. Околовръстният път на София е много в рамките на града, т.е. няма абсолютно никаква причина да се третира по друг начин и вдигането на ограничението може да става само и единствено със знаци.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Статута е булевард в рамките на града.

А това, че може да се счита, само защото има показателите, не го прави извънградско. Движението в градовете е значително по-натоварено, което се отразява и на максималната разрешена скорост. Дори в Германия има участъци от магистралите по които ограничението е 110 или дори 90, поради детелина/включване. Но, това е друга тема. Когато се каже "градско" се има предвид в рамките на града, според границите му. Околовръстният път на София е много в рамките на града, т.е. няма абсолютно никаква причина да се третира по друг начин и вдигането на ограничението може да става само и единствено със знаци.

Не има , а в зона на пътен възел е 100 , но за разлика от България , за всяко ограничение има поставен знак и никъде не оставят шофьорите или инспекторите на пътен контрол да тълкуват закона или да правят свободни съчинения по картинка ;)

Друга разлика от България - прибират си знаците след ремонт .. снощи минах по "новото" околовръстно на Пловдив и на три пъти се чудих дали не греша , като навлизам срещу изоставен знак.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да влезеш в паркинг на магазин/примерно/ или да се включиш от такъв минаваш през локално на околовръстното! Нека някой пробва да влезе или да се включи на път с ограничение над 50-60кмч… Нямаш как да мериш скорост на коли със 80-100кмч! Над 30м/сек се минават с тази скорост! Затова изобщо има локални платна! Примерно на магистрала имаш дясна лента за спиране/аварийната се замества при нас, по спомен 150м, а може и повече да беше/ преди и такава за ускорение след всеки обект/ бензиностанция, паркинг за отдих и тн/. 
 

Гена, знаеш ли защо не дават снимки от КАТ за нарушения вече??? Доста е смешно и е спечелено съдебно дело, след развод на превишилия скоростта! КАТ са платили 15к лв! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една маневра , която тук в България се счита за колегиалност , а в Германия и на други места е нещо нормално - при пътен възел или както Иво отбеляза (паркинг на мол) идващия в съответната лента се престроява в съседната лента в ляво , а включващия се продължава да си ускорява в съответната дясна лента.

Или когато има задръстване на пътен възел - нормално движещите се в крайната дясна лента пропускат по една кола от включващите се от разклона .. даже ако не се лъжа е включено като задължение в Германия. 

Нищо сложно мисля не е ;)

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 10.12.2022 г. at 21:29, PRR написа:

Там нямаше знак, съответно ограничение 50.

Е го де'й, малко по-надолу, 60 е: 

https://www.google.com/maps/@42.646243,23.3008655,3a,75y,147.33h,83.41t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0d-5KTM1pXru6jIDughzIg!2e0!7i16384!8i8192

 

Нооо, това няма огромно значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, The Best Forman написа:

Има една маневра , която тук в България се счита за колегиалност , а в Германия и на други места е нещо нормално - при пътен възел или както Иво отбеляза (паркинг на мол) идващия в съответната лента се престроява в съседната лента в ляво , а включващия се продължава да си ускорява в съответната дясна лента.

С тази разлика, че у нас в 70-80% от случаите ако не приложиш немското правило, този от дясно директно се хака пред тебе, без да използва дължината на ускорителната лента (ако има такава) или без да съобрази разликата в неговата и твоята скорост. Чудно се получава на магистрала, когато караш със 120, а он ти изкочи със заветните 50...

 

Преди 3 часа, The Best Forman написа:

Или когато има задръстване на пътен възел - нормално движещите се в крайната дясна лента пропускат по една кола от включващите се от разклона .. даже ако не се лъжа е включено като задължение в Германия. 

Нищо сложно мисля не е ;)

Не е включено като задъжение, но немците (и не само те) си го практикуват. Казват му нещо от сорта на "принципа на ципа". По този начин се избягват успешно излишното натискане на спирачка и трафика се движи доста по-бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, shaft написа:

Е го де'й, малко по-надолу, 60 е: 

https://www.google.com/maps/@42.646243,23.3008655,3a,75y,147.33h,83.41t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0d-5KTM1pXru6jIDughzIg!2e0!7i16384!8i8192

Нооо, това няма огромно значение.

Не случайно ползвах минало време - "нямаше". Сложиха го преди година-две (не помня кога) и вдигнаха с 10km/h, но реално не е от значение, защото пак се кара с 80+ при ограничение 60 ...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, Mishelle написа:

Не е включено като задъжение, но немците (и не само те) си го практикуват. Казват му нещо от сорта на "принципа на ципа". По този начин се избягват успешно излишното натискане на спирачка и трафика се движи доста по-бързо.

Въпрос (на липса) на култура. Ако си достатъчно умен да проумееш, че като пуснеш и теб ще те пускат и трафика ще минава по-бързо, ще го правиш. Когато си куха кратуна и най-важното е да "пре..еш другарчето" за да стигнеш една-две коли по-бързо до светофара, няма как да осъзнаеш, че с поведението си всъщност предизвикваш още по-големи задръствания и реално стигаш по-бавно. Уви, карането не е само въртене на геврека, а малко акъл и малко толерантност ... 

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В БГ и 50кмч е много за локални и на такива места трябва да се снима, не в лява лента за превишение с 20кмч! Няма да забравя преди няколко години, спирам в локалното преди Ринг мол движейки се по околовръстното с Йетито аварийно. Един долен педал с умряла бяла Октавия 3 седан с лепенки на неква фирма за лекарства за малко да ми влезе отзад карайки с над 150кмч в локалното! Жив късмет имаше, че на човекът, които беше с мен му беше лошо и спрях наложително! И тогава писах във форума и във ФБ групата с желание да се покаже въпросния мишкар и сега пак! Тия филми с толерантност, изчаквания и тн при нас не работят! Дори и Шкода отдавна я карат тотални идиоти, особено, ако е служебна! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, Mishelle написа:

С тази разлика, че у нас в 70-80% от случаите ако не приложиш немското правило, този от дясно директно се хака пред тебе, без да използва дължината на ускорителната лента (ако има такава) или без да съобрази разликата в неговата и твоята скорост. Чудно се получава на магистрала, когато караш със 120, а он ти изкочи със заветните 50...

 

Не е включено като задъжение, но немците (и не само те) си го практикуват. Казват му нещо от сорта на "принципа на ципа". По този начин се избягват успешно излишното натискане на спирачка и трафика се движи доста по-бързо.

За това около пътните възли в Германия има ограничение 100 - демек аз се движа със 100 , този в лявата лента също .. аз минавам в лявата лента и освобождавам дясната , този който излиза от разклона да си ускорява в нея , подминавам го и се прибирам пред него , а този от крайната лента пак си кара със 100.. друг е въпроса , че тук при ограничение винаги има някой , който е забравил котлона и бърза да не стане пожар ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, The Best Forman написа:

За това около пътните възли в Германия има ограничение 100 - демек аз се движа със 100 , този в лявата лента също .. аз минавам в лявата лента и освобождавам дясната , този който излиза от разклона да си ускорява в нея , подминавам го и се прибирам пред него , а този от крайната лента пак си кара със 100.. друг е въпроса , че тук при ограничение винаги има някой , който е забравил котлона и бърза да не стане пожар ?

Това е много "трики" (подвеждащо), защото по закон, т.е. ако изрично не е указано с други знаци, при престрояване предимството е на дясно стоящия. Изненадващо или не, това е включващия се, а не напускащия (важи и за кръговите). Т.е., ако няма знаци, ти, движейки се по магистралата, си длъжен да пропуснеш включващия се и тогава да се изнесеш. 

 

Между другото, в Австрия, настигаш някой и той на 10м пред теб пуска лЕв мигач и се премества в лявата лента без да му пука. Твоя работа е да спреш навреме, понеже си зад него. В България това го наричаме засичане, там си е практика. Не казвам, че е правилно, споделям го, като лош пример.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zloQQ Велко да каже, но са ми споделяли за щатите, че отстъпването на дясната лента за влизащите даже е задължение.

А ние тук и не умеем да караме - колко случаи на влизане в ускорителна лента имате, при които предната кола да спре, все едно има STOP и да почне едно оглеждане? Което за съжаление има и донякъде резон, защото няколко пъти ми се е случвало във въпросната ускорителна да влезе я тир, щото кара бавно, я камикадзе, което изпреварва някого от дясно.

преди 29 минути, b3lq7a написа:

Тия филми с толерантност, изчаквания и тн при нас не работят!

Иво, как да ги има, когато на база доста проби съм установил, че ако се опитвам да карам в ограниченията и толерантно отнасям само псувни, засичания и опити да ми влязат в багажника?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Izolini написа:

@zloQQ Велко да каже, но са ми споделяли за щатите, че отстъпването на дясната лента за влизащите даже е задължение.

А ние тук и не умеем да караме - колко случаи на влизане в ускорителна лента имате, при които предната кола да спре, все едно има STOP и да почне едно оглеждане? Което за съжаление има и донякъде резон, защото няколко пъти ми се е случвало във въпросната ускорителна да влезе я тир, щото кара бавно, я камикадзе, което изпреварва някого от дясно.

Иво, как да ги има, когато на база доста проби съм установил, че ако се опитвам да карам в ограниченията и толерантно отнасям само псувни, засичания и опити да ми влязат в багажника?


Ицо, едно е да караш в лява лента бързо, друго е да се набираш отдясно или в аварийна, или такава на локално! Аз карам често доста бързо, но в крайна лява! На никого не съм се разсърдил, че от средна е влязъл в лява и ми е отбил скоростта! Виж вече някой да кара със 140кмч и да изпреварва такива със 120кмч лежерно и без да ме пусне е друго! Но в предния си коментар визирах липсата на камери за скорост и нарушения в локалните! Значи там не е проблем да караш със 150кмч и да си опасен за останалите, проблемно е в лява лента със 160-180кмч на ограничение 130-40кмч. Видяхме го и тоя малоумник с поршето преди месеци пак там около ринг мола какво направи докато го ескортираше патрулка! Това е БГ, толеранс за нормалните и разумни хора няма! Има такъв за идиотите, каращи в локалното с х3 на скоростта! За мен е еквивалентно на Тракия да карам с 350кмч, както такъв със 150кмч в локалното на околовръстното! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, Izolini написа:

Иво, как да ги има, когато на база доста проби съм установил, че ако се опитвам да карам в ограниченията и толерантно отнасям само псувни, засичания и опити да ми влязат в багажника?

За съжаление си много прав. Ако не нарушаваш, обикновено пречиш. Опитвам се да карам с 50 в града, заобикалят ме като спрял. На околовръстното джиткам с 80, камионите дори ме изпреварват. На подбалканския поддържам 90, явно преча защото ми се лепят отзад, да им очукам с камъчета стъкло и капак. Все мрънкаме срещу КАТ (донякъде с основание), но едиствения начин това безумие да се пресече е възпитанието вкъщи и последващото адекватно обучение от страна на инструктура в учебния автомобил. Джигити винаги ще има. Въпроса е, че не е нормално такива да са повечето от шофьорите. И докато това не се промени, все ще цъкаме с език при поредната катастрофа... Не разбирам защо вместо да се мерим кой е по-добър в работата си, в семейството, в живота, вадим пишлетата веднага щом седнем зад волана...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Mishelle написа:

Не е включено като задъжение, но немците (и не само те) си го практикуват. Казват му нещо от сорта на "принципа на ципа". По този начин се избягват успешно излишното натискане на спирачка и трафика се движи доста по-бързо.

 

Преди години, а мисля че и сега е в сила, немцовете въведоха задължително правило за кръговите кръстовища - всеки който е с предимство, е длъжен да пропусне един без предимство, иначе - 300 евракис по малко за коледни подаръци !

Супер елементарно и в същото време показателно, че немцовете ги дисциплинира Държавата ;) Иначе, всяка година гледаме "дисциплинираните" немцове по нашите куРорти, особено по морските ...

Та съм почти сигурен, че това дето "немците си го практикуват", първо им го е "изпрактикувала" Държавата :D

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боре, трудно ми е да си представя как ще се получи това в едно кръгово. Най-много да се затапят отвсякъде, заради чакащите/толерантните/ в кръговото. В кръговото, движението не трябва да спира. То и затова е измислено. По този начин движещите се осигуряват възможност за навлизане в кръговото, като с движението си осигуряват възможност на влизащите, а не със спиране в кръгово. Не знам другаде, освен в Германия да го има това. Сигурно някой по-умен от мен го е решил. Освен това, добре че сподели, щото след третото кръгово вече няма да имам пари за нафта. Или, на влизане в Германия, на граничния пункт, на всеки водач трябва да връчват специалния правилник за движение по пътищата в тази страна и на първата отбивка спирам и започвам да чета. Ами, ако не знам немски? И по какъв начин СУМПС ще важи за тази страна, след като съм го придобил по друг правилник?

Това е общоприет правилник и не може на някой си да му хрумне ей така и да го променя. Има достатъчно други места, където може да се прояви колегиалност по неписани правила, стига да имаш нещо в главата. Напр. моменталното тръгване на зелен светофар и немърдосването по пътищата, независимо дали бързаш или не, също е вид колегиалност.

Тоест, не виждам никаква логика в това. Най-малкото е, че много чуждоземци или незнаещи тази промяна, а те не са и длъжни, ще изгорят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

@zloQQ Велко да каже, но са ми споделяли за щатите, че отстъпването на дясната лента за влизащите даже е задължение.

У щатите има доста мисъл и още повече - контрол!Преместването от дясната лента, за да направиш място за влиза е в магистралата като цяло не е задължително. Но...ако не го направиш докато те изпитват за книжка - няма да вземеш документ.

Задължително е да преминеш в "другата" лента, когато в ляво или в дясно (аварийната лента) има спрял автомобил. Това го има споменато при всяко влизане в отделен щат на прилично голяма табела. 

Отделно, за споменатия "цип" по-горе... Има на места на участъци с натоварен трафик, когато се прави ремонт примерно - слагат табели, които показват точно принципа на "цип-а". Но е важнон да се спомене също, че тея знаци се поставят на 5 мили от ремонта, после на 3, след това на 2 и на 1. Демек - има време да се начуди човек, както да прави. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че в Одрин влизащите в кръговото са с предимство, а тези в самото кръгово ги изчакват.

 

На първото кръгово леко се ошашкахме, но на следващото вече си знаехме.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, РусенскоВарено написа:

Оказа се, че в Одрин влизащите в кръговото са с предимство, а тези в самото кръгово ги изчакват.

 

На първото кръгово леко се ошашкахме, но на следващото вече си знаехме.?

Ето значи от къде е бил тоя тип, дето в събота искаше да ми влезе във вратите на кръговото в Банкя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Боре, трудно ми е да си представя как ще се получи това в едно кръгово. Най-много да се затапят отвсякъде, заради чакащите/толерантните/ в кръговото. В кръговото, движението не трябва да спира. То и затова е измислено. По този начин движещите се осигуряват възможност за навлизане в кръговото, като с движението си осигуряват възможност на влизащите, а не със спиране в кръгово. Не знам другаде, освен в Германия да го има това. Сигурно някой по-умен от мен го е решил. Освен това, добре че сподели, щото след третото кръгово вече няма да имам пари за нафта. Или, на влизане в Германия, на граничния пункт, на всеки водач трябва да връчват специалния правилник за движение по пътищата в тази страна и на първата отбивка спирам и започвам да чета. Ами, ако не знам немски? И по какъв начин СУМПС ще важи за тази страна, след като съм го придобил по друг правилник?

Това е общоприет правилник и не може на някой си да му хрумне ей така и да го променя. Има достатъчно други места, където може да се прояви колегиалност по неписани правила, стига да имаш нещо в главата. Напр. моменталното тръгване на зелен светофар и немърдосването по пътищата, независимо дали бързаш или не, също е вид колегиалност.

Тоест, не виждам никаква логика в това. Най-малкото е, че много чуждоземци или незнаещи тази промяна, а те не са и длъжни, ще изгорят.

Ами Жоре, няма драми, няма и тапи ! 

Влизат един след друг /един с предимство, един без предимство/ и изобщо не спират. Не виждам никакъв проблем в това. Няма чакащи - те ЗНАЯТ че другите /тези с предимство/ са длъжни да ги пропуснат.

Но там, когато един бъде пропуснат, не се опитват ощ 5-10 иди.та да се мушнат и те ...

 

Явно в държава, в която колите чакащи на светофар, тръгват едновременно, а не един след друг като свински черва, както е у нас, проблеми няма.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, РусенскоВарено написа:

Оказа се, че в Одрин влизащите в кръговото са с предимство, а тези в самото кръгово ги изчакват.

 

На първото кръгово леко се ошашкахме, но на следващото вече си знаехме.?

Ако няма знаци за предимство влизащите са БЕЗ. Правилото на дясно стоящия. Просто и ясно. Сме свикнали, че на всички кръгови има знак за предимство на тези в кръговото и знак за липса на предимство на включващите се и го приемаме за даденост..., а не е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

..... Сме свикнали, че на всички кръгови има знак за предимство на тези в кръговото и знак за липса на предимство на включващите се и го приемаме за даденост..., а не е.

 

+1

 

В Пловдив до неотдавна имаше няколко такива кръгови. Едните влизат с предимство, другите не. Разбира се, регулирано с пътни знаци. Ставаха произшествия там.... Сега вече ги "нормализираха". Т.е. в кръговото си с предимство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.