Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Помощ голям проблем с ел. инсталацията на шкода 120 1989г.


triki1972

Recommended Posts

Здравейте,

 

преди три месеца имах същия проблем, както и сега преди броени минути, а именно:

колата сама се включва на контакт. Не знам как. Преди смених контактния ключ с чисто нов и досега си мислех, че е от него, ама се оказа, че не е.

Значи едно приятелче ми звънна преди час и нещо и ми каза, че минал покрай колата и видял таблото да свети и веднага реагирах, та отивам и започвам:

първо - слагам ключа и въртя но не се променя нищо (колата пак си стои на контакт);

второ - махнах отляво надясно първите три предпазителя  но не се променя нищо (колата пак си стои на контакт);

трето - изваждам патрона на контактния ключ и започвам да вадя един по един кабелите от клемите като си ги записвам кой от къде го вадя, но не се променя нищо (колата пак си стои на контакт);

четвърто - наредих отново кабелите на патрона на контактния ключ, след което завъртях, тя запали, но не можах да я угася и накрая разкачих клемите от акумулатора.

Приемам всякакви идеи и предложения (от 1999 година съм шофьор на Шкода, имах преди тази още две, но не съм имал никакви проблеми с електрическата инсталация до този момент)

Предварително благодаря на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би таблото с бушоните да прави проблеми?

Редактирано от SKODA 105 RS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата има ли аларма или някакви други намеси по инсталацията ?! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

има аларма и отделно централно но централното го откачих а на алармата съм шунтирал имобилайзера преди години но утре ще я откача и нея

Имам въпрос относно реле регулатора генератора и вариатора на бобината щото гледам по схемата има едно кабелче дето отива от вариатора на бобината до контактора на стартера не знам точно но питам щото се съмнявам в много работи и като гледам май ще се наложи да се елиминират едно по едно

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това кабелче което отива от шалтера към вариатора ,  е да подава директен ток от плюса към бобината за по силен стартв ток. Дори и да е откачено пак си пали колата без проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този кабел идва от шалтера на стартера и подава директен плюс на бобината само при стартиране, като елиминира вариатора за по-силна искра само при палене. Вариатора е едно съпротивление и там има загуби.

Та, причината не е в това кабелче. Лично аз нямам обяснение на случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново

откачих алармата и електронното запалване и пак същия проблем само че не се появява веднага щом сложа клемите на акумулатора а след минута до пет минути при извадени всички предпазители и разкачен контактен ключ иначе при всичко откачено отечка липсва докато не си реши да се включи на контакт сама и електронния жигльор на карбуратора не щракне - просто не ми ражда главата откъде може да е 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разкачи реле-регулатора на алтернатора и виж дали пак ще се появи проблема ... случвало ми се е при Фелиция да остава да свети лампата за заряд след изваждане на контактния ключ , но при 120 -та мисля бяха няколко кабелчета и малко по-сложна схема .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравей

разкачих и реле регулатора и бобината и вариатора  (останалите работи които преди това разкачих не съм ги закачал) и пак същото след няколко минути всичко се повтаря пак си дава контакт (то поне да даде на късо някъде да изгори примерно предпазител като ги сложа или да изпуши някой кабел отнякъде - пък то си дава на контакт и това е)

Пак благодаря за съдействието и ако се сетите нещо предлагайте

Сетих се и нещо друго за алтернатора (ако има някой изправителен диод който нещо да не е наред може ли да пропуска в обратна посока или нещо от сорта не знам)

Редактирано от triki1972
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последното , което ми идва на ум е да почваш да разплиташ инсталацията ... всъщност това се бе случило на Фелицията - укъсил диод на диодния блок , който връщаше , само дето там всичко приключваше с лампата на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, нали контактния ключ е разкачен. Дори и да връща отнякъде, как ще светне таблото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да започна да разплитам да взема да разкача на алтернатора само плюсовия главен кабел и да ги съединя посредством болт и гайка с шайби (става въпрос за снопа от плюсовите кабели които идват от акумулатора и стартера и се връзват за В+ на алтернатора) да пробвам отново и чак тогава да свалям мокета и да започвам да разплитам 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен имаш някъде протрита изолация на кабели и взима захранване от силовата верига. Проследи си инсталацията, както каза Гената, която минава от дясната половина на пода. Ще трябва да повдигнеш мокета и да я проследиш назад към моторния отсек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да започна да разплитам да взема да разкача на алтернатора само плюсовия главен кабел и да ги съединя посредством болт и гайка с шайби (става въпрос за снопа от плюсовите кабели които идват от акумулатора и стартера и се връзват за В+ на алтернатора) да пробвам отново и чак тогава да свалям мокета и да започвам да разплитам 

 

Може, за да елиминираш генератора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да по-лесно е първо да се елиминира алтернатора като причина , пък после да се захващаш с инсталацията , ама с тез с електромеханичното реле хич ме няма .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 ама с тез с електромеханичното реле хич ме няма .

 

Тези последните японки са модерни. Всичката карантия е в алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз чета , че релето е разкачено , а алтернатора не е , ама сега се сетих , че имаше още един кабел , който се връзва директно на диодния блок и през който става връзката между плюса през и без контакт и дори при разкачена контактна клема ще си пали контакта ... та за това си помислих , че е с елкетромеханично реле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пише за някакво реле, ама там няма нищо освен релето за подгрев на задното стъкло. Може би колегата се бърка с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз чета , че релето е разкачено , а алтернатора не е , ама сега се сетих , че имаше още един кабел , който се връзва директно на диодния блок и през който става връзката между плюса през и без контакт и дори при разкачена контактна клема ще си пали контакта ... та за това си помислих , че е с елкетромеханично реле.

Eй там е проблема. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щях да пиша още в началото на темата,но не ми остана време.Проблема,които имаш е че имаш някъде по ел.инсталацията късо между кл.30 и кл.15,т.е. между постоянен плюс от акумулатора и част от веригите след контактния ключ.При това положение всичко що е след контакт ти е захранено и даже е възможно да ти изгори запалителната бобина в определен случай.Първото място,за където се сещам и ти казвам да погледнеш е таблото с уредите.Зад таблото с уредите е твърде възможно някоя лампа да се е завъртяла в гнездото си заедно с фасунгата и и при неизолирана добре кабелна обувка да се е допряла до друга кабелна обувка на съседна лампа от верига след контактен ключ.Изобщо трябва да се проверят всички места по ел.инсталацията,при които в близост има плюс от акумулатор и плюс след контактен ключ.Колегите също са дали насоки.По-вероятно е проблема да се окаже в някой консуматор или устройство,т.е. там,където по принцип има вероятност от проблем.Защото за да се протрие инсталацията трябва да се протрие изолацията и на 2-те вериги,за да се допрат проводниците един до друг.Което е възможно,но по-рядко срещано.Пък и ти си спомни все пак скоро нещо правил ли си по запалване,зареждане и т.н.?

Редактирано от lent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щях да пиша още в началото на темата,но не ми остана време.Проблема,които имаш е че имаш някъде по ел.инсталацията късо между кл.30 и кл.15,т.е. между постоянен плюс от акумулатора и част от веригите след контактния ключ.При това положение всичко що е след контакт ти е захранено и даже е възможно да ти изгори запалителната бобина в определен случай.Първото място,за където се сещам и ти казвам да погледнеш е таблото с уредите.Зад таблото с уредите е твърде възможно някоя лампа да се е завъртяла в гнездото си заедно с фасунгата и и при неизолирана добре кабелна обувка да се е допряла до друга кабелна обувка на съседна лампа от верига след контактен ключ.

Kaто нищо  , толкова е наблъскано. Но постоянен плюс по таблото няма.

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбрах нещо още в първия пост - като са извадени всички кабели от клемореда зад контактния ключ, остава ли да свети таблото? Иначе бих се заклел, че е от самия клеморед и трябва да се смени - имал съм 1-2 пъти подобен проблем и се решава с нов клеморед от магазина - между 10 и 20 лв беше по спомен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново

цял ден се ровихме с един ел инженер махнах мокета - няма поражения по ел инсталацията отдолу гледахме

откачих алтернатора вадихме всички конектори и пак ги свързвахме каквото ни дойде на акъла но проблема си остана и накрая реших да сложа една ключ маса и само ще си прекарам допълнителни кабели за алармата и централното и мисля да карам така докато не се появи нещо наяве

Благодаря за помощта и все пак ако някой се сети нещо да пише

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.