Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моторно масло и добавки


Recommended Posts

  • Отговори 157
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    18

  • mordo

    12

  • bega4kata

    11

  • Илко Такев

    11

Най-много писали в темата

Първо да кажа, че теста ми се проведе над 5000км - разлика в разхода определено има (може да не е много, но има) не е само от стилът на шофиране - без добавка никога не можах да постигна тоя разход който съм постигал с. За мен колата си поема по-добре газта на баирите върви по-леко и не на последно място по-малко пуши, което за мен е показател, че се подобрява горивният процес. И аз зареждам само от ЕКО, евтиният дизел, но предпочитам аз да си сложа добавката. Който не вярва да не слага!

Въпросните добавки за масло, не виждам защо трябва да се категоризират като измама - защо да не може да почисти маслената система, или другата да подобри качеството на маслото (не се учудвам, че производителите на масла си ги спестяват за да гонят цена и по-голяма печалба). Факт е, че 95% от маслата са разни рециклета с не знам какви бази.....Един път в годината при смяна на маслото, които иска да се набута, може да отдели едни 50лв повече да подобри евентуално и без това скапаното масло, което ни продават.

 

Колегата Стоян много точно го е написал - разликата се усеща именно тогава!

Редактирано от t5onko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това е официалният представител за БГ - пише си всичко за маслото, но нямат магазин.

http://xenum.expertoils.com/index.php?id_product=72&controller=product

Понеже мога да го взема с 20% отстъпка цената е доста примамлива за 5л?

Mordo, наистина ли на дизел маслото е бистро за 9000 км? Аз от миналата година карам само с добавка за дизел (за подобряване на качеството) и съм доволен - за мен има ефект - 15ст на литър отгоре няма да ме съборят. Който не вярва на реклами да не слага нищо и да си кара така, но без да е пробвал да не дава оценка кое е измама и кое не е.

 

   Е, не е бистро както, когато го сложиш, но не е чисто черно. Не твърдя, че става дума за измама, не преиначавай думите ми, ако обичаш. Просто доброто масло трябва да съдържа всичко, за да поддържа отлично двигателя. На стария нисан сложих Manol. Евтино е, да (по дяволите, защо хубавото масло трябва да е скъпо?!). Но при следващата смяна изтекоха всякакви гадории. Дотолкова, че майсторът ме уплаши, че съм имал проблемна дюза.  :) Което не се потвърди. Просто маслото си беше свършило предназначението.

   Ако искаш да хванем бас, че "по-доброто и скъпо гориво" на Лукойл, Шел, ОМВ, примерно е същото като качества като "обикновеното". Отиваме, пълним по 10 л. и караме в лаборатория. И тия започват като производителите на прахове на пране: "С подобрената си формула.....изпира по-добре от обикновения прах". То на пазара обикновени продукти не останаха.... Рекламен трик.

какво имаш в предвит маслата xenum си имат хомологациая от vw пише примерно 505 00,504 00,507 00 това мисля че е достатъчно даже 5w30 има специално за vw http://www.bulmotors.com/%D1%81%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE-%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE-xenum-oem-line-vw-ll-03-5w30

  Информацията както на официалния сайт на xenum, така и на сайта на официалния дистрибутор е недостатъчна. Липсват физико-химичните свойства на маслото. На сайта на Мотул, например, са посочени (техническа информация): https://www.motul.com/bg/bg/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w30--2 

   p.s. Честно казано, издразних се на потребителя Alex от форума на ауди, който така яростно отрича масовите марки масла (макар да е прав относно огромната им надценка) и с половин уста "признава" качествата на Мотул, докато Xenum било "Бога на маслата". Ни дума за за Yacco, примерно. Важното е да не попадаме на ментета, че тука е страшно по тоя въпрос.

   Поздрави.

Редактирано от mordo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето ги http://xenum.eu.com/image/data/tiedostot/OEM-LINE%20VW_v1310tds_EN.pdf

п.п някой карал ли е с масло RAVENOL един познат много ми го хвали било немско

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с риванола. Нямам обаче обективни факти, които да покажат лошо ли е или добро. Нямам забележки иначе. 5В40 ВСИ е модела. Струва 100 лв. петлитрова туба.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, не е бистро както, когато го сложиш, но не е чисто черно. Не твърдя, че става дума за измама, не преиначавай думите ми, ако обичаш......

Какви думи съм преиначил, не разбирам как пък си помисли, че това са твоите думи??

Аз съм напълно съгласен с теб - просто ми стана чудно как на дизел маслото е чисто. И аз не им вярвам на бензиностанциите, че има разлика между скъпия и евтиния дизел - затова карам с евтината, но с добавка. Аз дори и маслата си купувам от UK - вероятността да попадна на менте е доста по-малка.

Алекс внася Редлайн и АМС ойл и на тях най се набляга като най-качествени. Няма как да е хубаво и евтино поради скъпата база, която се използва - гр4 е няколко пъти по-скъпа от гр3 и т.н....И мен ме издразни, че се храни оригиналния Кастрол, като много некачествен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.millersoils.co.uk/ Ето ви една идея. Имат много, ама много добри масла и добавки!  От няколко години ги ползваме,много сме доволни! Има ги  в ebay uk. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви думи съм преиначил, не разбирам как пък си помисли, че това са твоите думи??

Аз съм напълно съгласен с теб - просто ми стана чудно как на дизел маслото е чисто. И аз не им вярвам на бензиностанциите, че има разлика между скъпия и евтиния дизел - затова карам с евтината, но с добавка. Аз дори и маслата си купувам от UK - вероятността да попадна на менте е доста по-малка.

Алекс внася Редлайн и АМС ойл и на тях най се набляга като най-качествени. Няма как да е хубаво и евтино поради скъпата база, която се използва - гр4 е няколко пъти по-скъпа от гр3 и т.н....И мен ме издразни, че се храни оригиналния Кастрол, като много некачествен.

   Не е важна шегата, а ухото в която влиза.  :) Между другото на с. 138-139 от ръководството за експлоатация на Рапид-а изрично пише, че не се препоръчва използването на добавки за гориво, тъй като може да доведе до повреда на двигателя или на DPF-а. Същото е написано и за добавките за масло - с. 143. Подобен текст, но вече под формата на забрана има и в упътването на Mercedes C-Class. 

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 @Мордо, забелязвам, че се изказваш  с крайна категоричност по всяка тема, обаче си задай следния въпроси: Имат ли интерес от Шкода (или който и да е автопроизводител) ти да си караш колата много години или искат да си купиш нова след пет години? Имат ли ресурс да направят кола, която да не се чупи двайсет години? 

Е защо тогава да не ти напишат да не ползваш добавки? Или пък защо да не измислят лонглайф обслужването, чийто резултат беше показал Самуил на кола на 150 000 км?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 @Мордо, забелязвам, че се изказваш  с крайна категоричност по всяка тема, обаче си задай следния въпроси: Имат ли интерес от Шкода (или който и да е автопроизводител) ти да си караш колата много години или искат да си купиш нова след пет години? Имат ли ресурс да направят кола, която да не се чупи двайсет години? 

Е защо тогава да не ти напишат да не ползваш добавки? Или пък защо да не измислят лонглайф обслужването, чийто резултат беше показал Самуил на кола на 150 000 км?

 

Колега, би ли публикувал препратката към темата за резултата от лонглайф обслужването при автомобил на 150 000 км, че не мога да я намеря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, би ли публикувал препратката към темата за резултата от лонглайф обслужването при автомобил на 150 000 км, че не мога да я намеря.

 

+1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Имат ли интерес от Шкода (или който и да е автопроизводител) ти да си караш колата много години или искат да си купиш нова след пет години? Имат ли ресурс да направят кола, която да не се чупи двайсет години? 

 

Имаше интервю в Ауто Билд с да го наречем някакъв спец механик в еднин от водещите германски авто производители. На въпроса има ли нещо вярно в твърдението, че новите коли се правят по-некачествени за да се чупят по-бързо? Човекът отговаря. че на механиците не им се налага да правят компромиси в качеството защото като цяло при новите коли живота на колата се определя не от живота на механиката, а от живота на електрониката. Бюрократите също така принуждават механиците да правят глупости. Старт-стоп системата, удължените сервизни интервали и др. няма да направят колата с по-дълъг живот, но......това е положението. Екология. И въпросът ти не е правилен. Как да нямат ресурс? При толкова развити технологии ще ти направят кола която ще изкара 20 години без проблем ама ти няма да я харесаш или ако е такава която ще харесаш ще струва майка си и баща си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Илко, предполагам това има предвид колегата, ама не е по темата http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/48607-%D0%BC%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE-%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB-20fsi-150-%D0%BA%D0%BD/

 

пост 19, да не си играеш да търсиш :)

Редактирано от fhman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 @Мордо, забелязвам, че се изказваш  с крайна категоричност по всяка тема, обаче си задай следния въпроси: Имат ли интерес от Шкода (или който и да е автопроизводител) ти да си караш колата много години или искат да си купиш нова след пет години? Имат ли ресурс да направят кола, която да не се чупи двайсет години? 

Е защо тогава да не ти напишат да не ползваш добавки? Или пък защо да не измислят лонглайф обслужването, чийто резултат беше показал Самуил на кола на 150 000 км?

   niki, просто разсъждаваме по темата за маслото и добавките, не се дразни от изказванията ми. В моите автомобили не съм използвал никога добавки и за себе си приемам, че няма нужда от тях. От една страна, производителите на автомобили не препоръчват и дори забраняват използването на добавки (за масло или гориво), а от друга - други производители произвеждат и предлагат добавки. Въпросът е всеки сам за себе си да прецени какви консумативи да влага в новия си автомобил. Лонглайф обслужването не е единствено при VW, съществува и при други производители (Даймлер, БМВ). Представяш ли си всички те да лъжат? Досега потребителите да са ги отвяли, както се получи с проблемите с DSG7 DQ200 на VW.

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Какво да ви кажа - след изчитане на цялата тема във форума на Ауди тая работа с маслата и добавките ми се струва повече като реклама. Вече почти приближих 9000 км. пробег и маслото е бистро, като нивото е по средата на измервателната щека. Никога не съм използвал добавки за гориво и никога не съм имал проблем със "замръзнало" гориво. Но сипвам само от големите вериги - 99% от "Еко". Те поне не удрят в количеството и не прекаляват с лъжите от сорта "предлагаме ви два вида дизел - обикновен (по-некачествен) и дизел + (изключително качествен)". t5onko, разходът на гориво зависи единствено от стила ни на шофиране. Относно маслото Xenum, възможно е да е добро, но как да купиш от рекламирания сайт www.bulmotors.com, когато във формата за контакти има само телефон и скайп?! От кого се крие продавачът? Може би е хубаво да се пита официалният дистрибутор за Р България какви са им отношенията, че нали се славим като държавата на ментетата http://www.xenum.be/en/start.asp?c=3&l=en 

   p.s. Възможно е и аз да не виждам, но на сайта на Xenum няма представени характеристиките на маслото, подходящо за ползване от VAG: http://www.xenum.be/en/start.asp?c=3&l=enДори Manol сочат характеристики на маслата си, включително и сертификат за одобрение от VAG: http://www.mannol.de/en/?action=accessory_chemical_preview&name=Energy%20Combi%20LL%205W-30

   Поздрави.

 

Вършат работа, в това няма спор. Ама да се чакат някакви много големи резултати - просто не е реално. Више какво искате - разходът да падне до 3.1 литра ли? Хайду сега, бъдете малко реалисти!

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно това дали трябва да се вярва на всяка информация, написана в книжките, ще ви кажа следното:

в книжката на Пасат Б7 пише, че е разрешено подобряване качеството на горивото с добавки и това води до по-добра работа на двигателя. В книжката на Октавия 3 пише точно обратното. За моторното масло не съм сигурен дали има нещо споменато по въпроса. Всеки сам може да провери и тълкува тази информация и да прецени да кара ли с добавки, да си сменя ли маслото на 30000км. или по-рано и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това е, човекът без да иска изплю камъчето.

Добавки - няма лошо, ама ама едва ли има някакви големи предимства.

То нали има добавки в стандартните масла - и то колкото е необходимо!

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се прочете преди да се слагат каквито и да е добавки. Наистина добавките за масло могат да повредят ДПФ филтъра и някои не се препоръчват. Всеки сам да си избира как, кога и с какво да си поддържа колата. Само тези с гаранционните коли като Mordo, не могат да избират консумативите - каквото им сипят това е ..... Единствено могат да решават кога, но то си пише в книжката .....на 30000 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе по-добре си сменяйте маслото по-често,на по-малко километри,отколкото да го "обогатявате" с добавки и бухате 15-20 000.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Трябва да се прочете преди да се слагат каквито и да е добавки. Наистина добавките за масло могат да повредят ДПФ филтъра и някои не се препоръчват. Всеки сам да си избира как, кога и с какво да си поддържа колата. Само тези с гаранционните коли като Mordo, не могат да избират консумативите - каквото им сипят това е ..... Единствено могат да решават кога, но то си пише в книжката .....на 30000  :)

Не е задължително, някои колеги като PUF PAF и  fhman постъпиха разумно като не повярваха на мантрите за лонлайф обслужване и си смениха маслото около 10 к километра. Мисля, че хората които имат отношение към машините си ще изберат правилния начин за обслужване, а обикновенните "юзъри" ще се доверят на книжките. Според мен трябва да се четат, но в частта кое как работи и да не им се вярва на 100% за останалите неща.

ПП Книжката на октавия 3 явно са я превеждали с гугъл транслейт, наистина много зле беше като текст.

 

Абе по-добре си сменяйте маслото по-често,на по-малко километри,отколкото да го "обогатявате" с добавки и бухате 15-20 000.

 Аз мисля да експериментирам с тези добавки, защото ... око да види, ръка да пипне. Аз също не вярвам на 100%, но ако не пробвам не мога да се обаждам. Аз мисля да пробвам Арчойл 9100. Така или иначе няма да карам масло повече от 15 х.км., ако ще да са ми го докарали от НАСА.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като мисля да не чакам 30000км и да си правя експерименти, питах в ЕТ Пловдив и не е проблем при смяна да се мине на фиксиран интервал 15000км и друго масло, което съответно е и по-евтино.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Прикачвам файл със сравнителна таблица от лабораторни анализи на различни марки масла. Може да е полезна. Източник: http://www.oil-club.ru/forum 

 

Ето линк към най-актуалното сравнение. За съжаление не могат да се прикачват екселски файлове, а в WORLD става мазало: http://www.oil-club.ru/forum/topic/5034-sravnitelnaja-tablica-masel-iz-nashih-lab-anali/page__st__75  Мнение № 84.

Сравнительная таблица масел.doc

Редактирано от mordo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като сменях маслото ми предложиха да си избера между Shell и Castrol, аз си избрах Shell - Helix Ultra Professional AV-L 5W-30. Не ми казаха, обаче, от завода с каква марка масло идва, аз щях да искам същото, че май не го гори много...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.