Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Superb автоматично гасене на двигателя на светофари


iliantop

Recommended Posts

Superb с автоматично гасене на двигателя на светофарите,  а след натискане на съединителя се стартира отново. Въпросът ми е дали е по-добре  да изключим това гасене на двигателя постоянно или да го оставим така?  Чувал съм че  двигателя отива по бързо при често запалване.

Редактирано от gogata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще намериш много различни мнения, като гледам си с ръчни скорости и предполагам, че няма да комфортно постоянно да натискаш съединителя, когато не искаш да се изгаси колата.

Мен тази екстра ми харесва и не я изключвам на другите коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще намериш много различни мнения, като гледам си с ръчни скорости и предполагам, че няма да комфортно постоянно да натискаш съединителя, когато не искаш да се изгаси колата.

Мен тази екстра ми харесва и не я изключвам на другите коли.

А така не отива ли двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата ти е нова, няма от какво да се притесняваш. Но ако не знаеш състоянието и и имаш някакви подозрения... сам си реши.

Аз лично уважавам тази екстра, особено в София. Във Варна са малко задръстванията и чакането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Няма опасност от студен старт. Системата е изкюлчена ако не са изпълнени няколко условя. Едното от тях е достигане на определена Т на охладителната течност. Другите са заряд на акумулатора, Т в купето и т.н. Ако околната Т е много ниска системата вобще не сработва.

Относно ефективноста спрямо икономията на гориво от шкода казват, че ако колата гасне за по-малко от 20 сек изразходваното количество за запалване е повече от спестеното.

Аз практикувам когато времето на светофара е малко да оставам на сединител. Когато съм на кръстовище без светофар и колите се измъкват дена по една и трябва да паля и гася или да съм постояно на съединител просто деактивирам системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Добре обяснено от колегата... :eusa_clap:

Системата се включва при определени условия, има случаи когато и при горещ двигател не се изключва, макар и редки такива.

При колегите със съединител може го задържат и да избягват нежелано изключване постоянно, но при мен явно трябва да си я деактивирам когато не искам постоянно да се изключва. Например в голямо задръстване, когато се пъпли с една-две коли разстояние си е дразнещо, мърдаш с 5-10м. и спираш и тя веднага се изключва. И така старт-стоп, нон-стоп.

То само да не излезе накрая, че разхода е по-голям от спестеното гориво ако съдя по-горното мнение на колегата, че от Шкода казват при по-малко от 20-сек. престой, рзахода е по-голям от спестеното гориво... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре обяснено от колегата... :eusa_clap:

Системата се включва при определени условия, има случаи когато и при горещ двигател не се изключва, макар и редки такива.

При колегите със съединител може го задържат и да избягват нежелано изключване постоянно, но при мен явно трябва да си я деактивирам когато не искам постоянно да се изключва. Например в голямо задръстване, когато се пъпли с една-две коли разстояние си е дразнещо, мърдаш с 5-10м. и спираш и тя веднага се изключва. И така старт-стоп, нон-стоп.

То само да не излезе накрая, че разхода е по-голям от спестеното гориво ако съдя по-горното мнение на колегата, че от Шкода казват при по-малко от 20-сек. престой, рзахода е по-голям от спестеното гориво... ;)

Колега,

щом си с автомат трябва да натискаш спирачката съвсем леко или ако имаш система за потегляне по наклон да я активириш и двигателя няма да изгасне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

щом си с автомат трябва да натискаш спирачката съвсем леко или ако имаш система за потегляне по наклон да я активириш и двигателя няма да изгасне.

Точно това почнах да усещам и аз, с малко натисната спирачка не гасне, като виждам, че колите се точат напред бавно е по-добре така. Карам я от два-три дни и тепърва свиквам на това и с 4х4...

Не съм се похвалил още дори в темата за представянето на новите шкоди :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При колегите със съединител може го задържат и да избягват нежелано изключване постоянно, но при мен явно трябва да си я деактивирам

 

Това пък е вредно за съединителя. Не стойте по светофарите и в задръствания с натиснат педал на съединителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има нещо ново което със сигурност разбрах за 'старт/стоп'

Потеглям сутрин, външна темп.около 10градуса. Колата студена. По принцип имам навика да не пускам веднага парното, тъй като така или иначе колата е студена и няма да задуха топло. Но това че 'старт/стоп' не работи при студен двг не е вярно. Ако парното не е пуснато(вентилатора) тя работи дори след 100метра! Дори и да съм пуснал предните и задните нагреватели на стъклото и седалките пак работи, т.е. двг-то спира. Обаче пусна ли парното и се изключва моментално. Явно това че колата е напълно студена не й пречи... :unsure: , или поне така го мислят в Шкода :rolleyes: , но пък само парното я натоварва...

Извода е, че компа явно не следи температурата на водата както мислехме, а само ел. натоварването към момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нее,старт-стор с-мата не работи ако темп.в купето не е достигната.

Ако разбирам твърдението правилно, значи съм прав. Т.е. ако парното не е включено значи няма зададена температура - следователно 'старт/стоп' работи, но ако е включено, има зададена температура и до достигането й, системата не работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако старт/стоп системата е изгасила двигателя и те си увиличиш температурата в купето двигателя ще се запали.

А си мисля, че когато имаш температури под 4С няма да я изгаси докато не загрее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако старт/стоп системата е изгасила двигателя и те си увиличиш температурата в купето двигателя ще се запали.

А си мисля, че когато имаш температури под 4С няма да я изгаси докато не загрее.

Аз казвам, че тя се включва(изкл.ДВГ при престой) когато външната темепратура е около 10 С, студен двигател, но изключен климатроник изобщо. Включа ли климатроника на някакви градуси около 22-23 например и тя веднага представа да работи и да гаси двогателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Добър ден.

И аз да питам нещо във връзка със старт стоп. Може ли да се деактивира или да се обърне логиката на бутона. Винаги да е изключена и при натискане да се включва?

 

Благодаря предварително.

Супърб ФЛ. Дизел. DSG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Остава да намеря кой да свърши това добро дело.

 

Да не се чудите защо: спирам на наклон. Изключва мотора. Пускам спирачката колата тръгва назад. Колата пали и тръгва с удар. А междувременно са минали 50см назад. Забравили са да ми сложат hill assist или както се казва на чешки. Голям пропуск. Колата е нова купена. Сега е на 11к км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не е ли по-добре да си активираш hill assist? Има подробно обяснение в тази тема, а до колкото прочетох даже вече колеги са го правили и на практика миналата неделя.

Между другото е много тъпо, че в Шкода не се предлага auto hold вместо hill assist, страшно е удобен! Особено при автоматични скорости.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да но аз съм с 6АТ DSG и до колкото прочетох не е валидно написаното за автоматици. Ще се ровя, защото е непрятно и звука, и чувството. Не че със задържане на ръчната не се решава въпросът. Но не е редно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го прочетох, но моята е 7DSG и има функцията. Не виждам защо на Октавия да може, е на Супърб не

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се чудя защо. Не само това няма супърба. Няма и затъмняващо се огледало за задно виждане. И да не продължавам. Че ще отидем в друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.