Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за - Skoda Octavia - 2008 - бензин


DDG

Recommended Posts

Здравейте на всички :)
 

пиша Ви с молба за информация. До момента съм сменил 3 Nissan-a, но сега съм се насочил към закупуване на Octavia II (комби) - 2007 - 2008г. До момента съм карал само бензинови мотори  и мисля отново да взема бензин и да му сложа газов инжекцион. Моля ви за всякаква информация относно бензиновите мотори, до колкото съм запознат има варианти с 1.4, 1.6, 1.6 FSI, 1.8 TSI и 2.0 FSI. От няколко човека, които съм питал, чух и хубави и не толкова хубави отзиви! Никак не бяха ласкави отновно TSI и FSI. Абстрахирам се от това и моля за инфо, каква точно е разликата м/у TSI и FSI? Също, с какво да внимавам като си купувам колата, какво мога да очаквам в бъдеще, как седят нещата с поддръжката и др. Също дали някой е карал такова комби с 1.6 или 1,6 FSI?

 

Мерси предварително и поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата е в т-то. Демек турбо.

А до колкото аз знам и TSI и FSI не са добра алтернтива за газифициране афтър маркет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата е в т-то. Демек турбо.

А до колкото аз знам и TSI и FSI не са добра алтернтива за газифициране афтър маркет.

За TSI специално същото ми каза дори дилърът от Еуратек преди да си купя моята кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото, лично аз не съм фен на турбинираните двигатели,  но за съжаление тук варианта е само 1,6 бензин, което е мъничко за комби, а да не говорим, че за 1 конска сила и влиза в големия данък :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.autobild.de/artikel/dauertest-skoda-octavia-combi-1.6-fsi-ambiente-651782.html

 

Имаше продължителен тест на такава 1.6 комби в Автобилд и бяха много доволни. Ако не знаеш немски ползвай google translate :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова са измислили печки хората хем върви,хем не гори.Като си карал само бензин не пречи да пробваш diesel power :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизели карам от 5-6 години и все служебни, знам какво е да караш и малък и голям мотор и как гори и т.н. но бензина си е бензин, пък и до момента не съм карал дизел, който да ми даде по-нисък разход от Примерата ми на газ 7,5л./100км (на дълго 100-130км/ч). Сигурен съм, че има, но аз не съм карал :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е,че само 1 мазохист може да си го причини това-да си сложи газово.Особено на фси/тси.

Като искаш икономия-тди!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизели карам от 5-6 години и все служебни, знам какво е да караш и малък и голям мотор и как гори и т.н. но бензина си е бензин, пък и до момента не съм карал дизел, който да ми даде по-нисък разход от Примерата ми на газ 7,5л./100км (на дълго 100-130км/ч). Сигурен съм, че има, но аз не съм карал :)

При тоя разход половината от кончетата са умрели, задушени от бедната газовъздушна смес  :)

Съвременните турбобензинки са доста икономични(на бензин), а някои се продават и с фабрично поставени газови. Но, по-икономично от тди още не е измислено :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизели карам от 5-6 години и все служебни, знам какво е да караш и малък и голям мотор и как гори и т.н. но бензина си е бензин, пък и до момента не съм карал дизел, който да ми даде по-нисък разход от Примерата ми на газ 7,5л./100км (на дълго 100-130км/ч). Сигурен съм, че има, но аз не съм карал :)

Виж добилата популярност тема за статистика на 1,6 TDI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизели карам от 5-6 години и все служебни, знам какво е да караш и малък и голям мотор и как гори и т.н. но бензина си е бензин, пък и до момента не съм карал дизел, който да ми даде по-нисък разход от Примерата ми на газ 7,5л./100км (на дълго 100-130км/ч). Сигурен съм, че има, но аз не съм карал :)

 

Аз съм с 2.0 TDI-PD, 140 к.с., върви като ракета, карам я като самолет, редовно пътувам София-Велико Търново и обратно, разходът винаги е бил в рамките 5.6-5.8, като карам така, че обикновено никой не ме изпреварва през целия път. Не мога да си представя как трябва да карам, че средният разход на извънградско да стигне 7.5 без да съм правил някакво умишлено екстремно каране. На постоянна скорост от 130 км/ч на дълъг път на автомагистрала средният разход е 5.8-5.9. Другите дизели на Шкода, които са 1.9 TDI, пък са още по-икономични (но са по-маломощни). С две думи, който и 4-цилиндров дизел на Шкода да вземеш, средният ти разход на извънградско ще е по-нисък от 7.5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"средният ти разход на извънградско ще е по-нисък от 7.5" -  с около поне 2 литра  ;) 

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че, човекът говори за газ. Ако гледаме разходът като цифра, да дизелът печели, но ако гледаме като пари - нищо общо с малките цифри в разхода.

 

Цена за газ към днешна дата (закръглям) 1.20лв - при 7.5л/100км = (закръглям) 10лв/100км.

 

Цена за дизел, средна - 2.60лв - при разход 5.5л/100км = (закръглям) 15лв/100км.

 

Излиза, че с разликата от 5лв газта минава 50км повече.

 

Определено обаче, според мен, има разлика в скоростите - 7.5л/100км сигурно е за до 90-110км/ч, докато моя дизел обикновено върви със поне 120-150км/ч и дава 5.5л/100км с климатик.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че, човекът говори за газ. Ако гледаме разходът като цифра, да дизелът печели, но ако гледаме като пари - нищо общо с малките цифри в разхода.

 

Цена за газ към днешна дата (закръглям) 1.20лв - при 7.5л/100км = (закръглям) 10лв/100км.

 

Цена за дизел, средна - 2.60лв - при разход 5.5л/100км = (закръглям) 15лв/100км.

 

Излиза, че с разликата от 5лв газта минава 50км повече.

 

Определено обаче, според мен, има разлика в скоростите - 7.5л/100км сигурно е за до 90-110км/ч, докато моя дизел обикновено върви със поне 120-150км/ч и дава 5.5л/100км с климатик.

 

Поздрави

Ако говорим за скорост 90-110 км/ч, тогава тази сметка не е вярна, защото моят нов дизел (1.6 тди) дава между 4 и 4,5 при такава скорост, дори при равномерна скорост може и под 4 да падне с 90 км/ч, което означава 2.60лв - при разход 4.5л/100км = (закръглям) 12лв/100км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Просто говорех за моя змей, както я карам аз, бързо, и това е разходът й. Колкото и да се опитвам, да карам с 90-100, за да видя колко ще ми изхарчи, толкова не става - двама изпреварят ли ме и нервите ми секват... тръгвам и аз.

 

Определено за мен дизела на VW се е превърнал в еталон за идеалният двигател.

Не мога да видя друг такъв разход при различните условия. Градско, зимата е стигал до 7.9 на къси разстояния до 8-10км незагряла още, извънградско по магистралата към морето е стигал 6 с климатик, 3 човека, пълен багажник почти до клякане, като съм се движил между 140-180км/ч.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се изходя (гледам , че темата отива на спам).

Та по въпроса бензин/газ и дизел има много изписано , че да си четеш поне месец и пак нищо няма да научиш.

Аз ще кажа само едно - газта ти дава една психологическа свобода!

От поне 15 години карам на газ и преди както и сега резервоар не съм пълнил до горе , защото не мога да си представя как ще хвърля 150+ лв. на улицата , но за сметка на това газовата бутилка редовно е пълна до капачката за 30-40 лв. и въобще не си правя сметка колко съм минал и колко ми остава , защото знам , че утре пак мога да си я напълня без да си изтръсквам всички джобове. За скоростите какво да кажа - Фобия1 комби с 4 човека и багаж спокойно си държи 140-150 км. при среден разход 7-8 ... какво повече му трябва на човек :sorry:

Колега , вместо да разпитваш за тез мотори (то и това е важно де) , разрови из нета и се запознай с новите поколения ГИ ... сигурен съм , че всеки бензинов мотор може успешно да се газифицира!

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да позацапам малко темата като горд собственик на бенЦин с газ и на дизелов автомобил - не може да се прави сравнение като кеф на каране и теглителна мощност на двигател, при близки начални параметри - 101 коня 1.6 бензин и 105 коня 1.6 дизел при моите ВАГ автомобили. Вярно, че дизелът ти излиза буквално една идея по-скъпо (но само ако се абстрахираме от сумата, която ще изтърсиш за самата газова уредба и факта, че след време ще продадеш дизелов автомобил по-лесно и на по-висока цена), но удоволствието и удобството от по-голямата теглителна сила (която не е за сметка на разхода, като при бенцИна/газта), което имаш с дизела е несравнимо по-голямо....

 

Но в края на краищата ти си знаеш какво търсиш - психологически или фактически ефект ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълнително, с газификацията не си ли орязваш от багажника?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само, че се орязва багажникът (с бутилката на газовата уредба), но се променя и балансът на теглото и съответно устойчивостта на колата. Ако аз сложа в моя багажник само 2 чанти с багаж, веднага усещам лека разлика в поведението на колата в завой. Предницата някак си леко олеква, а задницата става по-инертна. И това го усещам само с две чанти, а си представям ако сложа тежка газова бутилка. Освен всичко друго, ако колата е с газова уредба, няма да може да влиза в подземни паркинги (например в мол).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да туриш газова уредба на нова кола - трябва да и разпорваш шортите от каране, та да има смисъл. Ако искаш да караш евтино - купуваш някоя 10 годишна туряш и газ и цялата сметка е без пари. Ако искаш да караш евтино и ново - купуваш дизел. Ако искаш да караш с кеф - там вече само джоба ограничава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е,че само 1 мазохист може да си го причини това-да си сложи газово.Особено на фси/тси.

Като искаш икономия-тди!

 

Абсолютно съм съгласен. Газ на FSI си е чиста проба порнография. Не, че някога съм се замислял да го правя, но от това което съм чел е:

Вариант 1: НЕ става

Вариант 2: Както каза bega4kata - започват проблемите

 

Доколкото знам FSI ако не работи постоянно на бензин инжекторите се запушват/прегряват, затова се монтират някакви инжекциони, с които колата работи едновременно на LPG и бензин (75 на 25%). И то ства една икономияяя....

На мен 1.6 FSI ми харчи 6.4-7.5 извън града (предимно магистрали) и 8-10 в цирк "София" на тапа на всеки светофар. 98 бензин, с фарове и климатик 100% от времето, с развъртане до 4-4.500 оборота. Като пътувам до чужбина обикновено влизам в 6.4 - 6.6.

 

Не ви разбирам с тези психологически и пара-космо-психически ефекти.... Вие метъл не слушате ли в колите си, че толкова се втилясвате в показанията на борда :tongue_1:

Редактирано от NightSpirit
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой приятел "тежкарче" на 4,2FSI сложи газова уредба и както каза колегата постоянно впръска бензин, а когато двигателя се натоварва повече изцяло изключвала газта. За година и половина не е споменавал да има проблеми, но дори и да има се съмнявам да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.