Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Подгрев на седалки


superba

Recommended Posts

като се изгаси колата, клапите си лягат в някакво базово положение. След това при всяко палене се отварят отново, така че ако работиш на загасен двигател (както е и нормално нали :)) нямаш проблем с това.

 

 

тая зима съм я прежалил :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не мога да едитвам старите си мнения и темата доста се разводни, но все пак получих инфо от надежден източник (сервиз Елбатрон), което гласи:

"контролерите понякога имат разлика в пиновете отзад и се случва така, че моторчето е вързано където трябва, ама датчика за положението му (другите 3 кабела) не са където трябва и контролера не знае къде му е моторчето и го мести насам-натам, то напъва и се троши.

Трябва да видиш в Аутодата по данните на двата контролера (година на колата и т.н.) дали всички пинове отговарят. Имали сме такъв случай на голф 5 и на Ауди А3 и Октавия 2. Разликите бяха точно в кабелите за това моторче."

 

 

така че трябва да се внимава с това, което elmo каза, абсолютно реален проблем е!

 

Сега някой има ли Аутодата, за да извършим проверката :)

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно при тях беше сменена моята клапа и самия блок за управление на климатроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм Аутодата, аз имам, но във тази версия която аз имам има само базова информация за всички автомобили...има ел инсталация само на двигателните - запалителна система. Затова изтеглих тази ELSAwin ам е кракната от руснаци и е бъгава. Не работи търсене по VIN въпреки че за някои неща се иска. Пускал съм я 3 пъти има мноооооого инфо и отнема време за ровене. Ако ти се занимава на лични ще ти обясня от къде  да я дръпнеш и как се инсталира. Аз не съм открил топлата вода. Иначе ако не те притеснява дай VIN и ще търся, когато имам време. А това управление което си взел с какъв номер е?

Темата се развони защото фокуса се измести от подгрева та на клапата....та на темата за подгрева. Вчера ходих на Витоша да се търкалям с един сноуборд по писта. И като ми замръзнаха задните части...и си седнах в колата и пуснах подгрева на 5! Е друго нещо се е. Хайде амбицирай се малко. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз сам си разводних темата, това имах предвид, че няма как да едитна старите постове, та да остане само смислена информация... сега пак ще я има, ама някой ще трябва повече да чете, ако му потрябва някога :) (не знам защо е тази забрана, ама така са решили ... като и да е)

продължавам с писането ... новият модул с подгрева също е J, от 2006 година. В крайна сметка реших да го сваля, докато не се разбере мога ли да го ползвам или не ... още повече, че даваше някаква грешка на селф диагностиката. Като върнах стария направих селф тест на клапите и диагностиката не показа никаква грешка. Оригиналният ми е с букви AB. 

Друго, оказа се че нямам никаква инсталация за отопляеми седалки ... италианеца го е домързяло да пусне поне кабелите до бушоните, та сега ако искам да стане както трябва, ще трябва и кабели да опъвам, което със сигурност няма да го правя зимата.

 

При това положение все още не съм решил как ще довърша инсталацията, може да мина на неоригинална такава.

Все пак ще напиша какво съм разбрал до тук, ако някога някой друг реши да мине по тоя път да спести малко време (или пък аз да размисля :) )

 

по-горе са пуснати основните елементи на подгрева с едно уточнение, във всяка седалка има 3 комплекта нагревателни възглавници, всяка по 76 лв по цени в ЕТ. Компа е за двете предни седалки е общ и е около 150 лв от ЕТ. Същите работи в интернет се намират на по-ниски цени, но трябва малко търсене.

Относно кабелите и контролера. На 20 пиновият конектор в контролера (А) пин 10 и 11 са за отоплението на седалките. От там кабелите отиват в бушон 37 (за предните седалки. Бушон 38 е за задните седалки). Това е в бушониерата, която е в таблото. Поставя се 30А бушон. От там нататък нещата отиват към контролера и седалките.

 

това сигурно го знаете, но все пак да го напиша как се правят диагностиките на клима модула:

колата трябва да е запалена (или поне но контакт)

- econ + рецикулацията - малко се задържат. прави селф тест и изписва ако има грешки. Ако всичко е ок в двата екрана на темп прозорци излиза "!0". Коя грешка, какво означава не знам (ако някой има инфо да напише)

- econ + бутона под рециркулация - прави селф тест и настройка на клапите. Екраните светват изцяло (т.е. всички налични течни кристали, излизат нещо като квадрат и йероглиф за времето на теста), клапите една по една почват да се мърдат от крайно до крайно положение, така ако нещо се е разцентровало след тази процедура се напасват. Продължава под 10 секунди.

- econ + бутона в дясно на рециркулацията - влиза се в сервизното меню и там опциите вече са много, конкретно по темата май няма нещо полезно.

 

от всички менюта се излиза с еднократно натискане на ECON бутона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

По-добре късно, отколкото по-късно :) на път съм да събера цялата инсталация оригиналдъ. Остава само кабел до бушониерата да се прекара. Да препоръчате майстор жичкаджия за целта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Васко от ФауВе форума ми ходи по акъла и досега с него всичко сме преборили по колата. Работи в Красно Село, ул.Лерин 1 му е гаражчето.

 

Ето какво сме кормили :banger_2:

 

15826_10152819153663616_1188693529909472

563830_10151369284913616_1066429453_n.jp

8973_10151369284883616_1886396016_n.jpg?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно с Васко ще свършим работа, мерси!

днес реших да направя генерална репетиция. Монтирах си отново управлението на климатика с врътките за отопление. Ресетнах и калибрирах клапите

Отново излязоха грешки на econ+рециркулация.

Грешките излизат в хекс формат, трябва да се конверират в десетично число, което се явява код на грешката. Така по пътя на логиката установих, че грешките, които виждам най-вероятно са запаметени в управлението и са от колата, на която е било преди. Излизат 3 грешки, за проблем с клапата на вътрешната циркулация, проблем с налягането на фреон в компресора и още нещо беше. Аз такива проблеми нямам, всичко си ми работи. Когато съм си с моето управление, не излизат никакви грешки.

20160108_154100.jpg

20160108_154108.jpg

20160108_154122.jpg

 

Започнах да търся начин как да ги изтрия и попаднах на информация за прекодиране (до фабрични насртойки) на контролера на климатроника. Това е задължително при подмяна на някои елементи.

Попаднах също и на следната инструкция за прекодиране на клима контрол модул в шкода 1z http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Skoda_Octavia_(1Z)_Climatronic#Basic_Setting

Пише, че трябва да се направи, когато контролера или клапите са сменяни.

Въпросите са ми:

- логиката до тук правилна ли е?

- тази процедура ще занули ли грешките в управлението?

- така управлението ще се обучи ли по моя контролер и кола (elmo, при теб тази процедура изпълнявана ли е?)

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

иначе това са 2 туториала по които мисля да се водим

как се свалят тапицериите на седалките

http://www.briskoda.net/forums/topic/275385-how-to-dismantle-your-seat/

 

как се прави окабеляването и ваг-ком насртойките

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен точно какво са правили при смяна на моето управление на климатроника от Elbatron, можеш да минеш през тях за мнение, Митко е много свестен и предполагам ще даде компетентно мнение по въпроса. Задължително провери дали това управление се разбира с клапата ти за рециркулация за да не купуваш като мен нова :angry_jumping: :dash: . Ако искаш мога да ти дам моето старото управление за климатроника да видиш дали ще пасне. То си седи в шкафа прибрано и все не съм се наканил да го пусна в ebay.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега видях, че съм объркал името - Стефан е от Elbatron сервиз :)

Редактирано от elmo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и Елбатрон са добра алтернатива- при тях съм обслужвал климите на колите и винаги са били възпитани, търпеливи и пипащи прецизно :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.