Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с каре или друго?


kolevjt

Recommended Posts

Привет,

 

 

Бих искал да запитам ако някой има опит със следната комбинация от проблеми:

 

1. колата тресе на висока скорост - над 130, вибрацията се усеща в подлакътника, седалките и волана. Най-силно е когато волана е 100% прав и се подава газ. При отнемане на газта и /или леко навит волан значително отслабват. Диапазона се разширява (преди тресеше само на 145). Пробвал съм я с няколко комплекта гуми и джанти, които не тресат на други голи и НЕ СА Гуми или Джанти.

2. При навиване на волана докрай - спряла кола нищо не се  чува, при потегляне се чува силно свирене около 1-3 kHz. Един майстор ми каза, че свири помпата на хидравликата като не знаеше, че тази кола е с електрическа рейка

3. При последната смяна на гуми (преди 3 седмици) по едната предна джанта имаше капчици грес.

 

Всичко отива към каре (та), симптомите от (1) и (2) ги имам повече от 30 000 км и никой майстор не успя да ми каже от какво са. Колата е Октавия 2 / 2.0 ТДИ 2008 @ 105 000 км. с удължени амортесьори и пружини (защита от лоши пътища) т.е. каретата са претоварени.

 

Ако някой има опит с това ще съм благодарен.

Утре ще я карам на един майстор да свали и двете полуоски и да разгледа маншони, карета, грес ... да видим какво ще излезе

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавка,

 

Окачването е бетон, колата минава на реглаж на геометрия всяка година

Вибрациите не са от тампони на двигателя, или скоростната кутия, маховик, и спирачни дискове - минах вече през тези хипотези

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито , имаш скъсан маншон на външно каре като се съди по капчиците грес на джантата (видя ли по коя джанта е ?)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май е лява, ама гумаджията ги разбърка при свалянето, та не съм 100% сигурен.

Ама мислиш ли, че само с маншон ще се размине. Ако съм карал 30 000 км без грес или с комбинациика от грес и пясък ..... май ще се слиза от кинти за карета...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това може да го каже само тоз , дето го свали и измие и вече ако има следи от износване , сменяш ... ако не един маншон , нова грес и те така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

Свиренето от т.2 горе се оказа ... скоростна кутия. Много фолксвагени имали този проблем, като се смени маслото на скоростна кутия изчезвало за 2-3 години... и после пак.

Това обаче ми разби теорията за карета, така че моля всички, които имат опит с вибрации (описани в т.1) да помагат. ;)

 

* Тази седмица ще тествам колата с 5-ти комплеткт гуми (чисто нови) и 4-ти комплект джанти (чисто нови) - до сега с всички останали комплекти вибрациите си ги имаше.

* След това ще премерим спирачните дискове за отклонения

* След това демонтираме полуоските да видим дали каретата ще покажат луфт някъде

 

Допълнителна информация за колата - всичките тампони по окачването са Powerflex - мислех си, да не би като са по-твърди да не обират някаква вибрация, която каучуковите да са обирали преди. Но НЕ ми се вярва проблема да е това. Вибрацията доста зависи от подаването на газ 140 км/ч без газ слабо, 140 км/ч с газ на равно силно, 140 км/ч с изкачване на наклон (т.е. много газ) вибрациите са да ти окапят пломбите.

 

Усещат се най-слабо на волана, много по-силно на подлакътника (бие странично), седалките, и по-малко по таблото, вратите и купето. (това ме беше насочило в началото към задни гуми, ама все повече си мисля, че това няма нищо общо с гумите). Понякога, особено когато времето е по-студено може изобщо да ги няма. След каране 2-3 часа по магистралата особено лятото става осезаемо по-зле. Четох тук във форума за вибрации, които се появяват на дисковете само като загреят. Само че, това което аз говоря е друго, щото аз на магистралата спирачки не ползвам и би трябвало да са доста студени след 30+ минути постоянно каране на темпомат, когато вибрацията става нетъпима.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бегачка,

С удоволствие бих дошъл при теб ама знам, че си във Варна

 

Обаче ако ми пратиш някакви контакти и до Варна ще дойда ако трябва, в София е сложно със свестните сервизи, питах няколко пъти, всеки вика, четй във форума...

 

Така или иначе човека ще погледне всичко, което описах по-горе, човека е свестен просто имам чувството, че се е напатил от нервни кллиенти.

Обаче имам питане за въпросното масло на скоростната кутия. Очевидно има бюлетин от Фолксваген, който обяснява, че това тяхното специфично масло се прецаква за 50-60 000  км и си нарушава визкозитета. Смяна на маслото оправяла проблема поне със свиренето. Обаче на мен ми се струва доста тъпо да сменяш масло на скоростна кутия на всеки 50 000 км. Та в тоя ред на мисли

 

някой може ли да препоръча масло, което е свястно и което покрива спецификация за 6 степенна ръчна скоростна кутия VW G 009 317?

 

Мога ли да използвам примерно Мотул Gear 300 75W-90 или това ще е още по-тъпа идея, щото  не покрива спецификацията на VW?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешка, тоя стандарт на VW май не е актуален, ако някой е сменял масло на скоростна кутия 6 степенна на BKD 2.0 TDI 103 кВ със нещо различно от "оригиналното" масло моля за съвети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

Обновление от днес:

 

Двете полуоски са свалени и дясно вътрешно каре има луфт - надявам се това да е причината за вибрациите от т. 1, щото 410 лв при върщане на старото :ranting:

 

Зарових се по-дълбоко в стандартите за масла на VW и вече мога да споделя - за 2.0 ТДИ 6 степенна механична и всички останали механични скоростни кутии при напречно разположен двигател - актуалния стандарт за масло е G 052 171 А2. Обаче май никой производител не прави масло само за този стандарт а ги карат наред една купчина други, повечето от които са за Автоматични Скоростни Кутии със Двойни Съединители. Пример - единственото съвместимо масло от Мотул е Multi DCTF, при което от името му се вижда, че е за всякакви трансмисии с двоен съединител. Едно компонентно 75W.

До тук нищо лошо, само че при въпросните автоматици маслото се сменя на 60 000 км т.е. никой не си прави труда тия масла отговарящи на новите стандарти да издържат повече от 60 000 км и така стигаме до факта, че VW са пуснали бюлетин ако се чува звука от т. 2 в началото на темата да се сменя маслото на скоростите и след това да се сменя на всеки 50-60 000км.

 

Това го казвам за всички, които са си чели книжката и са питали в сервиза и са им казали, че масло на ръчна скоростна кутия НЕ СЕ сменя (поне докато не прави проблеми). Явно това вече няма да  е съвсем вярно

 

И сега се връщаме на т. 3 - пълен шах - Маншоните изглеждат като нови, нямат следи от износване, напукване, напълно сухи са, и джантите са напълно сухи след тест (измита кола 400 км магистрално каране 140-150 км. /ч) - от къде се е взела тази грес първия път :unsure: ?

 

Всякакви съвети  или опит с горепосочените са добре дошли

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като прочетох , че не се усеща на волана , а на седалката май ще излезе някакъв резонанс ... едната ми теория сходимост преден-заден мост (до колко е вероятно нямам идея) , а другата хлабина някъде по тез пауърфлексове ... аз лично бих те посъветвал да минеш през стенда на Трансексперт преди да "строшиш" нещо здраво .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

 

Усеща се на волана но много по слабо...

Ще го издиря т'ва място Трансексперт така или иначе не съм ги мерил от около година ъглите и май си им е време

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и невероятно дори за мен да звучи и при доста продължителни и неуспешни опити с какво ли не по трансмисията проблема на подобна кола се оказа в джантите в момента в който се махнаха китайските и си мина на зимните оригинални точно този ефект изчезна.

Да знам,че няма логика ако е о тях да се усилва с подаването на газ но факта си е факт поне за мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моето мнение за симптомите е тампон на скоростите или вътрешно каре.

Имал съм подобен проблем и се оказа вътрешно каре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не давам диагноза, а само споделям - сблъсквал съм се с подобен проблем при различни автомобили. Един път се оказа крива гума, но вибрацията не зависеше от подаването на газ и беше най-силна около 140 км/ч. Под 130 и над 160 изчезваше. По характер няма общо със специфичното биене във волана при 80-90 от дебаланс. Но ти гумите си ги проверил... Друга причина беше клеясало каре на кардана - отново подобни симптоми. Ти предполагам не си 4х4, така че не от това.  Другите два случая се оказаха вътрешно каре (колите  бяха с предно). Много отчетливо вибрацията се влияеше от ускорението и изчезваше при отпускане на газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за съветите, усреднено мненията отиват към вътрешно каре и майстора каза, че дясното е имало признаци на износване.

 

Вътрешното каре е поръчано за смяна от дясно, и другата седмица най-късно вторник ще разберем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз нещо относно свиренето на скоростите.Имам Голф 5 1.9тди 2006г. на 140к. км.Имах проблем със скоростите 5 и 6-та се потрошиха просто ей така на път от Германия за Бг. точно на 50км. от Прага.С голямо дрънчене в скоростите се дотътрих до най големия сервиз на ФВ в Прага и оставих колата за ремонт на скоростите.След 2 дена чакане на хотел си взех вече готовата кола и потеглих отново за Бг.За ремонта платих 800евро.Частите които ми бяха сменили по скоростите са тези:

AMV18820003
G 052171A2
N 90991802
WHT000185
02J311247D
02J311269E
02J409189E
02J409359
02J409528C
02S311166AG
02S311335B
02S311349M
085311113
Както се вижда там е и въпросния номер G 052171A2 на маслото за скоростите.Вече 20 000к. км. всичко е наред с изключение на леко виене на 3-та скорост само в диапазона между 1700-2000 оборота.Така си е още от след ремонта,и се чува само ако държа точно между тези обороти без да подавам газ.Скоростната кутия е 6 скоростна с код GQM. Мисълта ми беше че ако свирят скоростите със смяна на маслото май няма да се оправи.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Със сигурност си прав!

Свирене = триене; Триене = износване; а износването не е оправя със смяна на масло.

Въпроса е, че на мен никакви скорости не ми вият/свирят, а само при потегляне за 1-3 секунди се чува свирене, САМО при максимално навит волан (дори няколко сантиметра от навиването до края и звука го няма). Та аз си мислех, че е кормилна рейка, и чакам вече трета година да ми се прецака рейката, само дето нищо й няма.

Сега колата не е в движение, щото е без едното каре и чакаме новото да дойде (нямаше налични), но другата седмица в началото ще я тестваме и ще стане ясно.

 

Обаче факта за маслото на скоростите си остава - До скоро поне фолксвагените нямаха инструкция кога да се сменя масло на скоростна кутия. С тоя новия хубав стандарт явно нещо се е променило и скоро всички ще сменяме на 60 000.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Карам голф 5 2.0 тди от чисто нов. С оригиналните джанти проблем с претрисането никога не е имало. Когато на втората година купих китайски джанти тресенето около130 и нагоре се появи, карах така няколко години и слагайки оригиналните джанти със зимните ми гуми тресенето изчезваше. Китайските неколкократко съм ги карал на баланс, с чисто нови гуми и пак тресеше...майсторите казваха перфектни са...да ама тресеше с тях. Продадох ги иси купих оригинални и си реших проблема...надявам се че съм помогнал..пиши като смениш карето има ли промяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно маслото на скоростите, смених го на окло 100 х. км. /ръчни скорости/. 2 ра скорост прихъркваше като включа бързо. Предполагах че е синхронизатор, но пробвах с най-евтиният вар. първо смяна на масло. Маслото което извадих от скоросната кутия беше с 1/3 по малко от колкото трябва. не съм слагал по гъсто масло за убиване на луфтове, сложих масло/оргинално съгласно спецификацията на колата, но ми направи впечатление че имаше поне три вида оргинално масло с различни цени /за моята кола/ вискузитета на всичките беше еднакъв но имаше различни добавки в маслото. Иначе след смяната не съм имал проблеми с 2-ра скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук е темата за шума който идва от скоростната кутия. И след смяна на маслото се оправя. (от личен опит)

 

Оригинално масло най добре, не е скъпо. Смениха ми го в ЕТ преди години всичко беше около 50лв. 

 

В ЕТ са запознати с проблема и когато чуха моя шум ми казаха, че мога така да си карам няма  проблем , ако искам могат да сменят маслото. Естествено аз го смених и всичко беше идеално след това.

 

http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/41614-%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%B2%D0%B8%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B5-%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%8F-2/page-2?hl=%D0%B2%D0%B8%D0%B5%D0%BD%D0%B5

 

http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/39750-%D1%85%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC-%D0%B4%D0%B8%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB/?hl=%D0%B4%D0%B8%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB

Редактирано от sauro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, според мен няма да е от карето... хората карат с налълно разбити карета без големи драми.. Много внимателно огледай гумите... амам много... неравномерно износване може да ти причинява това тресене, после наистина виж този тампон на скоростната кутия, там също идват проблеми.. чак тогава е каре. Знам че си писал по нагоре, че тези неща са проверени, ама пак провери.. много съм го ял със всякакви вибрации... и гумите са първото нещо, което трябва да се изключи тотално. Баланс не е достатъчен, защото неравномерно износената гума баланса не може да я оправи... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега..сменял съм малко на 6 скоростната кутия и точно защото се вързах на един от шкода сервиза и ми каза да сложа цитирам "гуменото" масло и почна да ми вият скоростите на 5-та и 6-та около 70км/ч. Дотогава нямаше и помен за виене и това го направих профилактично, защото рано или късно се вкопава легера в корпуса ако не се лъжа на първичен вал. Това масло дето си сложил е с по ниска спецификация и е за пак ако не се лъжа за 5 степенните кутии. Правилното масло по спецификации е API GL-5 и литъра е около 50лв в официален представител. Кутията събира около. 2.3л.

 

Свалих моята кутия която е на 180000км реални и имаше сериозен аксиален луфт, което доказва че си имат проблеми. Новата кутия, която сложих беше с едва доловим аксиален луфт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не е от гумите. Имам абсолютно същата вибрация при 150-160 се усеща най-много в подлакътника и много малко във волана. Много ме дразнеше и миналото лято изсипах близо 3 бона за чисто нови джанти и гуми и ..... проблема се намали, но не се оправи. Гумаджиите ги побърках - сваляха, слагаха, балансираха, динамични баланси, пълен преглед на ходовата част, тампони, реглажи и сходимост - перфектни... Аз залагам на вътрешно каре, но не съм се занимавал повече - и при мен колата е на 175000 реални км с пауърфлекс тампони навсякъде - ще действам, но все още не ме дразни толкова много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.