Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с каре или друго?


kolevjt

Recommended Posts

Колеги,

 

Благодаря за всички коментари!

Не писах обновление умишлено, за да покарам малко след смяната.

 

Сега,

За всички, които си мислят, че това е от гуми или джанти. ПОВТАРЯМ - Другата ми кола е Golf 7 1.4TSI. Разполагам с ТРИ комплекта джанти - оригиналните от Шкодата, ММS за Шкодата, и оригиналните на Голфа.

 

Имах някакво съмнение, че гумите може да са износени неравномерно, но от 2 месеца съм с чисто нови Мишелин Алпин А5. Т.е. пробвал съм три комплекта джанти и четири комплекта гуми върху ДВЕТЕ коли. Правил съм тестове гумите от Шкодата ги слагам на Голфа, а от Голфа на Шкодата  .... На Голфа НИТО ЕДНИН КОМПЛЕКТ НЕ ТРЕСЕ. На ШКОДАТА ВСИЧКИ ТРЕСАТ с в интервала 130-150 км/ч без почти никаква разлика.

 

 

Обновление относно карето:

Сменихме дясно вътрешно каре, което според майстора имаше сериозна разлика в луфта в сравнение с новото. Останалите три карета изглеждат като нови..

Вибрациите намаляха значително - вече не ми падат пломбите и подлакътника не ме ръчка в ребрата, както преди. По сила вибрацията намаля, но си я има съвсем ясно и отчетливо в същия диапазон.

:BangHead:

Почвам много сериозно да си мисля за някой от тампоните под двигателя...

 

Ако някой има други идеи да помага

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това че си изключил гумите е супер! Колкото и да го мисля... тази вибрация е от ходовата част, няма да е от двигателя... но кой знае де.. Провери и другите карета... Не знам дали си го правил но ще ти кажа метод за проверка.

 

Вдигаш колата на подемник, с ръка се опитай да завъртиш полуоската и да видиш дали има луфт в карето. Според това как реагира полуоската и гумата, можеш да усетиш дали има луфт  другите (като нови) карета. Тази вибрация показва някакъв дебаланс (тоест във въртящ се елемент). Все пак виж кормилни накрайници, рейка, носачи. Мини на тресачка на амортисьорите, тампон на скоростната кутия, тампон на двигателя... 

Лагер на главината също може по някода да създава такива вибрации... и после не знам  :wacko_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може също крив спирачен диск или изпуснал амортисьор да е причина за вибрация. Има ли я вибрацията когато караш с въпросната скорост по инерция и има ли някаква разлика когато двигателя и ходовата част е под натоварване? При мен много слабо се усеща САМО около 150км/ч - няма значение дали е по инерция или не. След тая скорост изчезва - чакам да се увеличи и да търся и аз проблема, но следя темата с интерес - 99% причината е една и съща щом не е гуми. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

Коментар на Парадокс за луфтове по полуоските - всичко по колата е адски стегнато и няма абсолютно никакви луфтове, дори и карето, което сменихме нямаше луфт така, а само след като махнахме полуоската се усети.

Ако е лагер би трябвало да не е толкова зависимо от скоростта и би трябвало да издава звук (а се чува само двигателя, и въздушната струя)

Дисковете бяха премерени и нямат кривини, дисбаланс или друго. Няма вибрации при спиране (нито във волана, нито тези които описвам)

Амортесьорите са "чук" както се изрази майстора

Маховика беше едно от първите работи, които тествахме със подаване на газ на празен ход и отнемане на газта - нищо!

 

Вибрацията е много по-силна когато двигателя е под товар (баир и подаване на газ) и много по-слаба на равно и почти никаква надолу. Също много се влияе от постоянната скорост. При плавно ускорение или постоянна скорост е повече, при забавяне (кола по инерция) изчезва моментално. Също се променя при завой (обикновено е по-слаба дори и леко навит волан само няколко градуса) точно този последния симптом ме беше насочил към полуоски и карета

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да този последния ти симптом насочва към карета... определено при намаляване на тресенето при завой, болното каре би трябвало да е това към което завиваш.. щото го уплътняваш. 

 

Абе тези вибрации са от породени от някакво въртящо движение.... гледай полуоски и карета, всичко друго си го проверл напълно.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Привет,

 

След ~2 000 км от смяната на карето и няколко пъти магистрала с високо скоростно каране се установява, че проблема е отстранен.

Обобщение за всички, които имат подобен проблем:

 

Колата тресе на определена скорост (в моя случай 140 км/ч) в диапазон 130-150

Вибрациите се усещат най-силно на подлакътника, предни седалки, по-малко на волана и почти не на таблото.

По-силно при постоянна скорос, двигател под товар (качване по баир), ускорение в интервал 135-145

 

По-слабо при завой, двигател без товар (отнемане на газта, изключване от скорост) или при забавяне

 

 

Смяна на гуми, джанти не помага,

Спирачни дискове ОК - според автомонтьора

 

Влошаващи фактори - заблудих се заради полиуретановите тампони, че се предават вибрации по-силно от лоши пътища

Колата е със защита от лоши пътища т.е. каретата са в по-неизгодна позиция от стандартна октавия

 

След разглобяване на полуоските и инспекция на каретата, майстора каза, че едно от двете вътрешни карета има по-голям луфт от останалите.

 

След смяна на карето и гресиране на останалите проблема изчезна!

 

 

Дано да помогне при колеги с подобен проблем :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

След смяна на предните полуоски с карета проблема се оправи - Скаут 2.0 от 2007г.  Преди това съм сменял тампони на двигателя и колплект съеденител но това не помогна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.