Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Температура на маслото на О3


miro_gsx

Recommended Posts

Колеги в какви граници е температура на маслото и до каква максимална стойнст сте я виждали?( О3,1.6TDI)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, интересуваш се от дизела, но аз ще ти кажа как е при мен. В градско движение маслото загрява до 85–90 градуса. При извънградско със скорост 100-110 км/ч температурата стои на 90 градуса. При постоянна скорост от 150 км/ч е 100 градуса, а при постоянна 180 км/ч е 110 градуса. При дълги изкачвания, например проходи, се движи в диапазона 100-105 градуса.

В книжката като нормална работна температура на маслото е даден диапазонът 80-110 градуса. Пише също извън тези граници двигателят да не работи на високи обороти.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моята маслото и при бавно градско каране е над 105 градуса зимата,108 лятото.При извънградско бавно също,при извън градско бързо над 110-112 не е вдигало.Докато не вдигне 100 градуса маслото,никога не съм я настъпвал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли връзка между температурата на маслото и качеството му? При еднакви други условия с влошаване качеството на маслото следва ли работната му температура да се повиши?

 

п.п. Илко твоята на колко км. стана?

Редактирано от fhman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би има, но при мен тези стойности са от самото начало и засега не са се променили. Вече съм почти на 13 500 км.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ръчните, предполагам, зависи при какви обороти се кара. То може и бавно да се движи колата ама като е м/у 2000 и 3000об/мин или повече ще е висока и температурата на маслото. Моята нали си сменя сама на 1800 и предполагам за това и температурата на маслото не се повишава много. За това питах и Илко (нали са същите). Градско над 85 не съм я виждал. Миналата седмица Вна-Дч 120-140-160км/ч над 95 не мина. Само веднъж съм я виждал над 100 при голямо изкачване (до Байкушевата Мура).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

При мен стойностите са същите като на Илко. Не съм виждал над 100 градуса, но то е може би защото при скорости над 150 не разцъквам бордкомпютъра. Аз съм с ръчни и се старая да държа оборотите между 1500 и 2500, рядко стигам до 3000. Вече съм навъртял 26 200 км, но не съм забелязал да има промяна в температурата с остаряването на маслото. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последния път на доливане беше на около 20 000 км и долях малко повече (беше милиметър два над горната граница). В момента е 2-3 милиметра под горната граница. Като станат 30 000 км ще ходя в ЕТ да сменят маслото и тогава ще докладвам отново какво е състоянието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на включилите се в темата, температурата при мен е в граници 90-105(което явно е нормално).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен е 85–90 градуса - повече не съм виждал! Но съм минал само на 2000 км и само в студено време!

Редактирано от IvanVenkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При дизелите е по-ниска темп.на маслото,при нормално и бавно шофиране от бензиновите. Примерно на моята темп.е около 105,на шурето 95-100. Иначе лятото като караш с около 200 по магистралата качва дизела над 120-125 темп. на маслото.Аз моето над 112-115 не съм виждал да качва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да си призная само карам и никакво масло не съм проверявал.Какво доливате не знам.Как така на нова кола ще се долива масло???????? Капакът се отваря за да сипя течност за стъклото и това е. А да щях да забравя-отваряхме го за да се инсталират амортисьорчетата - Самуил го направи разбира се,не аз :sorry:  но за това ще пиша със снимков материал в  Шуменските Мартенички.................и други подобрения направихме,но първо да я измия,че тогава............а в тази кал няма смисъл.

 По отношение на температурата на маслото съм забелязал,че преди достигане на 50градуса таблото не показва нищо. Самата температура се движи от 85 до 105 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иване и аз си мислех, че на нова кола масло не се долива ... до момента в който колата сама изписка и си поиска масло ....

Е, то май само аз съм с 1,2 TSI и доливам, другите сте с по-големи двигатели или дизели. Надявам се това да не се окаже хронична болест на този двигател (доливането на масло).

 

Колеги, моля споделете какви километри навъртяхте вече?

В момента моята е на 15 месеца и 26 300 км. Както се очертава до края на февруари или най-късно до средата на март ще съм навъртял първите 30 хиляди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На въпроса на drago  за 45 дни съм изминал 3100км.

 

п.с. Предполагам ,че въпроса ти трябва да се премести в нова тема за да има повече отговори на него.(за мен това ще е интересна информация)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 месеца - 18000км. На 8000км светна лампа за ниско ниво на маслото. Долях. На 9500км смяна на масло. От тогава е паднало около 2мм на щеката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на 8 месеца и 14 000 км. Лампа при мен не е светвала, долял съм 300-400 гр. за да съм на максимума.

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 месеца и 22 000 км. Макс. темп. на маслото съм виждал до 115 градуса лятото с висока скорост на магистралата. Масло не съм доливал. Явно 1,6 тди не харчи масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на отзовалите се!

Извадката е твърде малка за да се правят генерални заключения, но явно 1,2 TSI харчи най-много масло, следван от 1,4 TSI, а пък дизелите не бутат масло :)

Идеята на miro_gsx за нова тема не е лоша и смятам, че ще бъде полезна. Нека да се натрупа информация от експлоатацията на автомобилите с което да си бъдем взаимно полезни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна тема. Къде и как гледате температурата на маслото? Сервизния режим на климатроника ли ползвате или ползвате VCDS? Понеже датчикът за температура на таблото е за охладителната течност, а не за маслото, а пък и той не показва точни стойности, а някакви доста приблизителни. При мен (Октавия II, 2.0 TDI-PD, BKD, 2005 г.) след като охладителната течност загрее до реални 75 градуса (което го виждам, ползвайки сервизния режим на климатроника) вече на таблото показва 90 градуса, т.е. на средата на датчика, и никога не съм виждал да покаже там повече от 90, а пък е имало случаи при 38 градуса външна температура да карам в продължение на 50-60 километра със 180-200 км/ч. Според това, което чета тук, би трябвало в такава ситуация маслото да е станало на 120-125 градуса. Дали температурата на маслото има толкова голямо значение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на отзовалите се!

Извадката е твърде малка за да се правят генерални заключения, но явно 1,2 TSI харчи най-много масло, следван от 1,4 TSI, а пък дизелите не бутат масло :)

 

Не е вярно, че дизелите "не бутат" масло. Зависи от модела на мотора, от маслото, от начина на каране (с повече или по-малко настъпване), от външната температура и от други фактори. При моята Октавия II 2.0 TDI-PD BKD винаги е имало разход на масло от порядъка на около 0.3-0.5 литра на 7-8000 км. Когато колата бе чисто нова, разходът беше по-голям от сега. На мен ми светна лампата за ниско ниво след едва 3000 км на чисто нова кола, която е карана в режим на разработване. Леко се притесних тогава, поразчетох по въпроса и стана ясно, че при този модел мотор е така и е нормално. Ако обърнете внимание на Ръководствата за експлоатация и на Техническите данни на автомобила, ще видите, че там е записано, че разходът на масло може да бъде "до 1 л / 1000 км в зависимост от условията на експлоатация". Аз първо реших, че става въпрос за печатна грешка (т.е. че става въпрос за 1 л / 10000 км, а не за 1 л / 1000 км), но след като видях, че и на други модели автомобили пише същото, разбрах, че при много сериозно каране при високи температури разходът на масло може да бъде значително по-голям от нормалния, т.е. че няма нищо тревожно в това колата да изгори доста масло при сериозно каране. Разбира се, стига големият разход да не е постоянен :), при което явно става въпрос за друга работа :(

Редактирано от mitko0511
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бордовия компютър на Октавия 3 показва на макси дот дисплея температурата на маслото. Нямам наблюдения върху Октавия 2, но явно в новия модел са сложили датчик и за температурата на маслото. За това какво е значението й не мога да се изкажа компетентно защото съм обикновен потребител, а и нямам инженерно образование.

Заключението за това кой двигател най-много "бута" масло ги направих на база предните постове на колегите и въобще не претендирам за точност. По-скоро е лека закачка. ;)  Трябва да има достатъчно много наблюдения (като брой автомобили и двигатели) и изминати километри, за да се направят заключения.

Това което направих за мен като заключение, е че явно повечко натоварвам моя двигател и може би за това харчи повече масло (темата за маслото при Октавия 3 сме я коментирали и в няколко други теми). За моя стил на шофиране май трябваше да взема 1,4 TSI, но пък и стилът ми се промени с новата колата.

Виновен ли съм за това, че са направили такъв прекрасен автомобил и е удоволствие да го караш :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на 17500км за 9 месеца, масло смених без да го е искала колата на около 16000км, иначе не ми се е налагало да доливам. Антифриз обаче ми се наложи да доливам, което ме учуди неприятно, да видим дали ще потрябва скоро пак

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Озовах се в този форум точно защото се интересувах от ситуацията с маслото при Октавия дизел (2,0 4х4 150 кс). При мен за 8 месеца и 18 000 км доливам за втори път по 500 мл. Първият път беше на 10 000 км. Колата се кара с Castrol Edge Professional Longlife 5W-30 и такова доливам. Температура гледам рядко, но основно я виждам да варира в диапазона 90-105 градуса. Возя се основно в София и на магистрала, където имам склонноста да я карам малко над позволеното (170 - 180 км/ч). Това го споменавам защото идентичен автомобил, на колегата, на 22 000 км, според него не е пипнал маслото, но той е доста по-спокоен шофьор.

Редактирано от s1000rr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.