Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нормално ли е да загрява по бавно TDI двигателя?


milen1914

Recommended Posts

Здравейте,искам да попитам дали е нормално да загрява по бавно TDI двигателя.Мотора ми е 101 коня,74 киловата.В зимата в градско каране стрелката не съм е виждал на 90 градуса (на къси разстояния говоря)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи. Аз съм със същия мотор. Ако тръгна от Овча купел 2 към центъра, няма загряване. Ако е към Младост по околовръсното загрява още на Бояна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи. Аз съм със същия мотор. Ако тръгна от Овча купел 2 към центъра, няма загряване. Ако е към Младост по околовръсното загрява още на Бояна.

Аз съм от Пловдив и в километри нищо не ми говорят тези разстояния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега всичко зависи за тези 10 км градско Пловдив, какъв е релефа и как карш. Ако повече спускаш без натоварване на мотора ОК, иначе 10 км ми се виждат доста за загряване. Сигурен ли си че колата ти загрява до 90, или съдиш по стрелката? Защото като замервахме моята в движение с диагностиката повече от 78 не вдигна а стрелката беше права, и установихме че стрелката се мърда през 5 градуса. Но при мен термостата беше ясно, че е за смяна защото със 100 км/ч и нагоре стрелката ми падаше на половина...

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си датчика на стелката.Мойта от Асеновград до Пловдив(20 км) е на половината скала преди средата(90 градуса),а лятно време съм имал случаи да не отделя изобщо.Заради този проблем смених термостат,не работи коректно отсече майстора сменяй,а се оказа, че този датчик не работи коректно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си датчика на стелката.Мойта от Асеновград до Пловдив(20 км) е на половината скала преди средата(90 градуса),а лятно време съм имал случаи да не отделя изобщо.Заради този проблем смених термостат,не работи коректно отсече майстора сменяй,а се оказа, че този датчик не работи коректно

 

Винаги съм се чудил колко градуса са това - половината преди средата(90 градуса) 45 или 60? С прецакан термостат там ми забива стрелката, ако карам без парно вдига още, понякога и 90 градуса, но много рядко карам без парно. Сутрин до работа(5 км) без светофари и карам само направо  на около 3-тия километър ми отлепя стрелката от най - долното положение, но я галя много, когато е студена - плавно ускорявам и над 2к оборота не вдигам.

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата на жена ми бе Октавия 1.9 ТДИ 4х4, а сегашната е 1.6 ТДИ 4х4    . И двете НЯМАТ загряване.  За късите разстояния в Шумен-примерно до 4-5км в едната посока,ако не е карана преди това,т.е. студена-забрави да загрее. Случвало се е да мръзна и в яда си сегашната да я форсирам до дупка за да загрее без да я жаля.На жена ми е,а и служебна :sorry:                                                Добре,че тя не чете форума. :fiu: 

Всъщност на въпроса ти-Да нормално е да загрява мноооого бавно.

За сравнение РСката е загряла за нула време- на втория километър при температури под нулата и на първия при над 5-6 градуса температура.

Имаме бензинов РАВ4 Тойота 2.0 атмосферен 150к.с. който загрява от студен на втората минута през зимата-просто уникално.

Старото Ауди А4 ТДИ 2.5 150к.с. бе на Бай Миле,но аз колкото пъти съм го карал от непалено през зимата,толкова пъти съм мръзнал.Веднъж обаче като загрееше дизелът му с дизел,няма изстиване,а парното му е невероятно,не може да се сравни с бензина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТДИ-то има много високо КПД и загрява бавно.

 

Колегата ти го е написал.

 

Но за 10км градско да не загрее,за мен има нещо неизправно.

При мен 1.9 тди 130к.с. от нас до работа имам 5км пробег и 6 светофара,при -5 С сутрин до работа си достига 80 - 90 С колата.

На служебната рено пак 1.9 тди там беше същата работа както при теб,почти не загряваше.

За същото разстояние едва се отлепяше стрелката.

След смяна на антифриза,термостата и работата се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тези,които имат подрегрев на антифриза загряват още по-бързо ако е изправен,но ако са внос от Италия нямат

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз съм от пловдив,същия двигател  1.9тди п,д 101 и ми загрява за около 5-6 км. зимата. :) имах същия проблем и сменях термостат.Смени го ще се родиш и ще усетиш и разхода :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам същия мотор, и за 5км. стрелката вече почва да отлепя. Това е за интензивен трафик с висене по светофари. Иначе зависи какво се визира под загрял двг - на работна температура или достатъчно , че да духа топло от парното. 

 

Иска си пробег за 90градуса, но както каза колегата по горе: Веднъж загрее ли... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен така не държеше 90градуса като загрее. Смених термостат (Behr - 30+лв с отстъпа) и сега всичко е наред ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм се чудил колко градуса са това - половината преди средата(90 градуса) 45 или 60? С прецакан термостат там ми забива стрелката, ако карам без парно вдига още, понякога и 90 градуса, но много рядко карам без парно. Сутрин до работа(5 км) без светофари и карам само направо  на около 3-тия километър ми отлепя стрелката от най - долното положение, но я галя много, когато е студена - плавно ускорявам и над 2к оборота не вдигам.

Аз имам и подгрев на антефриза,ама дали работи корекно не знам.Чуват се някакви релета да превключват.Но и преди и след смяна на термостата имах  парно.Карам и с  подгрев на седалките,не се оплаквам от студ.Само при първоначално палене сутрин изфорсирам колата над 2000 оборота,защото не зарежда тогава акумулатора под тези обороте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата ти е TDI не е особенно умно да я форсираш студена. Освен ако не планираш скорошен ремонт на турбина де.

 

То на никоя кола не е препоръчително да я форсираш на студено, ама нейсе.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подгрев на антифриза нямам, италиянка е, подгрев на седалки също нямам. От парно не се оплаквам след 2-3 минути започва да духа топло. По някаква случайност ако вдигне 90 градуса вътре не може да се стои от жега. Тази зима съм се зарекъл, че ще й е последната със студен мотор!  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето как изглежда подгрева на антифриза при pd двигател http://prikachi.com/images.php?images/738/7913738O.jpg

Имам, но основно зависи от трафика. Със същия ДВГ съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.