Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Заден диференциал на Октавия 2.0i бензин 4х4


stan4o

Recommended Posts

Здравейте колеги. Понеже задният ми диференциал с халдекса започна да вие доста и се замислям за смяна. Предлагат ми комплект от Бора 2.3i V5 бензинка. Колата ми е 2000 г. Въпросът ми е дали са съвместими двата. Дали няма да има разлика в предвателното число на двете коли. Не намирам никакъв номер на моя за сравнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих в ЕТКА, там ми показва че всички части от задния дифф на двете коли са еднакви т.е имат еднакви каталожни номера, но корона и пиньон не се предлагат като резервна част и съответно нямат номер и брой на зъбите. И все пак си мисля дали е еднакъв въртящия момент. Да не прецакам нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не са, като вкл. халдекса, ще разбере.

 

Аз не мога да разбера какви са тези проблеми със задния диференциал. Ми той не работи. И друг колега се оплакваше от виене. И сега О2! Та това си е нов автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих в ЕТКА, там ми показва че всички части от задния дифф на двете коли са еднакви т.е имат еднакви каталожни номера, но корона и пиньон не се предлагат като резервна част и съответно нямат номер и брой на зъбите. И все пак си мисля дали е еднакъв въртящия момент. Да не прецакам нещо.

 

Виж в техн. данни на двата автомобила каква цифра е главното предаване. Това е предния диференциал.

Ако са еднакви, значи и задните са еднакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите отговори. Нещо не мога да намеря в ЕТКА предавателното число на двете коли: VW Bora 2.3i V5 4moution 2002г. и Октавия комби 2.0I 85kw 4x4 2000г. Моля някой който е запознат да пише. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за мен най-вероятно ти вие лагера отзад на кардана. Съмнява ме да вие Дифа. относно халдекса трябва да са 1:1. Демек ако го вземеш този ще си смениш само халдекса ако не работи и ще къпиш с твоя диф.

Всъщност забравих да попитам.. Халдекса ти въпреки виенето работи ли ?
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за мен най-вероятно ти вие лагера отзад на кардана. Съмнява ме да вие Дифа. относно халдекса трябва да са 1:1. Демек ако го вземеш този ще си смениш само халдекса ако не работи и ще къпиш с твоя диф.

Всъщност забравих да попитам.. Халдекса ти въпреки виенето работи ли ?

 

 

Халдекса работи перфектно. Виенето се чува от задния дифф, а не от халдекса. Искам да сменя само дифа и да си оставя моя халдекс. Не ми се цепи стария дифф, защото ако се окажат корона или пиньон загивам ;). Трябва да имам резерва. До тук двама доктори се съмняват че проблема не е лагер. Всъщност незнам как вие лагер на дифа. При мен шума започва от 50 км/ч. При увеличаване на скороста се увеличава и обратно. Не е ужасен, но е дразнещ. Не са лагери на главини, не са гуми. Идва точно от задния диф. Сменено масло и филтър на халдекса и дифа. Шумът остава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагер на диф. не можеш да го чуеш. Виенето на зъбни колела е мн. характерно и не може да се обърка. Чешките тролеи Шкода мн. виеха. Такова е виенето, но по-тихо, разбира се.

Не ви разбирам ЕТКИ-те. Търси техн. експлоатац. данни за автомобилите - там, където пише мощност, обем, разход, макс. скорост и т.н. Трябва да са дадени пред. числа на скоростите, всяка по отделно и на Гл. предаване - диференциал.

Няма да търсиш номенклатури.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как вият,хаха.Ами различно вият.Зависи кой лагер е.Едните под товар на мотора,другите по се влияят по инерция  или с лек товар променяш ъгъла на полуоската

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на скорост и по инерция и на вдигната кола на подемник виенето си го има. И по нагорнище и по надолнище също. Виенето е монотонно. При увеличение на скороста се увеличават децибелите и обратно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как вият,хаха.Ами различно вият.Зависи кой лагер е.Едните под товар на мотора,другите по се влияят по инерция  или с лек товар променяш ъгъла на полуоската

 

Зъбната предавка пиньон-корона. Това е виенето на дифа. Когато някой каже, че вие диференцил, проблема се търси там.

Колегата казва, че вие диференциала. Сега, какво точно вие, аз от компа не мога да кажа. Имам и някои въпроси, които споменах по-горе. Напр. задния диф не работи или почти не работи под товар. Т.е. той се щади и никога не трябва да показва проблем. Защо тогава, щом е слабо място на тези коли, не се скапва предния диф. ? Той си функционира и се товари на 100%.

Също така симптома за проблем в зъбната предавка е виене под товар на мотора т.е. при ускорение и поддържане на постоянна скорост, а при отнемане на газта или пускане по инерция -  виенето изчезва. Задния диф. работи все едно си по инерция. Затова силно ме съмнява да е от зъбната предавка, защото колегата споделя, че виенето постоянно го има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 и на вдигната кола на подемник виенето си го има.....

 

Това го пропуснах!!!

Как на подемник задвижи задния мост????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При вдигната изцяло кола ми зацепва халдекса. Обяснявам си го с превъртането на предните колела и съответен сигнал на абс-са към помпата на халдекса. В крайна сметка задния мост е зацепен. Незнам дали съм прав, но това се получава при мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам да се съмнявам в двата пиньона на полуоските. Те би трябвало да развъртат постоянно ако не се лъжа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами поне така ги водят в ЕТКА. Поправете ме ако греша. Зъбчатките към полуоските.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре взимам цял дифф от Бора 2002. Минавам на вариант проба-грешка. Ще пиша за резултата. Дано да пасне на мойта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комплект с халдекса, помпата и управлението. Без полуоските. Надявам се да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комплект с халдекса, помпата и управлението. Без полуоските. Надявам се да стане.

 

Той може и да стане, като закрепване, и няма да имаш проблем, Обаче нали знаеш, ако дифа е с друго предавателно число, какво ще стане, като задейства халдекса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разчитам на това, че всички части от двата дифа са с еднакви каталожни номера. Без два О-пръстена. При това положение може ли да са с различно предавателно число?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да кажа. Наистина в такъв случай, би трябвало да са еднакви. Пробвай първо на подемника, щом там се вкл. халдекса и се ослушвай за шумове по цялата трансмисия.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако халдекса не мислиш да го ползваш или да го държиш за части, може да проявя интерес към него :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Пробвай първо на подемника, щом там се вкл. халдекса и се ослушвай за шумове по цялата трансмисия.

 

Лека промяна на мнението. ;)  Има една подробност, която вчера не предвидих. Тази сутрин ме озари една мисъл :)

На подемник няма как да се установи, ако съществува разлика в предавателното число на новия диференциал. Така, че този тест не важи. Двата моста ще си въртят без проблем. /напр. единия по-бързо, другия по-бавно./ Само можеш да разбереш дали виенето вече го няма.

Теста ще бъде на пътя с вкл. халдекс. Но, той вкл. за кратко време и не знам дали изобщо ще усетиш нещо.

Всичко това го пиша, защото при различно предавателно число на новия диф. при сработване на халдекса цялата трансмисия ще бъде под напрежение и не се знае къде ще излезе слабо място. Демек, рано или късно нещо ще се счупи.

Затова държах да бъдеш сигурен какво слагаш. Желая ти успех и всичко да бъде наред с ремонта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.