Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дроселова клапа и АГР


skoda 120L

Recommended Posts

Здравейте колеги,

имам Оctavia 2 2.0 BKD като я купих преди известно време светеше лампа за чека и след като мина диагностика се оказа проблем с дросела и имаше проблем с турбината който можеше да е някаква клапа не голям ремонт казах ОК.Купих колата турбото се оказа че е за рециклиране понеже пренадуваше и влизаше в авариен режим след 110 ккм и имаше виене като на линейка. Рециклирах го смениха ми средна част която е и клапата за въздуха мисля че беше и ми предложиха да махна катализатора(да се избуши) и да изолирам АГР и клапата софтуерно ОК направихме го.Въпросат ми е какво точно е най добре като вариант защото мисля да взема една клапа най-малко заради притрисането при гасене на двигателя което освен неприятно незнам дали не дава и други проблеми освен това след това колата на ниски обороти започна да пуши само на ниски обороти.Катализатора е избушен и поставен отново дали може заради АГР и клапата да има този проблем и според вас по-добре ли е да си се пуснат или ако остане така какви проблеми може да последват. :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АГР не би следвало да има нещо общо с притрисане на мотора. АГР е клапан връщащ част от изгорелите газове обратно в мотора с цел намаляване на вредните емисии. Тази повторна циркулация на изгорели или не доизгорели газове води до натрупване на нагари в колектори и турбо и затова хората го изолират. Щом си ти махнали катализатора сигурно е нормално да припушва.

Аз не бих си махал катализатора освен ако не правя разни тунинг проекти, с нова генерацията и т.н. или ако се е разпаднал вътрешно и се е запушил.

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако клапата преди EGR-a е спряна - мотора ще претриса при гасене. Дори, ако строшиш турбината и няма да можеш да го угасиш мотора, ще вдигне максимални обороти от въздуха и маслото, които ще навлязат в двигателя, точно защото клапата преди EGR-a не работи и няма гасене.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АГР не би следвало да има нещо общо с притрисане на мотора. АГР е клапан връщащ част от изгорелите газове обратно в мотора с цел намаляване на вредните емисии. Тази повторна циркулация на изгорели или не доизгорели газове води до натрупване на нагари в колектори и турбо и затова хората го изолират. Щом си ти махнали катализатора сигурно е нормално да припушва.

Аз не бих си махал катализатора освен ако не правя разни тунинг проекти, с нова генерацията и т.н. или ако се е разпаднал вътрешно и се е запушил.

 

Да затова го ги изолирахме да не вредят на турбината и катализатора го изтърбушихме за да не се връщат газовете обратно. А самата дроселова клапа я затапихме понеже и постоянно светеше чека на двигателя заради нея. И сега се чудя това притрисане при гасене дали не влияе нещо на двигателя. :fool:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това го написах защото знам, че много хора го практикуват при 1.9 тди. Обаче този двигател 2.0 тди дори на живо не съм го виждал. Моето мнение е на любител. Не съм специалист.

Поздрави и дано скоро да си решиш проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това го написах защото знам, че много хора го практикуват при 1.9 тди. Обаче този двигател 2.0 тди дори на живо не съм го виждал. Моето мнение е на любител. Не съм специалист.

Поздрави и дано скоро да си решиш проблема.

 

Мерси за пожеланията колега :cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата по горе имаше предвид не че ще ти счупи турбината,а ако ти се счупи турбото и ти е затапена дроселовата клапа,няма да може да ти изгасне мотора в следствие на навлязлото масло.И тогава отиваш на тоталка.Що не сменявате развалените части аз не мога да разбера.Това е няква пълна лудост в Бг.(затапих това щото не работило,затапих онова щото ми дава грешка,и сега се чудя абе кво да направя та колата да няма проблеми.)Отговора е много прост:сменяш си неизправната част и си готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Относно АГРа - логиката за затапването е ,че кара мотора да работи/когато е студен/ със отработени газове,което образно казано е да започнете да тичате и да си запалите цигара... Чудесното при 2.0 е инсталираната нафтова печка чрез която си се топлите докато ви загрее мотора.Т.е. зимата не умирате от студ. Мойта "баба шкода" направи 220к и мотора си пее.Взех я на 140к и веднага го затапих.В началото мотора потрепваше при гасене - сега дали съм му свикнал или е от новия тампон -немога да преценя. Като цяло ползите са много повече от страничните ефекти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз тъй да попитам, кво е туй "затапване на дроселова клапа"? Все си мисля, че ако я затапиш, единствения ефект, който ще постигнеш е да не можеш да запалиш въобще :)

 

Чувал съм за затапване на ЕГР, за премахване на лопатката на дроселна клапа, ама това "затапване на дроселна клапа" си е мистерия някаква.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно става въпрос за клапата за меко гасене на двигателя, която е в тялото на ЕГР-а.Защо и казват дроселова не знам.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата клапа, но Цецо е напълно прав. Тази клапа спира въздуха, който влиза в двигателя и резултатът е гасене. Иначе продължава да си влиза въздух и затова се разтриса... После тампони и какво ли не.

 

Както и да е, в България всяко дърво и камък са инженери, и то доста повече от 120 годишни заводи-производители на коли.

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната клапа просто си я почиствайте редовно и толкова. Не я махайте, освен при силов тунинг. Тя си има роля и то важна (колегите вече я описаха). Когато е изправна - с нищо не пречи на колата. Виж с ЕГР темата е дълга и много дискусионна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И стават точно такива неща:

 

Затова тази клапа, колкото и да струва, струва мноооооого по-малко от целия мотор, дори да подлежи на основен ремонт след такава работа (като от клипчето) на място... :) 

 

За около 100-тина лв ги има работещи по моргите. Не е хубаво да я няма и да не работи. Та, който се хвали, че изкарва много километри без клапата, тресе си и т.н. - дано не счупи турбината никога :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кола със строшено турбо се гаси за 5 секунди, но това е друга тема. Аз също съм на мнение, че е по-добре клапата да е изправна. Моята е купих нова от ЕТ с гаранция, сега съм се заиграл със старата защото при мен проблема е в два пробили транзистора от управлението на моторчето, което може би ще подлежи на ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 5 секунди, дано после не се сменя съединителя, скорости и други неща :) Както и да е... темата се отклони доста - факт е, че с неработеща клапа може да се вкара човек в много белички, но ако сега падне теслата и удари Иванчо - какво ли ще го правиме, нали :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кола със строшено турбо се гаси за 5 секунди, но това е друга тема. Аз също съм на мнение, че е по-добре клапата да е изправна. Моята е купих нова от ЕТ с гаранция, сега съм се заиграл със старата защото при мен проблема е в два пробили транзистора от управлението на моторчето, което може би ще подлежи на ремонт.

Моля поясни как се гаси кола за 5сек. ако е автоматик и нямаш подръчни инструменти или познания. Или как за 5сек ще разглобиш това бмв и ще му спреш въздуха?

https://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YKr4o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Кола със строшено турбо се гаси за 5 секунди, но това е друга тема. Аз също съм на мнение, че е по-добре клапата да е изправна. Моята е купих нова от ЕТ с гаранция, сега съм се заиграл със старата защото при мен проблема е в два пробили транзистора от управлението на моторчето, което може би ще подлежи на ремонт.

 

Ако не се лъжа дърпаш ръчна включваш на 5-та скорост и отпускаш съединителя :sorry: или поне така четох от други статии. Има доста статии и теми и доста различни мнения за дросел и ЕГР-а и доста от тях изчетох.  Колега shaft и другите колеги подкрепям вашето менение че щом е сложена тази част значи е за нещо :blush: . И мисля след като взема клапа да си ги включа отново с ЕГР-а. :plate_rulez:

Редактирано от skoda 120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля поясни как се гаси кола за 5сек. ако е автоматик и нямаш подръчни инструменти или познания. Или как за 5сек ще разглобиш това бмв и ще му спреш въздуха?

https://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YKr4o

 

Твърде много ако, или, а в този живот както знаем пълно густо няма :). Три пъти до сега съм гасил коли със счупено турбо, един път служебната Зафира, която ми умря в ръцете и два пъти съм спирал да помагам на колеги на АМ Тракия. За щастие и трите пъти бяха ръчки.

Редактирано от a_stankov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те повечето коли са автомати вече.....

Обаче аз пак мога да я загася веднага.Само с ножка.

 

Всичко е въпрос на знания и умения :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е кажи как де,не се стискай :) .

Като и пререже вените. Как иначе. Няма ли гориво, няма и горене.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При маслен удар не гори гориво. Гори масло :)

 

Интересно ми е какво може да се направи с ножката...

 

Реално за да спреш такъв двигател трябва да прекъснеш достъпа на въздух или на масло или да спреш като му създадеш усилие което не може да преодолее (варианта с гасене на скорост). Маслото с ножка не ми хрумва как ще го спреш, въздуха пак не виждам как ще стане...

 

Ако са пиезо дюзи - май има вариант с ножка, ама ако са чисто механични и това не става.... Всъщност глупости пиша, дюзите нямат общо в случая.

 

Аз не мога да измисля вариант с ножка, освен да срежа маркуча на въздуха и за забия ръка вътре. Всъщност това изглежда като работещо решение, ама със сигурност няма как да го направя за по-малко от 30 секунди.

 

Опа... май се сетих. Е то като му отвориш входния колектор и му пуснеш само чист въздух и готово. Маслото идва по същия път :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.