Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дроселова клапа и АГР


skoda 120L

Recommended Posts

Мда... така си е :) Докато го пишех това още спях, ама не е извинение, разбира се... :D

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да измисля вариант с ножка, освен да срежа маркуча на въздуха и за забия ръка вътре. Всъщност това изглежда като работещо решение, ама със сигурност няма как да го направя за по-малко от 30 секунди.

 

 

Е да де,ама ръката ти,дали няма да изгори,как мислиш? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:plate_offtopic: 

 

Може би ще се затопли и омасли. Отплеснахме се яко, но пък може да е полезно за колеги. Карайки съвременен турбо дизел винаги съществува вероятността да те изненада бялата мъгла. Добре е да се знаят варианти преди мотора да хвърли кърпата тотално.

 

Разбира се с изправна клапа шанса за мотор на салата е по-малък :fiu:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да измисля вариант с ножка, освен да срежа маркуча на въздуха и за забия ръка вътре. Всъщност това изглежда като работещо решение, ама със сигурност няма как да го направя за по-малко от 30 секунди.

 

 

Е да де,ама ръката ти,дали няма да изгори,как мислиш? :)

Няма нужда от ръка, нали после го написах. Направо махаш/режеш целия маркуч между турбото и колектора и го оставяш да диша само въздух. Ще угасне, няма де да ходи. Ама как става това в екстремна ситуация.... незнам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркуча за маслото което охлажда турбината?  :sorry: Май от там идва и горивото за въпросния маслен удар.. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама той първо е на гъза на географията и нямаш шанс да го докопаш при загряла кола. Второто ще е по - интересно, ако все пак го докопаш с ножката -  той е метален :)

 

П.С. Маслото не охлажда турбината.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, точно това ми се случи на мен преди два дни. Аз съм с автоматик и бкд, дадох доволно газ, изеднъж колата вдигна обороти и изгуби мощност, отбих моментално в облаци дим, мисля че сама загасна, цялото масло избяга през ауспуха. Добре, че преди месеци си купих нова клапа. Турбото е на пастет, и един цилиндър беше пълен с масло и не даваше да се превърти мотора. В понеделник ще разбера дали има и други щети, дано няма, защото правих осн. ремонт преди 10хил. заради скапана ролка :( Четох страшни неща ако не работи клапата и попаднете в моята ситуация.

 

Предпоставка за случката е, че колата когато е студена и се понастъпи влизаше в сервизен режим - не повече от 80км. и до 2500 оборота винаги съм мислил, че това се случваше заради демпферния маховик, който смених мин, месец, явно причината е била в турбото, което виеше жестоко, но от няколко места чух, че виенето идвало от това, че нямам катализатор :(

 

Всички се кълнът в тези коли, а аз единственото, което не бях правил като ремонт беше турбото и ето и този момент настъпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що не писа тука, бе човек?

От катализатор.....?!

Поне в Google да беше написал "колата забива".....

Ммм, четох из форума, че е нормално да присвирва, ако нямаш кат... 

 

Виж за забиването, беше много рядко 3/4 пъти ми се е случвало за 15хил. и освен това след като всеки месец съм в сервиза, нямаше един майстор да ми каже това турбо си заминава + това ми е първа дизелова кола....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без кат е нормално да си промени звука, да стане по-шумна, но това не означава чак да започне да свири/вие.

Свирене + забиване в комбинация - следва строшена турбина.

Маховика тук няма нищо общо.

Много съжалявам за случилото се с теб!

:hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Колеги, като гледам това е темата за ЕГР-ите, та да си задам въпроса и аз. Преди 3-4 дена ми светна чека и ми изписа - Emission Workshop!... прочетох грешката - дава Insufficient EGR flow, ето какво казват от Росс Тех за грешката - http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16785/P0401/001025

 

Свалих  ASV клапата (Anti Shudder Valve, тази за която се говори по-горе) и ЕГР - а , изчистих ги, не бяха много мръсни, но все пак зацапани, закачих ги, изчистихме грешката, но греда, след 2 дена пак светна. Сега въпросът е какво следва? Дали нещо вакуuма на EGR може да е прецакан  или самата EGR клапа е заминала вътре (диафрагмата??).

 

Исках също така да добавя, че тази клапа на всмукателните колектори, не може да загаси колата, ако двигателя засмуче масло от кулера... тя затваря за 2-3 секунди само и се връща. За да загаси ше и трябва повечко време да е позатворена. 

 

Благодаря за съветите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕГР се тества с маркучЕ 20-30 см - махаш тръбичката за вакуума, нанизваш маркучето и смучеш. Ако се усеща като запушено - добре, ако не - нов ЕГР :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, благодаря за съвета, направих го току що това което каза. Усещам го като запушено, това може би означава, че е ОК? Сега какво следва? Как да проверя дали вакуумния маркуч е здрав? Този маркуч, може би отива в клапан N18, но нямам идея къде точно се намира този клапан при 2.0 ТДИ и как точно се проверява дали той е здрав. 

 

Съвети?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега направи обратното : изваждаш маркучето от агр-а и запушваш с пръст маркучето. Някой запалва двигателя и оставя на свободен ход ( тогава агр-а е отворен най-много) , след 10-20 сек трябва да започне леко да ти "смучи" пръста , демек отваря агр-а . Ако не дърпа значи не прави вакуум някъде по пътя. А по това къде отива маркучето ще разбереш къде е клапана . На 1.9 е една черна кутийка в която влизат/излизат 10-на маркучета, навярно и при 2.0  е пак там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега направи обратното : изваждаш маркучето от агр-а и запушваш с пръст маркучето. Някой запалва двигателя и оставя на свободен ход ( тогава агр-а е отворен най-много) , след 10-20 сек трябва да започне леко да ти "смучи" пръста , демек отваря агр-а . Ако не дърпа значи не прави вакуум някъде по пътя. А по това къде отива маркучето ще разбереш къде е клапана . На 1.9 е една черна кутийка в която влизат/излизат 10-на маркучета, навярно и при 2.0  е пак там.

 

Тая кутийка, гледам днес в youtube - един снимал 1.9-ка и бучи при гасене на двигателя (като нашите)... писал по-долу номера и т.н., като я бил сменил с чисто нова с новия номер - спряло да бучи. Друг му беше отговорил, че спирало за няколко хиляди километра и после пак почвало. Кутийката е към 380 лева в Еуратек... Настаро се намира за 200-тина лева по ибей... АКО СЕ ПРЕЦАКА ТОВА!!! УЖАС!!!

 

Даже пишеше, че двигателя бил малко по-еластичен станал... от ниските тръгвала една идея по-добре с новия клапан, бил сигурен като изпреварвал вече, че ще тръгне... и т.н., а и разходът му паднал :D

 

Ето го номерчето на кутийката: 6Q0 906 625 E

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, не е от кутийката, бре. Има пропуск на вакуум по маркучите или агрегатите от които идат маркучите. Пробвай , ако искаш да стиснеш 3-тия маркуч отгоре/надолу с пръсти и БРЪМЪТ спира веднагически.Тоз маркуч води началото си от маркучаЪт на спирачния апарат посредством едно клапанче.

Ам не ти ли писна да я слушаш таз кутия ?

За да не я оставям бръмчаща след като заключа ( за душевно спокойствие) натискам 3-4 пъти яко педала на спирачките за да изчерпя вакумЪт и бръмченето спира ...така правя !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ам... то ако не избучи, нещо ме "хваща страх", вече :D Така съм свикнал с "бъзкането"... Иначе, изобщо не съм и търсил лек за това - не ми пречи...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След много ровене намерих схемата... няма сензори.. поне не виждам... съвсем ме дразни тази гадна лампичка и пискането на зумера... та идеи ако има някой ще съм благодарен.

 

e7378c7a913aa02ee8b90fe5ed582d8e.png

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

имам Оctavia 2 2.0 BKD като я купих преди известно време светеше лампа за чека и след като мина диагностика се оказа проблем с дросела и имаше проблем с турбината който можеше да е някаква клапа не голям ремонт казах ОК.Купих колата турбото се оказа че е за рециклиране понеже пренадуваше и влизаше в авариен режим след 110 ккм и имаше виене като на линейка. Рециклирах го смениха ми средна част която е и клапата за въздуха мисля че беше и ми предложиха да махна катализатора(да се избуши) и да изолирам АГР и клапата софтуерно ОК направихме го.Въпросат ми е какво точно е най добре като вариант защото мисля да взема една клапа най-малко заради притрисането при гасене на двигателя което освен неприятно незнам дали не дава и други проблеми освен това след това колата на ниски обороти започна да пуши само на ниски обороти.Катализатора е избушен и поставен отново дали може заради АГР и клапата да има този проблем и според вас по-добре ли е да си се пуснат или ако остане така какви проблеми може да последват. :unsure:

Ако махнеш ламарината на дроселовата клапа(!) компа на колата я хваща като някаква грешка много рядко и тя минава в авариен режим.Гасиш палиш и всичко е ОК. Със нова клапа колата вече не претриса когато я гасиш(...430 лв.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.