Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia TSI - 1.2 или 1.4 ?


Grand0man

Recommended Posts

Здравейте,

 

Спрял съм се на тези красавци и дилемата е следната:

 

1,2 едишън - не съм карал 1,2, няма я в момента и се надявам до края на др седмица да я изпратят и да мога да я тествам

1,4 селекшън - карах 1,4 елеганс и съм мн доволен, върви страшно добре.

 

До сега съм карал 2,0 ХДИ пежо и като се качих в 1,4 нямаше мнодо разлика, даже октавията беше по пъргава и страшно много ми хареса.

Жена ми обаче иска да и е топло на дупето и иска едишън клас, а кинтите стигат само да избера едно от двете. Няма пълно щастие.

Най - добре щеше да е 1,4 едишън ама нема как.

 

Искам съвет от колегите които имат 1,2 да кажат как е с динамиката с изпреварването. Друго което ми каза един приятел е че нарично правели по мали кубатори с много коне да се здухва по бързо двигателя след /5-7 години/.

 

Освен това казват че ще му стопя лагерите на тоя малък двигател защото съм натискал много. Аз обикновенно карам с 14-150 на магистралите, 110 на първокласните и градко яко газ спирачка....Остана ми тоя маниер от келешките години :)

 

Моля за мнение, аз така или иначе ще я тествам де, ама за сега съм се спрял на 1,2 едишън има една налична черна..... и ако я вземат др седмица няма дама какво да се чудя. Не си представям да чакам за кола..... нямам нерви.

 

Мери много, а като я взема ще дам и аз фийдбак и снимки.

 

Много добри цени са обадили за великден не е истина,отидох за рапид, а се хвърлих на октавия :)

Редактирано от Grand0man
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.2 върви прилично имам предвит скоростта мисля че на 6та с 100 км/ч е на 2000 об,а с 140 км/ч е с 3000 об ,но не ускорява много бързо според мен щом имаш спортен стил на шофиране си вземи 1.4 или 1.8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо няма да му стопиш на 1,2, няма страшно, стига да не го караш без масло ;). 1,2 е най-малко натовареният двигател от всички - има по-малко от 100 к.с. от 1 литър работен обем, за разлика от останалите бензинови. Що се отнася до скоростта от 140-150 км/ч, то всяка кола я вдига, зависи за колко време. Ако ускорението не е кой знае какъв фактор за теб, двигателят се справя добре. Преди да купя моята, карах тестова 1,2 с ръчни скорости и не останах разочарован - върви си доста прилично. Така че пробвай и решавай - аз лично съм за изпълнението EDITION.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Авторът е написал, че гони бюджет - къде го буташ в 1.8 :)

 

Също така иска налична, а 1.8 почти съм убеден, че нямат. При налични автомобили няма много избор за жалост.

 

Като гледам се търси семейна кола и освен с високи скорости предполага, че ще е натоварена. Затова по-скоро гони 1.4-то, досега лоши отзиви не съм прочел за него.

 

Успех и да се похвалиш! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за мнението. Колата е семейна но няма да се товари много. за сега сме двама и кучето. Дано върви прилично 1.2 че и аз искам едишън

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всички тси имат добра динамика,но с 1.2 по-скоро ще върви,като семейно комби,а не като спортна кола според мен е недостатъчен за агресвен стил на шофиране,все едно с моят дизел 90 кс да искам да съм номер едно на сфетофара

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две ръце за 1.4TSI. Особено щом ти тежи десния крак. 1.2TSI както казва колегата Такев не е толкова форсиран, но по-малък обем + по-малка мощност + настъпване при еднакво тегло на автомобила според мен ще доведат до по-голяма амортизация на двигателя. А и нямаш резерв от мощност, която в много ситуации е необходима.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за 1.4. Можеш да добавиш винаги някоя екстра при поръчката ако ти е важна(пр. подгрев на седалките)  и няма да се вдигне цената много, но пък двигателя ако ти е слаб, после ще се ядосваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, взимай 1.4 140 к.с. и си поръчай подгрев (щом ти е приоритет), не прави в никакъв случай компромис с мощността. Когато искаш и имаш нужда от мощния двигател го имаш наличен в цялата си сила, караш ли бавно е много икономичен... до 100 км в час 4.5 л/100, извънградско 5.3 разход със скорост 115км.ч. личен опит!!!. 1.2 105 к.с. няма как да стане по мощен... има да псуваш ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драго с Червената Октавия 3 най-добре ще ти каже за 1.2 ТСИ.  Илко е с 1.4 ТСИ и също доста инфо е доставил за форума. Каквото и да избереш,няма да сбъркаш.Хем ще е пъргава бензинка,хем ще е икономична.При мен например нещата клонят само към пъргавост :dog:

Редактирано от BlueSoulReaver
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Бреее всички са за по големия двигател, никой не мисли за по яките джанти на едишъна и да ми е топло на задника :)

Както съм написал ще взема налична кола, не ми се чака.

 

Общо взето където и да питах ми казаха 1,4 да взимам. За1.2 казват че много изпилена и турбината може да замине към 5-тата година та да видя

дали наистина влиза в гаранцията.Щото с многото коне главно на нея ще се разчита да тегли.

 

Тъкмо запазих черната перла 1,2 сега трябва да сменям. Ще си помисля още малко. Ще ги накарам да докарат 1,2 да я тествам, че явно иначе няма да стане.

 

Мерси за мненията, надявах се някой с 1,2 да сподели впечатление от първа ръка. ама явно всички са се ориентирали към 1,4.....Ще го мъдря ама до великден трябва да съм решил.

 

Лека вечер

Редактирано от Grand0man
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грандоман, само не знам как някой реши че 1.2 105 коня е изпилена... нищо такова, 1.4 140 к.с на 120 км/ч е на 2600 оборота на 6 предавка. На 1.2 би трябвало да е на същите обороти на 6 предавка, което си е абсолютно разтоварен мотор. На 1.2 не е проблема в това дали е изпилена или не, а дали дърпа ( ускорява )колкото 1.4, то е ясно че няма място за сравнение...повече от 2 сек. си е много от 0 до 100. Като нямаш търпение взимай каквото има в магазина, хората ти казват 1.4 а ти се съобразяваш за наличност в магазина...я взимай каквото има там с подгрев и джанти да е налично и преключвай темата. При теб въпроса е дали да угодиш на жена си за подгрев и лъскавинки в купето или да си начешиш крастата с мощния мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грандоман, само не знам как някой реши че 1.2 105 коня е изпилена... нищо такова, 1.4 140 к.с на 120 км/ч е на 2600 оборота на 6 предавка. На 1.2 би трябвало да е на същите обороти на 6 предавка, което си е абсолютно разтоварен мотор. На 1.2 не е проблема в това дали е изпилена или не, а дали дърпа ( ускорява )колкото 1.4, то е ясно че няма място за сравнение...повече от 2 сек. си е много от 0 до 100. Като нямаш търпение взимай каквото има в магазина, хората ти казват 1.4 а ти се съобразяваш за наличност в магазина...я взимай каквото има там с подгрев и джанти да е налично и преключвай темата. При теб въпроса е дали да угодиш на жена си за подгрев и лъскавинки в купето или да си начешиш крастата с мощния мотор.

 

И аз това се опитвах да кажа, че не е изпилен.

А пък и винаги можеш да се обадиш на Самуил или на Pepino да ти добавят някой друг кон ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и джанти може да си купиш допълнително - и е по-сигурно така, отколкото сега да вземеш малкия мотор и после да търсиш да го подсилваш.

 

А за подгрева на седалки просто нямам думи - има мноого по-полезни екстри, за които може да съжаляваш при липсата им. Направо не мога да повярвам каква е драмата тук :) Не е лоша екстра, но чак да ти е dealbreaker дали да купиш колата се съмнявам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре момчета уцелихте точно това което исках да чуя. мятам се на 1.2 едишън и дано вс е наред. Само някой да потвърди,турбото влиза ли в гаранцията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и джанти може да си купиш допълнително - и е по-сигурно така, отколкото сега да вземеш малкия мотор и после да търсиш да го подсилваш.

 

А за подгрева на седалки просто нямам думи - има мноого по-полезни екстри, за които може да съжаляваш при липсата им. Направо не мога да повярвам каква е драмата тук :) Не е лоша екстра, но чак да ти е dealbreaker дали да купиш колата се съмнявам...

Колега недей така, за жените това е единствената екстра, която ги вълнува :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега недей тяка, за жените това е единствената екстра, соято ги вълнува :D

 

Моята жена вече съжалява, че не я поръчах. А аз не усещам липсата ѝ - по принцип винаги ми е топло. За мен е важно климатикът да е в изправност :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Съжалявам, че се сега се включвам в дискусията, но напоследък не ми остава много време за четене и писане във форума.

 

Явно само аз съм с този мотор :) Колега Grand0man всички са ти написали, че е по-добре по-големия двигател ... и от тяхна гледна точка сигурно са прави. Те карат по-големи двигатели.

Видях че колегата Милен Димитров е сложил линк към ревюто което направих на 16500, но предполагам вече си прегледал какво съм писал там, а и по другите теми.

Вече съм навъртял 30 600 км. Никакви проблеми с двигателя.

Да, приказките за малкия двигател и как бил много натоварен и ще се износи бързо и аз съм ги чувал и когато ме питат и кажа, че е 1,2  ме гледат с искренно удивление. Да, чувал съм и това, че тези двигатели имат много по-кратък живот. Някъде четох, че били предвидени за 150-180 хил. км и след това щели да се скапят. Даунсайзинга е нова линия на развитие при автомобилните производители и все още няма доказателства за тези твърдения. Може би след 5-10 години ще можем да говорим по тази тема с повече доказателства. За сега обаче двигателя се представя много добре.

 

Малко факти. При 120 км/ч на 6 скорост оборотите са точно 2500, при 140 км/ч оборотите са една идея под 3000. Вдига и поддържа без проблем 160-170 км/ч, може и повече. За ускорението няма как да е като на 1,4, затова спор няма. Досега обаче не ми се е случвало да си казвам "ех да имах сега 140 коня" поради простата причина, че не правя рискови изпреварвания. Може да се влача след камион 3-4 км или повече докато има подходяща възможност, но не е и да псувам защото нямам още няколко коня които да ми осигурат "ценните" 2-3 секунди. Когато искам да имам повече мощност при изпреварването просто връщам една или две предавки назад, оборотите скачат над 4 хил. оборота и колата излита.

 

Аз също се колебах дали да не взема 1,4 но предпочетох да дам парите в допълнително оборудване и по-високо изпълнение отколкото в двигател. Въпрос на лична преценка е. Запитай се колко пъти ще ти трябва бързо ускорение. Ако го правиш при всяко изпреварване вземи по-големия, но и от малкия можеш да изпиташ удоволствие от високите скорости. Аз го изпитвам всеки пък когато карам извън градско. Глезотийките на по-високото изпълнение ще ги гледаш всеки път когато сядаш зад волана, а мощният двигател ще го усещаш само в онези 2-3 секунди когато искаш да натриеш носа на изпреварвания.

 

Това е моето мнение, не искам да ангажирам никого с него. Да, най-добре е голям двигател с високо изпълнение, но когато става дума за пари (според мен) е по-добре едишън отколкото селекшън.

Ти търсиш налична. Качи се и на двете и виж какво ще ти е усещането. Вземи и жената (аз така направих). Важното е да постигнете съгласие вие двамата, а не нашето мнение. Ако при всяко пътуване ще си доказвате колко е прав единия, а другия колко е сгрешил няма да се радвате на колата. А нас не ни слушай чак толкова, ние няма да сме там за да даваме мнения в подкрепа на единия или другия.

А и не мисля, че подгряването на седалките е най-полезната екстра. Колко са мразовитите дни в годината, когато ще ти се налага да ги включваш (е, редно е да отбележа, че аз я държа в гараж).

 

Дано да не съм ви отегчил с писанията си.

Успех при покупката и чакаме снимки :)

 

Поздрави на всички :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все си мислех че на повечето мъже все не ни стига мощност при изпреварване и винаги предпочитаме по големия мотор, но явно на колегата Грандоман не му трябват конски сили и не изпреварва. Дори бих го подкрепил за 1.2 86 к.с ... спокоен човек, къде да бърза ... и без тва ограничиха магистралите на 90км/ч :crazy:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   На повечето мъже по-скоро не ни стига акъл при изпреварване. И 300 коня да имаш под капака, ако не знаеш да шофираш пак трудно ще изпревариш. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за коментарите. Вие се хванахте за подгрева на седалките, но има и други глезотийки, кото са мн готини в разликата межди двете оборудвания.

Все пак отивам да видя колата днес или утре с жената. 1,2 черна перла едишън, ще хвърля поглед и на селекшън. Ще покарам и 1,6 дизела 105кк тя сигурно има подобно поведение и ще реша.

 

Като има срещи от форума, ще се включвам и аз вече. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.