Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia TSI - 1.2 или 1.4 ?


Grand0man

Recommended Posts

За другите глезотийки става въпрос, подгрева е между другото. Действай. Каквото и да вземеш няма да съжаляваш.

Шкода Октавия в момента е най-добрия автомобил в средния клас на пазара и това го доказват продажбите и в България и в света.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спора свърши. Днес я платих, останала беше само моята черна перла и нямаше дилема.

1,2 тси едишън

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, колега. Да си я караш с удоволствие. И да не забравиш да покажеш снимки, за да видим EDITON-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте на всички . От скоро и аз съм в същата дилема Octavia 1,2 TSI или 1,4 TSI Edition . От тази година вече двигателите са с EURO 6 и съответно 1,2 TSI e 110 k.c; a 1,4 TSI e 150 к. с. Някой знае ли нещо за новите двигатели? Имат ли разлика с тези които са с EURO 5?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Stann за евро 6 спрямо евро 5 не можах да намеря почти никакво инфо в нет-а. Някои споменават че разликата в двигателите е просто ремап, други твърдят, че има конструктивни изменения.

 

По интересна е обаче дискусията  1.2  срещу 1.4. Държа да отбележа, че споделям моето мнение и по-никакъв начин не ангажирам никой с него.

Аз също бях изправен пред тази дилема и смятам, че по-разумният избор е 1.4 и ще се аргументирам.

 

Започвам с разлика в цената. В момента разликата в цената при ниво на оборудване Елегансе  3740 лв. в полза на 1.2 tsi. За жалост предимствата се изчерпват до тук. С това разбира се не твърдя че 1.2 е лош двигател, напротив дори базирайки се на колегите от форума смятам че е страхотно инж. постижение.

 

От гледна точка на динамика и комфорт на изпреварване 1.4 TSI e очевидния победил. Смятам че това е ясно на всички. Не вярвам допълнителните 5 к.с, които Евро 6 двигателя да окажат съществена разлика, както и 10-те  к.с. при 1.4 да се усетят значително.  

 

От гледна точка на разход, също е ясно, че разликата между двата двигателя е минимална. Смятам че статистиката на spritmonitor.de е достатъчно адекватна и за това се базирам на нея.

Там докладват  

1) 1.2   среден разход от 6.07/100

2) 1.4 среден разход от  6.63/100

 

Данните са статистически, така че при еднакъв стил на шофиране разликата сигурно ще е още по-малка. 

 

От гледна точка на данъци (смятам за София):

1) 1.2  110 к.с. е (312.98 лева) а на 105 к.с (297.53 лева)

2)1.4 вариант 140 к.с. (397.99 лева) и 150к.с.(475.58 лева)

 

При Евро 5 разлика от 100.46 лв. годишно. При евро 6 165.5 лв. годишно.

 

При  застраховка каско разликата е в същия порядък. Каското е средно 4.5% от стойността на автомобила на година  (варира между застрахователи) и следователно разлика  приблизително 170 лв  за първата година.

 

Няма да коментирам ресурсът на двигателите, приемам че са идентични.1.2 има по-малко коне на единица обем и на теория е по-добре, ако изобщо може да се прави някакъв анализ по-този начин. 

 

Тук обаче смятам, че трябва да се обърне внимание и на обезценяването на автомобилът. За 5 години, стойността на Шкода Октавия се обезценява до около 48% от оригиналната и цена. Има фактори като добавени екстри и тип двигател, състояние на автомобилът, които малко променят този процент. Този процент не си го измислих, базирам се на проучване направено от някаква европейска асоциация (не си спомням името за жалост) за европа. На мен ми звучи адекватно.

 

Тук идва въпросът, за колко пари ще се продаде 1.2 след 5 години ? Надали цената ще е същата като 1.4. Ако приемем процента на обезценяване цитиран по-горе, то при евентуална продажба след 5 години 1.2 ще е само с 1700 лв. по евтин от 1.4.  Реалността на пазара на коли втора ръка обаче диктува, че 1.4 ще е доста по-скъп при продажба от 1.2, понеже имат идентичен почти разход, каско (понеже стойността  по шваке ще е същата след 5 години)   и разликата в данъците ще е също пренебрежителна ако не еднаква.

 

При планирани 5 години задържане на автомобилът разликата в TCO-то (Крайната цена на притежаване) на  1.4 спрямо  1.2  е грубо казано първоначална инвестиция 3740 + разлика в каско за 5 години 5*130 + разлика в данъци за 5 години 5*140   -  2500 лв (приблизителната разлика в цените на автомобилите след 5 години) = 1240 + 650 +600 = 2500 лв.

 

Горните сметки са приблизителни (усредени на база обезценяване), защото не ми се смяташе обезценяването на годишна база и съответно каско, данък и.т. Сумата от 2500 лв., приемам че ще е разликата в цената на идентична кола с 1.4 спрямо 1.2 двигател след 5 години. Имайки в предвид предразсъдъците ни относно даун сайзингът силно се съмнявам, че търсенето на коли с 1.2 двигатели на 5 години ще е особено сериозно. Предполагам, че тези коли ще се продават много трудно или цената им ще е още по-ниска от предричаните от мен 2500 лв. спрямо 1.4.

 

След всичко изброено от мен, става ясно, че реално 1.4 е по-скъп от 1.2 с около 500 лв. на годишна база или със скромните 42лв. месечно при притежаване на колата от 5 години.

Ако пък планирате да сте собственици на колата между 5 и 7 години, тази сума се стопява още по-повече. 

 

Моя извод от горните фактори е, че единствената причина човек да избере 1.2 е само и единствено  много ограничен бюджет. В този случай смятам, че е по-разумно да се  купи Рапид или фабия комби.

 

Аз за себе си реших, че запарите които съм склонен да отделя,1.4 е най-правилният избор. Моята алтернатива бяха Фабиа Комби и Рапид.

 

С мнението си не ангажирам никого. За себе си стигнах до извода, че това  е приличен начин да остойностя  вариантите и съответно да взема информирано решение. 

Месечното оскъпяване, спрямо комфорта от по-мощния двигател и имайки в предвид продажбата след 5 години ... смятам че дилема всъщност няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ти благодаря за изчерпателния и точен отговор Радко. Толкова аргументирано  обяснение не бях получавал до сега . Твоят отговор наклони везните в полза на 1,4 TSI Edition, само че сте трябва да я почакам до есента ама  дано си струва. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радко,луд си,в добрия смисъл.

Станн 1,4 си заслужава най много,по моето отношение цена мощност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радко, поздравления за избора! Имам един въпрос - правил ли си същата калкулация между 1,4ТСИ и 2,0тди - да не се окаже, че срещу още 20-30 лв отгоре на месец (спрямо 1,4) можело дизел да се вземе??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Ами не съм правил подробни сметки, понеже не съм фен на дизел-а. Може да се окаже,че наистина е така. За жалост има голяма разлика между кое и финансово изгодно и какво може човек да си позволи. В моя случаи 1.4 е тавана. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Виждам, че темата е актуална още. Не прочетох всичко което е написал Радко, мн дълго ми се стори. Аз да кажа за 1,2 ТСИ. В момента на тръгване съм на 5500 км.

 

През уикенда ходих до Силистар от София. Каква е равносметката: 5 човека в колата и 2 кучета  /пинчер и лабрадор, общо колкото още 1 манекенка като килограми/, багажника пълен, едвам го затворих. Смятайте как съм го набутал, даже смачках тортата. От там през цялото време климатика си бухаше яко, че беше 33 градуса отвън.

 

На магистралата, след ремонтите, където карах 70-90 без задръствания, съм карал с 150 на темпомата до Бургас. От там надолу до Ахтопол нямаше движение, да кажем средна скорост 90 км/ч.

 

След всичко това ми показа среден разход 7л/100км. Това е като засичам и на връщане.Общо точно 1000 км. На връщане също избегнах задръстванията.  Само на магистралата 7,5л/100 км.

 

Нямах проблеми с изпреварванията с държането на километрите или каквото и да е друго.

 

Незнам какво ще покажи разхода на 1,4 ТСИ аз съм доволен и от 1,2, но искам да кажа че ако не е най - важното разхода

аз честно казано препоръчвам 1,4. Единственият момент когато се усеща че иска още малко мощност е на изпреварването, както се бяхме накачулили на едни баири надолу по Бургас, но наистина си иска по - големия двигател. С него ще е по пъргава на ниските обороти, където сега се чуди малко преди да захапе.

 

Иначе градско е адска схема - 6 - 6,5 л /100км. Незнам такова нещо, всеки ме майтапи, ама е така. Градско гори по - малко. 

Може би 1.4 ще гори по - малко извънградско и повече градско евентуално.

 

Та така айде безаварийна на всички

Редактирано от Grand0man
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте колеги,

Искам да попитам тези ,които карат TSI -ки има ли разлика в разхода и крайната цена  (?? лв. на 100 км) . ако се кара с А-95 или А-98?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички ТСИ-та са произведени за октан 95.Така че и да слагаш 100,нито ще стане по-бързо ,нито по-икономично,нито ще можеш да си избиеш повечето дадени пари за по-скъпото гориво,от това че ще минеш повече километри. Няма да стане по-икономична,тоест да изминеш по-голямо разстояние с 50 литро 98,отколкото с 50 литра 95.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Искам да попитам тези ,които карат TSI -ки има ли разлика в разхода и крайната цена  (?? лв. на 100 км) . ако се кара с А-95 или А-98?

 

При мен няма никавка разлика нито във вървене, нито в разход (поне осезаема).

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.