Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Работа на климатик


Metodiew

Recommended Posts

Искам да попитам за проблема постепенно спиращите работа компресори на климатика при О2, понеже ми се струва, че при мен се случва точно това, а до колкото разтърсих из форума това е нещо като детска болест на модела. Прочетох няколко теми в които колеги са загатнали за проблема, но не мога да намеря повече информация, вероятно не откривам правилната тема...

От известно време (откакто се затопли) забелязвам, че климатика не работи коректно, тоест на моменти духа ледено студено (нормално), в други моменти не се включва дори след 2 - 3км градско каране, тоест вероятно работи когато си иска. Звъннах няколко телефона на сервизи, но всички ми казаха да изчакам да се стопли по-качествено времето... И все пак ще съм благодарен ако някой ми даде насока как се решава този проблем и за какво да се приготвя. Колата е с обикновен климатик, 2006г. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! Имах подобен проблем на Ок 2, 2008, климатик. Климатика уж работеше като придобих колата. След това започна да заработва съвсем когато му скимне, до един момент, в който тръгване няма. През това време минах през няколко проверки/смени на фреон и дори смяна на кондензатора (той си беше за смяна защото се разпадаше - буквално), но не съм губил фреон. Накрая смених този прословут "управляващ клапан" на компресора и климатика заработи. Имам известни съмнения, че не работи съвсем на 100%, но може и да е започнал да си заминава самия компресор (колата е на 220к). Един ден ще му дойде и на него времето.

Като вариант, след минаване през специализиран сервиз за диагностика, да смените т.н. "управляващ клапан" (цена 80-120 лв според зависи) и да се надявате , че е само от него. Кофтито е, че този клапан няма как да го разбереш дали работи, понеже при подаване на напрежение на демонтирания клапан, той си прещраква, отваря/затваря. Проблема е, че май работи с честотно модулиран сигнал (да ме извинят електрончиците ако не съм прав, машинен инженер съм), т.е. "трепка" с честота, каквато му задава компа на климатика.

Те така.

Единият вариант, според мен: сменете тоз клапан и ако тръгне, ок.

Ако ли не - нов компресор. Все пак тези компресори се въртят непрекъснато, износват се тефлоновите бут. пръстени, разните уплътнения и лагери...

 

Това всичкото ако фреона е на мястото си и компресора се върти, а не му е превъртяла ролката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята кола миналата година беше същото с климатика. цяло лято  ту работи , ту не. Накрая се реших, отидох на майстор, след няколко дена момчето каза - Компресора ти е заминал. Проблема беше, че моя компресор е от стар модел (октавия 2005) и не може да се ремонтира. На фейслифта слагат един,които се ремонтира, продават се ремонтни компекти за него. В крайна сметка си намерих такъв и с един ремонтен комплект го направихме нов :) Сега всичко е чуднооо :)) Успех. Ако има нещо може да помагам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше из форума една тема за едни момчета в София, дето ги чуват климатиците.

 

Иначе и аз минах по тоя път - първо смених клапана и после целия компресор. Кенефи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кошмар... Сега остава и нов компресор да купувам, след новото турбо. Май ще я засиля към някоя стена тая кола...

Сакън... после и кола ще трябва да търсиш след новото турбо :)

И аз миналото лято минах по същия път - смених само клапана, но това лято ако има проблем ще е компресора - както при Цецо75 е работата май - закрепва се временно и рано или късно се купува и компресор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше из форума една тема за едни момчета в София, дето ги чуват климатиците.

 

 

Ето я темата - http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/47482-%D0%B0%D1%83%D1%82%D0%BE-%D1%84%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D1%84%D0%BE%D1%80%D1%82-%D0%BE%D0%BE%D0%B4-%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8-%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B8/

 

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=44549

В темата пишеше Стефан.

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

при мен миналото лято превъртя шайбата. купих нов за близо 600 лв. с една година гаранция. в нета имаше доста оферти за рециклирани и нови на цени от 400 до 1000 лв. тази година би трябвало да са по-евтини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Времето се затопля постепенно и темите за климатиците ще станат доста актуални. За съжаление и при мен се получава драма с работата на климатика (климатроник). Днес след като колата стоя цял ден на слънце, тръгвам си вечерта към 18:00, пускам копчето AC, но си духаше само топъл въздух. Врътнах температурата на LOW, но пак духаше само външен въздух. След като покарах така около 10-15 мин по околовръстното със скорост 80-100 км/ч, стигнах до задръстванията. И там поседях 10-на мин и изведнъж усетих как въздухът започна да се охлажда докато накрая започна да духа лед направо. След още 10-на мин отново спря. До тук са сменени компресор (рециклиран) и клапан на компресора. Утре сутринта пак ще я карам в сервиза да видим какво ще открият този път.

 

Не мога да си обясня защо компресорът тръгва след около 30 мин работа на мотора. След това режимите на тръгване и спиране също са ми странни и ме навеждат на мисълта, че нещо прегрява и се изключва докато изстине. След това пак тръгва. Помагайте да решим проблема, че лятото идва :beach_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

И аз да се включа по темата:

1. Всяко лято зареждах фреон - губеше го;

2. Миналото лято след сериозно ходене по мъките се намери проблема - изпускаше от пластмасовата "тапа" на радиатора. Виждал съм във форума и други колеги с проблем в тая тапа;

3. Сега си има фреон, но и при мен работи, когато иска. Трябва да измина поне 10 км, за да има ефект и то я държа към 2500 оборота, за да стане уж по-бързо;

4. Като допълнение при мен има едно виене в купето, когато включа климатика - някои казват ролка на климатика или по-скоро лагера, други казват ролката на пистовия ремък. Така или иначе май това лято ще го разхвърлям тоя климатик, за да види. Интересното е, че виенето извън купето не се чува.

 

Успех на всички с тези климатици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен поведението е сходно, да не кажа почти същото. Аз лично не откривам значение дали я караш в обороти или не. Тръгва трудно, след известно време. След това си включва и изключва когато си иска, но все пак веднъж тръгнал запазва горе-долу студения полъх. С нови ролки и ремъци съм, предполагам, че ако имаше някакъв проблем с компресора в ЕТ щяха да забележат и да ме уведомят, макар че и това не е сигурно... Вчера пътувах извънградско и нямах проблеми с жегата. Тапата на радиатора съм я заменил със заварка, в комплект и с дехидриращия филтър на радиатора още преди 2 години. Силно се съмнявам да има сериозна липса на фреон, защото когато се включи си духа ледено студено. Другото, което съм забелязал е че когато работи моментния разход на място е 0.7l/h, а когато не - 0.5l/h. Предвид надхвърления бюджет за ремонти тази година мисля да си я карам така, надявам се поне в повечето време да има студ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

4. Като допълнение при мен има едно виене в купето, когато включа климатика - някои казват ролка на климатика или по-скоро лагера, други казват ролката на пистовия ремък. Така или иначе май това лято ще го разхвърлям тоя климатик, за да види. Интересното е, че виенето извън купето не се чува...

 

 

Ако виенето изменя честотата си в синхрон с оборотите на двигателя, то вероятен проблем е недостиг на "фреон" в системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и на двамата симптомите ви са класически... Просто сте поредните, споко :)

 

На всички се прецакват компресорите и ключетата на вратите. Не е въпроса дали... а кога :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

И аз съм със същият проблем - климатика/климатроника работи когато си поиска и за да почне да духа студено му отнема мноооого време.

Прави ми впечатление, че извън градско работи както трябва, но тогава колата е в  постоянни обороти /да кажем около 1500-2000/, докато градско трябва да настъпя, за да усетя студенина.

Ходих на диагностика/зареждане в сервиза на бул. Сливница. Там едно момче на около 25г. само го допълни /~100гр./ и каза че всичко е ок с климатроника. Аз обаче оставам с впечатление, че работника е друг /и не много в час/ с това, което чета из форума /темата на колега, който е ходил в същият сервиз/.

За момента стискам зъби, защото работата ми е на 3,5км и така или иначе няма време да почне да изстудява и събирам мнения/коментари къде може да е проблема, но лятото идва и ще се почна ходене по мъките/сервизите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера бях оставил колата в сервиза да открият причина за това произволно включване и изключване на компресора. Вечерта ми казаха, че са сменили компресора. Сега чакам пак да се затопли времето и ще продължа с тестовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май засега се разминах без смяна на компресор, вчера смениха въпросния магнитен клапан, няма стружки в системата, няма загуба на фреон, прави добри налягания, всичко работи нормално. Моя компресор е Валео/Заксен, а на повечето Ок2 били Санден, майстора нямал наблюдения в/у този модел, но каза че ресурса на Сандените е 200 000 +/- км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На повечето FL модели има и Delphi компресори, които са копие на Санден-а :)  Аз съм с Делфи - засега само скъсан съединител имаше, друго не е давал мизерии (преди година го оправихме) - на почти 6 години е, но има още време, ще му дойде и на него времето, явно...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен. Откривам тук, че проблема с климатроника ми е нещо често срещано, затова няма да описвам и аз как ту работи ту не, но като цяло не тръгва. Искам да попитам някой знае ли свестен сервиз за автоклиматици в Плевен, за да я закарам и да видим клапан ли ще сменям или направо компресор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, понеже имам нещо предвид ще задам въпроса направо. Компресорите за О2 1.9 и 2.0 TDI идентични ли са ? Тоест мога ли да сложа компресор от 1.9 ? До колкото разбрах слагат два вида - Санден и Делфи, поправете ме ако греша. Същото питане имам и за фейслифтовите октавии компресори, кои от тях стават на 2.0 TDI BKD ? Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еднакви са. Можеш да ползваш от почти всяка модификация.

 

Този сайт съм го гледал доста, но не съм поръчвал от тях (уж са чехи), иначе може да се поръча почти всичко от тях - нещата изглеждат истински, но цените са направо адски смешни и не смея да рискувам... Примерно: чисто ново Болеро излизаше до 500-600лв /преди месеци последно съм го гледал - в ЕТ струваше към 2000лв - код 1Z0035156N/.

 

Ето компресор (виж за кои модификации става):
http://www.cars-equipment.com/www/en/shop/air-conditioning-4/oem-5k0820803c-sanden-clima-compressor-vw/

 

Поздрави

 

ПП: Ще го пусна като списък /за поколенията/, ако нещо изчезне сайтът по-горе:

 

OEM 5K0820803C Sanden Clima Compressor VW, Skoda, Seat
Weight: 4,5kg
Part number: 5K0820803C
Mady by Sanden

Fit:
ŠKODA
Octavia 1.9 TDI 77kW, 06/2004-12/2012
Octavia 1.6 TDI 77kW, 06/2009+
Octavia 2.0 TDI RS 125kW 04/2006+
Octavia 1.6 FSI 85kW, 02/2004-10/2008
Octavia 1.8 TSI 118kW, 06/2007+
Octavia 2.0 FSI 110kW, 11/2004+
Octavia 2.0 RS 147kW, 10/2005+
Fabia 1.2 TSI 63kW, 77kW, 03/2010+
Fabia 1.4 TSI 132kW, 05/2010+
Fabia 1.2 TDI 55kW, 05/2010+
Fabia 1.6 TDI 55kW 66kW 77kW, 03/2010+
Roomster 1.2 TSI 63kW, 77kW, 03/2010+
Roomster 1.6 TDI 66kW, 77kW 03/2010+
YETI 2.0 TDI 81kW, 103kW, 11/2009+
YETI 1.4 TSI 90kW, 06/2010+

VW
CADDY III 1.2 TSI 63kW, 77kW, 09/2010+
CADDY 1.6 74kW, 75kW, 2004+
CADDY 1.6 TDI 55kW, 75kW, 08/2010+
CADDY 2.0 TDI 81kW, 103kW, 8/2010+
CADDY 2.0 SDI 51kW, 03/2004+
EOS 1.4 TSI 90kW, 118kW, 2007+
EOS 2.0 TFSI 147kW, 155kW, 2006+
GOLF V 1.9 TDI 77kW, 06/2007+
GOLF PLUS 2.0 TDI 81kW 01/2009+
GOLF PLUS 2.0 TDI 96kW, 05/2005-05/2007
GOLF PLUS 2.0 TDI 100kW, 103kW, 2005+
GOLF VI 1.4 TSI 90kW, 118kW, 10/2008+
GOLF VI 1.6 TDI, 66kW, 77kW, 02/2009+
GOLF VI 2.0 TDI, 81kW, 96kW, 100kW, 103kW, 125kW, 2008+
PASSAT 2.0 TDI 103kW, 125kW, 2008-
PASSAT 2.0 BlueTDI 105kW, 01/2009+
PASSAT 1.6 TDI 77kW, 08/2009+
PASSAT 1.9 TDI 77kW, 03/2005+
PASSAT 1.8 TSI 118kW, 2008-2010
PASSAT 2.0 TSI 147kW, 2008-
POLO 1.2 TDI 1.6 TDI, 2009+
TIGUAN 2.0 TDI 81kW (CFFD), 05/2010+
TIGUAN 2.0 TDI 100kW, 103kW, 125kW, 2007+
TIGUAN 2.0 TFSI 125kW, 147kW, 2007+

SEAT
ALTEA 1.6 75kW, 03/2004+
ALTEA 1.6 TDI 66kW, 11/2010+
ALTEA 1.6 TDI 77kW, 10/2009+
ALTEA 1.9 TDI 77kW, 04/2004+
ALTEA 2.0 TDI 125kW, 03/2006+
ALTEA  XL 2.0 TDI 103kW, 125kW, 2006+
ALTEA XL 1.6 TDI 66kW, 11/2010+
ALTEA XL 1.6 TDI 77kW, 10/2009+
ALTEA XL 1.9 TDI 77kW, 10/2006+
ALTEA XL 1.6 75kW, 10/2006+
LEON 2.0 TDI 100kW, 103kW, 125kW, 2005+
LEON 1.9 TDI 77kW, 07/2005+
LEON 1.6 75kW, 07/2005+
IBIZA 1.2 TSI 77kW, 09/2010+
IBIZA V 1.2 TDI55kW, 04/2010+
IBIZA V 1.6 TDI 66kW 77kW, 03/2010+
TOLEDO III. 1.9 TDI 77kW, 10/2004-05/2009

AUDI
A3 1.6 TDI 66kW, 77kW, 2009-2012
A3 2.0 TDI 100kW, 103kW, 125kW, 2003-2012
A3 2.0 TFSI 92kW, 118kW, 147kW, 2004-2012
A3 1.4 TFSI 92kW, 2007-2012

 

 

ПП2: Ето още един пример, обаче - цена за компресора в сайта - до 500-600лв с доставка и т.н.... Цена в ЕТ:  5K0820803C     КОМПРЕСОР КЛИМАТИК     1845.26 лв.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Колеги, някой може ли да сподели мнение за компресорите Denso. Предлагат ми чисто нов такъв на примамливо изгодна цена. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че точно на денсо може да се сменя само съединителя(оригинална резервна част), което е голям плюс и в елбатрон препоръчваха точно денсо по тази причина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Това за "Денсо"-то ще го имам предвид,ако ми с еналожи смяна,защото аз се разправям с тоя моя климатроник от месец.Клапана не сме го пипали и компресора също,но когато се кара градско колата климатика не работи ,както трябва.Днес установихме ,че кондензатора(радиатора) на климатика ,особено в долната си част(зад пластмасовата решетка под номера) е със силно намачкани ламели.Най-големите щети се наблюдават зад трите въздухозаборника в най-долната част на бронята(Скаут ФЛ).Вече 2 пъти го пълня и днес я разглобиха за смяна на радиатора.Ще пратя отново снимки на този ,който свалиха.Сега умувам над решение със някакви решетки(ситни метални неръждаеми),който да сложа зад въпросните въздухозаборници,както и зад "пчелната пита" под номера,с цел да предпазя и новия радиатор от евентуални щети.Тази част им е конструктивен недостатък на тези автомобили ,както и броните им.Поради смачканите ламели на радиатора е възможно компресора да прави високо налягане поради недобро охлаждане(особено при градско каране) и през предпазни клапан за високо налягане лека полека да се изпразва системата.Когато я тествахме за течове и на вакуум ,нямаше никакви пропуски.

П.П:Същия проблем с намачкани ламели на кондензатора са наблюдавали немците и при 100к км. тест на О3 2.0ТДИ,доколкото четох в "Ауто Билд" наскоро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за "Денсо"-то ще го имам предвид,ако ми с еналожи смяна,защото аз се разправям с тоя моя климатроник от месец.Клапана не сме го пипали и компресора също,но когато се кара градско колата климатика не работи ,както трябва.Днес установихме ,че кондензатора(радиатора) на климатика ,особено в долната си част(зад пластмасовата решетка под номера) е със силно намачкани ламели.Най-големите щети се наблюдават зад трите въздухозаборника в най-долната част на бронята(Скаут ФЛ).Вече 2 пъти го пълня и днес я разглобиха за смяна на радиатора.Ще пратя отново снимки на този ,който свалиха.Сега умувам над решение със някакви решетки(ситни метални неръждаеми),който да сложа зад въпросните въздухозаборници,както и зад "пчелната пита" под номера,с цел да предпазя и новия радиатор от евентуални щети.Тази част им е конструктивен недостатък на тези автомобили ,както и броните им.Поради смачканите ламели на радиатора е възможно компресора да прави високо налягане поради недобро охлаждане(особено при градско каране) и през предпазни клапан за високо налягане лека полека да се изпразва системата.Когато я тествахме за течове и на вакуум ,нямаше никакви пропуски.

П.П:Същия проблем с намачкани ламели на кондензатора са наблюдавали немците и при 100к км. тест на О3 2.0ТДИ,доколкото четох в "Ауто Билд" наскоро.

Здравей,

 

При проблема с климатика/климатроника имаш ли странен звук при ускоряване и сменяме на предавките. Мисълта ми е мад 1500 оборота?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.