Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Извънредна смяна на масло


Recommended Posts

2 години да седи едно масло - било то и "лонглайф, е нераумно! Политиката на производителите от ВАГ отдавна не е да правят продукт, който да е вечен, и със смяна на масло на 30х км със сигурност ще се скъси живота на агрегата! Отделно влизат и доста еко тенденции - тези течностти, трябва да се изливат или рециклират и на запад този въпрос е повдигнат. С един 2-но завишен препоръчан интервал за смяна, за сметка на компромис в живота на агрегата - ВАГ покриват еко норми и си осигуряват клиенти за части, сервизи или нови коли по-често, след изтичане на гаранцията. В крайна сметка 5год или 150х км и с 3 смени на масло ще изкара ;) после си е за после! 

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 89
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    8

  • shaft

    8

  • Цецо75

    8

  • bulaki

    7

Най-много писали в темата

Не знам някой производител да е заложил 2 години или 30000 км интервал.

Там ясно е записано от 1 до 2 години или от 15000 до 30000 км (долната граница не е изрично спомената, но е сигурна).

Ясно е, че максимумът ще се случи при автомобил експлоатиран при възможно най-щадящи условия.

При моите автомобили индикацията е настъпвала между 18000 и 28000 км (и пробег около 1.5-1.8 години).

Ако автомобилът се експлоатира по-тежко (преобладаващо на къси разстояния или душманската) винаги ще е на долната граница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих посъветвал тези, които желаят, когато си вземат новото масълце да го отворят и да разтрият между пръстите си малко от него, а с другата ръка - да пробват отработеното масло на 30К. А триенето между пръстите е ехеееее... Не е като триенето в двигателя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажете тогава за сензора, който преценя, че маслото е за смяна. Защо като маслото според вас е "леш" той не сигнализира?

 

А той доста често си казва, че е време за смяна преди 30к км при някои от колите, в зависимост от експлоатацията - та определено си сработва.

Това на "око" и с "разтриването на пръсти" ми се струва малко несериозно. Ако сте толкова сигурни - занесете го в лаборатория и го дайте за анализ, иначе просто си чешем езиците.

 

Да давате за пример масло на 7к км на пипана кола, далеч не е показателно. На моята кола например маслото рядко подминава 110 градуса и то при магистрално каране с постоянни 160 км/ч. При 110-120 е около 90 градуса. Градското му е по 15 км в посока, имам и околовръстно в тях. Какво толкова му е натовареното на това масло? И защо да не изкара 30к? 

 

 

П.П. Още един пример - уикенда се видях с един приятел с Форд Фокус 1.0 EcoBoost, 125 коня. Знаете колко напомпано е това 3 цил. двигателче. Вече е на 100к км, маслото му се сменя на 20к км (както е предписано) и маслото е 5W20! Тази кола ходи до Германия всеки месец и сериозно се ръчка по техните магистрали (поддържа 160-170 км/ч). Ами мотора си работи перфектно, никакви шумове, никакви проблеми.

 

Пак ви казвам - на една съвременна кола чистите железа по мотора са последният ви проблем. Има куп периферии, които сдават багажа много преди това и те струват колкото половин кола.

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една тема за маслата в друг автофорум, дълга и подробна. Не знам дали е по правилата да дам линк?

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих запитване към официалното представителство на BP / Castrol  за България - http://www.castrol.com/en/home/bulgaria.html . Фирмите, които са им дистрибутори за София са: Тех-Ко, Косер, Мотобул, Премиум Лубрикантс и  Прайм ойл ( някои от тях имат и национална мрежа). Има и други дистрибутори за другите градове, но не съм питал кои са. Предполагам, че рискът да се попадне на менте при посочените дистрибутори е по-малък. Друг е въпросът дали качеството на произведеното за България масло е същото като това за Германия например.

 

Сами,  този Castrol Edge Sport 0W40 подходящ ли е за други TSI двигатели освен РС-овите - конкретно за 1.4TSI. Какви са му предимствата спрямо 5W30 Лонглайф. Виждам, че има VW 502 00 и трябва да става за TSI при фиксиран интервал 15000км. За новите дизели с ДПФ знам, че не може. Гледам, че цената му е почти същата (малко по-висока от тази на лонглайф) и ако е по-добро да скачаме на него.

 

Днес си проверих нивото на маслото (на 7200км). При загрял двигател, изгасих, изчаках 15 мин. и мерих - точно по средата на щеката е. Малко е паднало и ще му долея - в началото беше на 2/3 от щеката. На цвят мисля, че е ОК. Ето и снимки от избърсаното от щеката:

 

035282111.jpg?r=0

 

035282112.jpg?r=0

 

Относно цвета и консистенцията на маслото, явно всеки двигател и стил на шофиране му влияят различно. Баща ми има същия стил на шофиране като моя, но неговото масло на същите километри при двигател 1.8 TSI 160к.с. CDAA  изглежда малко по-черно (двигателят е на 25000км.)

Колегата belqta го е казал много вярно. Защото въпреки, че гаранцията на нов автомобил може да се удължи до 5г. или 150000км, и евентуален проблем вероятно ще бъде отстранен гаранционно, за чия сметка са изгубеното време и нерви по сервизи и кой остава без кола? От там нататък всеки сам преценя как да си поддържа автомобила.

Съжалявам, но нещо ми се прецака шрифта.

Редактирано от Драгомир
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В повечето случаи при старо масло то губи своята плътност и смазочни свойства в различни температурни режими. Конкретно за ТСИ дават в допуск до 2л на 10000км за доливка. Тук производителя се е застраховал - че ти претенции за харч на масло преди да се измерят 2л за 10х км не можеш да имаш. Като чест механичен проблем по буталата е запичане на сегменти при рядка смяна на масло. Не си ме разбрал в предния пост - имах предвид, че дори и с 3 смени на масло за 150х км в рамките на 5год мотора ще работи. Но какво ще е неговото състояние след това тях не ги интересува. На скоро имаше снимка на едно ТТ 1.8Т на сумати километри без смяна на масло(разбира се мотора се беше повредил)...  Важно им е да изкара гаранционния срок и след това по скоро ползвателя да си търси ново превозно средство.  

Редактирано от belqta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0 и 5w40 са по-подходящи заради по-високия си вискозитетен индекс и по-големият температурен диапазон на работа но интервала им на смяна е до 15000 км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си проверих нивото на маслото (на 7200км). При загрял двигател, изгасих, изчаках 15 мин. и мерих - точно по средата на щеката е. Малко е паднало и ще му долея - в началото беше на 2/3 от щеката. На цвят мисля, че е ОК. Ето и снимки от избърсаното от щеката:

 

035282111.jpg?r=0

 

035282112.jpg?r=0

 

 

Цвета е....Все пак си си направил труда да снимаш. В норми си. Недей долива.

Интересно ми е хората с дизели какво ще кажат. За колко пробег им става катран черно маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е хората с дизели какво ще кажат. За колко пробег им става катран черно маслото.

на моята каляска сменям, паля, гася и е черно. и това от първата смяна на около 7000 км до ден днешен (карам с кастрол магнатек дизел 5/40).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципът е какъвто каза жоро_кем. Трети кюмур карам. Палиш, гасиш и е черньо.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципът е какъвто каза жоро_кем. Трети кюмур карам. Палиш, гасиш и е черньо.

 

:) И аз така казвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мноооого интересна тема се развихри тука :sunny:       

1.За дизелите не мога да кажа нищо,но бензиновите двигатели си искат смяна на маслото на 10-15000км или 1година.

2.Кола купена на старо си е риск и никой не може да ти каже как е обслужвана каквито и книжки да ти подават.

3.Най-добрият вариант е да си я купиш нова и да си сменяш редовно на 10-15000 маслото.

4.Марката на маслото си е избор на собственика,но която и от известните да сложиш за 10000км пробег няма да сбъркаш.В смисъл по-добре сменяй по-често с Мобил или с Мотул например,вместо да караш 30000км с прехваленото Кастролче.

5.Чистото градско каране на ниски обороти си иска максимум 10000км и смяна.

6.Аз лично винаги така съм си поддържал досегашните си бензинови коли и не съм имал проблеми с двигател.

Нисан Примера ГТ 2.0 150к.с.-ползвани Мотул и Мобил.

Митсубиши Лансър 1.6 98к.с.-ползвани Тотал,Мобил и Q8

Към момента РСката е поддържана на най-високо ниво............................ :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нисан Примера ГТ 2.0 150к.с.-ползвани Мотул и Мобил.

Митсубиши Лансър 1.6 98к.с.-ползвани Тотал,Мобил и Q8

 

Тия са толкова яки, че и с м10Д нищо им няма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе да не е веднага, но на 2000 е много по тъмно от това на снимката, а на 5000 е катран черно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе кво сравнявате дърт дидел,че ставало черно маслото с ЧИСТО НОВ ДВ.БЕНЗИН,КОЙТО ВЪТРЕ СВЕТИ на 0 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото темата тръгна от дизел.

 

Дърт, дърт... ама италианеца не сменя масло, после тука му наливаме всякакви боклуци... и пак ресурса му е колкото на 3 бензина :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мн.ясно, че дъртия дизел,досато запалиш и е катран.Що се обаждате изобщо?

дизел на 7 000 км е дърт викаш или аз не разбрах? колата я купих нова от ЕТ с масло шел и на първата смяна (нарочно направена от мен на този пробег, а не на 15 000) минах на гореописания кастрол. още тогава ми направи впечатление, че маслото е черно веднага след първото палене, но ми казаха, че това е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам някой производител да е заложил 2 години или 30000 км интервал.

Там ясно е записано от 1 до 2 години или от 15000 до 30000 км (долната граница не е изрично спомената, но е сигурна).

Ясно е, че максимумът ще се случи при автомобил експлоатиран при възможно най-щадящи условия.

При моите автомобили индикацията е настъпвала между 18000 и 28000 км (и пробег около 1.5-1.8 години).

Ако автомобилът се експлоатира по-тежко (преобладаващо на къси разстояния или душманската) винаги ще е на долната граница.

 

Моето масло го смених преди 2000 км или 20 дена.

Компютъра показва 26100 до следващата смяна или 614 дена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела ми предния,чисто нов,след 2000 км вс.беше кюмюр.

След това,какмото и за сложиш е черно веднага след запалване.

А бенз. Коли на по 200 000км съм точил бистро леко кафяво масло на 10 000

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мислите ли, че качеството на нафтата има отношене за смяната на цвета на маслото при дизелите в България?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мислите ли, че качеството на нафтата има отношене за смяната на цвета на маслото при дизелите в България?

 

Къде имат съприкосновение масления и горивния тракт? В изправен автомобил де :) .

 

Не се заяждам, питам добронамерено, защото много пъти съм чувал тая теория, а нямам обяснение.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.