Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Извънредна смяна на масло


Recommended Posts

Къде имат съприкосновение масления и горивния тракт? В изправен автомобил де :) .

 

Не се заяждам, питам добронамерено, защото много пъти съм чувал тая теория, а нямам обяснение.

И аз питах, защото съм го чувал като обяснение за тъмния цвят на маслото на дизелова кола...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 89
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    8

  • shaft

    8

  • Цецо75

    8

  • bulaki

    7

Най-много писали в темата

Понеже много от мненията се въртят около цвета на маслото ... или по-скоро от неговото почерняване в процеса на експлоатация.

Моето мнение е , че то е съвсем нормално. Мен би ме плашило обратното ... ако то си стои бистро, като ново.

Защото освен очевидните смазващи свойства то има и още три други много важни, а именно: уплътнителни, охлаждащи и МИЕЩИ.

Колкото до пробега между две смени за мен (мойте автомобили ) оптималното е 10к или 1 година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде имат съприкосновение масления и горивния тракт? В изправен автомобил де :) .

 

Не се заяждам, питам добронамерено, защото много пъти съм чувал тая теория, а нямам обяснение.

Зависи от вида смесообразуване на двигателя т.е. къде се впръсква горивото ( карбуратор, всмукателен колектор или директно ),

но основното място на сприкосновение ( при изправен двигател ) е в цилиндрите ... масления филм по стената на цилиндъра и микроскопичните капчици гориво в гориво-въздушната смес. И отчасти масления филм по стеблата на всм. клапани (при карбуратор и впръскване в всмукателния колектор ).

Редактирано от nelasms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло на 2000км след смяна на 1.6ТДИ на О3 - чисто, почти няма промяна на цвета към черно все още. Снощи вадих щеката да гледам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от вида смесообразуване на двигателя т.е. къде се впръсква горивото ( карбуратор, всмукателен колектор или директно ),

но основното място на сприкосновение ( при изправен двигател ) е в цилиндрите ... масления филм по стената на цилиндъра и микроскопичните капчици гориво в гориво-въздушната смес. И отчасти масления филм по стеблата на всм. клапани (при карбуратор и впръскване в всмукателния колектор ).

Чакай сега. Тия неща дето си ги изброил са принципно верни, ама не се връзват с въпросната теория. Защото посоката е масло и гориво - навън през ауспуха.

 

Т.е. по тоя начин горивото не може да влезне в масления тракт (и това е добре), т.е. няма как качеството на горивото да влие на цвета на маслото.

 

Някакви много далечни и индиректни влияния мога да измисля, ама те са несериозни. Затова продължавам да се чудя на въпросната теория.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През ключовете на сегментите в резултат от компресията, преминава една малка част горивовъздушна смес, която попада над "легена" с масло и осъществява контакт с него. Затова на всеки мотор има монтирана система за отвеждане на картерните газове, примесени с изпаренията на маслото във всмукателните тръби за изгаряне. Поради това и по стените на блока се образува и нагар, който се отмива от маслото и почернява.

Почерняването на маслото никак не е беда, но и запазването на цвета му не означава, че няма миещи свойства, просто може да няма какво черно да измие за да почернее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В контекста на темата за маслото - който има интерес да чете - доста подробно техническо описание на архитектурата на новото семейство дизели EA288, част от което са 1.6 и 2.0 ТДИ в Октавия 3.

 

Хубаво го прочетете и после пак кажете дали може да се прилагат старите "майсторски" познания за 1.9ТДИ относно масло и всичко друго на такъв съвременен мотор.

 

Вижте топлинният мениджмънт, мазането, компоненти, предвидени да са с намалено триене, контрола на темп. на входящ въздух и какво ли не.

 

Ето и мат'ряла:) http://www.fichier-pdf.fr/2014/05/17/ssp-840233-ea288-diesel-engine-family/preview/page/1/

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случай, че някой се интересува от цената за смяна на масло на 1.6 ТДИ в ЕТ-ето колко излиза с 20% отстъпка(пролетна промоция):

post-13788-0-83446800-1430421584_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колеги, днес погледнах смененото си преди 300 км. масло и установих, че е черно на цвят - това нормално/ въобще възможно ли е, ако е чисто ново. Иначе си е мазно и с добър вискозитет (като го разтъркаш с пръсти), ама не знам защо имам чувството, че ЕТ само са ми доляли....За съжаление като взех колата от ЕТ не проверих маслото, защото много бързах и сега си блъскам главата...

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, днес погледнах смененото си преди 300 км. масло и установих, че е черно на цвят - това нормално/ въобще възможно ли е, ако е чисто ново. Иначе си е мазно и с добър вискозитет (като го разтъркаш с пръсти), ама не знам защо имам чувството, че ЕТ само са ми доляли....За съжаление като взех колата от ЕТ не проверих маслото, защото много бързах и сега си блъскам главата...

Споко. Моето след едно палене е черно. При дизела е така, заради саждите.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

От 3 месеца имам О3, tsi 1,4 и като гледам как маслото спада по мерителната пръчка имам чувството, че изобщо не трябва да се сменя. То като се долива на 10 х. км с по 1 лт - за 30 х. км доливаш 3 лт. То си е смяна на маслото.

Сега сериозно. Според мен няма автомобилен производител, който да не държи на реномето на автомобилите си. Така, че трудно ми е да приема, че се препоръчва смяна на маслото на 30 х. км за да се скапят двигателите по-бързо.

И все пак всеки си решава сам и не държи отчет на никого.  Ние споделяме, а който на когото иска да вярва!

Много безаварийни километри на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Точно днес смених маслото за първи път на 25648 км и 22 месеца.

За това време не съм доливал и нивото последно беше значително над минимума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.