Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Извънредна смяна на масло


Recommended Posts

Аз пък смених на 22000 км на Октавия 3 1.6ТДИ и никаква разлика във звук/вървеж (а не е да не се вживявам) - основно защото филтрите вече се бяха задръстили и реших така и така ще я карам да сменя и маслото.

 

Моето масло, хем е дизел, до 5к км беше съвсем малко потъмняло, дори и на 20к не беше чак такава чернилка. 

 

Не знам, при нормална експлоатация си е ок на 30к, трябва да кажа, че имам няколко познати с чисто нови коли, с облужване Long Life (от VAG групата, и BMW-та), на които колите наближават 200к и нямат никакви драми с двигателите. А те от коли не разбират и си ги карат в сервиза както е по график:) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 89
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    8

  • shaft

    8

  • Цецо75

    8

  • bulaki

    7

Най-много писали в темата

Мислех, моето да го сменям Юли месец, хем щеше да стане на 10 000 км., хем на 1 година - тъкмо навреме.

Обаче, Сами с неговия коментар и снимка, направо ми събра очите!

Още другата или по-другата седмица /зависи от свободното време/, ще го сменя.

Само че, сериозно се замислям дали пак да е в ЕТ...

Колкото до "Лонглайф" маслата, никой сериозен автомеханик, не препоръчва да се ползват повече от 15 000 км., въпреки заводските предписания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Октавия 3 1.4 тси за фиксиран интервал на смяна 15000км. с масло със спецификация VW 502 00, ЕТ предлагат само Кастрол магнатек 5W40 (Шел не ме интересува). Кастрол имат и Edge 5W40, но ЕТ не го продават. Ясно ми е, че серията едж е по-добрата, но въпросът ми е дали разликата в качествата на двете серии масла е голяма (да предположим, че не е менте). Не ми се иска да сипвам магнатек и най-вероятно няма да го направя, но искам да чуя и вашите мнения. Другия вариант е да си карам с едж лонглайф 5W30 на 15000 интервал. Автомобилът е гаранционен и затова вариантите са ограничени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голямата питанка, на която трябва да си отговориш - колко години смяташ да я караш тази кола и по колко км минаваш на година.

 

Защото повярвай ми - производителят е направил тестове до поне 150к км, че няма последствия по мотора, които ти да усетиш като караш с Long Life.

 

Всичко е въпрос на сметки, другото са пари на вятъра.

 

 

П.П. - ти хубаво ще опазиш механично мотора, ама какво ще правиш със цялата друга периферия по този мотор - електроники, турбо, съединители и т.н. - и на тях им идва реда след около 150к км на всеки съвременен автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като го източа на 15000 и като го видя, че не прилича на масло, а на черно мастило - как да не го сменя. Бал съм ги и книжките и заводските предписания. То е ясно, че ако си изхвърляме колите на 150к, тия в завода ще са най-щастливи, ама не са познали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Didoya, въпреки, че не се обръщаш към мен, ще си позволя малък коментар.

1.Периодите на обслужването на един автомобил и смяната на регулярните консумативи, при много хора /в това число и при мен/, се определят от лични принципи, изградените с годините навици, и не на последно място - направени изводи, след години експлоатация и немалко проведени консултации.

Лично аз, масло и маслен филтър на двигател, сменям на 10000 км.; въздушен филтър и филтър "купе" на 5000 км.; масла и филтри на скоростна кутия и Халдекс - на 2 години, без оглед на пробега; антифриз и спирачна течност - на 2 години, без оглед на пробега; гуми /летни и зимни/ - на 2 години, рядко на 3 години; под 1/2 резервоар с гориво, рядко се случва да оставам - по изключение и според обстоятелствата.

Според теб, това са пари "на вятъра", според мен - не. Защото всеки път, когато тръгна на път, особенно с други хора или семейството ми, съм сигурен, че: автомобила няма да ме "остави" насред пътя; няма да се налагат ненадейни ремонти, предизвикани от собствените ми нехайство и мърлявщина; няма да ми замръзне антифриза, ако природата ме "изненада"; ще мога да спра навреме, когато се наложи; ще стигна спокойно до бензиностанцията и двигателя няма да смуче утайка от резервоара /да, въпреки филтъра/ и т.н, и т.н.

2.Колко дълго ще притежавам автомобила - колкото реша, но рано или късно ще го продам.

Обаче, как да го продам и да спя спокойно, ако е развалина и аз го знам ?!?

Съседката ми, вече 1 година, притежава и ползва безгрижно, предишния ми автомобил, с който всеки ден, вози двете си дъщери. Автомобила, само се надгражда - парктроници, щори, дневни светлини и прочие, но НЕ и да се ремонтира. Вярно, поддържа се от бившия и съпруг и мой приятел, който е автомеханик в "Мото Пфое", но само се обслужва.

А, аз съм щастлив, че моя автомобил си има доволен стопанин, с който се виждам всеки ден и само ми се хвали, с какви още глезотии, го е оборудвал.

Това, за мен е от огромно значение.

А иначе, предполагам има доволно много хора, които даже незнаят откъде се сипва масло или антифриз, но после си продават автомобила, с вездесъщото клише "Първи собственик, сервизна книжка и т.н."...

Честито, на /примерно/ новите собственици - младо семейство, с обидно ниски доходи, които от втория ден, почват да "наливат" пари, и се чудят дали ще пристигнат, с новата придобивка с "доказан произход и на реални километри"!

Дано греша, но като те чете човек, излиза, че въпроса е, автомобила ти да изкара 100 - 150 хиляди, или прмерно 4-5 години, после се "отърваваш" от него, и да му мислят другите...

Така че, монетата винаги има две страни, въпроса е, ти от коя си...

П.С. Нищо лично към теб, постът ми бе по-скоро принципен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Еуратек слагат Castrol или Shell. Оригиналното на VAG е с поръчка (поне в Пловдив) и с "хубава" цена. А щом 30 000 км ти се струват голям пробег, можеш да си го смениш по-рано сам или да отидеш в Еуратек да ти го сменят.

В момента, до 18-ти април, в Еуратек има намаление от 20% на консумативи и услуги, вкл. и масло, така че може да се използва моментът.

   Илко, понятие "оригинално" в този смисъл е некоректно да се използва. Става въпрос за произвеждане и брандиране от някой от големите петролни производители. Предполагам, че  VAG маслото е производство на Castrol Limited, отговарящо на предварително зададени от VAG критерии. Така, както в момента BMW брандираното масло е всъщност Shell. Цената на "оригиналното" е по-висока, защото....дерат кожите на клиентите.

   Поздрави.

 

Онзи ден правихме Супърб на 2000 км. Човека е приятел с шефа на Еура тек и изпълнителния директор. Хората са му казали на 5000 км смяна на маслото и след това на 15000 км. А за тия 30 000 км направо да забрави, защото мотора няма да изкара много.

Всеки да си направи изводите, кога да направи първа смяна на маслото ;)

   bulaki, как пък само на хората на шефа казват такива малки тайни? Защо на мене при неколкократните ми запитвания в ЕТ ми отговарят: "Карайте докато светне лампичката на таблото", т.е. около 30000 км.? Повредата на автомобила от какво естество е? Двигател, електроника, друго? Маслото ли е причина за това? Така написано, звучи неясно. 

   Боре, юрист си, знаеш отлично, че фактите съществуват, ако се докажат. В този смисъл, мнението на бегачката относно цвета и мириса на маслото при 7000 км. нищо не доказва, а е едно житейско предположение. От една страна, Бегачка, твоята колица (трън ми е в очите тая красавица  :tongue_1: ) е доста напомпана и предполага нещо повече от OEM-ско 507.00. От друга страна, единствено лабораторна експертиза би доказала състоянието на маслото.

   Не приемайте мнението ми като "реакционна опозиция", просто мнение. Съвременните двигателни масла не са като тези преди 10 години. Защото конюктурата е променена. Клиентът търси добра първоначална цена и ниска себестойност на поддръжката. Съгласете се, че само един от хилядите търговски представители днес навърта спокойно 300 километра. Да не говорим за камионите... Къде ще му излезне края, ако маслото и филтрите се сменят на 10 х. км.? Тук не говорим само за цената на последните, включително и за работата. Това е загуба на време, забавено изпълнение на доставките, загуба на пари.

   Не на последно място, когато на една от срещите на НИМ Явор ровичкаше из компютъра на бялото пате, в едно от менютата имаше раздел "Oil quality - 100 %" или някакъв подобен качествен измерител. Т.е. там някъде е поставен датчик, втори, трети, софтуер, алгоритъм....съобразно стила на шофиране, температура на двигателя и други критерии се определя момента на смяна на масло.  

   Така че не се втелясвайте прекалено и карайте щасливо автомобилите си.

   Поздрави.

post-13918-0-16652900-1429808517_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мордо, ако си поддържах МПС-та /автомобили, мотоциклет/ като юрист, нямаше да имам нито едно в движение...

1.Скоростната кутия на БМВ-то на приятелката ми /всъщност моето, но да избегнем тавтологията със следващия израз/, "де юре", е необслужваема - "де факто", при проверката, се оказа, че наличното масло, е 0.6 литра, с "очевадно" компрометирани смазочни качества и "н - грама" стружки, при заложено от производителя количество от 2 /два/ литра и "0" грама стружки, при никакъв теч от скоростната кутия...

2.На предишния ми автомобил, "де юре" - "Торсен" съединителя е необслужваем, "де факто" - е, по аналогични причини /не помня стойностите/..., и т.н.

Примери от "Живия живот", както казва един водещ на "Тоук Шоу", мога да ти дам много.

Да не говорим, че в "правото" /като материя/, фактите по презумпция се считат за доказани, респективно - за подтвърдено и неоспоримо доказателство, на базата на което, правораздаващия орган, изготвя своите мотиви и обосновано решение. "Де юре", ги разглежда относно съпоставимостта и приложимостта, в правната материя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Боре, не искам да влизам в спорове. Едно твърдение относно настъпил факт в действителността, без доказателства за неговото осъществяване, все едно не се е осъществил. В нотариалното право фактите се предполагат (истина - неистина) и нормално нотариусът да не търчи да изисква справка са валидността/истинността на всяка лична карта, която му се представя. При възникнал правен спор, отнесен до компетентния държавен орган, последният няма как да вземе решението си върху предположения. 

   Айде стига, че ще ни бият.... :blush:  Всеки преценява сам за себе си. Едни сменят масло на 10000 км., други на 30000 км., трети....никога.

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mordo не знам как си ги казват нещата, хората са си приятели и се познават отдавна, а въпросният човек си купува нови коли и ги кара по 7-8 години. Може би за това така са му казали, не знам. Все пак аз не съм приятел с тях, а въпросният човек ми е клиент от доста години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Некоректно е да се сравняват камиони с коли по отношение на масло. Просто е глупаво даже да го даваме като довод, за каквото и да е.

 

Както казах и по-горе на производителя ще му е най-кеф, ако колата просто се разпадне на другия ден след изтичане на гаранцията. Просто цялата световна икономика в момента се крепи на принципа на вечно растящото потребление. Идеята е да купуваме нон стоп. Аз като собственик на О1 и О2, отговорно твърдя, че качеството на материалите в О2 е един порядък по-ниско. От досега ми с О3 оставам с впечатлението, че негативната тенденция се запазва - дано не съм прав, ще го знаем след 5 години.

 

Следствие от горното е предписанието за смяна на маслото на 30к. Да колата ще изкара 150к... вероятно. Идеята е точно тази - да изкара 150к.

 

Може да ви звучи конспиративно, но не е. Това е действителността, така функционира днешната икономика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Чак пък глупаво да е сравнението...малко остро си се изказал. Вярно е, че има спад в качеството на автомобилите, но вината, струва ми се, не е изцяло на производителите на автомобили. Коя част точно се произвежда самостоятелно от Skoda S.A.? Всичко се влага готово, произведено от поддоставчици. А предписанието за смяна на маслото на 30 х. км. не би могло да е следствие от посочената причина, тъй като тя е абсурдна. 

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има едно важно нещо, което изпускате - как се експлоатира автомобила.

 

30к км минати основно извънградско са едно, друго е ако са минати предимно градско, на къси разстояния - състоянието на маслото ще е коренно различно. Важно е и с какъв стил се шофира, горива и т.н.

 

Пак ви казвам, на последните поколения коли механичното състояние на цилиндрово-буталната група и главите са най-малкият проблем след 150к км. Започват да се обаждат много други периферии, на които не искате да знаете цените. М/у другото някой интересувал ли се е как са устроени последното поколение мотори TDI - вдигнете си пластмасовите капаци и огледайте. Двоен ЕГР интегриран в колектора, кулер с течно охлаждане, променливо газоразпределение, до тук спирам....дълбоко се съмнявам, че след 150к колкото и да сте сменяли маслото ако ще и на 5к всички тези неща ще са още в идеално здраве. А какво правите с гадната нафта в Бг и дюзите и помпата, които струват колкото няколко основни ремонта? А с DPF-а, маховика?

 

Не ме разбирайте погрешно - аз съм ЗА да се поддържат добре колите и да се пазят - винаги съм го правил и ще го правя. Но да сменям масло на 10к км при положение, че производителят дава на 30к км и ми гарантира 150к км пробег - не благодаря. Не забравяйте, че маслата не са като тези от преди 20 години, горенето на един роторен дизел е много по-мръсно и прецакващо маслото от на един комън рейл последно поколение, ако сте чели още за новото поколение мотори - лагерите, които се използват вътре са с намалено триене и т.н.

 

Малко извън темата - питайте "майсторите", които се кълнат че 10к са много за едно масло как последните поколения коли, излизащи сега работят с 0W20 - и то даунсайзнати мотори, които са яко напомпани. Ако ги бяхте питали преди 10 години за такова масло щяха да ви кажат, че няма да излезе от сервиза и ще затегне мотора с него.

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Чак пък глупаво да е сравнението...малко остро си се изказал.

Остро? Я да видим какво общо има между един камион и един бензинов автомобил по отношение на маслото:

 

1. Работят на едни и същи обороти? По-скоро говорим за нещо от сорта на 700-1500 срещу 2500-5000. Нищо и никаква разлика.

2. Вероятно цикъла на движение еднакъв - палиш, вдигаш 90-100 и подържаш, срещу палиш, и подскачаш между 20 и 160км/ч.

3. Вероятно температурния режим на мотора е един и същи? Палиш караш 500км гасиш... срещу палиш, караш 5км гасиш.

4. Вероятно маслото е еднакво? Можеш да питаш някой собственик на камион дали би налял масло от едноличния търговец :)

 

Не случайно пробега на един камионджийски мотор е къде 10 пъти по-голям от на автомобил. Затова казвам, че е глупаво да се дава за пример практиката при камион като начин на обслужване за автомобил. Нямат нищо, ама нищо общо, освен факта, че и на двете се сменя масло.

 

Относно качеството на материалите - да ти кажа, баш материалите правени от чехите като цяло са с ниското качество в О2. Затова и мотора и окачването са здрави, а ламарината и интериора слабо място. И това съвсем не е "невинна грешка" при оценка на подизпълнител вервай ми. Това е заложено още при проектирането.

 

Както и да е. Аз съм склонен да се съглася с позицията:

"Купувам нова кола", карам докато свърши гаранцията и я изхвърлям(продавам). При такава ситуация, аз ако мога не бих сменял маслото въобще.

Обаче не мога да се съглася с това, че оня бливоч дето се излива от картера след 15к може да се нарече масло.

 

Кой, когато иска да го сменя и да налива каквото иска. Колите са си ваши.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо много си прав напълно съм съгласен с теб, но има и още един момент.

Зависи и количеството масло и големината на картера - на много от автомобилите с удължен пробег то е по-голямо, което със сигурност има значение - мога да дам примери с 4цил двигатели, които събират над 6-7л масло. Направи ми впечатление, че 1,9 ПД (105кс) с 4л масло е малко над минимума и си иска още един литър, а 2,0тди БКД с 4л заспива на макс!

Друг много важен момент е колко цикли топло/студено има маслото и каква му е работната температура - 110градуса не е чак толкова много - хубавото масло не трябва да си губи свойствата при доста повече. Най-добре е един двигател да не изстива (на 24ч езда както казват бакшишите:) ) така, че как се експлоатира автомобила същи е от голямо значение - не виждам особен проблем ако един дизелов автомобил навърта 400-500км дневно извънградско, да не може да изкара 15-20хил с едно масло - все пак ще ги направи за по-малко от 2 месеца. (В Бг е трудно, но на запад служебните коли правят и повече).

И аз си го сменям на 7-8хил понеже толкова навъртам на двете коли за година, но на Служебното Кади дето ги правя за месец най-много два го сменям на 13-15хил и няма никаква разлика в шума преди/след смяната - все си трака ка'т дизел :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, спорите за безумни неща. Цяла огромна индустрия от хора седят зад цялата ваг група и са решили, че това са условията за смяна на масло а ние тук се надпреварваме кой е по умен от тази гигантска империя от инженери и мозъци във ваг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха - гигантска империя от инженери и мозъци :)

Никой не спори - просто си коментираме - Цецо добре е написал - кой, каквото и когато иска да сменя. Аз съм виждал двигател на бус за ремонт, на който на 30хил му е сменяно маслото - явно е бил със заводски дефект :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гигантска империя, но е станала такава защото мозъците мислят доброто на компанията, а не нашето. Останалото е една прекрасна маркетингова феерия за благородните и нищо непечелещи концерни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си знаем колите дето идват от Италия,Германия Холандия и ...Добре че сменят масла на 10000км. Ама вярно се покапахте с тез масла! Тези синтетични течности,на вкус ли ги дегостирате,че разбрахте че за 7000,8000км са вече негодни? Като сме Тома неверни, харчим пари по тенекята! Ама никакви ядове няма, да си смените маслото когато искате. Лек ден ви желая!  

 

:coffee:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той Сами го обясни малко по-нагоре в темата, та даже и снимка има на масло лонг лайв на 7500 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не... То трябва да има всякакви хора, иначе ще е скучно. Сервизи има доста вече.

 

Кокошарниците от споменатите страни я изкарат още 20-30 000, я не. Не съм чул някой, който много много пътува и това му е работата, да си купи кокошарник на старо, вместо нова кола и да я поддържа. Може и да има защо...

 

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я пак! И какво точно е обяснил? Показа чаша с леко потъмняло масло. Как му направи химически анализ, че разбра че е негодно!

 

Това е тенденция в новите автомобили,не само WAG!

Шафте, всякакви хора!

Ок. Нямам идея да обиждам!

Редактирано от Стоян
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на 1000% ще си продам колата преди да навърти 100 000км. Предната си я продадох на 40 000. Аз съм от хората ,които до последно си пазят колата и я поддържам максимално добре. Всеки който е купил кола от мен ме споменава с добро. И в това не виждам нищо лошо.

Различните хора,различно разсъждават.Повечето,решили да си продават колата я занемаряват от към техн.част.Мислят си нали ще я продавам,другия балък да му мисли.

Като разбра шурето ми,че са капарирали колата ми като я продавах,каза: Давай сега да отидем да направим една магистрала да и спукаме гъза за последно. И беше сериозен и надъхан за такова нещо.....Ето пример за човек,който разсъждава по подобен начин.

Наистина,малко се ядосвам когато я обявя за продажба и цената е над средната за съответната кола,модел,година и ми се обади някой тарикат,да ми дава акъл,че за такава цена ,която съм обявил,той щял Мерцедес да си вземе.Луд ли съм бил.Ядосвам се ,че никой няма да оцени моите грижи към колата,и Стоян е прав до някъде.

Ама аз съм си такъв.Не мога да набутам някой с проблеми.Искам с чиста съвест да я дам на човека след мен и той да е много доволен за това че е дал повече от нормалното като пари за съответната кола.

А относно моята преценка за маслото. Като Човек,който от 20 години се рови в коли,масла,тунинги,състезания,валове,бутала сегменти,биелни лагери и т.н. и т.н......МОГА ДА ПРЕЦЕНЯ.

Естествено че нямам лаборатория в къщи,но си има много други признаци по които един опитен механик,може да прецени.

Ти виждал ли си двойно естерно масло за какво става въпрос.....айде купи си,виж и тогава ми говори за лонг лайф 507....

 

Аз сега такова и сложих.Това пише към документацята на МТМ като най-препоръчително.Естествено става и 507-цата,но аз съм по най-доброто ако може.

castrol%20edge%20sport%200w40_1.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.