Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За рекета със зимните гуми.


Jelio54

Recommended Posts

Какво ще кажете за практиката ми - четири нови гуми и всяка следваща зима им разменям местата (предни и задни)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 222
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Бойко Борисов

    20

  • PRR

    19

  • Jelio54

    13

  • Цецо75

    11

Най-много писали в темата

Обаче интересно е как като застудее и позавали всички си купуват зимни обувки да им е топло на краката и най-вече с дебел грайфер,за да не направат на излизане от мола салто муртале чупка в кръста и да си обелят носа :) ама за зимни гуми се дърпат като циганче в черква

Много добър пример! Когато вали сняг ще си сложиш обувките с големия грайфер , ама да те питам сега с тях ли си ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добър пример! Когато вали сняг ще си сложиш обувките с големия грайфер , ама да те питам сега с тях ли си ? 

 

 

 

Да определено съм стях,защото периода е такъв че всеки момент може да завали сняг,а последствията могат да бъдат много по големи от носа......крак.ръка....после не мога да ида на работа и тогава пък хемтем няма да има смисъл да ги обувум :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям Jelio54. Aз по стара традиция никога не карам в първия ден на снеговалеж , защото за мен шофьорите тогава още не са привикнали към новите условия на пътя и се блъскат като луди. В този случай , теоретично, нищо не ми пречи вечерта да си сменя гумите, пред блока, без някой да ме задължава :)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен със Бегачката ,случвало ми се е такова нещо и зиме и лете на сух асфалт където пък ролята на хлъзгавия сняг изигра не добрия подход към завоя и леко обратния вираж на пътя !По принцип по-добрия вариант е 4-те гуми да са на ниво ,но когато трябва да избирам винаги слагам по-хубавите отзад,особено с пикливата задница на Октавията ,Голф 2-та ми преди години беше 100 пъти по-стабилна в завои!

Редактирано от didkoltd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добър пример! Когато вали сняг ще си сложиш обувките с големия грайфер , ама да те питам сега с тях ли си ? 

А като си сменяш обувките (на краката), ходиш ли на обущар, утепвайки поне половин ден :)

Аз сам си сменям гумите(с джантите), за разлика от болшинството колеги, освен когато монтирам нови.

Може да се помисли за някакво регионално разпределение на датите за слагане на зимни гуми и, както има знаци за вериги, така и да има знаци за зимни гуми :eusa_think:

Може и да оставим цялата раЛта на гениалните ни, изключително кадърни и неподкупни полицаи, както е в Германия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недозавиване с кофти предни ми е по-неприятно от презавиване с кофти задни, което между другото не ми се е случвало.

и аз така мисля! :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, ще ти дам два примера относно новите/добри гуми монтирани отпред, и старите/лоши монтирани отзад.

1.Пежо 396 - 3 врати /пределно къс автомобил/ и шосето за Самоков. Точно 3 пъти се завъртяхме, а шофера дори насили спирачките много;

2.Голлф 2 - опит за спиране преди пешеходна пътека - просто се завъртяхме на 180°.

И в двата случая - почистена от сняг и уж опесъчена асфалтова настилка.

Задницата се мята като свинска опашка.

 

А, колкото до закона - разбира се, че имах предвид ЗДП, а не Закон за зимните гуми - чак такава глупост, дори сегашните тикви в Парламента, няма да си позволят.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, тя Темата, отдавна е във всякакви посоки...

В нея, имаме представителна извадка, за средностатистическия българин - разбира от всичко, може всичко, компетентен е по всякакви въпроси; никога не е доволен, съгласен с другите или още по-малко - с Държавата; едни са повече Мъже и с повече пари /ресурс/, други са по-малко, ама са обидени; трети са готови за Началник-отдел в Национален Статистически Институт; четвърти са подготвени юристи - без диплома и практика; пети разбират от проектиране и дизайн на автомобилни гуми, повече от специалистите които това работят,; шести са климатолози със задълбочени познания и дългогодишни наблюдения върху климата, времето и ненадейната им прояви; седми са истински "рацери" - могат и по джанти да преминат Шипченски проход през Януари; осми - четат и цитират чужди правила и закони, ама като Дявола - Евангелие; девети се въртят като "фурнаджийска лопата", само и само да докажат, колко са прави, да не изброявам - огледало на родния Парламент...

А десети явно очакват, че всички от 1-ви до 9-ти трябва с усмивка на уста безропотно да изпълняват поредния недомислен (или направо глупав) закон, създаден от хора, които нищо не разбират от темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, тя Темата, отдавна е във всякакви посоки...

В нея, имаме представителна извадка, за средностатистическия българин - разбира от всичко, може всичко, компетентен е по всякакви въпроси; никога не е доволен, съгласен с другите или още по-малко - с Държавата; едни са повече Мъже и с повече пари /ресурс/, други са по-малко, ама са обидени; трети са готови за Началник-отдел в Национален Статистически Институт; четвърти са подготвени юристи - без диплома и практика; пети разбират от проектиране и дизайн на автомобилни гуми, повече от специалистите които това работят,; шести са климатолози със задълбочени познания и дългогодишни наблюдения върху климата, времето и ненадейната им прояви; седми са истински "рацери" - могат и по джанти да преминат Шипченски проход през Януари; осми - четат и цитират чужди правила и закони, ама като Дявола - Евангелие; девети се въртят като "фурнаджийска лопата", само и само да докажат, колко са прави, да не изброявам - огледало на родния Парламент...

Най-хубавото е, че нито на Правителството, нито на Парламента, им пука какво мислим Ние!

Закон - добър или лош, има и ще има. Промени - също.

Искате или не, ще се случи. Ще важи и за бедни, и за богати, за мравки и тарикати, за глупави и за умни.

Резултатът няма да е голям, колкото очакванията, но поне малък, към среден процент от идиотите на пътя, ще намалее.

Все пак, най-важни си остават личното чувство за отговорност, спрямо останалите участници в пътното движение, уменията ни като водачи на ПС, подготовката ни като такива, личната дисциплина и уважението към околните.

Всичко друго е "бля, бля", мерене на п..ки, мозъци и прочие.

Крайно време е, да се научим да спазваме законите на Нашата Държава, а не да философстваме и да чакаме с надежда, заветното "Ииии, сега какво правим ?" - това вече е друга тема, макар отново грешката да е в нас, като граждани и самосъзнание, манталитет и прочие...

Поздрави на всички и приятна вечер.

Хората са различни , света около нас също . Дърво с дърво , тревичка с тревичка не са еднакви и това е прекрасно . Хубаво е че всеки мисли различно и че има собствено мнение и е хубаво че го отстоява . Защо един дипломиран юрист се дразни от това не ми е ясно .  М оже би мисли че неговата камбанария е най-висока . 

Идеята беше да погледнем темата от всички страни и всеки да каже какво мисли . Никой не се е хвърлил да оспорва зимните гуми , напротив всички осъзнават нуждата от тях . Проблема е в задължителната дата . Тя не може да бъде строго фиксирана , тъй като климата в България не е строго северен или алпийски и в някои нейни части средните зимни температури са доста различни от зимни а в други е обратно . Ето защо стигнах до извода че всеки трябва сам да решава кога да си смени гумите (така е в повечето европейски държави). Отговорноста при шофиране се носи от водача и той трябва да си решава . А гумите нека са задължителни за всеки автомобил в движение . Явяваш се на ГТП и те са част от обурудването (може би маркирани). 

Така мисля аз и никой не задължавам да мисли като мен .

Айде , приятни почивни дни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината за съжаление в нашата мила родна картинка е, че ако няма контрол, наказание ( да си платиш висчко - от хитруването до техниката, усилията и главоболията които си създал) и на последно място застрахователя като не ти признае събитието , независимо дали си виновен или не - нищо добро не ни очаква.

Независимо как ще е формулирано, записано, конкретизирано  - ако ще всички екперти по света да се съберат да го измислят си е загубена кауза.

Няма ли  страх, все повече ще се увеличават идиотите, тълкуващите и знаещите най-много.

Именно поради причината, че той знае че нищо няма да му се случи на ниво наказание и последствия ( как се придобива ниво "безмъртен" аз лично незнам).

 

Поздрави

 

ПП: Преди няколко години един приятел в Германия разправяше как сутринта заваляло нещо като сугращица, но повече дъжд.

Брат му слиза и сменя гумите. На което той му се зачудили го питал за какво го прави - простия отговор - застрахователя ако стане нещо няма да ми покрие нищо - не съм се съобразил с обстановката. Явно те мисленето го имат, а и контрола.

Редактирано от hamsia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така , отговорността си е негова и той веднага взима решение . Толкова е простичко ако прецени че става опасно , сменя гумите , ако е горещо кара с летните .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жельо, камбанария нямам, още по-малко - висока.

Разбира се, че е хубаво, всеки да има собствено мнение и да го отстоява.

Също така съм сигурен, че никой от пишещите колеги, не е сред огромния /за съжаление/ процент идиоти, които ежедневно се опитват да убият околните - дали от незнание и липса на умения, дали от псевдо-самочувствие и свръхего, дали от хитруване...

А точно заради такива индивиди, Държавата ще налага /и би трябвало/ все по-рестриктивни мерки.

Лошото е, че от тях страдат нормалните хора - ние.

Дразня се, защото никога, нищо не правилно, щом не е нашето - това е общото ни, бих казал национално мислене. Не сме научени на дисциплина и отгворност към другите, уви.

По-добре, съвестните, дисциплинираните, можещите и мислещите да преглътнат промените, защото са малцинство, та да може мнозинството - онези "безсмъртните", мааалко да ги озаптят...

Закона е за всички. Няма как да е идеален, няма как да е добър за всички, или правилен според всички, или ако щеш - смислен според всички.

Но - трябва да се спазва от всички.

Въпроса за контрола по прилагането и спазването - няма смисъл да го коментирам. И милиционерите, и чиновниците, и управниците, и законотворците са си наши - българи, и част от нас. Калпави са, щото и ние /като народ/ сме калпави. Не са паднали от небето.

Интересно, ако Бундестага реши от 01.11. до 01.04. всички да са със зимни гуми, дали немците ще "ореват света" или просто ще го изпълнят ?!?

Аз залагам на второто.

Та, ето за какво се дразни един юрист.

Поздрави

Редактирано от Боре
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса за контрола по прилагането и спазването - няма смисъл да го коментирам. И милиционерите, и чиновниците, и управниците, и законотворците са си наши - българи, и част от нас. Калпави са, щото и ние /като народ/ сме калпави. Не са паднали от небето.

Интересно, ако Бундестага реши от 01.11. до 01.04. всички да са със зимни гуми, дали немците ще "ореват света" или просто ще го изпълнят ?!?

Аз залагам на второто.

 

Здравей колега,

 

Уважавам изказаното мнение, но няма как да се съглася с част изказаното по-горе. Моя скромен опит ми казва, че нито немците, нито която и да е друга европейска нация е нещо повече от нас... с това не искам да кажа, че ние превъзхождаме европейците, но в никакъв случай не сме по-долу от тях. Ние не сме калпав народ, но имаме насадено едно чувство на малоценност и сами се принизяваме.. пък после, защо не ни уважават. останалите. Това не го казвам просто ей така... от повече от 10 години работя във фирма, която търгува с Германия и постоянно виждам какви са немците, австрийците, испанците и т.н. Да, те уважават и спазват повече законите, но за това има повече от една причина..

Ще си позволя да ти дам конкретен пример за самочувствие на нация.. Испания, в разгара на кризата през 2010-та.. тъкмо са излезли на светло делаверите с европейски фондове... като казвам делавери... то, нашите тук изглеждат като детска игра.. строеж на летище, на което не е кацал самолет.. гари на високоскоростни жп линии, където няма пътници.. общо взето десетки и десетки милиарди потънали.. и започва Брюксел да размахва пръст на Испания, че фондовете не са управлявани правилно... на което испанците казват, че вината е 50/50 защото те са злоупотребили, но къде е бил Брюксел в налагането на контрол? И както може да предположиш... нищо повече не се случи...

Редактирано от padrino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересни мнения се изказаха. До колегата министър-председател, аз ходя с летни маратонки цяла година, но карам със зимни гуми от около средата на октомври-ноември до средата на март-април, в зависимост от условията, финансовите ми възможности в момента и времето, с което разполагам. Сигурно ти така сменяш летните и зимните обувки, или е на точни дати всяка година?

Относно самия закон - опитах се да прочета цялата тема, но хванах само последните 4-5 страници. Аз мисля, че ако смяната е обвързана с дати, трябва периодът да е друг - примерно от 15ти декември до 15ти февруари или нещо такова. Така аз пак ще си ги сменя около първи ноември и първи април, но няма да чакам по опашки на гумаджии с часове. Нали се сещате какво става на първия сняг по гумаджийниците - сега си представете и всички нас, които не чакаме първия сняг, на опашката в последния уикенд на октомври на 25 градуса.

 

ПП: Поне икономиката ще се стимулира - всички ще почнат да купуват джанти след първото чакане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да няма фиксирани дати, трябва като има произшествие или задръстване заради пързаляне, на шофера, причинил това да му се налагат санкцииите за управляване на технически неизправен автомобил. Така минималния размер на грайфера от 1,6 мм, и без това е число за камикадзета- може да стане излишен. Така вълка сит, агнето цяло, който когато иска да си слага каквото ще, отговорността за пързаляне си е негова. Слоу беше прав за застраховките- има си ГО да оправя вреди. За съжаление нямаме нищо общо със законотворците, то и затова все недодялани закони правят, ако тук- там ги додялат пък не работят  хи хи хи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , ако почнат да мерят дълбочината на грайфера 90% от Х5 -те и ML -те трябва да ги спрат от движение :D ... тез паркетни лъвове имам чувство , че ги карат до живот със заводски гуми .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си Гена ... и именно затова си мисля, че е много по разумно вместо да се фиксират дати за каране със зимни гуми, да се фиксират някакви смислени стойности на минималния грайфер на гумата и след това контролните органи да контролират спазването на закона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе постъпило било предложение. Не вярвах, че може да има чак такива идиотия ама може и да ме опровергаят. То Айнщаин го е казал....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.