Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Температура на водата и ....


jaden

Recommended Posts

Здравейте, колеги :)

Имам Гай Октавианий от две години, но чак сега, в тези студове, забелязах следното:

1. Когато включа парното на най-висока температура /max/, стрелката за температурата на охладителната течност започва стремглаво да пада от 90 градуса и се спира някъде на около 70 градуса и респективно постъпващия въздух в купето вече не е толкова топъл!? Проблемът в термостата ли е или ...!?!?

2. Вчера видях, че стъклата са замръзнали отвътре, като досега не съм забелязвал да се отлага влага по тях! Проверих мокетите под всички седалки и стелки и никъде няма мокро! Направи ми впечатление, че ламарините при долната, вътрешна част на задна дясна врата/между вратата и купето/ са мокри и дори бяха замръзнали! /ако това има значение/ ! Къде да търся проблема и има ли кой и къде да го установи този "влагов shit" :) !?

 

Моля за помощ чрез съвет по двата проблема !

 

Благодаря Ви предварително :)

Редактирано от jaden
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

1. Когато включа парното на най-висока температура /max/, стрелката за температурата на охладителната течност започва стремглаво да пада от 90 градуса и се спира някъде на около 70 градуса и респективно постъпващия въздух в купето вече не е толкова топъл!? Проблемът в термостата ли е или ...!?!?

 

При тия температури е нормално за мен.

На първа и втора степен,предполагам нямаш такива проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително да е термостат. Доколкото виждам от подписа става въпрос за 1.9 TDI BXE. Според мен си е нормално за темпратури от -15 градуса.

Ако мотора е бил слабо натоварен, примерно движиш се бавно в задръстване, спускане по нанадолно или празен ход топлинните загуби в ДВГ-то не могат да смогнат на парното в тоя студ и затова температурата почва да пада. В момента, в който мотора се натовари отнова застава на 90 градуса. Пример от тази сутрин при мен. Движа се по околовръстното с 80км/ч и температурата си е 90 градуса, влизам в задръстване и минавам 1 км за 10 мин. и темпратурата пада на 70. След което отново започвам да се движа и за  2-3 мин. отново закова на 90 гр. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето нито едно от двете не е проблем. Като се вдигнат температурите ще се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тея студове, всеки ден като отида на работа си изтеглям един удължител и пускам една духалка в колата - на 1kw. За 2 часа всичко вътре е сухо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах проблем с влага от вътрешната страна на прозорците. След разходка до Витоша в Събота, 4 човека с мокри дрехи влизаме в колата. Парното заработва и влагата от дрехите, отиде по всички стъкла. Задното бе толкова изпотено, че нагревателите не можеха да го изсушат.

Решението: след като се прибрах и преоблякох, взех руло кухненска хартия и изтрих всички стъкла отвътре, докато колата беше топла. От тогава няма изпотяване, няма и скреж. Е освен сутрин когато е студено, предното се запотява от дишането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен ги има двата ефекта въпреки, че съм с бензинов мотор. Стъклото само вчера беше замръзнало вътре, но мисля че е от събраната влага вътре от сняг по обувките и други подобни съчетано с -15 - 16 градуса. Относно изстиването при мен се случва само когато пускам на скорост при голям студ както е тези дни и съм усилил парното,а колата току що е стигнала 90 градуса и както е на 90 градуса пада до 80, подам ли газ се оправя и веднъж закрепили ги както трябва не ги смъква. Мисля че в тези студове е нормално все пак на скорст без газ по надолнище не се подава никакво гориво и съответно няма как да стопли още повече, че с парното допълнително го охлаждам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тея студове, всеки ден като отида на работа си изтеглям един удължител и пускам една духалка в колата - на 1kw. За 2 часа всичко вътре е сухо.

Предполагам отваряш по 1 сантиметър прозорците!?

 

 Относно изстиването при мен се случва само когато пускам на скорост при голям студ както е тези дни и съм усилил парното,а колата току що е стигнала 90 градуса и както е на 90 градуса пада до 80, подам ли газ се оправя и веднъж закрепили ги както трябва не ги смъква. Мисля че в тези студове е нормално все пак на скорст без газ по надолнище не се подава никакво гориво и съответно няма как да стопли още повече, че с парното допълнително го охлаждам.

При коректно работещ термостат не би трябвало да има подобни явления.

Аз също съм с бензинов двигател,често пътувам по път с две дълги спускания,над километър,стрелката не мръдва от 90.Във вторник единия наклон го спусках при -19 градуса,22 градуса на климатроника,режим Ауто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

Предполагам отваряш по 1 сантиметър прозорците!?

 

При коректно работещ термостат не би трябвало да има подобни явления.

Аз също съм с бензинов двигател,често пътувам по път с две дълги спускания,над километър,стрелката не мръдва от 90.Във вторник единия наклон го спусках при -19 градуса,22 градуса на климатроника,режим Ауто.

 

Утре ще пътувам по на дълго и тогава ще разбера има ли проблем. Ако на загряла добре кола пада температурата наистина ще имам проблем с термостата но до сега не е падала на дълго, а само при спускане малко след като сам тръгнал сутрин, като това си го прави отдавна. Той моя мотор - 1,6 BSE е от тея дето на място работи на 650 оборота и така или иначе загрява като дизелите заради пустите му екологии ама ще видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя термостат замина тази зима. Колата изстива в движение. Стъклата ми замръзнаха отвътре онзи ден. Сега като я оставям да нощува навън отварям за малко вратите да излезе влагата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя термостат замина тази зима. Колата изстива в движение. Стъклата ми замръзнаха отвътре онзи ден. Сега като я оставям да нощува навън отварям за малко вратите да излезе влагата.

Ето затова си мисля, че при мен може да не е термостата при мен. не изствива в движение с подаване на газ, а само па ППХ. Но както се казва надеждата умира последно.

 

П.П някой знае ли къде се намира термостата на 1,6 BSE и какви пари е долу горе?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, все пак е кола, не е подводница :)

Идеята е да излиза влагата.

Това го научих когато си прах салона на предния автомобил,отваряш малко да излиза влагата и да не засмърди салона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес при по-нормални температури вече стрелката не мърда дори с усилено парно. Явно не и понася големия студ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кви нормални температури? В Пловдив е кучи студ!!! В Сф. да не би да е +15. Щом сега са нормални, не знам онзи ден какви са били, като ти се е охладил матора в движение. Карай си със здраве. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кви нормални температури? В Пловдив е кучи студ!!! В Сф. да не би да е +15. Щом сега са нормални, не знам онзи ден какви са били, като ти се е охладил матора в движение. Карай си със здраве. Поздрави.

 

Вчера беше -15, днес е само -5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

термостата на BSE беше нещо евтино ... 20-30 лева хубавия. 

При мен си изстива, само в задръстване на място държи право.

Сега като се позатопли, да са топли и ръцете на майстора, я вкарвам за един месец в сервиза, градушка, подгрев, термостат, тва онова :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Завчера пътувах до Вакарел, най-ниската беше - 17.5, вентилатор на 4, мм не е мръднала стрелката на температурата. Още съм с оригиналния термостат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка зима някой колега се шашка, че не вдига 90 градуса, особено тези с дизелите. След затопляне на времето всичко се оправя. Нормално е за дизелов двигател да не поддържа работна температура в голям студ на не особено големи разстояния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, при охлаждане на двигателя нещата наистина вървят на термостат. При прегряване вече може да има и други причини.

Лично аз не бих го правил на въпрос едно колебание на стрелката 90-80гр. т.е. не бих взел никакви мерки.

Иначе си прав. Трябва да кове на 90. То и термостата затова е сложен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и на всичкото отгоре не са реални 90 градуса, ами са към 70-72 :) Измерено с VCDS - общо взето и стрелката лъже доста.

 

Шрекито - беше същата /от чисто нова си е така/. Лятото същото може да се направи - в най-големите жеги - пускате вентилатора на максимално топло и на максимална сила да духа - излизате от колата, защото ще получите удар - и гледате стрелката как пада, дори в най-големите жеги, а пък за студа какво да говорим, просто... съвсем нормално е :)

 

Изобщо нищо й няма на колата.

 

Не знам само, как така е измислена, че загрява страшно бавно - за 3-4-5 километра стига 90 стрелката - сега на джипката ми за 500-700 метра стига максималната си работна температура - като бензинова кола е?!?! И грам не мърда на никъде - нито нагоре-нито надолу! Вътре духа топло яко - много ми е интересно, а нямам време да го разуча... дали има такива нагреватели, като в шкодата...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Не знам само, как така е измислена, че загрява страшно бавно - 

Няма как ем да ти гори малко, ем да ти загрява бързо.....освен ако не е на фотосинтеза :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.