Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Скоростна кутия от 1,3 на 1,6


Mitkoo0o

Recommended Posts

Колеги бихте ли ми помогнали с малко информация, защото не мога да си обесня някои неща :angry_jumping:

Двигателите ABU и AEE са с един и същ блок ако не се лъжа само разликата е ,че единия е пълна инжекция а другият е моно. От там AEE се монтира фабрично на фелиция и доколкото гледах снимки защото на живо не успях да се добера до такава кутиите са еднакви със 1,3 мотора на шкода. Обаче когато наложа кутията на блок ABU нямат нищо общо :nea:

Редактирано от Mitkoo0o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнява ме да имат общо. 1.3 ( Š 781.135/6) е мотор на Шкода от 1000mb, 1,6 AEE е мотор от голф. Когато слагаме на Шкода 100 мотор от голф, ползваме фланец, отделно кутията от 1.3 трябва да е с по - големи предавателни числа. Отвори мобилето и карса, има много коли на части/ ударени, особено от преди 1998 е пълно, лошото е, че повечето не са от Добрич, та май по - добре си го измислил с варианта за цяла кола, някой гнилоч примерно,  но и сезона не е много подходящ за такива ремонти...

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото което разбрах от сайтовете,че външно кутията на 1.6 е същата вилката тампона каретата всичко е като на 1,3, а предавателните числа са различни. Само ,че имам съмнения АБУ блока е различен от този с код АЕЕ, което никъде не го пише, а по моргите поне в нашия край АЕЕ е доста рядък екземпляр. А ,до времето в момента ,то ми е най-малкия проблем. :fool: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исках да слагам АБУ на фелиция ,но да остане със кутията от 1.3 мотора.

Кажи колата ти коя година е - т.е. с коя маска е и какъв ти е мотора сега - 1.3 карб,мпи или моно?Също така купето хеч ли е или комби?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исках да слагам АБУ на фелиция ,но да остане със кутията от 1.3 мотора.

Никакъв проблем , намери си заводския фланец за Фелиция 1,6 MPi и куплираш , Блоковете AEE , ABU , ABD , AEA са дюс еднакви. Скоростите на

Фела 1,3 са по къси обаче ( с по голямо главно предавне) и ще си ограничен по максимална скорост. За сметка на това ще си експлозивен като

на драг. :crazy:

АBD и ABU са с моноинжекционни горивни системи Bosch , AEA също , АЕЕ е мултипойнт на Магнети Марели( Умрели.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма абсолютно никакво значение кой модел фелиция е моторния отсег е еднакъв на всички фелиции. 1,3 карбуратор ми е колата :plate_offtopic:

Редактирано от Mitkoo0o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега почти на 100% двигател 1.6 на кутия 1.3 задължително с фланец. иначе 1.3  с 8 клапана  захвата към кутията е еднакъв (фаворит фелициа ,че и фабия)а защо не използваш 1.4 от фабия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още нещо стартера към венеца трябва да се види като диаметър и модул на зъбите.иначе няма невъзможни работи с повечко нерви и средства.Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, правейки тази смяна, ако ти е удобно води снимки и записки. Ще стане полезна тема във Форума ни! Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблеми за снимките само да разбера каква е играта с този фланец за кутията и почвам да събирам железата :computer:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

След дълго ровене с колегата fulcrum установихме,че 1.6 АBU от голф не пасва на фелицията поради предно разположения изпускателен колектор и преходния фланец който трябва да се сложи на кутията на фелицията не пасва на ABU блока  . На фелиция пасват само фолксвагенови мотори с задно разположен изпускателен колектор. И понеже колата я използвам за работа, а вече се набутах с 1.6 ABU който не зная какво да го правя ,ще отложа малко нещата поради лични и финансови причини.Ако някой ще се хваща с подобно нещо може да се обръщате към нас с колегата fulcrum за съвети :fiu:

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съжалявам Митко , че не се порових по подробно в базата данни на Еуратек. Оказа се че фланеца е в две разновидности - за 1,6 Мpi (за малкия VW блок

до 1600 кубика - ABD , ABU , AKK, AEA със предноразположените колектори) и за 1,9D ( за големия блок до 2000 кубика)

 

И добре ,че ме светна Миро Славов( Хашек)

 

Но ако вземеш решение , постави мотор със задноразположените колектори , най добре 1,8 ( RP , ABS и др.). Той е с клапанна защита за разлика от

малкия блок и дава много по големи възможности .Има и място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

RP недей -  с вакуумно делко е и все по-трудно се намират части на нормални цени. По-добре се ориентирай към ABS или АЕЕ (ако решиш да останеш на 75к.с.).  Ако си намериш мотор RP му потърси компютър, делко, и т.н. и го прехвърли на ABS

Също така, ако не бъркам де, на фланецът за АЕЕ заспива и 1,4 75к.с. (слагат го на Поло и Ибиза, ама не се сещам за кода му сега).

KR също не става - да не говорим, че няма да можеш да затвориш капака с него :-)

П.П. Май и АЕК става (1,6 101к.с.) 

Редактирано от Logrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не стават Чавдаре - дадох на Митко фланец за 1,9 Дизел , с него се  куплират само ,, големите '' мотори . АЕК става също , той е със задни колектори.

Има RP та доволно по моргите , няма страшно това е най масовата VW моноинжекция.

 

п.п. ABS и АЕЕ са различни мотори - АBS - а е със задни колектори , АЕЕ - то - с предни

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ABS и RP разликата е само във вакуумното оборудване на мотора - дори дросела и TPS-a са еднакви.
АЕЕ го знам доста добре  :dance:  - фланецът за 1,9 става и за него. 
Колкото до части по моргите - може и по другите краища на света да има, ама в село София ги разграбват още на момента.
Тея дни съм преровил поне 10 Фолксвагена ABS и RP и първото, което изчезва е дросела, TPS-a, делкото и компа. Кой превари  :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Дадох старт на проекта излизат доста спънки ,но няма как. маховика не идва много много защото е от 1.3 мотора струга влезе в сила :sorry:  Другия проблем е,че АБУ мотора няма дупки за тампона като на АЕЕ и там ще има преправки ,но ще стане надявам се , щракнах 1-2 снимки по -нататък ще наснимам още :tongue_1:

 

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1458671933d.jpg

 

http://alfa.kachi-snimka.info/vij.php?id=bfi1458671952u.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дадох старт на проекта излизат доста спънки ,но няма как. маховика не идва много много защото е от 1.3 мотора струга влезе в сила :sorry:  Другия проблем е,че АБУ мотора няма дупки за тампона като на АЕЕ и там ще има преправки ,но ще стане надявам се , щракнах 1-2 снимки по -нататък ще наснимам още :tongue_1:

 

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1458671933d.jpg

 

http://alfa.kachi-snimka.info/vij.php?id=bfi1458671952u.jpg

Доста засукан идва , нищо общо с Polo6N или Голф3 - просто опората трябва да легне като на Фела 1,6Mpi на левия надлъжник . Мисията

е напълно възможна Митко , само дето няма да правя CAD файл на прима виста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко напреднахме днес надявам се утре да му чуем гласа. Малко проблеми имаше с захвата на тампона но понахвърлихме няколко идеи които се надявам да са надеждни

 

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/opt1459016956y.jpg

 

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1459016975k.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лека-полека се навързват нещата още малко остана за да се нареди всичко,че нещо не иска да работи равномерно добре че е autodata-та ,че иначе сме за никъде :book_2:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/cqs1459263949z.jpg

 

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/klz1459263975l.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.