Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Гаснене при старт/стоп


DIGIGI

Recommended Posts

Здравейте колеги, имам проблем с гаснене на колата. Проблемът се появява при загряла кола и при каране на градско и постоянно използване на старт/стоп. При отпускане на спирачката, пали и веднага гасне след няма и половин секунда. Ако може да се нарече и палене въобще. Това може да го направи и три пъти последователно докато успея да тръгна. Може да си представите на светофар докато тръгна някой път колко време ми отнема..., натискам спирачката и пак пускам докато запали.

Най често се проявява при използване на старт/стоп, но се случва и когато съм спрял за около 2-3мин да завъртя ключа и пак така.

Колата я карам много в градски условия и може да се каже тежки градски условия, някой път повече от 3-4часа, с много старт/стоп.

На 80 000км е почти и мисля че малко и е рано да се разваля.

Ще съм благодарен на някакви идеи, тъй като другата седмица ще ходя в Шкода, но искам да съм подготвен. Имам чувството, че като видят кола в края на гаранцията и ще кажат, че нищо не са установили... :nea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега,

за причината за гасненето нямам идеи. Обаче за евентуалния проблем с гаранцията имам. Много е съществено да си опишеш симптомите, от които се оплакваш, изключително подробно и да настояваш за копие от протокола, с който вкарваш колата за решаване на проблема. Имах подобен случай с предишната ми кола - проблем в края на гаранцията. Заявиха ми, че според тях проблем нямало. Два месеца по-късно проблема се задълбочи и благодарение на запазения протокол с оплакването от преди изтичането на гаранцията ми я оправиха гаранционно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, аз точно това си мислех да направя за да се застраховам за в бъдеще. А пък и имам и проблем с радиото вече(много слабо почна да хваща антената) и ми стана много...

Все пак ако някой има идея ще е хубаво да знам за какво става въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Както очаквах, така и не откриха нищо. Карали са я 5-6км само и казаха, че нищо не са открили, което е възможно тъй като го прави рядко - някой път дори и 15-20мин може да не си покаже и после да почне по често.

Ще ги тормозя пак да търсят проблема. Чудя се дали акумулатора не се зарежда достатъчно в тежък трафик в който обикновено карам и при постоянно работещ старт/стоп да не може да се зареди достатъчно. Иначе не светят лампи и няма грешки(проверявал съм).

Ще пиша като има нещо ново следващата седмица.

 

 

Поне ми откриха проблема с антената(aerial base), таз отгоре на покрива била се прецакала и ще я сменят гаранционно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен,ако питаш "старт/стоп" системата ти докарва само прекомерно износване на двигателя и другите възли,отколкото да пази околната среда,така че по-добре да се деактивира!Това е мое мнение и нв го налагам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен,ако питаш "старт/стоп" системата ти докарва само прекомерно износване на двигателя и другите възли,отколкото да пази околната среда,така че по-добре да се деактивира!Това е мое мнение и нв го налагам!

Може и донякъде да си прав, но аз мисля за икономията..., карам с часове в много натоварено градско(в Лондон) и със сигурност старт/стопа допринася за икономията.

Понякога стоя много време спрял в задръствания и за 5-6часа градско може да се събере час два на място и ако не е старт/стопа, сигурно ще разхода ще е по различен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, имам проблем с гаснене на колата. Проблемът се появява при загряла кола и при каране на градско и постоянно използване на старт/стоп. При отпускане на спирачката, пали и веднага гасне след няма и половин секунда. Ако може да се нарече и палене въобще. Това може да го направи и три пъти последователно докато успея да тръгна. Може да си представите на светофар докато тръгна някой път колко време ми отнема..., натискам спирачката и пак пускам докато запали.

Най често се проявява при използване на старт/стоп, но се случва и когато съм спрял за около 2-3мин да завъртя ключа и пак така.

Колата я карам много в градски условия и може да се каже тежки градски условия, някой път повече от 3-4часа, с много старт/стоп.

На 80 000км е почти и мисля че малко и е рано да се разваля.

Ще съм благодарен на някакви идеи, тъй като другата седмица ще ходя в Шкода, но искам да съм подготвен. Имам чувството, че като видят кола в края на гаранцията и ще кажат, че нищо не са установили... :nea:

 

Без въобще да имам идея от къде може да е проблема, но разсъждавайки и предвид болднатия участък, си мисля че Старт-Стоп системата не е проблема, а причина същия да се проявява по-често. Според мен, трябва да се търси другаде проблема и когато той се отстрани, няма да има ядове и със Старт-Стоп системата.

 

Поздрави,

Никола

Редактирано от sharpshooter_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без въобще да имам идея от къде може да е проблема, но разсъждавайки и предвид болднатия участък, си мисля че Старт-Стоп системата не е проблема, а причина същия да се проявява по-често. Според мен, трябва да се търси другаде проблема и когато той се отстрани, няма да има ядове и със Старт-Стоп системата.

 

Поздрави,

Никола

Точно така мисля и аз. Опитах се да им кажа на тез от Шкода, че не се проявява само при старт/стоп..., но както и да е има малко развитие..

 

Вчера, послдения час/два от карането ми старт/стоп пък въобще не се включи. Изключвам когато компа изключва старт/стопа тъй като е включено регенерирането на филтъра. Тогава се вдигат оборотите на празен ход до около 1000 и се усеща разликата. Тaка реших да пробвам да го заредя. Сложих зарядното за цяла нощ. Днес от сутринта колата палеше от половин оборот, старт/стопа работеше много добре и за 3-4ч. каране в много тежко градско старт/стопа работеше перфектно. Аз естествено го ползвах нарочно повече, като очаквах да спре да пали...

Интересното е, че имах оплакване от антената и в Шкода казаха че ще я сменят. Но днес за тези няколко часа каране и антената за първи път работеше добре - хващах си нормално DAB станциите. В последствие карах само на усилен климатик и старт/стопа не се е включвал, но не съм и очаквал да се включи тъй като климатика не може да насмогне да докара температурата в купето(при често отваряне на вратите).

Вечерта, когато времето се поохлади, изключих напълно климатроника и отворих прозорците и очаквах старт/стопа да почне да се включва. Да ма не  - за час нито един път, пак същото като вчера. Междувременно радиото пак се влоши...  Прибрах се закачих прибора - при запален двг - 13.5, при изгасен - 12.6 - изглежда ми доста добре. Акумулатора Варта 380А пусков на 68Аh.

Изглежда ми че акумулатора се прецаква на моменти, щото работи в доста тежки условия. Аз ползвам много консуматори и старт/стопа работи мнго често. Но пък сега почна и да не работи на моменти.  380А пусков  ми се струва малк, не знам дали съм прав.

Някой ако има идея ще съм благодарен, за да знам на какво да ги насоча тези в Шкода, че не вярвам да се разработят и да намерят проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора ти предназначен ли е за старт/стоп системи или е обикновен?При загасен двигател 12,6V ми се струва ниско!Не знам как са си разработили софтуера Шкода,но е напълно възможно и след сигнал за по-ниски стойности на акумулатора,колата въобще дане гасне с цел превенция от липса на старт!

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13.5 волта при консуматори е ниско според мен. За да нямаш проблеми трябва да е над 13.9 волта да не кажа и 14 волта. Поне това знам за по-старите автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13.5 волта при консуматори е ниско според мен. За да нямаш проблеми трябва да е над 13.9 волта да не кажа и 14 волта. Поне това знам за по-старите автомобили.

И аз имам такива предположения!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се сещам когато мерих волтажа за 13,5 дали съм бил включил консуматори. Но беше след много часове каране градско, след като се прибрах.

Днес сутринта след 12ч. престой показа 12,1 волта, това преди да запаля. Като запаля беше на 14,1, а като включих доста консуматори отиде на 13,9

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен акумулатора ,просто не може да се зареди ,както трябва и като цяло циклите му на разреждане са повече от тези на зареждане,и твърде вероятно но не 100% сигурно е това ,че в софтуера им е заложено нещо от сорта на "battery treshold voltage value"под който ,колата не се загася,защото има вероятност да не запали(както споменах по-горе).Ако можеш ги подпитай дилърите има ли нещо такова при теб заложено.Опасявам се обаче ,че те ще ти отговорят увъртайки и в края на крайщата може и да не чуеш това което искаш  :sorry: В "Бришкода" четох по колко нелеп начин ,понякога размотават клиентите си тамошните дилърства :(

П.П:Не съм разглеждал VCDS-a подробно дали има някакви опции и параметри на регулиране на старт/стоп системата за да ти дам точен отговор.Горепосочените стойности са ниски,мен ако питаш!

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията!

Сега се връщам от 4-5часа градско и реших да следя волтажа real time. Чрез един апликейшън на смартфона и блуту донгъл на ОБД-то.

По време на каране в движение държи 13,7, а като старт/стопа спре ДВГ-то волтажа пада на 12,7, но понякога и на 12,2.

Обаче засякох два пъти как в момента на палене волтажа падна на 10,5! Но това за момент точно когато пали.

Днес пак нямах проблем с палене на старт/стоп, а радиото в повечето случаи работеше добре. Може би антената нищо и няма и тъй като работи с някакъв усилвател, може да не и стига напрежението..., но това са само мои догадки :eusa_think:

Явно проблема е в акумулатора и моето твърде дълго натоварено градско, което карам... ;) Но е факт, че от както го заредих един път не е отказала да запали, явно докато пак почне да пада..., представям си като дойде зимата.

Утре имам час да сменят антената и ще се пробвам да ги убедя, че акумулатора прави проблеми - което ще е мнооого трудно. Аз до монтьор не мога да стигна. Има един приемчик, който записва набързо оплакванията и ги предава нататък.

Обаче иначе много обичат да стряскат по телефона и да казват, че накладките ми били заминали и можело да надерат дисковете - пък то аз изкарах още 12-13х.км :lol: , а дори имаха още доооста хляб в тях. И най вече не ги е срам да искат 140кинта за смяната, пък те на магазина ги взех за 30 и си ги смених сам :lol:

 

Утре ще докладвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитираните стойности на акумулатора са добри според мен.Но пак не е гаранция защото примерно ако имаме 2 акумулатора (износен и нов) и двата имат 12.6 волта примерно и като ги натовариш новия пада на 11 примерно а износения пада на 9.. иначе и двата показват едно и също напрежение в покой...

Най силния вариант в твоя покрепа е факта че като го дозаредиш у вас на другия ден няма проблеми и полека лека пак се получават.

Затова и аз си мисля че акумулатора не ти е паднал ами е на границата да се предаде при такова тежко натоварване...

А що се  отнася до антената наистина на  покрива точно под реалната антена има една малка платка (SMD) която представлява усилвател.И често се случва да проникне малко вода поради недостатъчно добро уплътнение и се поразяжда...и почва отначало работи отказва работи отказва...и отказите зачестяват с времето...

Естетвено това всичко са само предположения по нета

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,при всеки магазин продаващ акумулатори трябва да имат товарна вилка,като го измерят под товар ще си покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При поредния преглед тия от Шкода нищо не откриха пак. Убеждават ме, че нямало запазени грешки в екуто, правили и тест на акумулатора с някаква Шкода техника чак(?!?) и акумулатора бил добре. Дори ми показаха и разпечатка за акумулатора...

Интересното е, че смениха антената, били я тествали и работела, а аз като тръгнах и след 5мин хващах вече само една DAB станция пак. Или нищо не са сменяли или не е проблема в антената. Има моменти в които радиото работи идеално 2-3ч, но повечето случаи не работи. След като заредих акумулатора работеше идеално за няколко часа и после пак същото - никакви почти DAB и много зле FM... Вчера имах малко извънградско по магистрала(около час) и ми направи впечатление, че след това радиото работеше перфектно - чудя се дали има връзка с това, че акумулатора се зарежда по добре и това влияе на усилвателя на антената, за известно време...

 

Някой да ми затвърди или отхвърли предположението? Възможно ли е това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Пак по темата, може ли някой да ми каже на колко време ви се регенерира dpf филтъра?

Забелязах, че моя се регенерира на макс 2-3 дни, като карам основно градско.

Забелязах връзка с гасненето и регенерирането на dpf-а. Най много гасне точно преди регенерацията да се включи и после след регенерацията за часове напред е перфектно паленето...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При поредния преглед тия от Шкода нищо не откриха пак. Убеждават ме, че нямало запазени грешки в екуто, правили и тест на акумулатора с някаква Шкода техника чак(?!?) и акумулатора бил добре. Дори ми показаха и разпечатка за акумулатора...

Интересното е, че смениха антената, били я тествали и работела, а аз като тръгнах и след 5мин хващах вече само една DAB станция пак. Или нищо не са сменяли или не е проблема в антената. Има моменти в които радиото работи идеално 2-3ч, но повечето случаи не работи. След като заредих акумулатора работеше идеално за няколко часа и после пак същото - никакви почти DAB и много зле FM... Вчера имах малко извънградско по магистрала(около час) и ми направи впечатление, че след това радиото работеше перфектно - чудя се дали има връзка с това, че акумулатора се зарежда по добре и това влияе на усилвателя на антената, за известно време...

 

Някой да ми затвърди или отхвърли предположението? Възможно ли е това?

Със сигурност тези симтоми на радиото ти нямат връзка с акумулатора.100% съм сигурен че е от платката в антената.Точно такива са симтомите.Тя е изложена на тежки атмосферни условия лесно прониква вода примерно и примерно работи когато си иска.Напълно е възможно в сервиза да е работила и да са решили че всичко е наред.Като изсъхне влагата вътре пак проработва и така.С течение на времето отказите ще се зачестяват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При поредния преглед тия от Шкода нищо не откриха пак. Убеждават ме, че нямало запазени грешки в екуто, правили и тест на акумулатора с някаква Шкода техника чак(?!?) и акумулатора бил добре. Дори ми показаха и разпечатка за акумулатора...

Някой да ми затвърди или отхвърли предположението? Възможно ли е това?

Туй сигурно някъде в чужбина май :sorry: Те обичат така да залъгват.

Най "напредналата" техника за проверка на акумулатор е с товарна вилка.В общи линии се наглася точно определен товар спрямо капацитета на акумулатора и под товар мерят волтовете за единица време.Примерно за 15 секунди.Закачено е към комп и той смята там си..И това нещо се изписва на графика.Реално и ти можеш лесно  да си го направиш..

Тоз метод е малко ала бала ама... народа като чуе компютър и графика и...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карайки,често в Лондон е напълно възможно това с влагата и антената,обаче колегата спомена ,че са му сменяли цялата антена в сервиз.

П.П:Филтъра ми се регенерира също на около 1 резервоар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията колеги!

При мен филтъра се регенерира малко по често, но явно защото карам 90% градско и мога да го смятам за нормално. Предполагам, че се задръства по-бързо при градско. Макс на два дни се регенерира, но пък и резервоара го свършвам макс на 3-4дни.

Вчера успях да направя и един клип как гасне и в понеделник пак ще ходя ще им го покажа.

 

За радиото казаха, че са сменили антената, но вече не им вярвам. Преди три дни ходих пак да им я оставя да видят за радиото и се убедиха сами, че не бачка. Незнаели какво било вече, само антената можело да бъде, били пуснали запитване до Шкода да питат и чакали имейл сега?! Пълни идиоти. А както казва колегата по-горе радиото става и по зле - 1-2 FM сстанции хваща в повечето време.

Има ли начин да разбера дали са я сменяли въобще антената?

Понеделник пак ще ходя да им оставям колата да се чудят пак...

Редактирано от DIGIGI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Вчера успях да направя и един клип как гасне и в понеделник пак ще ходя ще им го покажа.

За радиото казаха, че са сменили антената, но вече не им вярвам. Преди три дни ходих пак да им я оставя да видят за радиото и се убедиха сами, че не бачка. Незнаели какво било вече, само антената можело да бъде, били пуснали запитване до Шкода да питат и чакали имейл сега?! Пълни идиоти. А както казва колегата по-горе радиото става и по зле - 1-2 FM сстанции хваща в повечето време.

Има ли начин да разбера дали са я сменяли въобще антената?

Понеделник пак ще ходя да им оставям колата да се чудят пак...

99% е от усилвателя на антената.Ама..Абе пич те да не сменят само пръчката :crazy: ????? сиреч самата антена??.Ние обсъждаме УСИЛВАТЕЛЯ на антената.Има разлика.А може и платката да не усилва защото губи от време на време захранване примерно..или маса..Абе там някъде е проблема.1% остава тунера в радиото да губи чуствителност но то лесно се разбира.

Аз лично се съмнявам че в гаранционен сервиз могат да отстранят такава сложна повреда :D Те са там да сменят масло консумативи да оставяш пари а не да решават сложни повреди.Ще се изкефя ако им дигнеш луд скандал и те сменят и радиото и антената и проблема пак остане щото жичката за захранване на антения усилвател прекъсва примерно :D

Ся се сетих нещо.Ако не ти решат проблема..Има много лесен и сигурен начин.Купуваш си за китайска вътрешна антена с усилвател за символична цена(тука са по 6-7лв) и я хвърляш на таблото отпред да работи просто.И така караш седмица и ако не спира радиото то работата ясна нали?

Въобще работата с замяна на модули е най сигурна.Имаш съмнения в акумулатора? Ми разменяш с друг и следи реакция...

Редактирано от mishoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

На мен ми казаха(а и е написано), че Aerial base ми е сменена. Когато ми обясняваха ми казаха  - ''антената горе''. Аз го разбирам като основата на антената, предполагам, че има някаква платка точно в основата, която играе ролята на усилвател. Не съм пипал там да видя, струваше ми се проста повреда за да я оправят, но явно за тях не е така...

 

Иначе работата с замяна на модули наистина е най сигурна, но не съм в България да взема от някого акумулатор например

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.